Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Joker
|
Viestin otsikko: Tumma rasva Lähetetty: La Maalis 04, 2006 9:47 pm |
|
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 5:05 pm Viestit: 1734 Paikkakunta: Kašubia
|
|
Opettajani oli puhunut tälläisestä rasvasta, joka kertyy ihmisen elinaikana. Sitä voi myös itse kehittää totutellakseen kylmyyteen. Se suojaa tehokkaasti kylmyydeltä. Opettaja sanoi tämän rasvan olen niin tehokasta, että hänen kätensä pysyivät lämpiminä, vaikka hän oli pessyt käsiään talvella järvessä ja pitänyt niitä tämän jälkeen suojaamattomina. Ne eivät kuitenkaan jäätyneet, vaan pysyivät lämpiminä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Nukkumatti
|
Viestin otsikko: Lähetetty: La Maalis 04, 2006 10:10 pm |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
jussipaita
|
Viestin otsikko: Lähetetty: La Maalis 04, 2006 10:28 pm |
|
|
Lainaa: Niin, ja pointtisi oli?
Tarkoitti varmaan sitä, että tumma rasva lämmittää ja estää käsien palelluttamisen. Esimerkki luonnosta: eikös jääkarhuillakin ole melkoinen rasvakerros lämmikkeenä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
K. K.
|
Viestin otsikko: Re: Tumma rasva Lähetetty: La Maalis 04, 2006 11:07 pm |
|
|
|
Joker kirjoitti: Opettajani oli puhunut tälläisestä rasvasta, joka kertyy ihmisen elinaikana. Sitä voi myös itse kehittää totutellakseen kylmyyteen. Se suojaa tehokkaasti kylmyydeltä. Opettaja sanoi tämän rasvan olen niin tehokasta, että hänen kätensä pysyivät lämpiminä, vaikka hän oli pessyt käsiään talvella järvessä ja pitänyt niitä tämän jälkeen suojaamattomina. Ne eivät kuitenkaan jäätyneet, vaan pysyivät lämpiminä.
Saamelaisilla ja yleensä poromiehillä on tätä rasvaa elimistössään.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
borri317
|
Viestin otsikko: Re: Tumma rasva Lähetetty: La Maalis 04, 2006 11:28 pm |
|
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 3:57 pm Viestit: 2121 Paikkakunta: Tikkakoski
|
K. K. kirjoitti: Joker kirjoitti: Opettajani oli puhunut tälläisestä rasvasta, joka kertyy ihmisen elinaikana. Sitä voi myös itse kehittää totutellakseen kylmyyteen. Se suojaa tehokkaasti kylmyydeltä. Opettaja sanoi tämän rasvan olen niin tehokasta, että hänen kätensä pysyivät lämpiminä, vaikka hän oli pessyt käsiään talvella järvessä ja pitänyt niitä tämän jälkeen suojaamattomina. Ne eivät kuitenkaan jäätyneet, vaan pysyivät lämpiminä. Saamelaisilla ja yleensä poromiehillä on tätä rasvaa elimistössään.
Ja spurguilla.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
K. K.
|
Viestin otsikko: Re: Tumma rasva Lähetetty: Su Maalis 05, 2006 1:49 pm |
|
|
|
borri317 kirjoitti: K. K. kirjoitti: Joker kirjoitti: Opettajani oli puhunut tälläisestä rasvasta, joka kertyy ihmisen elinaikana. Sitä voi myös itse kehittää totutellakseen kylmyyteen. Se suojaa tehokkaasti kylmyydeltä. Opettaja sanoi tämän rasvan olen niin tehokasta, että hänen kätensä pysyivät lämpiminä, vaikka hän oli pessyt käsiään talvella järvessä ja pitänyt niitä tämän jälkeen suojaamattomina. Ne eivät kuitenkaan jäätyneet, vaan pysyivät lämpiminä. Saamelaisilla ja yleensä poromiehillä on tätä rasvaa elimistössään. Ja spurguilla.
Jos on kunnon spurgu, ei hänellä mitään rasvaa elimistössään. Sitä liuotusainetta vain.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Kultamuna
|
Viestin otsikko: Re: Tumma rasva Lähetetty: To Maalis 09, 2006 2:35 pm |
|
|
Joker kirjoitti: Opettajani oli puhunut tälläisestä rasvasta, joka kertyy ihmisen elinaikana. Sitä voi myös itse kehittää totutellakseen kylmyyteen. Se suojaa tehokkaasti kylmyydeltä. Opettaja sanoi tämän rasvan olen niin tehokasta, että hänen kätensä pysyivät lämpiminä, vaikka hän oli pessyt käsiään talvella järvessä ja pitänyt niitä tämän jälkeen suojaamattomina. Ne eivät kuitenkaan jäätyneet, vaan pysyivät lämpiminä.
Tumma rasva kehittyy jatkuvan kylmälle altistumisen seurauksena.
Hartioiden lämmitys on paras keino käsien palelemiseen. Voi olla ilman käsineitä pitkäänkin jos käyttää hartian lämmitintä. Käsien verenkierto kulkee hartioiden kautta.
En jaksa söörtsätä tutkimusta, mutta näin on.
Viimeksi muokannut Kultamuna päivämäärä To Maalis 09, 2006 2:41 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Fenrir
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Maalis 09, 2006 2:38 pm |
|
|
|
Jääkarhun maksassa on niin paljon A-vitamiinia, että immeinen kuolee jos sitä syö. Lihassakin trikiinejä tappava määrä lienee.
Ja jääkarhu pitää immeistä saaliseläimenä, joka lienee ainutlaatuista eläinmaailmassa. Immeisen liha maistuupi skeidalle elukoiden suussa.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Informa
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Maalis 09, 2006 2:50 pm |
|
|
|
Googlatkaa sanalla ruskea rasva. KTL:n sivuilla asiallista tietoa laajemminkin!
_________________ "Luota ihmisiin, jotka etsivät totuutta. Vältä niitä, jotka ovat sen löytäneet." - Vaclav Havel
|
|
| Ylös |
|
 |
|
iisakka
|
Viestin otsikko: Re: Tumma rasva Lähetetty: To Maalis 09, 2006 3:12 pm |
|
Liittynyt: Pe Syys 30, 2005 10:53 pm Viestit: 805 Paikkakunta: Espoo
|
K. K. kirjoitti: Joker kirjoitti: Opettajani oli puhunut tälläisestä rasvasta, joka kertyy ihmisen elinaikana. Sitä voi myös itse kehittää totutellakseen kylmyyteen. Se suojaa tehokkaasti kylmyydeltä. Opettaja sanoi tämän rasvan olen niin tehokasta, että hänen kätensä pysyivät lämpiminä, vaikka hän oli pessyt käsiään talvella järvessä ja pitänyt niitä tämän jälkeen suojaamattomina. Ne eivät kuitenkaan jäätyneet, vaan pysyivät lämpiminä. Saamelaisilla ja yleensä poromiehillä on tätä rasvaa elimistössään.
Ja avantouimareilla, kuulemma.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Fenrir
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Maalis 09, 2006 3:22 pm |
|
|
|
Eskimoilla (Inuteilla) ei juuri sydän- ja verisuonitaudit luonnollisesti jyllää, vaikka syövät lähinnä lihaa ja rasvaa.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
mozilla
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Maalis 09, 2006 4:12 pm |
|
|
|
mul on ollut päivät ilman sukkia ja ei ole tullut kylmä, saattako se johdua tästä
_________________ ”Nyt saadut tulokset antavat suoraa näyttöä siitä että pienetkin säteilyannokset voivat aiheuttaa syöpää”
VASTUSTAKAA YDIN VOIMAA!!!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
mozilla
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Maalis 09, 2006 4:13 pm |
|
|
|
Ööö miten rasva vaikuttaa helvetissä sydämmeen?
_________________ ”Nyt saadut tulokset antavat suoraa näyttöä siitä että pienetkin säteilyannokset voivat aiheuttaa syöpää”
VASTUSTAKAA YDIN VOIMAA!!!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Sepi
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Maalis 09, 2006 4:47 pm |
|
|
|
Opettajan palelemattomat sormetko ovat silatut ruskealla rasvalla? Mahtavat muistuttaa paistinmakkaroita, sellaisia, joita ennen sai nakkikioskilta.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
polliisi
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Maalis 09, 2006 4:51 pm |
|
|
|
Voitele kätesi tavallisella ruokaöljyllä ja se suojaa kylmältä. Toimii myös kasvojen ja korvien suojana pakkasella.
Se tumma rasva on mätääntynyttä, paakkuuntunutta ihraa, jota naisilla ilmestyy enimmäkseen peffaan. Älä syö itseäsi lämpöiseksi, käytä järkeä ja pipoa sekä sormikkaita.
_________________ Virkavalta on mielivallan esi-aste...
|
|
| Ylös |
|
 |