Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Tuppu L 2.0
|
Viestin otsikko: Re: Koira vs kissa älykkyys Lähetetty: Su Syys 11, 2011 11:11 pm |
|
|
Veikko kirjoitti: Kissa ja koira ovat kuitenkin sen verran älykääpiöitä ihmiseen verrattuna, että niiden älykkyyden vertaileminen ihmisen näkökulmasta on kuin vertailisi kahden pystyssä sojottavan rautakangen pituutta kerrostalon katolta katsellen.
Ei ne tyhmiä ole, mutta siitä huolimatta siellä päässä liikkuu aika vähän. Elefantilla alkaakin jo ihmisen mittakaavassa löytymään älyä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Mouho
|
Viestin otsikko: Re: Koira vs kissa älykkyys Lähetetty: Su Syys 11, 2011 11:32 pm |
|
Liittynyt: Pe Huhti 29, 2011 8:20 pm Viestit: 1938 Paikkakunta: Olemassaolon keskipiste
|
Tuppu L 2.0 kirjoitti: Veikko kirjoitti: Kissa ja koira ovat kuitenkin sen verran älykääpiöitä ihmiseen verrattuna, että niiden älykkyyden vertaileminen ihmisen näkökulmasta on kuin vertailisi kahden pystyssä sojottavan rautakangen pituutta kerrostalon katolta katsellen.
Ei ne tyhmiä ole, mutta siitä huolimatta siellä päässä liikkuu aika vähän. Elefantilla alkaakin jo ihmisen mittakaavassa löytymään älyä. 
_________________ *Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä. .....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.
Typeryyden edessä minäkin olen voimaton.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
sapetix
|
Viestin otsikko: Re: Koira vs kissa älykkyys Lähetetty: La Syys 17, 2011 1:45 pm |
|
Liittynyt: To Touko 10, 2007 11:04 am Viestit: 2403 Paikkakunta: Ulkona kaikesta
|
Hauska tietää että elefanttikin osaa maalata paremmin kuin minä . 
_________________ “War is peace,freedom is slavery,ignorance is strength "
|
|
| Ylös |
|
 |
|
judettaja
|
Viestin otsikko: Re: Koira vs kissa älykkyys Lähetetty: La Syys 17, 2011 4:22 pm |
|
|
|
Koirat ovat tyhmiä ja likaisia. Kissat osaavat sentään pitää itsensä puhtaana. sitä paitsi kissat osaavat näyttää rakkauttaan paremmin kuin koirat. Koirat ovat idiootteja.
_________________ jees: "Ei vittusaatananvittu miten rempallaan suomessa on kivun hoito."
|
|
| Ylös |
|
 |
|
SakkeTNT
|
Viestin otsikko: Re: Koira vs kissa älykkyys Lähetetty: La Syys 17, 2011 4:47 pm |
|
|
|
Kissat eivät jahtaa omaa häntäänsä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Electric shadow
|
Viestin otsikko: Re: Koira vs kissa älykkyys Lähetetty: La Syys 17, 2011 4:53 pm |
|
|
SakkeTNT kirjoitti: Kissat eivät jahtaa omaa häntäänsä. Ei niin.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
judettaja
|
Viestin otsikko: Re: Koira vs kissa älykkyys Lähetetty: La Syys 17, 2011 4:59 pm |
|
|
|
Kissat ovat suloisia ja rakastavaisia. Ihmiset tappavat toisiaan huvin vuoksi...eläimet eivät sitä tee joten ihmiset ovat älykkäämpiä ja parempia kuin eläimet.
_________________ jees: "Ei vittusaatananvittu miten rempallaan suomessa on kivun hoito."
Viimeksi muokannut judettaja päivämäärä La Syys 17, 2011 5:07 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
| Ylös |
|
 |
|
SakkeTNT
|
Viestin otsikko: Re: Koira vs kissa älykkyys Lähetetty: La Syys 17, 2011 5:05 pm |
|
|
Electric shadow kirjoitti: Höh, pettymys. Ikinä en ole tuota kissan nähnyt tekevän, vaikka kissoja on ollutkin. Ja koira.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
kopernikustako
|
Viestin otsikko: Re: Koira vs kissa älykkyys Lähetetty: La Syys 17, 2011 5:08 pm |
|
Liittynyt: Ti Elo 30, 2011 5:37 pm Viestit: 1027 Paikkakunta: absoluuttinen nollapiste
|
judettaja kirjoitti: Kissat ovat suloisia ja rakastavaisia. Ihmiset tappavat toisiaan huvin vuoksi...eläimet eivät sitä tee joten ihmiset ovat älykkäämpiä ja parempia kuin ihmiset. Ihmisetkin voivat kai kuitenkin olla rakastavaisia, vai? niin, meitä on erilaisia...  ps. oletko nähnyt koskaan kissan leikkivän hiirellä? siitä on rakkaus kaukana...
_________________ Kuuluuko täältä älämölöä?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Aschenisto
|
Viestin otsikko: Re: Koira vs kissa älykkyys Lähetetty: Ti Syys 20, 2011 10:52 pm |
|
|
|
Koirat jotenkin tuntuvat älykkäämmiltä kuin kissat. Kun ottaa katsekontaktin koiraan, se katsoo takaisin ja voin jopa tuntea jotain. Kissat sentään osaa katsoa silmiin, mutta katse tavallaan "menee läpi". Välillä ne kaipaa hellyyttä ja välillä on päiväkausia omassa oloissaan, joten alkaa tuntua reviirinmerkkaamiselta se pään puskeminen. Toisaalta onhan koirat laumaeläimiä ja sosiaalisuus kasvattaa älykkyyttä...
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Reifengas
|
Viestin otsikko: Re: Koira vs kissa älykkyys Lähetetty: La Syys 24, 2011 1:11 am |
|
|
|
On ollut koiria ja kissoja.
Kommentit oman hännän jahtaamisesta olivat asiaa. Sitä tekevät koirat, eivät koskaan kissat.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Jaakkola
|
Viestin otsikko: Re: Koira vs kissa älykkyys Lähetetty: Ke Helmi 22, 2012 8:38 am |
|
|
|
Mulla on ollut 3 koiraa kun asuin vanhempien luona ja hommasin nyt kissan ku omas kämpäs asuu koska oon niin laiska nii en jaksa vaa mennä montaa kertaa päiväs lenkille
En oo ikinä nähny näiden 3 koiran kohdalla jotka mulla on ollu et olis omaa häntäänsä jahdannu mut kissa tekee sitä kyl aika usein
Sit kissat on kans tosi tyhmiä, koska niille useimmiten ei kelpaa muu ku kissanruoka, kala jne ne vaikka nääntyy ennemmin nälkään ja varmaan kuoleeki jos ei saa ruokaa mikä maistuu hyvältä, kun taas koirat syö ihan mitä vaan niille annetaan ettei nälkää tarvi nähdä.
Ja eiköhän se ole helvetin tyhmän eläimen merkki jos ei tottele sellasta olentoa joka antaa sulle ruokaa ja vettä eli taas piste koiralle
Sit kans toi rakkauden osoitus ku muutama vuosi sit viimenen koira lopetettiin, joka myös oli eniten se mun koira niin siel lopetushuoneessa ku sille annettiin nukutuspiikki nii se sit viimesillä voimillaan kömpi mun eteen ja hetken aikaa siin epäröin ennenku menin sit istumaan lattialle ja purskahtamaan itkuun mut tän jälkeen se sit tuli nukahtamaan siihen mun syliin ja vaipui viimeiseen uneen samalla ku silittelin sitä ja mielestäni se jos joku on kaikista paras tyyli osoittaa sitä rakkautta
Sit tää idiootti kissani päätti paskantaa patterin päälle ku rupesin tos pari päivää sit imuroimaan, jos se imuri pelottaa nii eiköhän se olis järkevintä kävellä vaikkapa vessaan paska-astian viereen koska sinne nyt huomattavasti varmaan pienempi ääni imurista kuuluu.. no mut jokatapaukses tän jälkeen ku huomasin et se oli siihe paskantanu nii sammutin imurin, vein kissan vessaan ja siivosin paskat pois ja jatkoin imuroimista nii tän jälkeen sit menin kattomaan mites kissa voi siel vessas nii eiköhän tää saatanan idiootti ollu sit sinnekki viel paskantanu lattialle, vaikka olis voinu mennä siihe vieree iha sinne paskantamaan mihin kuuluuki
Sit koirat taas on erittäin paljo seurallisempia kuin kissat, tulevat paljo useammin omistajan luo leikkimään jne kun taas kissat nukkuvat varmaan 18h vuorokaudesta eikä hereillä ollessaankaan tee muuta ku syö tai leiki yksinäisesti vaan eli eipä noista iloakaan juuri ole, siksi huvittaiski heivata vaan helvettiin tollanen kerjäläinen jolle ei kelpaa samat ruuat mitä itselleni
Maalla asuville koirista kyl voi tehdä niin hyödyllisen eläimen että ei tarvi edes lehtiä hakea itse postilaatikosta taikka ulkoiluttaa jos laiska on.
pentuina myös kissat on niin vittumaisia et ne ettii just sellaset nurkat sun muut mihkä vääntää paskat tai kuset ettei varmaankaa löydy mihin ne on sen tehny tai useissa tapauksissa myös kusee suoraan sohvalle tai sängylle kun koirat taas tekee pentuina tuon sentään näkyvälle paikalle ettei tarvi tuntikaupalla ettiä mistä ne kuset/paskat löytyy ku haisemaan rupeaa
En keksi varmaan yhtäkään syytä miks kissat olis parempia ku koirat, noh ehkä se et pitää kodis hiiret ja hämähäkit yms poissa vaikka luulen et kyl koiratki saattais tuon homman hoitaa en sit tiedä
Myös tuossa kissojen ja koirien katseessa kuten joku kirjoittikin nii kissan katsees tuntuu niinku sen pääs ei liikkuis mitään järkevää jos jaksaa koittaa nii toi kissa vois kyylätä mua vaikka kuinka kauan
joo no siinä ny onki sit stooria sen verran paljo että.. söpöjä noi kissat kyl on mut helvetin ärsyttäviä vaan
|
|
| Ylös |
|
 |
|
deezee
|
Viestin otsikko: Re: Koira vs kissa älykkyys Lähetetty: Ke Helmi 22, 2012 9:16 am |
|
|
Aschenisto kirjoitti: Koirat jotenkin tuntuvat älykkäämmiltä kuin kissat. Kun ottaa katsekontaktin koiraan, se katsoo takaisin ja voin jopa tuntea jotain. Kissat sentään osaa katsoa silmiin, mutta katse tavallaan "menee läpi". Tällä tavalla mitattuna oma peilikuva on useimmille maailmankaikkeuden älykkäin olento. Ei näissä koiran äly vs. kissan äly -keskusteluissa oikeastaan koskaan puhuta koiran tai kissan älykkyydestä. Nämä ovat hyvin samanlaisia keskusteluja kuin Teris vs. Hämis, Teris vs. Tex Willer ja Teris vs. oma iskä. Mä tykkään tosta asiasta, joten se on merkki paremmuudesta, mä en tykkää tosta asiasta, joten se on merkki tyhmyydestä. Yksi tykkää siitä, että koira jumaloi häntä -> koira on siis fiksumpi. Toinen tykkää siitä, että kissa on itsenäinen -> kissa on siis fiksumpi. Mutta mites koira tai kissa pärjäisi Terikselle? Miksei koskaan keskustella siitä?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Ruutikallo
|
Viestin otsikko: Re: Koira vs kissa älykkyys Lähetetty: Ke Helmi 22, 2012 12:16 pm |
|
|
Jaakkola kirjoitti: Mulla on ollut 3 koiraa kun asuin vanhempien luona ja hommasin nyt kissan ku omas kämpäs asuu koska oon niin laiska nii en jaksa vaa mennä montaa kertaa päiväs lenkille Ilmeisesti sun olisi pitänyt jättää se kissa ottamatta arvatakseni pienehköön kämppääsi etenkin kun olet koiraihminen. Häiriintyneeltä vaikuttaa. Toiseen asiaan eli älykkyyteen. Katselin tässä lumitöissä, kun meidän kissa alkoi juosta pihatietä täyttä vauhtia koiraa kohti. Kääpiösnautseri jökötti paikallaan katse kissan suuntaan, ja koiran edessä katti ponkaisi komeassa kaaressa sen yli ja jatkoi juoksuaan. Sitä vaan, että tuohan on suunniteltua toimintaa, eikö? Kissa on päättänyt jo lähtiessään juoksemaan, että se hyppää koiran yli, kun kerran suoraan kohti pinkoo eikä missään vaiheessa hidasta. Kissa on kyllä ennenkin pomppinut koiran yli joka suunnasta sekä sisällä että ulkona, mutta tällaista täydestä juoksusta loikkaamista en ollut ennen nähnyt. Aiemmin samana päivänä koirakin oli juossut kissaa päin täyttä laukkaa, ja huonompana hyppääjänä se loikan sijasta veti viime tingassa täysjarrutuksen. Kokemuksesta kissa tiesi, että niinhän se tekee jos ei aleta leikkiä takaa-ajoa, ja odotti koiraa rauhallisesti paikallaan valtava harjahäntänsä iloisesti pystyssä.
Viimeksi muokannut Ruutikallo päivämäärä Ke Helmi 22, 2012 2:16 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tietää
|
Viestin otsikko: Re: Koira vs kissa älykkyys Lähetetty: Ke Helmi 22, 2012 12:36 pm |
|
|
|
Koiralta saa rakkautta. Pitkän yhteiselon jälkeen koira oppii osoittamaan sitä monin elein, kuten katsomalla iloisesti silmiin ja painautumalla sitten vasten ja huokaisemalla. Kissa ei koskaan opi niin rikasta elekieltä ilmaista muuta kuin omia tarpeitaan hyvin itsekkäästi.
_________________ Älä koristele kuollutta kuusta.
|
|
| Ylös |
|
 |