Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Feminine
|
Viestin otsikko: Re: Jalkain koot Lähetetty: Pe Maalis 25, 2011 3:33 pm |
|
|
Vatkain kirjoitti: Miksi minua kiinnostaisi tällaiset triviaalit anomaliat kun haen vastausta sääntöön?
No vaikea ymmärtää, että penäät yleisempää sääntöä, kun puhut yhdestä havainnosta. Lainaa: Nimittäin tunnen erään herrashenkilön jolla on komean nokan lisäksi pari numeroa isompi jalkaterä kuin minulla.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Vatkain
|
Viestin otsikko: Re: Jalkain koot Lähetetty: La Maalis 26, 2011 3:10 pm |
|
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 8:34 am Viestit: 13716 Paikkakunta: Oulu
|
Feminine kirjoitti: Vatkain kirjoitti: Miksi minua kiinnostaisi tällaiset triviaalit anomaliat kun haen vastausta sääntöön?
No vaikea ymmärtää, että penäät yleisempää sääntöä, kun puhut yhdestä havainnosta. Lainaa: Nimittäin tunnen erään herrashenkilön jolla on komean nokan lisäksi pari numeroa isompi jalkaterä kuin minulla. Taasko vikaa luetun ymmärtämisessä? Tässä ilmainen uusinta: Lainaa: Kysynkin siis että miksi miesten jalat on isommat kun naisten vaikka fyysistä pituutta pitää molempien räpylöiden tasapainottaa yhtä lailla.
_________________ Hämmentää.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Viestin otsikko: Re: Jalkain koot Lähetetty: La Maalis 26, 2011 3:30 pm |
|
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 7:29 pm Viestit: 14864 Paikkakunta: Oulu
|
|
Miksi nenän ja jalan koko ei urbaanilegendoista huolimatta korreloikaan peniksen koon kanssa?
Onko mua huijattu?
Tai kuvitteellista henkilöä?
_________________ Minulla on kymmenen miehen voimat.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Feminine
|
Viestin otsikko: Re: Jalkain koot Lähetetty: La Maalis 26, 2011 6:32 pm |
|
|
Vatkain kirjoitti: Kysynkin siis että miksi miesten jalat on isommat kun naisten vaikka fyysistä pituutta pitää molempien räpylöiden tasapainottaa yhtä lailla. Sinulle sitten ilmeisesti hyvin selvää se, miksi keskenään samanmitaisilla naisilla tai keskenään samanmittaisilla miehillä on joskus eri kokoiset jalat - eikä se johdu fyysisen pituuden tasapainottamistarpeesta, vaan sille on muu selitys. Vain samanmittaisen naisen ja miehen erikokoiset jalat pistävät ihmettelemään? Sille et keksi selitystä?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Vatkain
|
Viestin otsikko: Re: Jalkain koot Lähetetty: La Maalis 26, 2011 8:24 pm |
|
|
Feminine kirjoitti: Vatkain kirjoitti: Kysynkin siis että miksi miesten jalat on isommat kun naisten vaikka fyysistä pituutta pitää molempien räpylöiden tasapainottaa yhtä lailla. Sinulle sitten ilmeisesti hyvin selvää se, miksi keskenään samanmitaisilla naisilla tai keskenään samanmittaisilla miehillä on joskus eri kokoiset jalat - eikä se johdu fyysisen pituuden tasapainottamistarpeesta, vaan sille on muu selitys. Vain samanmittaisen naisen ja miehen erikokoiset jalat pistävät ihmettelemään? Sille et keksi selitystä? Nii.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Carum carvi
|
Viestin otsikko: Re: Jalkain koot Lähetetty: Ma Maalis 28, 2011 10:16 am |
|
|
CE-hyväksytty kirjoitti: Miksi nenän ja jalan koko ei urbaanilegendoista huolimatta korreloikaan peniksen koon kanssa?
Onko mua huijattu?
Tai kuvitteellista henkilöä? Olen kuullut, että käsien koko korreloisi mieselimen kanssa. Siis noiden räpylöiden, mistä nakit kasvaa. (En ole päässyt tekemään empiiristä tutkimusta kys.aiheesta, joten voi olla legenda tuokin)
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Mei long
|
Viestin otsikko: Re: Jalkain koot Lähetetty: Ma Maalis 28, 2011 5:57 pm |
|
|
Carum carvi kirjoitti: Olen kuullut, että käsien koko korreloisi mieselimen kanssa. Siis noiden räpylöiden, mistä nakit kasvaa. (En ole päässyt tekemään empiiristä tutkimusta kys.aiheesta, joten voi olla legenda tuokin) Ei sitten muuta kuin tutkimuksen tekoon. Tai ehkä tähän voisi palkata jonkun kevytkenkäisemmän tuttavan, niin kohtuullinen otoskoko kertyisi merkittävästi nopeammin.
_________________ "Never say higher or lower in referring to organisms." -- Charles Darwin
|
|
| Ylös |
|
 |
|
barbababa
|
Viestin otsikko: Re: Jalkain koot Lähetetty: Ma Maalis 28, 2011 6:14 pm |
|
|
Carum carvi kirjoitti: CE-hyväksytty kirjoitti: Miksi nenän ja jalan koko ei urbaanilegendoista huolimatta korreloikaan peniksen koon kanssa?
Onko mua huijattu?
Tai kuvitteellista henkilöä? Olen kuullut, että käsien koko korreloisi mieselimen kanssa. Siis noiden räpylöiden, mistä nakit kasvaa. (En ole päässyt tekemään empiiristä tutkimusta kys.aiheesta, joten voi olla legenda tuokin) Eräs urbaani legenda aiheesta kuuluu että korrelaatio löytyisi nimettömän, keski- ja etusormen pituuden suhteista. Teoria kai juontaa juurensa hormonien määrästä sikiön kehityksen aikana.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Vatkain
|
Viestin otsikko: Re: Jalkain koot Lähetetty: Ma Maalis 28, 2011 8:07 pm |
|
|
Mei long kirjoitti: Ei sitten muuta kuin tutkimuksen tekoon. Tai ehkä tähän voisi palkata jonkun kevytkenkäisemmän tuttavan, niin kohtuullinen otoskoko kertyisi merkittävästi nopeammin. Meikä!!! Meikä!!! Meikä!!! o/ o/ o/ \o/
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Carum carvi
|
Viestin otsikko: Re: Jalkain koot Lähetetty: Ti Maalis 29, 2011 9:29 am |
|
|
|
Sehän on ihan kohtuullista, että ketjun aloittaja uhrautuu hommaan.
|
|
| Ylös |
|
 |