Tieteessä nyt

Sata lehtistipendiä jaettu

Tiede-lehti on jakanut reaaliaineissa menestyneille lukion oppilaille sata lehtistipendiä. Valitut saavat lehden vuosikerran. Stipendiaattien nimet löytyvät täältä

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on La Touko 25, 2013 1:09 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19049 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 766, 767, 768, 769, 770, 771, 772 ... 1270  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Kesä 28, 2012 2:16 pm 
Poissa

KathmandouTiger kirjoitti:
Kuitenkin olen nähnyt väitteitä joiden mukaan noin 3% on aidosti Koraanin mukaan eläviä muslimeja jotka siis ovat valmiit tappamaan vääräuskoisia kuten Muhammed kehottaa. Se tekisi jo miljoonia muslimiterroristeja.

Eikös yksi sotilaan päätehtävistä ole juuri vihollisien tappaminen?

Profiili  

ViestiLähetetty: To Kesä 28, 2012 7:00 pm 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:
Kuitenkin olen nähnyt väitteitä joiden mukaan noin 3% on aidosti Koraanin mukaan eläviä muslimeja jotka siis ovat valmiit tappamaan vääräuskoisia kuten Muhammed kehottaa. Se tekisi jo miljoonia muslimiterroristeja.

Ei kuitenkaan siviilien tappaminen. Toisekseen, terroristit eivät ole sotilaita elleivät kanna näkyvästi aseitaan ja lisäksi jotain tunnusmerkkiä joka osoittaa heidät sotilaiksi. Sellaiseksi käy vaikkapa kokardi tai käsivarsinauha, jos ei ole sotilaspukua antaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Kesä 28, 2012 8:07 pm 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:

Ei kuitenkaan siviilien tappaminen. Toisekseen, terroristit eivät ole sotilaita elleivät kanna näkyvästi aseitaan ja lisäksi jotain tunnusmerkkiä joka osoittaa heidät sotilaiksi. Sellaiseksi käy vaikkapa kokardi tai käsivarsinauha, jos ei ole sotilaspukua antaa.

Miksi niitten pitäisi maallisia sääntöjä noudattaa?

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 29, 2012 6:36 am 
Poissa

En minä odotattanutkaan että kykenisit vastaamaan jotain järkevää. On sekä traagista että koomista, kuinka suljet silmäsi ja korvasi tämän maailman todellisuudelta. Mutta ethän sinä muuten olisi islamiin hurahtanutkaan ...

Et tainnut ymmärtää sitä että minun ei ole mikään pakko edes lukea sinun muslimifobiaasi. En kertakaikkiaan viitsi enää tuhlata paljoakaan aikaani sinun kirjoituksiisi. Menikö perille näin suoraan sanottuna? Saan itse päättää mihin kirjoituksiin vastaan ja mihin en. Jos kirjoitus on asiallinen ja kirjoittaja ei valehtele ja kaartele sinne tänne islamo/muslimo-vihansa kanssa, voin vastata enemmänkin. Olen nyt jonkin aikaa kokeillut joitakin teistä islamo/muslimo-vastaisista. Sinä et ainoastaan vastusta maahanmuuttoa Suomeen tai uskontoa Islam. Et edes osaa kritisoida uskontoa Islam. Sinä näytät kohdistavan vihasi koko maailman muslimeihin/arabeja kohtaan. Se jo jokin näyttää vihasi suuren luonteen. Valehteluista olet näköjään jäänyt monesti kiinni. Ei kertakaikkiaan huvita jos ei rakentavaa keskustelua löydy. Jääköön siis tähän.

Donna minulle: sinäkö muka olet muslimi... Olet ihan samassa veneessä rasistien ja natsistien kanssa.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Kesä 30, 2012 12:52 am 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:

CE-hyväksytty kirjoitti:
Miksi niitten pitäisi maallisia sääntöjä noudattaa?

Miksi ihmisten nyt yleensä pitäisi lakeja ja sääntöjä noudattaa?

Profiili  

ViestiLähetetty: La Kesä 30, 2012 12:55 am 
Poissa

seija kirjoitti:
Valehteluista olet näköjään jäänyt monesti kiinni.

Valehtelusta? Missä asiassa? Kun et kykene vastaamaan esimerkiksi kysymykseen, että minkä vuoksi nimität uskontonsa mukaan eläviä muslimeja rikollisiksi tai fanaatikoiksi, niin sehän vain kertoo ettet tunne uskontoasi.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Kesä 30, 2012 5:48 am 
Poissa

-----------------

Donna minulle: sinäkö muka olet muslimi... Olet ihan samassa veneessä rasistien ja natsistien kanssa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Heinä 01, 2012 11:39 pm 
Paikalla

Seija kirjoitti:
Toope kirjoitti:
Olen samaa mieltä, tuosta ideologioiden vapaudesta olen aiemminkin pauhannut. Ilmaisunvapaus ei voi olla rajoitettua, sen tulee koskea demokraatteja, natseja, kommareita ja islamistejakin. Ideologioita saa tosin myös arvostella yhtä lailla. Sinähän alat vähitellen kuulostaa minulta. :)

En minä kuullosta sinulta. Minä suon kaikille vapauden asua missä itse kukin haluaa ja minä suon kaikkien uskovan mihin uskontoon haluavat tai olla uskomatta...

Esität juuri samoja mielipiteitä kuin minäkin. Kivaa, mutta minä olen lisännyt tuohon vielä ilmaisunvapauden ja kritiikinvapauden. No, asuinpaikan rajoitteena toki ovat nuo valtionrajat, mutta niiden sisällä ei pidä olla rajoitteita, edes Grankullassa.
Lainaa:
Minä tunnen valtavasti muslimeja, minulla on monta muslimi ystävää, joita sinulla taas ei ole (kysyin aikaisemmin, et vastannut, hiljaisuus on myöntymys).

Tämmöistä keskustelua...
Lainaa:
Etkö ymmärrä sitä että teillä Suomessa on hyvin vähän muslimeja, etupäässä vain somaleja. Eräät heistä menee somaliaan sotimaan, heidän mielipiteittensä mukaan al-Shabaab on somalien puollella. Heillä on oikeus tehdä se, vaikka me länsimaalaiset emme siitä pidäkkään. Al-Shabaab ei taida harrastaa terrorismia tai muutakaan Euroopassa, he kohdistaa energiansa Somaliaan.

Pitäisikö meidän hyväksyä se, että tänne turvapaikanhakijoina tulevat tyypit lähtevät Suomen sossun rahoilla sotimaan vanhaan kotimaahansa? Minusta suvaitsevaisuudellakin on rajansa ja se menee esim. tässä. Jos al-Shabaab on mielestäsi somalien puolella, ketä vastaan se sitten taistelee? Vastaus: toisia somaleja. Mielestäni paras keino estää tuollaista kv. terrorismia on estää noiden ihmisten maahanpääsy.
Lainaa:
Kuvitteletko ehkä myös että al-Shabaab on mukana valloittamassa Eurooppa?

Sikäli kun olen islamistien ideologiaan perehtynyt, kyllä. Islamistien tavoitteena on islamistinen maailma. He itse näin väittävät. Ainoastaan kaltaisesi apologistit toisin väittävät.
Lainaa:
Uudelleen, sinä et kritisoi uskontoa Islam, sinä kritisoit muslimeja. Sinä et edes tiedä mitä uskonto Islam on, kuvittelet Islmin olevan terroristien Islamia ja wahhabistien Islamia.

Uudelleen, islamilainen yhteiskunta on sitä, mitä se tekee. Islam ei ole sitä, mitä väittää tekevänsä. Siinä vaiheessa kun joku islamilainen yhteisö luo länsimaista paremman tai edes siihen verrattavan yhteiskunnan, minä alan sitä kunnioittaa. Muuten suhtaudun tuollaiseen taantumukselliseen barbarismiin lähinnä halveksuen.
offmind kirjoitti:
Toope kirjoitti:
Uskonnollista lähetystä ei pitäisi kieltää. Kritisoin islamia lähinnä siksi, että sen ideologia on vastenmielisin näistä uskonnollisista ryhmistä.

Miten kyseinen ideologia eroaa fundamentalistikristillisten ideologiasta.

Ja jos todella haluaa olla huolissaan länsimaisen yhteiskunnan ajautumisesta teokratiaan, niin kyllähän USA:n henkinen rappeutuminen, eli siis oikeistolaisen kristillisyyden nousu, on huomattavasti vakavampi uhka kuin mitä ääri-islam voi koskaan olla.

En mitenkään kiistä kristityn uskonnollisuuden nousua USA:ssa, mutta kaipa jokainen huomaa tässä melkoisen aste-eron. USA on maailman suvaitsevaisimpia maita, mitä tulee uskonnollisiin yhteisöihin, kulttuurisiin tai seksuaalisiinkin. USA:n rinnastaminen Saudi-Arabian tai Iranin kaltaisiin yhteiskuntiin on absurdia, yksinkertaisesti. USA:n pahimmilla punaniska-alueilla toimii homoyhteisöjä, joita ei islamilaisten maiden liberaaleimmillakaan alueilla suvaittaisi. Suhteellisuudentajua, pliis!

Liikennekulttuuria
Islamin arvostelua

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2012 12:02 am 
Paikalla

CE-hyväksytty kirjoitti:

Niinhän se onkin. Ruotsissakin yksi heistä yritti tappaa viattomia ihmisiä.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Pommimies+r%C3%A4j%C3%A4ytti+itsens%C3%A4+Tukholman+keskustassa/1135262316858
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012030615291382_uu.shtml
Sitä saa, mitä tilaa. Ei islamilainen terrorismi Ruotsiin tai Suomeenkaan olisi luultavasti tullut ilman avointa maahanmuuttopolitiikkaa, politiikka vähintäänkin on edesauttanut terrorismia. Tilanne on itseaiheutettu ongelma. Se kertoo lyhytnäköisestä ja ideologian sumentamasta politiikasta. Järkevämmin voisi toimia.

Liikennekulttuuria
Islamin arvostelua

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2012 8:44 am 
Poissa

Toope kirjoitti:
Sitä saa, mitä tilaa. Ei islamilainen terrorismi Ruotsiin tai Suomeenkaan olisi luultavasti tullut ilman avointa maahanmuuttopolitiikkaa, politiikka vähintäänkin on edesauttanut terrorismia. Tilanne on itseaiheutettu ongelma. Se kertoo lyhytnäköisestä ja ideologian sumentamasta politiikasta. Järkevämmin voisi toimia.

Islamilainen terrori tuli sitten varmaan mielestäsi Yhdysvaltoihin oikein big time heidän avoimen maahanmuuttopolitiikkansa takia?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2012 10:16 am 
Poissa

Selvänä se on kauheen mukava , mutta kännissä mustis .

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2012 10:32 am 
Poissa

Kun et kykene vastaamaan esimerkiksi kysymykseen, että minkä vuoksi nimität uskontonsa mukaan eläviä muslimeja rikollisiksi tai fanaatikoiksi, niin sehän vain kertoo ettet tunne uskontoasi.

Sinä kun yrität näyttää ulos päin olevasi suurikin Islamin uskonnon tuntija, niin kerro minulle ja palstaa lukijoille, ...

...mikä on se ainoa ja oikea uskonto jonka mukaan muslimit on rikollisia ja fanaatikkoja? ...Näyttäysitkö myös esim. Koraanista missä sanotaan että uskovaiset muslimit on rikollisia ja fanaatikkoja?
...Voisit myös ottaa esille tutkijoitten tutkimuksia missä he sanoo että uskovaiset muslimit on rikollisia ja fanaatikkoja?

Odotan jännittyneenä Islamin-tietäjä-KathamandouTiger,in vastausta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2012 10:51 am 
Poissa

Toope kirjoitti:
Esität juuri samoja mielipiteitä kuin minäkin. Kivaa, mutta minä olen lisännyt tuohon vielä ilmaisunvapauden ja kritiikinvapauden. No, asuinpaikan rajoitteena toki ovat nuo valtionrajat, mutta niiden sisällä ei pidä olla rajoitteita, edes Grankullassa.

Kuinka vain yrität saada minusta sinun mielipiteittesi kaltaista, ei se käy. Sinä pelkäät muslimeja ja Islamia, minä en pelkää muslimeja ja Islamia. Siinä on suuri ero miten käyttäydymme puhuessamme muslimeista ja Islamista.

Lainaa:
Tämmöistä keskustelua...

Justiinsa sellaista, kuinka monta muslimiystävää sinulla on?

Lainaa:
Pitäisikö meidän hyväksyä se, että tänne turvapaikanhakijoina tulevat tyypit lähtevät Suomen sossun rahoilla sotimaan vanhaan kotimaahansa?

Annappa tutkimus missä todetaan ja todistetaan että somalit menee sossun rahoilla sotimaan Somaliaan?
Suomessa on siinä tapauksessa erittäin paljon rahaa ja varaa jos somaleille annetaan rahaa niin paljon että he voi matkustella jopa sotimaan sossun rahoilla.
Haeppa nyt ne todisateet ja tutkimukset esille?

Lainaa:
Sikäli kun olen islamistien ideologiaan perehtynyt, kyllä. Islamistien tavoitteena on islamistinen maailma. He itse näin väittävät. Ainoastaan kaltaisesi apologistit toisin väittävät.

Et siis edes tajua erottaa muslimeja toisistaan, kuvittelet että esim. kaikilla islamisteilla on sama ajatusmaailma joista yksi on valloittaa Eurooppa niin pian kuin mahdollista, olethan erittäin pelokas koko ajan.
Sinun tulee nyt todistaa että al.Shabaab aikoo vallata Euroopan?

Lainaa:
Uudelleen, islamilainen yhteiskunta on sitä, mitä se tekee. Islam ei ole sitä, mitä väittää tekevänsä. Siinä vaiheessa kun joku islamilainen yhteisö luo länsimaista paremman tai edes siihen verrattavan yhteiskunnan, minä alan sitä kunnioittaa. Muuten suhtaudun tuollaiseen taantumukselliseen barbarismiin lähinnä halveksuen.

Uudelleen, sinä et kritisoi uskontoa Islam, sinä kritisoit muslimeja. Sinä et edes tiedä mitä uskonto Islam on, kuvittelet Islmin olevan terroristien Islamia ja wahhabistien Islamia. Näet Islamissa vain wahhabisuuden ja terrorismin, kaikelle muulle ummistat silmäsi, pelkäät siis hyvin pientä osaa muslimeista mutta olet kohottanut pelkosi fobian tasolle.

Mikä on oikeata Islamia sinun Islam-tietojesi mukaan? Mistä olet tietosi hakenut? Kuka on on sen tiedon antaja? Oletko paljonkin opiskellut Islamia?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2012 10:57 am 
Poissa

Toope kirjoitti:
offmind kirjoitti:
Ja jos todella haluaa olla huolissaan länsimaisen yhteiskunnan ajautumisesta teokratiaan, niin kyllähän USA:n henkinen rappeutuminen, eli siis oikeistolaisen kristillisyyden nousu, on huomattavasti vakavampi uhka kuin mitä ääri-islam voi koskaan olla.

En mitenkään kiistä kristityn uskonnollisuuden nousua USA:ssa, mutta kaipa jokainen huomaa tässä melkoisen aste-eron. USA on maailman suvaitsevaisimpia maita, mitä tulee uskonnollisiin yhteisöihin, kulttuurisiin tai seksuaalisiinkin. USA:n rinnastaminen Saudi-Arabian tai Iranin kaltaisiin yhteiskuntiin on absurdia, yksinkertaisesti. USA:n pahimmilla punaniska-alueilla toimii homoyhteisöjä, joita ei islamilaisten maiden liberaaleimmillakaan alueilla suvaittaisi.

Kyse ei ollut valtioiden vaan uskontojen vertailusta. Eli kyse ei ollut USA:sta valtiona vaan siitä, että uskonto on aina yhteiskunnallinen uhkatekijä täysin uskonnosta riippumatta. Siitä, että oikean äärilaidan kristityt fundamentalistit eivät eroa poliittisilta tavoitteiltaan millään tavoin ääri-islamisteista ja että hihhuleiden poliittinen tavoite on se, että "homoyhteisöjen" (?) elämä muuttuisi yhtä ankeaksi kuin mitä se on Saudi-Arabiassa.

Eli ei kannattaisi unohtaa sitä, että myös äärikristityillä on tavoitteenaan uskonnollisen valtion luominen ja esim. USA:ssa myyräntyötä tehdään perustuslain ensimmäisen lisäyksen kumoamiseksi/muuttamiseksi (kyseinen lisäyshän on poliittisena esteenä uskonnollisen lainsäädännön luomiselle).
http://www.talk2action.org/story/2005/12/16/103532/64
http://fi.wikipedia.org/wiki/Yhdysvalta ... is%C3%A4ys

Lainaa:
Suhteellisuudentajua, pliis!

Nimenomaan. Eli Euroopan islamisoitumisen uhkakuvaa paasaavien äärioikeistolaiseen "koti, uskonto ja isänmaa" -ideologiaankin pitää muistaa suhtautua samalla tavoin kuin islamistien lapselliseen huuhaaseenkin.

Ja siinäkin pitää muistaa suhteellisuudentaju, että kuinka todennäköinen länsimaisen yhteiskunnan muuttuminen teokratiaksi on. Äärikristillisyydellä on kuitenkin hyvin paljon suurempi vaikutus eurooppalaisessakin kulttuurissa ja ei siitä pitkää aikaa ole kuin Eurooppakin vielä oli samassa henkisessä pimeydessä missä vanhoillisin islamilainen maailma on edelleen.

Mutta jos kristillisten fundamentalistien teokratia vaikuttaa epäuskottavalta tulevaisuusskenaariolta, niin onko islamilainen teokratia muka yhtään sen todennäköisempi kehityssuunta. Kulttuurihan on kuitenkin menossa siihen suuntaan, että uskontojen yhteiskunnallinen merkitys on katoamassa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2012 11:00 am 
Poissa

Toope kirjoitti:
Niinhän se onkin. Ruotsissakin yksi heistä yritti tappaa viattomia ihmisiä.

Yksi islamisti yritti tappaa ruotsalaisia mutta tappoikin vain itsensä. Suomessa sadat miehet tappaa naisiaan ja muita, mustasukkaisina ja tai humalaisina tai muuten vain raivotessaan. Kumpi tappaa enemmän pohjoismaissa, islamistit tai suomalaiset?

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19049 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 766, 767, 768, 769, 770, 771, 772 ... 1270  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]