Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
L
|
Viestin otsikko: Re: Väestön lisäys ja maapallon 'kantokyky' Lähetetty: To Tammi 07, 2010 3:48 pm |
|
|
|
Mei Long
Kirjoitit Pratalle:
Ja sinulta meni myös se tärkein pointti ohi: en vastusta sen torakkayksilön tappamista (vaikka turhaan tai kivuliaasti tappaminen onkin aina epämiellyttävää), vaan torakkalajin (tai minkä tahansa muun geneettisesti ainutlaatuisen populaation) hävittämistä. Yksilöiden tappamista ei voida välttää,
Tässä kohden maillä on kovin erilaiset näkemykset. Jos vastakkain laitetaan ihmisyksilöiden elämä ja onnellisuus torakkalajin olemassaolon kanssa, kannatan minä niitten ihmisyksilöiden asiaa. Etenkin jos voidan olettaa, että kyseisen lajin katoamisesta ei ole mitään haittaa ihmisyksilöille.
Ja:
monimuotoisuus pitäisi yrittää säilyttää, ja se on vaivan ja rahan arvoista.
Pitäisi myös minun mielestäni silloin, kun se on vaivan ja rahan arvoista ja jos ihmisten etu ei ole uhattuna.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
JW
|
Viestin otsikko: Re: Väestön lisäys ja maapallon 'kantokyky' Lähetetty: To Tammi 07, 2010 5:10 pm |
|
|
L kirjoitti: Miksi JW, miksi, sinä teet tällaista? Kirjoituksesi ei tuonut yhtään mitään uutta tähän keskusteluun. Minä olen vain esittänyt kritiikkiä niitä väitteitäsi kohtaan, jotka ovat selvästi virheellisiä tai tietoisesti vääristeltyjä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Dredex
|
Viestin otsikko: Re: Väestön lisäys ja maapallon 'kantokyky' Lähetetty: To Tammi 07, 2010 8:06 pm |
|
|
L kirjoitti: Pitäisi myös minun mielestäni silloin, kun se on vaivan ja rahan arvoista ja jos ihmisten etu ei ole uhattuna. Missähän se raja vaivan ja rahan arvoisuudessa sitten menee? Tähän astihan hedelmä on voitu tuhota, koska kasvavien ihmismassojen etu on mennyt vähemmistöön kuuluvien ihmisten edun edelle.
_________________ Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
L
|
Viestin otsikko: Re: Väestön lisäys ja maapallon 'kantokyky' Lähetetty: Pe Tammi 08, 2010 5:35 pm |
|
|
|
JW
Kirjoitit:
Minä olen vain esittänyt kritiikkiä niitä väitteitäsi kohtaan, jotka ovat selvästi virheellisiä tai tietoisesti vääristeltyjä.
Mitäköhän väitteitä tarkoitat? Minä en ole kirjoittanut mitään USA:n tuloeroista, joista sinä tässä olet kovasti vängännyt. Lisäksi olet esittänyt epämääräistä kitiikkiä markkinataloutta kohtaan, mikä ei myöskään kuulu aiheeseen.
Mikä sua oikein vaivaa?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Dredex
|
Viestin otsikko: Re: Väestön lisäys ja maapallon 'kantokyky' Lähetetty: To Syys 16, 2010 7:46 pm |
|
|
Nyt YK arvioi, että slummeissa asuvien ihmisten määrä kaksinkertaistuu nykyisestä noin miljardista ihmisestä kahteen miljardiin ihmiseen vuoteen 2030 mennessä. Ihmisiä ajaa slummeihin väestönkasvu. UutinenMissä on köyhyyden puolitus? Kaksi miljardia asuu pian likaisissa slummeissa.
_________________ Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla.
|
|
| Ylös |
|
 |