Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on La Touko 26, 2012 12:11 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kelassa 60 johtajaa?
ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 8:57 am 
Poissa

Ei sossusta saa mitään armeija-ajalta.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 10:17 am 
Poissa

Nii-in koska kelan pitäisi maksaa sotilaskorvausta (ainakin perheellisille) mutta koska minun korvaus käsittely majaili sosiaalivalitus lautakunnan pinossa hain toimeentulotukea koska tuloni (420€) eivät riittäneet kattamaan menojani.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 12:37 pm 
Poissa

Kela/sossu maksavat armeija-ajalta asunnosta koituvat kulut tiettyyn rajaan asti.

Kelan tukia en itse tuilla lusmuillessani edes viitsinyt hakea. Sieltä tuli lopulta joku lappu, että olisi oikeus tukiin ja kaavakkeet, mutta kun en täyttänyt niitä, niin sitten meni pari kuukautta ja sieltä tuli lappu, että nyt ei sitten ole puoleen vuoteen oikeutta mihinkään tukiin. Siirsin paperit mappi-ö:hön ja tallasin luukulle kuittaamaan kuukausittaiset tt+at:t.. :mrgreen:

Bushmaster kirjoitti:
Minä olen aina oikeassa ja silloin kun olen väärässä se johtuu siitä että joku muu on antanut minulle väärää informaatiota.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 3:20 pm 
Poissa

Bushmaster kirjoitti:
Kela myöntää asumistuet oman kieron laskentakaavansa mukaan, jossa maksimimäärä mitä maksetaan on 270 euroa, mutta siitä joku 80 prosenttia huomioidaan, eli vuokran täytyisi olla vähintään ~320 euroa, että sieltä saa täydet rahat. Edelleen kuitenkin sosiaalitoimisto maksaa noin 450 euroon asti asumislisää, josta vähennetään mahdollinen kelan osuus.

Ei mua kiinnosta ruveta selvittämään teille mitä tukia voitte saada. Jos olette hankkineet itsellenne omistusvuokrakerrostaloluukun ja omistatte helposti realisoitavaa omaisuutta ja jäätte työttömäksi, luukulta ei tipu senttiäkään, ennen kuin kaikki omaisuus on myyty ja muutettu vuokra-asuntoon. Vuokra-asunnon ei tarvitse edelleenkään olla mikään kunnan luukku, vaan sen saa ja voi vuokrata mistä vaan. Vanha sanonta "veronkanto jää tyhmien vastuulle" näyttää pätevän tässäkin asiassa. Laittakaa joku raha-asioita osaava hakemaan perusturvaa niin hän saa nostettua noin kaksinkertaiset tuet normaaliin duunariin verrattuna, ja jos hän menestyy taloudellisesti, ei veroja makseta sitäkään vähää, koska verosuunnittelu osataan hoitaa rutiinilla.
eli olit väärässä toimeentulotuen määrän suhteen, muttet pysty sitä myöntämään, koska olet peruskiero valehteleva paska. niin tyypillistä.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Profiili  

ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 9:00 pm 
Poissa

Kelalla yli 6000 työntekijää ja 219 toimipistettä, joten ei se 60 tai edes 160 johtajaa ole kovin paljon.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 9:17 pm 
Poissa

Bushmaster kirjoitti:
Kela myöntää asumistuet oman kieron laskentakaavansa mukaan...

ubikon kirjoitti:
Kelalla on myös se outo maksimi neliömäärä...

Nyt on nukuttu yhteiskuntaopin tms. tunneilla. Ei se Kela niitä laskukaavoja kehitä, vaan meidän rakkaat lainsäätäjämme. Kas tässä, olkaa hyvät.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 9:18 pm 
Poissa

PrinssiEversti kirjoitti:
Kelalla yli 6000 työntekijää ja 219 toimipistettä, joten ei se 60 tai edes 160 johtajaa ole kovin paljon.

Voisikohan veikata, että noista 6000:sta työntekijästä n. 4000 olisi päällepäsmäreitä? Se tekisi vasta 1,5 päällepäsmäriä/työntekijä. Mitä suurempi firma, sitä suurempi suhteellinen päällepäsmärimäärä tarvitaan.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Joulu 30, 2011 8:59 am 
Poissa

Bushmaster kirjoitti:
Kelan tukia en itse tuilla lusmuillessani edes viitsinyt hakea. Sieltä tuli lopulta joku lappu, että olisi oikeus tukiin ja kaavakkeet, mutta kun en täyttänyt niitä, niin sitten meni pari kuukautta ja sieltä tuli lappu, että nyt ei sitten ole puoleen vuoteen oikeutta mihinkään tukiin. Siirsin paperit mappi-ö:hön ja tallasin luukulle kuittaamaan kuukausittaiset tt+at:t.. :mrgreen:

Mitenköhän olet mahtanut tuossa onnistua? Koska toimeentulotuki on viimesijainen tuki joka maksetaan sitten jos ei ensisijaisilla tuilla pärjää. Jos on oikeus ensisijaiseen etuuteen ja jättää sen hakematta ei paljoa toimeentulotukea nostella. :roll:

Herää pienoinen epäilys noita kirjoittelujasi kohtaan...

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Joulu 30, 2011 10:03 am 
Poissa

Opiskelujen tai muiden seikkojen johdosta on ~puolen vuoden karenssi jolloin ei saa kelasta yhtään mitään. Tai pirustako minä tiedän, sieltä ne sanoivat että mene luukulle kun kävin hakkaamassa nyrkkiä pöytään ja vaatimassa rahaa. :mrgreen:

taucalm kirjoitti:
eli olit väärässä toimeentulotuen määrän suhteen, muttet pysty sitä myöntämään, koska olet peruskiero valehteleva paska. niin tyypillistä.

Minä olen aina oikeassa ja silloinkin kun olen väärässä, syy ei ole minun vaan niiden, jotka ovat kertoneet minulle virheellistä informaatiota.

Bushmaster kirjoitti:
Minä olen aina oikeassa ja silloin kun olen väärässä se johtuu siitä että joku muu on antanut minulle väärää informaatiota.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Joulu 30, 2011 10:27 am 
Poissa

Bushmaster kirjoitti:
Minä olen aina oikeassa ja silloinkin kun olen väärässä, syy ei ole minun vaan niiden, jotka ovat kertoneet minulle virheellistä informaatiota.

:lol: :lol: :lol:

:mrgreen: Tuosta tuleekin tästä lähtien mun motto.

Ulkoistaminenhan on nykyään kovin trendikästä, niin alan ulkoistaa kaikki virheet jaa syyt tästä lähtien muille.

Mun vaimohan on itseasiassa käyttänyt tuota metodia, siis delegoinut väärässäolemisen ja syyllisyyden minulle, jo vuosia... :shock:

Typeryyden edessä minäkin olen voimaton.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Joulu 30, 2011 10:40 am 
Poissa

Bushmaster kirjoitti:
Opiskelujen tai muiden seikkojen johdosta on ~puolen vuoden karenssi jolloin ei saa kelasta yhtään mitään. Tai pirustako minä tiedän, sieltä ne sanoivat että mene luukulle kun kävin hakkaamassa nyrkkiä pöytään ja vaatimassa rahaa. :mrgreen:

taucalm kirjoitti:

No etkös sie sanonu et tuli karenssi ku et hakenut ko. etuutta? jos tulee karenssi sen takia ettei ole hakenut tukea johon on ollut oikeus ni saa kyllä aika kovasti soskus selitellä että miksei ole hakenut ja miksi nyt pitäisi saada toimeentulotukea. Opiskeluajaltahan ei toimeentulotukea voi edes hakea jollei ole opintolainaa nostettu.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Joulu 30, 2011 12:09 pm 
Poissa

Ertsu kirjoitti:
Voisikohan veikata, että noista 6000:sta työntekijästä n. 4000 olisi päällepäsmäreitä? Se tekisi vasta 1,5 päällepäsmäriä/työntekijä. Mitä suurempi firma, sitä suurempi suhteellinen päällepäsmärimäärä tarvitaan.

Titteleitähän voi aina jaella aika avokätisestikin. Mutta merktystä on vain sillä, ovatko työtehtävät todella esimiestyyppisiä, tekeekö mahdollisten alaisten määrästä riippumatta itsekin "tavis"-työtä ja onko palkkaus todella johtajamainen (ja esim. työajan määrittely ym.). Pelkän nimikkeen perusteella ei kannata ehkä vielä tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Joulu 30, 2011 12:43 pm 
Poissa

ubikon kirjoitti:
No etkös sie sanonu et tuli karenssi ku et hakenut ko. etuutta? jos tulee karenssi sen takia ettei ole hakenut tukea johon on ollut oikeus ni saa kyllä aika kovasti soskus selitellä että miksei ole hakenut ja miksi nyt pitäisi saada toimeentulotukea. Opiskeluajaltahan ei toimeentulotukea voi edes hakea jollei ole opintolainaa nostettu.

Kela on melko ihmeellinen laitos pykälineen, kuten on jo todettu. Selittelyksi riittää se, että jokaisella on oikeus perustoimeentulotasoon, ja jos sitä ei ala tippua niin sitten mennään neuvottelemaan asiasta oikeuteen.

Bushmaster kirjoitti:

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]