Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
BUSHMAN, long time no see
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Su Elo 20, 2006 6:57 pm |
|
|
NIIN, miksi näitä klanipäitä, nuoriakin, nykyisin
näyttää olevan niin paljon ? Onko se muoti, sairaus
vai mömmötkö vain tukan veivät  ?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
GradStudent
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ma Elo 21, 2006 6:20 pm |
|
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 3:48 pm Viestit: 2155 Paikkakunta: pk-seutu
|
Abamocho kirjoitti: Espi000 kirjoitti: Adof Ehnroothilta kysyttiin muuten mitä mieltä hän olisi pitkätukkaisista sotilaista ja hän kommentoi asiaa jotenkin siihen tapaan, että sotilaan sydän on manttelin alla, eikä niillä hiuksilla ollut mitään väliä. Minäkin muistan tuon kommentin. Aatu taisi mainita että 1700-luvulla käytettiin peruukkeja. Bosnian sisällissodassa joillakin soltuilla oli pitkät hiukset. Aikoinaan tehtiin kysely siitä loukkaako armeijassa miesten lyhyttukkapakko tasa-arvoa koska naisilla sellaista ei ollut. Eduskunnan oikeusasiamies vain totesi, että käytäntö on sääntö ja sillä selvä.
Kyllä 1800-luvun puolivälissä esim. pitkä parta oli maskuliinisuuden merkki, ja myös kokemuksen ja arvovallan. Rivimiehillä kuitenkaan ei sallittu ohjesäännössä... Käytännössä parta kuitenkin oli lämmin.
Esimerkkinä kenraalimajuri Fitzhugh Lee (s. 1835), kenraali R. E. Leen veljenpoika, joka komensi vain 26-vuotiaana ratsuväkidivisioonaa USA:n sisällissodassa 1861-1865. Douglas Southall Freemanin, vaikutusvaltaisin Lee-kronikoitsija, mukaan syy oli juuri pätemisen näyttäminen. Jos nuori siloposki olisi ollut vastaavassa asemassa, uskottavuus olisi kärsinyt.
Tässä muuten pisin tietämäni parta sodasta, kenraalimajuri Daniel Ruggles (s. 1810), joka juuri on tyyppiesimerkki vanha-ja-viisas -tyylin parrasta:
Mitä tulee hiuksiin ja maskuliiniuteen, niin ei tosiallista yhteyttä kauheasti liene. Enemmän runsaita hiuksia on miehekkäimpinä pidetty, ennen uusnatseja varmaan lähes jokainen friidu.
_________________ "One has to drink oceans and repiss them." -Flaubert
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Asimov
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ma Elo 21, 2006 7:08 pm |
|
|
Skinhead ei ole rasisti, alunperin ainakaan. Suomessa (ja vähän muuallakin kai) uusnatsit ja nationalistit ovat omaksuneet skinheadien tyylin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Skinhead
Lukekaapa historia.
"Ensimmäinen skinhead-sukupolvi omaksui käyttäytymiseensä ja elämäntapaansa piirteitä mustaihoisilta jamaikalaisilta maahanmuuttajanuorilta, joita kutsuttiin nimellä rudeboy."

|
|
| Ylös |
|
 |
|
Espi000
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ma Elo 21, 2006 7:16 pm |
|
|
|
Totta ja löytyyhän näitä Sharp-skinejä nykyäänkin (Skinheads Against Racial Prejudice). Itsekin syyllistyn joskus käyttämään skini-sanaa natsin tai kansallissosialistin synonyyminä, vaikkei tietysti pitäisi.
_________________ Imagine if the headless horseman had a headless horse. That would be fucking chaos.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Mummo
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ma Elo 21, 2006 7:23 pm |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 11:41 am Viestit: 9234 Paikkakunta: Stadi, Sörkan kulmat
|
|
Kiitos uudesta tiedosta Asimov. Taidan ruveta käyttämään ussnatsi -sanaa skinin sijasta.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Ayla
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ma Elo 21, 2006 8:00 pm |
|
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 3:41 am Viestit: 14567 Paikkakunta: Sverige
|
|
MUMMOle lisää oppimista.
Mummo osaa ruotsin kieltä. Ole hyvä.
Rasism är uppfattningen att olika raser har olika värde än andra, vanligen har den man själv tillhör större värde. (En given förutsättning är alltså att man först konstaterarar att det existerar olika raser.)
Rasism skiljer sig mot religiös och kulturell intolerans. En person kan byta religion eller anpassa sig till en annan kultur, men kan däremot inte byta hudfärg. Rasism har ibland getts en pseudovetenskaplig grund genom en vantolkning av darwinismen. Länder där rasism varit införlivad i stadsbildningen är framförallt Nazityskland men även i Sydafrika under apartheid och i USA:s sydstater före 1960-talet. Numera finns det mycket om statssanktionerad rasism i stater som Zimbabwe, Sydafrika, (där de vita särbehandlas negativt) samt Israel. I vardagligt språk används ordet "rasist" ofta som allmänt skällsord mot personer som inte anses tillräckligt toleranta i frågor som berör mångkultur, invandring eller religion.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Joza
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ma Elo 21, 2006 8:02 pm |
|
|
ilaiho kirjoitti: Mielestäni on harvinaisen hölmöä tehdä jostain hiustyylistä noin suuri asia.
Kieltämättä poliisin imago voi olla kiinni pikku asioista, mutta ehkä olen kuitenkin samaa mieltä "quoten" kanssa..
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Imagine
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ma Elo 21, 2006 8:08 pm |
|
|
Joza kirjoitti: ilaiho kirjoitti: Mielestäni on harvinaisen hölmöä tehdä jostain hiustyylistä noin suuri asia. Kieltämättä poliisin imago voi olla kiinni pikku asioista, mutta ehkä olen kuitenkin samaa mieltä "quoten" kanssa..
Itse ainakin pidän kovempaa imagoa parempana.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Ayla
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ma Elo 21, 2006 8:08 pm |
|
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 3:41 am Viestit: 14567 Paikkakunta: Sverige
|
Mummo kirjoitti: Kiitos uudesta tiedosta Asimov. Taidan ruveta käyttämään ussnatsi -sanaa skinin sijasta.
Huonosti näkyi tieto uponneen aivonystyröihisi  jestas sentään...
|
|
| Ylös |
|
 |
|
kunkku
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ma Elo 21, 2006 8:28 pm |
|
|
Imagine kirjoitti: Joza kirjoitti: ilaiho kirjoitti: Mielestäni on harvinaisen hölmöä tehdä jostain hiustyylistä noin suuri asia. Kieltämättä poliisin imago voi olla kiinni pikku asioista, mutta ehkä olen kuitenkin samaa mieltä "quoten" kanssa.. Itse ainakin pidän kovempaa imagoa parempana.
Tottakai kovaa imagoa arastelee niin roistot, kuin rehelliset!
Vaan kuinka kauan?
Miltä uskottavan poliisin pitää näyttää vaikkapa kymmenen vuoden päästä, kun joka toisella nuorukaisella Kunkku (!)mukaan luettuna alkaa päälaki jo nyt kiiltää ei luomuna?
Luontainen seuraava askel lie katseen peittävät naamarit /maskit?
Jees... malliin "Robocop"!?
_________________ Tämänkin viestin jätti KUNKKU , se jumalasta seuraava ja ainoa vaatimattomuudessaan kaunis todellinen hallitsija...!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
gefilus
|
Viestin otsikko: Re: 60% poliiseista skinheadeja? Lähetetty: Ti Elo 22, 2006 8:51 am |
|
|
-:)lauri kirjoitti: Toisaalta tuossa kesän alussa ostamani ihon myötäinen pinkki t-paita on toiminut tarkoitetulla tavalla kontrastina lyhykäiselle kuontalolle sikäli kun nyt on ollut kesäheiloja jokaiselle illanvietolle....
Hyvin mielenkiintoinen tieto tämä. Minua kai odottaa sinkkuelämäkausi kun naisystävä aikoo jättää. En ole ihan varma, siltä tulee välillä sellaisia pieniä vihjeitä kuten "***** kusipää mä lähen nyt ja hankin uuden liittymän, turha soitella!" Jotain tollasta mitä kokematon ei edes huomais mutta kun mä oon aika kettu naisten kanssa niin alan epäillä jotain.
Asiaan. Olen hetken kuluttua luultavasti tilassa jossa on tarve hankkia naisseuraa. Myös pinkki t-paita ja Telly Savalas -tukka tulevat kysymykseen, jos niistä on apua. Haluaisin silti sen verran täsmennystä että oletko ollut muuten mukava naisia kohtaan ja oletko hyvän näköinen jätkä? Mulla itellä on kroppa kunnossa mutta oon muuten aika ruma. Eli riittääkö pelkä baldness ja paita? Niin ja mikä tärkeintä niin millasta seuraa oot saanut? Onko kyseessä pelkästään eukot joiden kanssa jutellaan, tanssitaa ja hivenen kähmitään vai onko kesääsi kuulunut useita yhdyntöjä?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Bolsoi Hui
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ti Elo 22, 2006 10:00 am |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tietää
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ti Elo 22, 2006 10:35 am |
|
|
Ei paha yhtään. Vähän pinkkiä ylle, niin tytöt tykää 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
daffy duck
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ti Elo 22, 2006 11:10 am |
|
|
|
Enemmän mä olen huolissani vanhainkoteihin pesiytyneestä "skinhead" kulttuurista, tälläisiä kommuuneja on miltei jokaisessa kaupungissa ja pelottavinta on se, että niillä ei ole mitään muuta kuin aikaa miettiä sitä miten he tämän maailman valloittavat. Kesäisin näitä "skinheadeja" näkee liikkuvan linja-autoilla laumoittain joka puolella Suomea, valtaavat huoltoasemat ja aiheuttavat jonoja jokaiselle nähtävyydelle. Tämä kaikki on pelkkää tiedustelua tulevaa maailmanvalloitusta varten, sillä en ainkaan minä tiedä että missä sijaitsee paikka nimeltään charter joka usein lukee heidän käyttämissään kulkuneuvoissa.
_________________ "Ensinnäkin mä en muista sitä, mutta voi olla, että se on ollut ihan huulenheitto. Ja pitääkö se paikkaansa, niin sitä en osaa sanoa"
|
|
| Ylös |
|
 |