iileskotti kirjoitti:
Mr. Bauglir kirjoitti:
Ei kai tämä nyt voi olla noin vaikeaa ymmärtää?
Niin, ei pitäisi olla, mutta näköjään on. Yritä keskittyä.
Olen kyllä keskittyneesti koittanut tätä selittää, mutta putkiaivoiselle ei tunnu uppoavan.
iileskotti kirjoitti:
Mr. Bauglir kirjoitti:
Jos täällä lopetetaan tarhaus kysynnän pysyessä maailmalla samana, tarkoittaa se ainoastaan tuotannon siirtymistä muualle, esimerkkinä käytettiin Kiinaa, koska sinne tuotantoa on länsimaista siirtynyt.
Mitä muut tekevät muualla ei liity meidän päätöksiimme mitenkään tässä asiassa. kiinalaiset tekevät omat päätöksensä.
Tottakai se liittyy, tuotannon siirtämisellä kehitysmaihin eläinten oikeudet eivät parane yhtään.
iileskotti kirjoitti:
Mr. Bauglir kirjoitti:
Tässä on oikein video paikallisesta toiminnasta:
http://features.peta.org/ChineseFurFarms/index.asp. Eli miten vitussa se ilahduttaa kettuja jos ne joutuvat Suomen edes jollain lailla valvotuista tarhoista tuonne?
Miten vitussa se kettuja ilahduttaa elää jossain saatanan verkkohäkeissä? Isompi paha ei oikeuta pienempää pahaa. Mikä on väärin, on väärin eikä oikeammaksi siitä muutu vain "koska kiinalaiset sitäjatätä".
Myönnät siis itsekin ettei itse asia parane yhtään jos tuotanto siirretään Kiinaan? No hyvä.
iileskotti kirjoitti:
Mr. Bauglir kirjoitti:
Tuo sinun perustelusi ettei ole meidän huolemme miten kettuja käsitellään rajan takana on hiukan ristiriidassa sen kanssa että olet muka huolissasi kettujen hyvinvoinnista.
Me emme elä siellä rajan takana, emmekä tee päätöksiä siellä asuvien tekemisistä. Me voimme kantaa vastuuta vain oman maamme asioista. Maailmassa on paljonkin maita joissa eläimiä kohdellaan väärin, mutta on helvetin epäloogista yrittää oikeuttaa sen perusteella samaa toimintaa meidän maassamme.
Olen jo yrittänyt selittää millä keinolla tätä asiaa voi parantaa maailmanlaajuisesti (eli vielä kerran: vaikuttamalla kysyntään). Millähän kielellä tämä pitäisi sulle selittää.. vai pitääkö se piirtää?
Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.