Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Ke Touko 23, 2012 9:26 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Haluaisin siivota ympäristöäni.
ViestiLähetetty: La Huhti 02, 2011 6:48 pm 
Poissa

Voi vattu mä oon ollu sekasin kolme vuotta sitte. Olin sillo vielä töissäki. Mutta kunnon lääkitystä ei ollu. Jotain hajanaista vaan.

Profiili  

Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: La Huhti 02, 2011 7:09 pm 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:
Mutta siis oikesti, niinkunettä onko mahdollista saada kaupunkia sponssaamaan ko. harrastusta?

Täällä Etelässä kaupungit sponssaa mielellään siivoustalkoita. Lupaavat pienen tarjoilurahan ja roskalavojakin, jotka maksavat sitten laskua vastaan. Yleensä anojan kuitenkin täytyy olla jonkinlainen todistettu porukka. Vaikkapa rokkiorkesteri tai kuoro, joka järjestää homman ja soittaa kyytipojaksi koiranpaskan korjuu musiikkia.

Tampereesta en tiedä kun en ole siellä juuri ehtinyt roskailla.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 02, 2011 7:36 pm 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:
Voi vattu mä oon ollu sekasin kolme vuotta sitte. Olin sillo vielä töissäki. Mutta kunnon lääkitystä ei ollu. Jotain hajanaista vaan.

Vähän sama vika. Mukava kuitenkin huomata, että kaikenmoisesta suosta noustaan ja vuosien kuluessa asiat ovat menneet huimasti parempaan suuntaan. :)

Tuota koiranpaskaa on tosin edelleenkin jokapaikka täynnä. Eikä mitään kikkareita, vaan ihan saatanan kauheaa jöötiä! :D

Profiili  

Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: La Huhti 02, 2011 7:38 pm 
Poissa

DedMoroz kirjoitti:
Mitään siivoomaan aleta vielä, voi kauhia sentään!

Taitaa olla vasta ensi kuussa noita siivoustalkoita. Kaupungille kannattaa soitella, jos hinku on. Vaatii kai jonkin sorttisen porukan, jotta tuovat ja hakevat pelit ja vehkeet.

Omatoimisiistimistä saa toki harrastaa - muovikassi vaan mukaan ja roskia keräilemään.

--------------------
Siistimistalkoita ootellessa voi sen sijaan tehdä vaikkapa Nalle Puh -persoonallisuustestin

http://www.pilpi.net/hip/nallepuh/

Mää olin Tiikerin kaksoisolento :lol:

<snip>

Lainaa:
Olet kuin Nalle Puh, siitä ei ole epäilystä.

Olet seurallinen ja viihdyt ystävien ja perheen kanssa.
Olet utelias ja haluat tutkia kaikkea mahdollista, vaikka taidot eivät siihen riitäkään.
Tärkeintä kuitenkin on huolehtia siitä, että sinulla ja ystävilläsi on kaikki hyvin.
Ja senhän sinä osaat.

Taas mua huijattiin!

Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 02, 2011 7:50 pm 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:
Nyt kun kevät tulee ja maa on täynnä paskaa ja roskaa, niin voi olla että tulee himo alkaa urakalla siivoamaan ja haravoimaan tienpientareita. En kyllä aivan itsekseni varmaan rupea, mutta pitäiskö soittaa kaupungille ja kysyä lainaako ne työkaluja ja muita varusteita. Palkaa en tarvi. Tulee vaan hyvä mieli kun saa siivota nuorison paskoja.

Oliko viime kesänä joku tähän liittyvä tempaus tampereella? ennytmuista...

Hieno homma ja mikä ettei jos siivotuttaa niin siivoaa! Älä kysy miksi.koska se on turhaa,.pää-asia että energiaa virtaaja tulee ns "puhdasta" siinä samalla itsekkin puhdistuu..koska itseä ei voi puhdistaa mutten kuin ympäristoään puhdistaen?

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Huhti 03, 2011 12:38 pm 
Poissa

Ainakin metallit ja panttipullot/tölkit kannattaa kerätä talteen. Samoin lasinsirpaleet.
Muut muoviroskat on lähinnä rumia, mutta ei niistä armotonta haittaakaan ole, joten ei ole pakko kerätä jossei taho.
kartonki ja pahviroskat voi jättää paikalleen tai heittää lähimetsikköön maatumaan. Samoin koirien jätökset.

Tärkeämpää olisi keräillä metsistä öljykanisterit ennenkuin aurinko rikkoo ne, samaten ulos jätetyt akut, jotka aikanaan hajoavat ja valuttavat myrkyt maaperään.
Samoin ihmisten kouluttaminen oikeaan kierrätykseen olisi tärkeää. Muuten menee paristoja ja energiansäästölamppuja kaatopaikalle, paperinkeräykseen muovipusseja ja pahvia, jne...

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]