biologi kirjoitti:
Vastauksesi osoittaa, ettet ymmärrä, miten tieteellinen tutkimus toimii ja miten tieteelliset näkemykset syntyvät. Kyse on nimenomaan alan tutkijoiden konsensuksesta, jota voit nimittää "äänestyspäätökseksi".
Mitäpä tuosta väittelemään. Viittaan tietysti tässä yhteydessä IPCC:n poliittiseen luonteeseen, josta näyttää seuraavan se, että kriittiset ajattelijat suljetaan seurakunnan ulkopuolelle tai/ja vaietaan kuoliaiksi. Näin näyttää käyneen myös Veizerille ja Shaviville. Eiväthän he alunperin mitään "skeptikkoja" olleet.
Olen tuota hiilidioksidiproblematiikkaa sen verran setvinyt, että uskallan sinulle aivan rauhallisesti kertoa, ettei nykyisissä ilmastomalleissa kyseistä kaasua ole kyetty kytkemään matemaattis-fysikaalisesti kestävällä tavalla laskentaan. En tiedä olisiko tarpeenkaan, mutta tosiasiat pitäisi jossain vaiheessa kyetä tunnustamaan.
Toisekseen suuri osa populaaritieteellisistä kasvihuoneilmiön perusteita esittelevistä teksteistä on täyttä potaskaa, jopa alkeellista sellaista. Merkittävä osa keskustelijoista ja ilmastokatastrofin saarnaajista ei tiedä ilmakehän prosessien toiminnasta juuri mitään. Tämä koskee myös suurta osaa toimittajista.
Se mikä minua on myös viime kuukausina kummastuttanut on alttius, jolla Arrheniuksen selkeästi virheelliset laskelmat hyväksytään IPCC-leirissä nykyisen kasvihuoneilmiön perusteluiksi. Tämä vaivaa toimittajia, mutta myös monia aktiiveja, joiden soisi perehtyvän asiaan tieteellisellä otteella ilman ennakkoluuloja.
Toivoisin, että joku tämän palstan aktiiveista tarttuisi asiaan ja tekisi aiheesta isona kunnollisen tutkimuksen.
Omalta osaltani minulla ei näissä kisoissa ole penniäkään kiinni. Sysäyksen ilmasto- ja sääasioihin sain muutama vuosi sitten ympäristötieteiden opiskelun yhteydessä. Hyvän opettajan ansiosta havaitsin, että asiat eivät ole aivan niin kuin ne näytetään.
En silti viitsi puhua salaliitoista. Kun olen poliittista elämää ja valtaorganisaatioita myös jonkin verran tutkinut, nuo sensuurit ja parjauskampanjat näyttävät kuuluvan niiden olemukseen aivan siitä riippumatta, ovatko asialla maaillman parantajat vai sen tuhoajat.
Oman roolini koen jonkinlaisena impulssien antajana. Toisin ajattelija olen ollut aina.