Pönni kirjoitti:
Arkkis kirjoitti:
Professoriliitto skabaa tuollaisilla aivopieruilla professorin nimityksen saaneille feodalistista "oikeutta" TEHDÄ MITÄ HYVÄNSÄ "TIETEEN" NIMISSÄ. Ja siitähän ei tule pidemmän päälle mitään. Ei lasta eikä paskaa.
Sulla on siis jotain luovaa hulluuttakin vastaan? Osaat etukäteen nimetä mikä on hyvää tieto ja mikä pahaa, mikä oikeeta, mikä väärää, vasenta..
Sitten kun minä näen sen tiedon, niin minä osaan sanoa, oko se tieteelliten periaatteiden mukaista vai ei. Esimerkiksi että todistettua, saatujen "tulokien" kanssa ritiriitaista tietoa ei ole vain "unohdettu" tai perustelematta sivuutettu. (Perustellen voi joskus jättää huomioimatta, ja heittää siten haasteen, että jompi kumopi tuotos on varmasti väärin).
Lainaa:
Ajjaj.. katu-uskottavuutesi kärsi nyt epätieteellisen kolauksen nuorimies.. tai.. toivottavasti olet nuori, se on tässäkin tapauksessa lieventävä asianhaara.
En ole kovin nuori, eikä minun tieteelistä uskottavuuttani varsinaisesti horjuta mikään.
Lainaa:
Kaikki oleva pitää voida altistaa kritiikille, myös ihmisen käyttäytyminen, kasvatus, ..ihan mikä vaan. Ei ole sellaista osa-aluetta mistä ei pitäis tehdä tiedettä.
Tämä on kaikki ihan totta, mutta eri asiaa.
Keltiäinen ei välttämättä kanonisoikaan paikkansapitämätoötä tietoa, vaan nihilisoi ja piilottaa ilman tieteellisiä perusteita VARMASTI PAIKKANSA PITÄVÄÄ.
Lainaa:
Nykyinen psykologia kulkee yhdessä neurologian kanssa. Kumpikin on erillisinä omituista, samoin on mikä tahansa tieteenhaara irrallisena muusta omituista ja jopa vaarallista.
Joo. keltiäisellä on vain "muu kuin tieteellinen" "neurologia", neurofysiologia.
Lainaa:
Ja tota.. Markkinataloudessahan psykologiaa on käytetty onnistuneesti hyväksi jo kauan.
Hm.. sekös nyt kiikastaakin, vai mikä?
Miksi kiikastaisi? Mulla ei ole ikinä irrallista rahaa, joten ei minulta sitä kaueasti voi lypsääkään...
Lainaa:
Ettei sitä sovikkaan popularisoida ettei mee jonkun pelurin rahavoittopotentia sivu suun?
Trakoitako, että tieteelisestä psykologiasta yritetään tehdä salatiedettä, ja myös asiakkaille syötetään ehdoin tahdoin paskaa? Kuin lääkäri antaisi vääriä ohjeita, ETTÄ VARMASTI RIITTÄSISI VASTAKIN POTILAITA?
Lainaa:
Pah.. Heikot vetoaa luonnonvalintaa vastaan ja neuropsykologiaakin kustantaa lopulta populaarit veronmaksajat niin työnverotuksen kuin kulutusverotuksen kautta. Ei kasvoton markkinakoneisto sinällään ole yhtään mitään.
Yhteiskuntaoppi ja sosiologia on tärkeä osa tiedettä. Jopa sukupuolitutkimus on tärkeää.
Kuka on kiistänyt?
Lainaa:
Eilen btw. tuli telkusta lapsille suunnatusta markinoinnista loistava ohjelma!
Silkkaa psykologiaa, neuropsykologiaa.
Pahus kun jäi katsomatta, kun ei ole tellua kotona.