Tieteessä nyt

Sata lehtistipendiä jaettu

Tiede-lehti on jakanut reaaliaineissa menestyneille lukion oppilaille sata lehtistipendiä. Valitut saavat lehden vuosikerran. Stipendiaattien nimet löytyvät täältä

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Su Touko 26, 2013 8:39 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19063 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 843, 844, 845, 846, 847, 848, 849 ... 1271  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Elo 18, 2012 11:34 pm 
Poissa

KathmandouTiger kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:
Minä tiedän että elävä Jumala on olemassa. Niille jotka väittävät minun olevan väärässä ja sanovat että kuvittelen vain minä sanon että tämä ei liity mitenkään uskooni sillä Hän on olemassa minun harhoistani huolimatta.
Niitä jotka kyseenalaistavat tämän todistukseni aukottomuuden pyydän palaamaan riville yksi...
Terveisin: KathmandouTiger
:lol: 8)

Mitähän jos CE kirjoittelisit omat ajatuksesi ihan omissa nimissäsi? Varsinkin kun älyllinen kapasiteettisi ei tunnu riittävän (edes) minun apinoimiseen ...

Ei tuo ollut oma ajatukseni. Lisäksi käytän aina taiteilijanimeä. Onko tuosta toisen lauseen jutusta muuten jotain todisteita vai koetatko jälleen alentaa muita jotta näyttäisit itse olevan ylempänä älykkyysasteikolla?

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2012 12:01 am 
Poissa

mirab kirjoitti:
mirab kirjoitti:
Arabimuslimit sen enempää kuin juutalaisetkaan sellaisenaan ole olleet minkään konfliktin osapuoli.

Ketkäs siellä toisiaan tappavat?

Juutalaiset ovat konfliktin osapuoli siinä merkityksessä että Israel määrittelee heidät sellaiseksi.

Siis palestiinalaiset eivät tappaisi juutalaisia, jos Israel ei määrittelisi juutalaisia konfliktin osapuoleksi ...? :shock:

Lainaa:
m: Mutta ei sen laajemmin ole totta, kuten ei sekään että määrittelet arabimuslimit konfliktin osapuoleksi.

Ahha - no mitä arabit sitten valittavat, jos se on vain kuvittelua että he ovat konfliktin osapuoli?

Lainaa:
Lainaa:
m: Tällaista ei korvieni välissä ole. Sen sijaan sinä ja Hitler näette etniteetin, uskonnon tai muun vastaavan ryhmän sellaisenaan, olemuksellisena vihollisena.

Palestiinalaiset terroristijärjestöt siis eivät sinun mukaasi koostu palestiinalaisista jotka ovat Israelin vihollisia. Keitä he sitten ovat?

Lainaa:
m: Koostuvat, mutta eivät palestiinalaiset sinänsä ole kenenkään vihollisia.

Ahaa - palestiinalaiset ovat vihollisia mutta eivät ole vihollisia. Sinun maailmasi on hyvin omituinen ...

Lainaa:
m: Paitsi tietenkin sionistien, joille palestiinan kansa sellaisenaan muodostaa uhan. Tällaisesta olemuksellisen uhan kokemuksesta on kyse myös sinun ja Hitlerin kohdalla.
Äläs ihmettä - eikös pikemminkin sinun ja Hitlerin kohdalla? Mutta oletpa sentään ymmärtänyt että palestiinalaiset ovat sionistien vihollisia. Sionistithan pyrkivät vaikeuttamaan Israeliin kohdistuvaa terroria, joten totta hitossa palestiinalaiset ovat heidän vihollisiaan.

Lainaa:
Lainaa:
KT: Hitler ei perustellut uhkaa juutalaisten poliittisilla suunnitelmilla ja ohjelmilla kuin toissijaisesti. Juutalaiset olivat Hitlerin mielestä uhka ennen kaikkea siksi että he olivat juutalaisia, moraalisesti ala-arvoista "rotua". Vastaavasti juutalaiset ovat islamin mukaan Allahin kiroamia, ja siksi heidän valtionsa pitää tuhota.

m: Et sinäkään perustele ensisijaisesti perustele palestiinalaisten tai "arabien" uhkaa heidän poliittisilla tavoitteilaan

Mikäs Israelin tuhoaminen sitten on, jos ei poliittinen tavoite?

Lainaa:
m: vaan heidän olemuksellaan islamisteina. Olet aito Hitlerin lapsi.

En oikein voi olla Hitlerin lapsi, koska palestiinalaiset ovat jo Hitlerin lapsia ainakin Hitleriin kohdistamansa ihailun perusteella. Kai näit telkkarista muutama viikko sitten ohjelman Amin al Husseinista, joka oli palestiinalaisten johtaja ja Hitlerin liittolainen 2. maailmansodan aikana? Ei se touhu ole mihinkään muuttunut.

Lainaa:
Lainaa:
KT: Ero löytyy siitä että Hitler eli harhakuvitelmien vallassa, kun taas Koraanin ja Muhammedin opetuksia seuraavat arabimuslimit - eli islamistit - pyrkivät tuhoamaan Israelin täysin riippumatta siitä samastanko minä arabimuslimiuden ja halun tuhota Israel.

m: Tästä juuri antisemitismissä on kyse: uskosta omiin harhoihinsa. Sekä sinä että Hitler olette vakuuttuneita harhojenne todellisuudesta.

Tarkoitatko, että Israelin tuhoamista vaativat PLO:n ja Hamasin poliittiset ohjelmat (peruskirjat) ovat harhaa? Kerropa siinä tapauksessa, mikä palestiinalaisten todellinen poliittinen ohjelma on ja missä se on luettavissa. Mainitsemani palestiinalaisten poliittiset ohjelmat Israelin tuhoamiseksi (PLO Charter, Hamas Charter) löytyvät netistä.

Lainaa:
Lainaa:
KT: Marxilaisuus ei ollut juutalaisten uskonto, mutta islam on muslimien uskonto joka määrittelee jokaisen muslimin suhteen juutalaisuuteen.

m: Hitlerin mukaan marxilaisuus oli juutalaisten ideologia, ...

Tarkoitatko, että kaikki Yhdysvaltainkin juutalaiset olivat Hitlerin mielestä marxilaisia ideologialtaan...? :shock:

Lainaa:
m: ... eikä Hitleristä juutalaisuus ollut uskonto ylipäätäänkään, vaan se oli poliittinen ideologia. Ethän sinäkään pidä islamia varsinaisena uskontona.

Otapa siinä tapauksessa tänne tekstiote Hitlerin kirjoituksista, missä hän pitää juutalaisuutta poliittisena ideologiana ... :wink:

Islam on poliittinen ideologia, koska sen ydin on maailman valloittaminen myös aseellista voimaa käyttäen, aivan kuten Hitlerinkin ideologiassa. Mitään vastaavaa et löydä juutalaisuudesta. Hitlerin ja sinun käsitykset ovat siis varsin yhteneväisiä, mutta eivät kaikilta osin.

Lainaa:
Lainaa:
m: ... koska se määritelmänsä mukaisesti on juutalaisvaltio eikä kansalaistensa valtio.
KT: Määritelmä ei kelpaa perusteluksi Israel-vihalle koska a) YK kehotti päätöslauselmassa 181 perustamaan Palestiinaan nimenomaan erilliset juutalaisvaltion ja arabivaltion...

Lainaa:
m: YK kehotti perustamaan siinä merkityksessä että toisesta tulisi juutalaisenemmistöinen maa ja toisesta arabamaa, ...

Jaaha - yrität "pubismia", mutta niin ei päätöslauselmassa 181 lue. Siellä ei lue että "toisesta tulisi juutalaisenemmistöinen maa ja toisesta arabimaa". Sen sijaan siellä lukee:
"Independent Arab and Jewish States and the Special International Regime for the City of Jerusalem, set forth in Part III of this Plan, shall come into existence in Palestine ..."
http://www.yale.edu/lawweb/avalon/un/res181.htm

Lainaa:
m: ... mutta kuitenkin kuitenkin tavallisia valtioita. YK:n tarkoituksena ei ollut perustaa juutlaisvaltiota Israelin tarkoittamassa merkityksessä.

Esitä todisteet väitteellesi, älä syyllistyy "pubismiin" eli alkuperäisten tekstien korvaamiseen omillasi.

Jos kuitenkin haluat siirtyä spekulointiin, niin ota edes logiikka mukaan. Kun Palestiinaan piti alunperin mandaatin mukaan perustaa vain juutalaisten kansallinen koti, jossa vain juutalaisilla olisi kansalliset (poliittiset) oikeudet, niin ei YK:lla olisi ollut edes mahdollisuutta esittää juutalaisvaltion tilalle sekavaltiota. Muutenhan olisi sitten pitänyt myös esitetyn arabivaltion tilalle esittää sekavaltiota, jonka jälkeen koko jakoehdotus olisi ollut järjetön. Päädyttiin siis esittämään kahta erillistä valtiota - toinen juutalainen, toinen arabialainen.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2012 12:07 am 
Poissa

Reren linkistä kirjoitti:
38% of the population in Rosengård is employed... 40% of the pupils in Rosengård fail grammar school.

Hämmästyttävää maassa, joka kuulemma tarvitsee ulkomaalaisia työvoimapulan hellittämiseksi tai joka katsoo kehitysmaiden siirtolaisuudesta yleensä hyötyvänsä. Ideologiaa ennen tervettä järkeä. Väestömäärän lisääminen voi kasvattaa BKT:a, mutta ei se välttämättä hyvinvointia kasvata.
Donna kirjoitti:
Mutta sanonpa vaan sen että Ruotsiin tulee reilut 30 000 maahanmuuttajaa vuosittain, tänä vuonna odotetaan tulevan reilut 40000 ja seuraavina vuosina vielä enempi. Malmöseen melko suuret määrät. Mihin sinä laitat asumaan heidät jos ei heille ole omakotitaloja tai rivitaloja tarjolla.

Mihinkä muuallekaan kuin vuokra-asuntoihin. Samasta syystähän Suomessa helsinkiläiset asunnottomat eivät niitä asuntoja saa, mikä sitä antipatiaa luokin :shock: . Miksi pitää ottaa noin valtavia määriä ulkomaalaisia, jos tilanne luo noin suuria ongelmia?
Donna kirjoitti:
Reepaluusta ei saa natsia ei sitten vaikka voissa paistaisi. Paremminkin hän on lähellä äärivasemmistoa, ainakin joissakin mielipiteissään.

Siten hänestä ei kyllä saa demokraattiakaan. Olen joskus kovasti itsekin ihmetellyt Reepalun lausuntoja, enkä ainoastaan juutalaisten kohdalla.

Liikennekulttuuria
Islamin arvostelua

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2012 12:16 am 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:
Minä tiedän että elävä Jumala on olemassa. Niille jotka väittävät minun olevan väärässä ja sanovat että kuvittelen vain minä sanon että tämä ei liity mitenkään uskooni sillä Hän on olemassa minun harhoistani huolimatta.
Niitä jotka kyseenalaistavat tämän todistukseni aukottomuuden pyydän palaamaan riville yksi...
Terveisin: KathmandouTiger
:lol: 8)

Mitähän jos CE kirjoittelisit omat ajatuksesi ihan omissa nimissäsi? Varsinkin kun älyllinen kapasiteettisi ei tunnu riittävän (edes) minun apinoimiseen ...

Ei tuo ollut oma ajatukseni.

Älä laita muittenkaan ajatuksia minun nimiini.

Lainaa:
CE: Lisäksi käytän aina taiteilijanimeä. Onko tuosta toisen lauseen jutusta muuten jotain todisteita vai koetatko jälleen alentaa muita jotta näyttäisit itse olevan ylempänä älykkyysasteikolla?

Olet pudottautunut palstahäiriköiden alimmalle tasolle, laittamalla itse esittämiesi ajatusten perään "terveisiä", joista voi saada käsityksen että kyseessä on minun ajatukseni. Jos haluat esitellä minun ajatuksiani, niin ota niistä tekstikopio. Älä unohda merkitä päivämäärää ja kellonaikaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2012 12:43 am 
Poissa

Ihmisillä on hyvin usein tarve tuoda omaa jumalaansa esiin ja todistella tämän ylivoimaisuus.
Sitä varten on perustettu kirkkokuntia ja yhteiskuntia, jotka taistelevat olemassaolostaan ja toisiaan vastaan, vaikka alunpitäen tarkoitus oli avan toinen.
Surkeus on, että itse " todellinen jumala" jää taka-alalle ja tulee ihmisen haluamaksi ajatuksineen ja tekee heidän virheitään.
Näin on ollut vuosituhansia, eikä asia tunnu muuttuvan.
Harva tohtii ajatella jumalaa henkilökohtaisesti, ilman dogmeja ja kirkkoja.
Totuus voi olla aika mielenkiintoinen.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2012 12:49 am 
Poissa

Olet pudottautunut palstahäiriköiden alimmalle tasolle, laittamalla itse esittämiesi ajatusten perään "terveisiä", joista voi saada käsityksen että kyseessä on minun ajatukseni. Jos haluat esitellä minun ajatuksiani, niin ota niistä tekstikopio. Älä unohda merkitä päivämäärää ja kellonaikaa.

Kuinka tyhminä sä ihmisiä pidät?

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2012 12:50 am 
Poissa

Starman kirjoitti:
Ihmisillä on hyvin usein tarve tuoda omaa jumalaansa esiin ja todistella tämän ylivoimaisuus.
Sitä varten on perustettu kirkkokuntia ja yhteiskuntia, jotka taistelevat olemassaolostaan ja toisiaan vastaan, vaikka alunpitäen tarkoitus oli avan toinen.
Surkeus on, että itse " todellinen jumala" jää taka-alalle ja tulee ihmisen haluamaksi ajatuksineen ja tekee heidän virheitään.

Siis mikä totuus?

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2012 1:23 am 
Poissa

Saattaa alkaa paukkua kohta..

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201208 ... 3_ul.shtml

Lainaa:
YK:n pääsihteeri Ban Ki-moon on tuominnut Iranin presidentin eiliset Israel-kommentit.

Presidentti Mahmud Ahmadinejad sanoi, että Israel on syöpäkasvain, joka tulee tuhoutumaan pian.

Iranissa tuhannet ihmiset osallistuivat eilen hallituksen järjestämiin Israelin-vastaisiin mielenosoituksiin. Israelissa puolestaan arvelut hyökkäyksestä Iranin ydinlaitoksia vastaan ovat kiihtyneet viime viikkoina.

Ban kehotti maiden johtajia vähentämään jännitteitä alueella.

Pitääkin muistaa lähettää IDF.lle ekstra-avustus ensi kuussa..

tässä lahjoitusosoite hyvään tarkoitukseen..

https://www.fidf.org/sslpage.aspx?pid=300

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2012 1:36 am 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:

Sanotaan vaikka, että et sinä ehkä ihan pohjanoteeraus ole tähän asti ollut, mutta nyt olet ruvennut sitä lähestymään ...

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2012 1:39 am 
Poissa

installer kirjoitti:
Saattaa alkaa paukkua kohta..

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201208 ... 3_ul.shtml

Lainaa:
YK:n pääsihteeri Ban Ki-moon on tuominnut Iranin presidentin eiliset Israel-kommentit.

Presidentti Mahmud Ahmadinejad sanoi, että Israel on syöpäkasvain, joka tulee tuhoutumaan pian.

Iranissa tuhannet ihmiset osallistuivat eilen hallituksen järjestämiin Israelin-vastaisiin mielenosoituksiin. Israelissa puolestaan arvelut hyökkäyksestä Iranin ydinlaitoksia vastaan ovat kiihtyneet viime viikkoina.

Ban kehotti maiden johtajia vähentämään jännitteitä alueella.

Pitääkin muistaa lähettää IDF.lle ekstra-avustus ensi kuussa..

tässä lahjoitusosoite hyvään tarkoitukseen..

https://www.fidf.org/sslpage.aspx?pid=300

Harmittaa, ettei voi tehdä ihan tavallista pankkisiirtoa. Kortilla kun en edes ostele mitään ulkomailta netin kautta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2012 1:43 am 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:
Starman kirjoitti:

Siis mikä totuus?

Epäilemättä se, mitä sinä turhaan etsit muilta. Mitähän jos yrittäisit löytää itse oman totuutesi, sen sijaan että arvuuttelet kehnolla menestyksellä muitten totuuksia. Puhumattakaan siitä, että alat keksiä muille heidän totuuksiaan. Get life ... Niinhän se sanonta kuuluu.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2012 3:51 am 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:
Starman kirjoitti:

Siis mikä totuus?

Epäilemättä se, mitä sinä turhaan etsit muilta. Mitähän jos yrittäisit löytää itse oman totuutesi, sen sijaan että arvuuttelet kehnolla menestyksellä muitten totuuksia.

Luuletko etten yritä?

Puhumattakaan siitä, että alat keksiä muille heidän totuuksiaan. Get life ... Niinhän se sanonta kuuluu.

Ole ylpeä. Olet tehnyt vaikutuksen!

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2012 3:54 am 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:

Sanotaan vaikka, että et sinä ehkä ihan pohjanoteeraus ole tähän asti ollut, mutta nyt olet ruvennut sitä lähestymään ...

Pah. Kaukana pohjasta vielä. Vaikka itse olet tosikko ja mielikuvitukseltasi heikko se ei tarkoita että muilla olisi moisia rajoituksia. Yllätyt vielä siitä mihin ihmisen aivot pystyvät.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Elo 20, 2012 2:49 pm 
Poissa

Siis palestiinalaiset eivät tappaisi juutalaisia, jos Israel ei määrittelisi juutalaisia konfliktin osapuoleksi ...? :shock:

No ylipäätään palesteiinalaiset tapa ketään. Palestiinalaisterrorismi on tosin joskus kohdistunut sinänsä juutalaisiin, kuitenkin tavattoman harvoin.

Lainaa:
Lainaa:
m: Mutta ei sen laajemmin ole totta, kuten ei sekään että määrittelet arabimuslimit konfliktin osapuoleksi.

Ahha - no mitä arabit sitten valittavat, jos se on vain kuvittelua että he ovat konfliktin osapuoli?

No arabit ylipäätään tekevät mitä kukin tekee. Joku varmaan jostain valittaa. Toisaalta minä, joka en varmasti ole arabi, enkä konfliktin osapuoli, valitelen Lähi-idäntilanteesta.

Lainaa:
Lainaa:
m: Koostuvat, mutta eivät palestiinalaiset sinänsä ole kenenkään vihollisia.

Ahaa - palestiinalaiset ovat vihollisia mutta eivät ole vihollisia. Sinun maailmasi on hyvin omituinen ...

Se on omituinen vain natsin mielestä. Venäläiset olivat vihollisiamme toisessa maailmansodassa, koska maat olivat sodassa. Tämä ei tarkoita että venäläiset olisivat Suomelle fundamentaalisia vihollisia.

Lainaa:
Lainaa:
m: Paitsi tietenkin sionistien, joille palestiinan kansa sellaisenaan muodostaa uhan. Tällaisesta olemuksellisen uhan kokemuksesta on kyse myös sinun ja Hitlerin kohdalla.
Äläs ihmettä - eikös pikemminkin sinun ja Hitlerin kohdalla?

Puhun aina tällaisia fundamestaalisia tulkintoja vastaan.

Lainaa:
Mutta oletpa sentään ymmärtänyt että palestiinalaiset ovat sionistien vihollisia. Sionistithan pyrkivät vaikeuttamaan Israeliin kohdistuvaa terroria, joten totta hitossa palestiinalaiset ovat heidän vihollisiaan.

Terrorismi ei liity kaikkiin palestiinalaisiin. Fundamentaalinen tulkintasi että palestiinalaiset muslimeina ovat sinänsä vihollisia on natsistinen. Israelille palestiinalaiset alueen alkuperäisenä kansana on fundamentaalinen juutalaisvaltion kyseenalaistava vihollinen.

Lainaa:
Mikäs Israelin tuhoaminen sitten on, jos ei poliittinen tavoite?

Paitsi että on kyseenalaista, että tuollaisia tavoiteita on, lähdet siitä että tavoite olisi jotain syvempää kuin poliittinen ka poliittisen historiaan perustuva. Sinun mukaan se kumpuaa palestiinalaisten islamilaisuudesta.

Lainaa:
Lainaa:
m: vaan heidän olemuksellaan islamisteina. Olet aito Hitlerin lapsi.

En oikein voi olla Hitlerin lapsi, koska palestiinalaiset ovat jo Hitlerin lapsia ainakin Hitleriin kohdistamansa ihailun perusteella.

Ei palestiinalaiset ole sille este.

Lainaa:
Kai näit telkkarista muutama viikko sitten ohjelman Amin al Husseinista, joka oli palestiinalaisten johtaja ja Hitlerin liittolainen 2. maailmansodan aikana? Ei se touhu ole mihinkään muuttunut.

Palestiinalaisissa voi olla Hitlerin lapsia, aivan kuin on Israelin juutalaisissakin.

Lainaa:
Tarkoitatko, että Israelin tuhoamista vaativat PLO:n ja Hamasin poliittiset ohjelmat (peruskirjat) ovat harhaa? Kerropa siinä tapauksessa, mikä palestiinalaisten todellinen poliittinen ohjelma on ja missä se on luettavissa. Mainitsemani palestiinalaisten poliittiset ohjelmat Israelin tuhoamiseksi (PLO Charter, Hamas Charter) löytyvät netistä.

En tunne niitä tarkasti. Aatteellisina julistuksina ne voivat olla paikallaan. Esitänhän itsekkin (humanismiin perustuvaa) Israelin tuhoamista. Toisaalta Israleilaiset puolueet katsovat Palestiinan kuuluvan kokonaisuudessaan Israelille.

Lainaa:
Tarkoitatko, että kaikki Yhdysvaltainkin juutalaiset olivat Hitlerin mielestä marxilaisia ideologialtaan...? :shock:

Hitler puhuu sekavasti juutalaisista yleensä marxilaisina tai toisijaisesti finanssikapitalisteina. Vähän vastaavaa sekoilua kun nykynatsismissa puhutaan islamilaisuudesta yhtäältä fasistisena ja toisaalta vasemmistolaisena oppina.

Lainaa:
Lainaa:
m: ... eikä Hitleristä juutalaisuus ollut uskonto ylipäätäänkään, vaan se oli poliittinen ideologia. Ethän sinäkään pidä islamia varsinaisena uskontona.

Otapa siinä tapauksessa tänne tekstiote Hitlerin kirjoituksista, missä hän pitää juutalaisuutta poliittisena ideologiana ... :wink:

(Taisteluni,WSOY 1940, 176-177:

"Juutalaisten valtio ei ole koskaan ollut alueellisesti rajallinen, vaan se on ulottunut rajattomasti kautta kaiken maailman, mutta rajoittunut käsittämään vain yhden rodun. Sen vuoksi tämä kansa onkin aina muodostanut valtion valtiossa. On nerokkaimpia juonia ja temppuja, mitä konsanaan on keksitty, että tämä valtio on pantu purjehtimaan muka "uskontona" ja siten on sille ennakolta turvattu se suvaitsevaisuus, jota arjalaiset ovat valmiita osoittamaan uskontunnustuksille. Sillä todellisuudessa ei Mooseksen usko sen kummempi kuin juutalaisrodun säilyttämiseen tarkoitettu oppi. Se käsittääkin sen vuoksi, melkein kaikki sosiologiset, valtiolliset ja taloudelliset tieteenhaarat, mitä sen suhteen vain voi tulla kysymykseen."

Lainaa:
Jaaha - yrität "pubismia", mutta niin ei päätöslauselmassa 181 lue. Siellä ei lue että "toisesta tulisi juutalaisenemmistöinen maa ja toisesta arabimaa". Sen sijaan siellä lukee:
"Independent Arab and Jewish States and the Special International Regime for the City of Jerusalem, set forth in Part III of this Plan, shall come into existence in Palestine ..."
http://www.yale.edu/lawweb/avalon/un/res181.htm

Siellä lukee juutalainen valtio, joka ei ole merkitykseötaan sama kuin Juutalaisvaltio.

Lainaa:
Esitä todisteet väitteellesi, älä syyllistyy "pubismiin" eli alkuperäisten tekstien korvaamiseen omillasi.

En tiedä, että YK:n piirissä olisi suunniteltu etniseen erotteluun perustuvaa valtiota. Tiedätkö sinä?

Lainaa:
Jos kuitenkin haluat siirtyä spekulointiin, niin ota edes logiikka mukaan. Kun Palestiinaan piti alunperin mandaatin mukaan perustaa vain juutalaisten kansallinen koti, jossa vain juutalaisilla olisi kansalliset (poliittiset) oikeudet, niin ei YK:lla olisi ollut edes mahdollisuutta esittää juutalaisvaltion tilalle sekavaltiota.

Käytännössä näin tehtiin: rajat vedettiin niin ettei yksikään juutalaisasutus jäänyt arabilaisen valtion puolelle. Tästä seurasi että satojatuhansia arabeja jäi juutalaiselle puolelle.

Lainaa:
Muutenhan olisi sitten pitänyt myös esitetyn arabivaltion tilalle esittää sekavaltiota, jonka jälkeen koko jakoehdotus olisi ollut järjetön.

Näi ei ehdotettu. Vain juutalainen valtio ehdotettiin sekavaltioksi.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 21, 2012 12:18 am 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:
Starman kirjoitti:

Siis mikä totuus?

Ihmisen totuus on aina suhtellista.
Riippuu ihmisen aikakaudesta, mihin olemme syntyneet.
Alkukantaisilta ihmisiltä, jotka ovat syntyneet paljon huonompiin olosuhteisiin kuin me ja paljon vähäisempään tietoon, ei voi olettaa samanlaista suhtaustumista asioihin, kuin meiltä.
Silti he ovat aivan tasavertaisa kanssamme.
Kukaan ei voi valita syntymänsä ajankohtaa.
Oma tieto voi kuitenkin olla aika suhteellista.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19063 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 843, 844, 845, 846, 847, 848, 849 ... 1271  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]