Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
circletriangle
|
Viestin otsikko: Re: Monesko sivilisaatio nykyihmiskunta on ? Lähetetty: Pe Marras 04, 2011 1:29 am |
|
|
|
Aikaa hauskaa sinänsä kun ei minulla ollut mitään hajuakaan harmonisesta oskallaatiosta ennen kuin nyt luin, satun vain olemaan sellainen tyyppi joka uskoo siihen että jos on hyvä muille niin se hyvä tulee myöskin sinulle takaisin...sitä voi kutsua rakkaudeksi tai energioiksi, mutta olen testannut käytännössäkin ja se on olemassa ja voin sanoa että toimii, ihan kaikissa kulttuureissa ympäri maapalloa, kaikkialla missä olen ollut niin nämä samat asiat toimivat!
Nämä ufo jutut,anteeksi aikaisemmat sivilisaatiot tulee itselle aika uutena juttuna, joka on aika ironista sinänsä kun tuota juttua lukemalla voi esimerkiksi selittää minun selittämättömän kiinnostuksen kyseiseen aiheeseen juuri näinä aikoina. Jos tuohon on uskomista niin tämä on ymmärtääkseni lisääntymässä ympäri maailman tälläkin hetkellä, viittaan siis vallankumouksiin ja ihmisten "heräämiseen" oravanpyörästä jonkinlaisena tietoisuuden asteena.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Minijehova
|
Viestin otsikko: Re: Monesko sivilisaatio nykyihmiskunta on ? Lähetetty: Ti Marras 08, 2011 10:56 pm |
|
|
|
Minä tahtoisin väittää meidän olevan vain yksi monista sivilisaatioista tällä pallolla.
Muurahaiset muodostavt valtavan määrän yhteisöjä, jotka täyttävät ainakin kaikki minun kriteerini sivilisaatioille. Myös termiitit ovat tiukkiksia.
Nuo pienten muodostamat sivilisaatiot nauravat tuntosarviensa hiplailulla meidän kuolemalle tai lähdölle ihan yhtä paskaisesti kuin tekivät isojen liskojen kuollessa. Oletettavasti.
Monet työkalutarpeet saa eliminoitua lajin sisäisellä erikoistumisella. Bonuksena ainakin osin kontrolloitu keino tehdä(=munia) tarvittavia spesialisteja (työläinen, sotilas, paimen, farmari, säiliö...).
Kommunikointikin on murkuilla kovin potentiaalinen ihan huimaan kielen rikkauteen saakka.
Eli miten sivilisaatio määritellään?
_________________ Ah, this is obviously some strange usage of the word 'safe' that I wasn't previously aware of.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Dersu
|
Viestin otsikko: Re: Monesko sivilisaatio nykyihmiskunta on ? Lähetetty: Ti Marras 08, 2011 11:10 pm |
|
|
|
minun laskujeni mukaan nyt on menossa 151. siviliisatio
_________________ Typerimpiin kysymyksiin ei tartte vastata
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Dersu
|
Viestin otsikko: Re: Monesko sivilisaatio nykyihmiskunta on ? Lähetetty: Ti Marras 08, 2011 11:23 pm |
|
|
|
eva malström 16 pistetettä schelt uk sehr schelcht 13'' wir winhatgewonennwn! über raschen sind wir!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Dersu
|
Viestin otsikko: Re: Monesko sivilisaatio nykyihmiskunta on ? Lähetetty: Ti Marras 08, 2011 11:26 pm |
|
|
|
ettekjö nyt usko, siis vähintään 152:ta siiivilisaatota!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Dersu
|
Viestin otsikko: Re: Monesko sivilisaatio nykyihmiskunta on ? Lähetetty: Ti Marras 08, 2011 11:33 pm |
|
|
|
muutta mitäs se tähän vaikuttaa jurrissa noon, mutta niin on Virtanenkii
|
|
| Ylös |
|
 |