Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Pe Touko 25, 2012 3:22 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Evoluutio-ongelma
ViestiLähetetty: To Huhti 23, 2009 10:13 pm 
Poissa

Mei long kirjoitti:
Ymmärrän tätä nykyä aivan mainiosti tuon samuraimentaliteettisi, enkä sanonut että se olisi kiellettyä. Ilmaisin vain, etten henkilökohtaisesti pidä siitä että minua tullaan hutkimaan samuraimiekalla, kun yritän keskustella.

Sitten et ymmärrä tästä "samuraimentaliteetista" mitään. Haluan saada aikaiseksi parempaa keskustelua. Kun ihmisiä provosoidaan, he paljastavat koko potentiaalinsa. Minä nimen omaan kaipaan sitä, että sinä raivostut ja lyöt hampaat kurkkuun minulta - näin vertauskuvallisesti. Jos pystyt löytämään virheitä väitteistäni, niin olen enemmän kuin kiitollinen sinulle, koska voin oppia jotain uutta. Tulen kuitenkin takaisin ja haastan sinut uudestaan, kunnes pystyn taistelemaan tasavertaisesti kanssasi, tai kenties jopa voittamaan sinut.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Evoluutio-ongelma
ViestiLähetetty: Pe Huhti 24, 2009 6:24 pm 
Poissa

Echi kirjoitti:
Sitten et ymmärrä tästä "samuraimentaliteetista" mitään. Haluan saada aikaiseksi parempaa keskustelua. Kun ihmisiä provosoidaan, he paljastavat koko potentiaalinsa.

Mitä ilmeisimmin. Nytkin keskustelun aihe jäi ja homma muuttui henkilökohtaisuuksien puinniksi. :roll:
Kyllähän tuo provosointi voi toimia minuunkin niissä tapauksissa kun
1. olen oikeasti eri mieltä, eikä kyseessä ole pelkkä näkökulmaero, kuten tässä tapauksessa.
2. minulla on tarpeeksi asiantuntemusta puolustaa ajatuksiani. Tässä tapauksessa ei ole.
3. minua ei loukata. Solvaus, pilkkaus ja alentuvuus vie kiinnostuksen keskustelun jatkamiseen välittömästi. Poikkeuksena ne tapaukset, kun tiedän jo valmiiksi puhuvani idiootin kanssa. Sinä et kuitenkaan ole idiootti, vaan pelkästään ärsytät tahallasi.

En koe keskusteluja haasteina tai taistelutilanteina, vaan parhaimmillaan kahden tasavertaisen puoliskon ystävällismielisenä, mutta asiallisena ajatusten vaihtona. Kiistaksi menevästä väittelystä en pidä enkä varsinkaan koe mitään tarvetta kiistelynaiheen keinotekoiseen luomiseen.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]