Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on La Touko 26, 2012 6:51 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 5:59 pm 
Poissa

Neonomide kirjoitti:
Tunnen itsekin islamilaisia ja heidän kanssaan on mukavaa keskustella asioista. Heitä vain ei pyöri oikein missään julkisemmilla foorumeilla ja yhdeksi syyksi näen juuri aiheettoman ja yliampuvan rasistiseksi koetun kielenkäytön. Suomalaisilla on vielä paljon oppimista lähimmäisten kanssa toimeen tulemisesta.

Tunnet islamilaisia? Minä en tarkoita tavallisia islamilaisia. Tarkoitan islamisteja. Islamilaisia , siis muslimeja näkee ainakin meidän foorumilla. Mutta ei varsinaisia islamisteja.
Minun sukulaiseni on avioliitossa islamistin kanssa, ei tavallisen islamilaisen kanssa.
Minä kun puhun islamisteista, en tarkoita tavallisia islamiin uskovaisia muslimeja. Pitää osata erotta islamilainen ja islamisti toisistaan, niin ei tulisi niitä väärin käsityksiä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 7:06 pm 
Poissa

Ayla kirjoitti:
Neonomide kirjoitti:
Tunnen itsekin islamilaisia ja heidän kanssaan on mukavaa keskustella asioista. Heitä vain ei pyöri oikein missään julkisemmilla foorumeilla ja yhdeksi syyksi näen juuri aiheettoman ja yliampuvan rasistiseksi koetun kielenkäytön. Suomalaisilla on vielä paljon oppimista lähimmäisten kanssa toimeen tulemisesta.

Tunnet islamilaisia? Minä en tarkoita tavallisia islamilaisia. Tarkoitan islamisteja. Islamilaisia , siis muslimeja näkee ainakin meidän foorumilla. Mutta ei varsinaisia islamisteja.
Minun sukulaiseni on avioliitossa islamistin kanssa, ei tavallisen islamilaisen kanssa.
Minä kun puhun islamisteista, en tarkoita tavallisia islamiin uskovaisia muslimeja. Pitää osata erotta islamilainen ja islamisti toisistaan, niin ei tulisi niitä väärin käsityksiä.

Sinun viesteistäsi, Ayla rakas, saa usein juuri sen käsityksen, että kaikki muslimit ovat islamisteja ja sitoutuneet fundamentalistisen islaminuskoon.

Ottaen huomioon tiettyjen aivan todellisten rasistien lietsoman vihailmapiiriin, sinun ehkä kannattaisi ollakin varovainen esittäessäsi kannanottoja. Ne tulkitaan helposti väärin. Ohjelmalliset rasistit käyttävät niitä tukemaan omaa vihapropagandaansa, kun taas maltilliset ja älykkäämmät ihmiset kritisoivat niitä juuri, koska ne näyttävät olevan esitetty tällaisen vihan lietsomisen tukemiseksi.

Tämä ei tarkoita, että olisi pidettävä suu kiinni, jos kerran asiallista sanottavaa on.

Ehkä tämä myös selittää sinulle, miksi jotkut ovat sinuunkin rasistin leimaa lyömässä olleet...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 7:07 pm 
Poissa

Snipu kirjoitti:
Neonomide kirjoitti:
Suomalaiset kyllä osaavat ruotsia suht hyvin

Neonomide kirjoitti:
Ei kannattaisi yleistää, eikä edes viitata sellaiseen.

Hmm? :D

Totuushan on, että 100 % suomalaisista opetetaan 3 vuotta ruotsia. Mitäs yleistystä siinä on? Aika tyhmä täytyy olla, jos ei opi mitään siinä ajassa.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 8:17 pm 
Poissa

meikämie kirjoitti:
Ayla kirjoitti:
Neonomide kirjoitti:

Sinun viesteistäsi, Ayla rakas, saa usein juuri sen käsityksen, että kaikki muslimit ovat islamisteja ja sitoutuneet fundamentalistisen islaminuskoon.

Ottaen huomioon tiettyjen aivan todellisten rasistien lietsoman vihailmapiiriin, sinun ehkä kannattaisi ollakin varovainen esittäessäsi kannanottoja. Ne tulkitaan helposti väärin. Ohjelmalliset rasistit käyttävät niitä tukemaan omaa vihapropagandaansa, kun taas maltilliset ja älykkäämmät ihmiset kritisoivat niitä juuri, koska ne näyttävät olevan esitetty tällaisen vihan lietsomisen tukemiseksi.

Tämä ei tarkoita, että olisi pidettävä suu kiinni, jos kerran asiallista sanottavaa on.

Ehkä tämä myös selittää sinulle, miksi jotkut ovat sinuunkin rasistin leimaa lyömässä olleet...

Niin, Neo näkyi käsittäneen ainakin väärin. Tulkitsi sen niin että islamisteilla tarkoittaisin tavallisia islamilaisuskoisia muslimeja. Ei se auta aina vaikka käyttää oikeita nimiäkään asioista. Ihmiset käsittää siitä huolimatta väärin ja sitten se laulu taas alkaa :D :D rasisti Aylasta.

Minä kerroin Neolle että sukulaiseni on avioliitossa islamistin kanssa. Neo kertoi että tuntee myös islamilaisia joiden kanssa on mukava keskustella. Kuitenkin asia on niin että mainitsimme kaksi eri tasom muslimia. Sitä ei Neo hoksannut. Eikä varmaan moni muukaan. Jotta kyllä sen ymmärrän että kirjoituksiani jos alkaa tulkitsemaan, voi tulkinnat mennä aivan metsään noin huomaamatta.

Tuossa on yksi syy miksi olen kyllästynyt keskustelemaan islamista tai islamisteista tällä palstalla. Tapahtuu liikaa väärinkäsityksiä jaa vääriä tulkintoja. Ja minä en jaksa enkä edes halua alkaa aina yrittämään selittämään.

Niin, rakas :) meikämie, väärinkäsityksillä, väärillä tulkinnoilla ja sättimisellä usein pilaa ilmapiirin täysin. Tietenkin se on luonnollita toimintaa. Jokainen tajuaa asiat omalla tavallaan. Eihän siinä mitään.

Ja jos kritisoi Islamia, ei se edellytä että vihaa muslimeja. Minä kritisoin tarvittaessa kaikkia uskontoja, en ainoastaan Islamia. Islami on tapetilla enimmäkseen joka puolella sen takia että se leviää huimaa vauhtia Euroopassa. Meillä esim. yksi tavallinen muslimi puhui kuinka joskus tulevaisuudessa Islami tulee yhdistämään koko Euroopan ja suuria moskeijoita kaupungeissa. Siitä syntyi kiivas keskustelu.
Siitä tuleekin kysymys että haluaisitko esim. sinä elää sitten Islamilaisessa Euroopassa, Euroopassa missä Islam olisi vallassa sharia lakeineen? Hypoteettinen kysymys.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 8:33 pm 
Poissa

Juice Leskisen "Ekumeeninen jenkka" taitaa edelleen olla YLE:n mustalla listalla, vaikka siinä kuvaillaan vain raamatun tapahtumia, eikä mitenkään herjata.

Juice on kuitenkin suomalaisten suosiossa. Mitenkähän olisi muslimien keskuudessa vastaava tapaus?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 9:20 pm 
Poissa

meikämie kirjoitti:
Totuushan on, että 100 % suomalaisista opetetaan 3 vuotta ruotsia. Mitäs yleistystä siinä on? Aika tyhmä täytyy olla, jos ei opi mitään siinä ajassa.

Vaikka ylivoimainen enemmistö oppiikin jonkin verran, niin ei se tarkoita yleisen tason olevan "suht hyvä."

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]