Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
|
Sivu 1/1
|
[ 12 viestiä ] |
|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Seppo_Pietikainen
|
Viestin otsikko: Merkittävä edistusaskel elämän alkusynnn tutkimuksessa Lähetetty: Pe Tammi 27, 2012 2:35 pm |
|
Liittynyt: To Loka 18, 2007 2:24 pm Viestit: 6252 Paikkakunta: Vantaa
|
http://www.york.ac.uk/news-and-events/news/2012/research/origins-of-life/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+uni-of-york-news+%28Latest+news+-+University+of+York%29&utm_content=My+YahooLainaa: Scientists discover new clue to the chemical origins of life
Posted on 24 January 2012
Organic chemists at the University of York have made a significant advance towards establishing the origin of the carbohydrates (sugars) that form the building blocks of life.
Understanding the origins of life is one of the most fundamental scientific questions yet to be answered
A team led by Dr Paul Clarke in the Department of Chemistry at York have re-created a process which could have occurred in the prebiotic world.
Working with colleagues at the University of Nottingham, they have made the first step towards showing how simple sugars – threose and erythrose – developed. The research is published in Organic & Biomolecular Chemistry.
_________________ -- Seppo P. Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Damasio
|
Viestin otsikko: Re: Merkittävä edistusaskel elämän alkusynnn tutkimuksessa Lähetetty: Ti Tammi 31, 2012 7:57 pm |
|
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 10:56 am Viestit: 1972 Paikkakunta: Tampere
|
Seppo_Pietikainen kirjoitti: http://www.york.ac.uk/news-and-events/news/2012/research/origins-of-life/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+uni-of-york-news+%28Latest+news+-+University+of+York%29&utm_content=My+YahooLainaa: Scientists discover new clue to the chemical origins of life
Posted on 24 January 2012
Organic chemists at the University of York have made a significant advance towards establishing the origin of the carbohydrates (sugars) that form the building blocks of life.
Understanding the origins of life is one of the most fundamental scientific questions yet to be answered
A team led by Dr Paul Clarke in the Department of Chemistry at York have re-created a process which could have occurred in the prebiotic world.
Working with colleagues at the University of Nottingham, they have made the first step towards showing how simple sugars – threose and erythrose – developed. The research is published in Organic & Biomolecular Chemistry.
Tosi mielenkiintoista tutkimusta, alamme ymmärtää vähitellen, miten elottomasta tuli elollista.
_________________ Uskottavan kritiikin on esitettävä myös todennäköisempi selitys havaituille ilmiöille.
Yksikään id-kreationisti ei ole koskaan missään mistään asiasta minkään tieteen kohdalla kyennyt esittämään tieteen näkemystä todennäköisempää selitystä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
MinäIte
|
Viestin otsikko: Re: Merkittävä edistusaskel elämän alkusynnn tutkimuksessa Lähetetty: Ma Helmi 20, 2012 12:18 am |
|
|
|
"Origin of the life" piti olla selvää jo yli sata vuotta sitten.
_________________ Ne jotka ovat eri mieltä kanssani voivat aina katsoa höyryävää *läjää niin tietävät mitä mieltä olen heistä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
thxgg
|
Viestin otsikko: Re: Merkittävä edistusaskel elämän alkusynnn tutkimuksessa Lähetetty: Ma Helmi 20, 2012 12:28 am |
|
|
MinäIte kirjoitti: "Origin of the life" piti olla selvää jo yli sata vuotta sitten. Jos menee kolme viikkoa eikä parempaa keksi, niin olisi parempi olla postaamatta mitään. Tämä tutkimustulos ei edes millään tavalla kumonnut aikaisempia käsityksiä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
MinäIte
|
Viestin otsikko: Re: Merkittävä edistusaskel elämän alkusynnn tutkimuksessa Lähetetty: Ma Helmi 20, 2012 1:10 am |
|
|
|
Luin tämän vasta kun oon oollut pois foorumilta. Sain välillä piipahtaa mutta kun vankilasta on huono...
_________________ Ne jotka ovat eri mieltä kanssani voivat aina katsoa höyryävää *läjää niin tietävät mitä mieltä olen heistä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
IFEUN_2.0
|
Viestin otsikko: Re: Merkittävä edistusaskel elämän alkusynnn tutkimuksessa Lähetetty: Ma Helmi 20, 2012 3:37 am |
|
|
|
Otsikossa on niin hauska typo, etten tiennyt onko kyseessä alkusynty vai alkusynti; siis kumman edistusaskelta tässä tarkastellaan. En tosin tiedä vieläkään, kun en jaksanut avata linkkejä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Londroid
|
Viestin otsikko: Re: Merkittävä edistusaskel elämän alkusynnn tutkimuksessa Lähetetty: Ma Helmi 20, 2012 6:40 am |
|
|
|
Koko tutkimus on Jumalanpilkkaa ja pitäisi sellaisena lopettaa välittömästi ja tutkijoita rankaista kovemman kautta. Niin, ei nyt ihan mikä tahansa vetele terv. nimim. "hihhuli"
| Ylös |
|
 |
|
EV+
|
Viestin otsikko: Re: Merkittävä edistusaskel elämän alkusynnn tutkimuksessa Lähetetty: Ma Helmi 20, 2012 10:06 am |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
IFEUN_2.0
|
Viestin otsikko: Re: Merkittävä edistusaskel elämän alkusynnn tutkimuksessa Lähetetty: Ti Helmi 21, 2012 3:39 am |
|
|
EV+ kirjoitti: Alussa oli sana. Tämä " alussa oli sana" on tosiaan tunnetuin sitaatti maailmanhistoriassa, mikäli ei oteta huomioon " sitähän sää kysyit" -hokemaa. Kukaan ei vaan ole (ainakaan minulle) koskaan kertonut mikä se sana on.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Fëanor
|
Viestin otsikko: Re: Merkittävä edistusaskel elämän alkusynnn tutkimuksessa Lähetetty: Ti Helmi 21, 2012 4:01 am |
|
|
IFEUN_2.0 kirjoitti: EV+ kirjoitti: Alussa oli sana. Tämä " alussa oli sana" on tosiaan tunnetuin sitaatti maailmanhistoriassa, mikäli ei oteta huomioon " sitähän sää kysyit" -hokemaa. Kukaan ei vaan ole (ainakaan minulle) koskaan kertonut mikä se sana on. Minä luulin, että se on "mitäs minä sanoin".
_________________ "With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."
|
|
| Ylös |
|
 |
|
EV+
|
Viestin otsikko: Re: Merkittävä edistusaskel elämän alkusynnn tutkimuksessa Lähetetty: Ti Helmi 21, 2012 12:55 pm |
|
|
IFEUN_2.0 kirjoitti: EV+ kirjoitti: Alussa oli sana. Tämä " alussa oli sana" on tosiaan tunnetuin sitaatti maailmanhistoriassa, mikäli ei oteta huomioon " sitähän sää kysyit" -hokemaa. Kukaan ei vaan ole (ainakaan minulle) koskaan kertonut mikä se sana on. Sana oli Jumala ja Jumala oli sana. Sitähän sä kysyit.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Seppo_Pietikainen
|
Viestin otsikko: Re: Merkittävä edistusaskel elämän alkusynnn tutkimuksessa Lähetetty: Ti Helmi 21, 2012 4:15 pm |
|
Liittynyt: To Loka 18, 2007 2:24 pm Viestit: 6252 Paikkakunta: Vantaa
|
IFEUN_2.0 kirjoitti: EV+ kirjoitti: Alussa oli sana. Tämä " alussa oli sana" on tosiaan tunnetuin sitaatti maailmanhistoriassa, mikäli ei oteta huomioon " sitähän sää kysyit" -hokemaa. Kukaan ei vaan ole (ainakaan minulle) koskaan kertonut mikä se sana on. Se sana oli "PÖH!"
_________________ -- Seppo P. Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Sivu 1/1
|
[ 12 viestiä ] |
|