Teetkö työtä elääksesi vai elätkö työtä tehdäksesi? Visionääri 20XO-kilpailu koululaisille 7.10.2011–29.2.2012. Haasta itsesi ja osallistu! Tsekkaa video ja kilpailuohjeet.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Pelle Hermanni
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Marras 07, 2007 9:39 pm |
|
|
Cicero kirjoitti: Taas yks pontenttiaalinen sekopää! I love Amsterdam kirjoitti: Missään ei ole todettu, että ampujalla olisi mitään mielenterveydellisiä ongelmia, enkä usko niitä hänellä olevankaan. .
Niin, eihän hulluilla hätä vaan hoitajilla.
Katso nimimerkkiä eli tämä on taas näitä huumemäen miehiä niin kuin oli ampujakin.
_________________ Aina itte itteni oon kehunu ja aina oon kehutuksi tullu!
Sitte me Herrat naurettihin! -kirkkoherra ja mä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Edu
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Marras 07, 2007 9:40 pm |
|
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 12:45 pm Viestit: 1408 Paikkakunta: Tre
|
I love Amsterdam kirjoitti: Missään ei ole todettu, että ampujalla olisi mitään mielenterveydellisiä ongelmia, enkä usko niitä hänellä olevankaan.
Olipa motiivi mikä hyvänsä, niin jokaisen, joka käsittelee sisäiset ongelmansa tappamalla sivullisia, minä luokittelisin suoraan mielenterveysongelmaiseksi.
_________________ You can look at practically any part of anything manmade around you and think 'some engineer was frustrated while designing this.' It's a little human connection. -Randall Munroe
|
|
| Ylös |
|
 |
|
.
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Marras 07, 2007 9:40 pm |
|
|
Desi kirjoitti: unska kirjoitti: Kaikista huvittavinta tässä keskustelussa on se, että yhdelläkään Pekka-Ericiä puolustavalla käyttäjällä ei olisi sama ääni kellossa jos uhrina olisi ollut oma läheinen. Siinä olisi aatteet muuttunut.  Luulen, että suurin osa heistä ei ole koskaan menettänyt läheistä ihmistä. Rakkaan kuolema pistää yleensä arvomaailman uusiksi.
Voiko sanoa "valitettavasti" niin ei ole tapahtunut.
Sanon kuitenkin.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Barbaari
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Marras 07, 2007 9:41 pm |
|
|
unska kirjoitti: Kaikista huvittavinta tässä keskustelussa on se, että yhdelläkään Pekka-Ericiä puolustavalla käyttäjällä ei olisi sama ääni kellossa jos uhrina olisi ollut oma läheinen. Siinä olisi aatteet muuttunut. 
En usko että täällä on oikeasti häntä puolustavia keskustelijoita.
Foorumeilla yleensä on ihmisiä jotka piiloutuvat avattarensa taakse ja siten yrittävät ymmärtää mahdollisimman laajalta kannalta asettumalla itse keskustelussa opponentiksi.
Ei kukaan voi tuollaista käyttäytymistä puolustella mitenkään.
En tosin ole lukenut koko keskustelua.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Per Vers
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Marras 07, 2007 9:41 pm |
|
Liittynyt: Pe Elo 17, 2007 10:59 am Viestit: 50 Paikkakunta: Onkiluoto
|
|
...niin, tämä evoluutio-oppi (eläinoppi) yhdistettynä suhteettomiin kuvitelmiin omasta egosta (Minä tiedän, olen jumala) + kieroutunut käsitys "elämästä" yleensäkin, johtaa sitten ääritapauksessa erittäin surullisiin lopputuloksiin...ei pidä tuomita kovin ankarasti tekijää, häntäkin täytyy ymmärtää, hänen olisi pitänyt ajatella vielä hiukan enemmän...toivotaan että kaikien uhrien (myös tekijän) suojelusenkelit ovat heitä vastassa ja pitämässä huolta heistä suuressa muutoksessa...
|
|
| Ylös |
|
 |
|
aapeli
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Marras 07, 2007 9:42 pm |
|
|
Pelle Hermanni kirjoitti: Cicero kirjoitti: Taas yks pontenttiaalinen sekopää! [size=150]I love Amsterdam[/size] kirjoitti: Missään ei ole todettu, että ampujalla olisi mitään mielenterveydellisiä ongelmia, enkä usko niitä hänellä olevankaan. .
Niin, eihän hulluilla hätä vaan hoitajilla. Katso nimimerkkiä eli tämä on taas näitä huumemäen miehiä niin kuin oli ampujakin.
Joo toi jamppa on tyräpojan yksi monista multinikeistä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
teijoster
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Marras 07, 2007 9:42 pm |
|
|
|
Vaikuttaisi olleen evoluution aiheuttaman masennuksen vallassa. Mutta syyttömät otti maalitauluiksi. Eihän sillä tavalla kitketä ilmiöitä joita hän vihasi.
_________________ Molekyylibiologia on todistanut että ei ole yksinkertaista elämää. Paitsi evouskovat tietysti.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tutkiskelija
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Marras 07, 2007 9:43 pm |
|
|
|
[quote="Edu"][quote="I love Amsterdam"]Missään ei ole todettu, että ampujalla olisi mitään mielenterveydellisiä ongelmia, enkä usko niitä hänellä olevankaan. [/quote]
Olipa motiivi mikä hyvänsä, niin jokaisen, joka käsittelee sisäiset ongelmansa tappamalla sivullisia, minä luokittelisin suoraan mielenterveysongelmaiseksi.[/quote]
Täytyy sanoa kyllä, että olen täysin samaa mieltä Edun kanssa!
_________________ That's the way I see these things
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Toope
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Marras 07, 2007 9:46 pm |
|
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 6:50 pm Viestit: 10927 Paikkakunta: Enimmäkseen Telluksella
|
GradStudent kirjoitti: Toope kirjoitti: Tuo lässytyksesi on paitsi epä-älyllistä, myös mielestäni moraalitonta. Jälleen "toopemainen" avaus. Palataan kun lähetät kunnioittavamman vastineen.
En aio lähettää sellaista. Aion jättää sinut miettimään niitä tämän ketjun ensimmäisiä viestejäsi.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
nuori_urho
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Marras 07, 2007 9:49 pm |
|
|
teijoster kirjoitti: Vaikuttaisi olleen evoluution aiheuttaman masennuksen vallassa. Mutta syyttömät otti maalitauluiksi. Eihän sillä tavalla kitketä ilmiöitä joita hän vihasi.
Evoluutiota tästä tosiaan syytettiin jo eräässä uskonnollisessa blogissakin.
http://uskonpuolesta.blogspot.com/
Juu, eiköhän tuollainen henkilö etsi arvomaailmaansa sopivia juttuja mistä vain. Esimerkkinä kristillinen Amerikka, jossa toimii useita ultraväkivaltaisia kristinuskoon kytkettyjä rasistijärjestöjä.
Aika hyvin on muuten "darwinismista" kärryillä tuo bloggaaja 
_________________ Don't you realize, Evil, lives in the mother-fucking skin
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Leuka
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Marras 07, 2007 9:51 pm |
|
|
Lainaa: Luulen, että suurin osa heistä ei ole koskaan menettänyt läheistä ihmistä. Rakkaan kuolema pistää yleensä arvomaailman uusiksi.
Tähän pitää lisätä, että menetyksen on jotenkin läheisten kanssa pystynyt käsittelemään. Käsittelemätön möykky mielessä saa aikaan hirveitä.
Välttämättä ei tarvita läheisen fyysistä menettämistä, vaan tunteetonta, käsittelemätöntä läheisen menettämistä. Avioero, vanhempien ongelmat tms...
Rakkaan kuolema tai rakkauden (tai luullun sellaisen) kuolema pistää kyllä arvomaailman uusiksi.
Toivottavasti omaisten auttajat ovat psykiatreja, psykologeja ja ammattilaisia - eikä mitään luokittelemattomia terapeutteja.
_________________ Maailma on kaunis ja hyvää elää sille, jolla on aikaa ja tilaa unelmille ja mielenvapaus, mielenvapaus.
Viimeksi muokannut Leuka päivämäärä Ke Marras 07, 2007 9:52 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
| Ylös |
|
 |
|
teijoster
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Marras 07, 2007 9:52 pm |
|
|
|
Evoluution aiheuttama toivottomuus- itsehän hän sen on viestiinsä kirjoittanut. Liekö vielä kuulunut kirkkoonkin.
_________________ Molekyylibiologia on todistanut että ei ole yksinkertaista elämää. Paitsi evouskovat tietysti.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Desi
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Marras 07, 2007 9:53 pm |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 1:43 pm Viestit: 1953 Paikkakunta: citizen of the galaxy
|
Leuka kirjoitti: Lainaa: Luulen, että suurin osa heistä ei ole koskaan menettänyt läheistä ihmistä. Rakkaan kuolema pistää yleensä arvomaailman uusiksi. Tähän pitää lisätä, että menetyksen on jotenkin läheisten kanssa pystynyt käsittelemään. Käsittelemätön möykky mielessä saa aikaan hirveitä. Välttämättä ei tarvita läheisen fyysistä menettämistä, vaan tunteetonta, käsittelemätöntä läheisen menettämistä. Avioero, vanhempien ongelmat tms... Rakkaan kuolema tai rakkauden (tai luullun sellaisen) kuolema pistää kyllä arvomaailman uusiksi. Toivottavasti omaisten auttajat ovat psykiatreja, psykologeja ja ammattilaisia - eikä mitään luokittelemattomia terapeutteja.
Sanoit asian paljon paremmin kuin minä.
_________________ "One who doesn't care is one who shouldn't be"
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Mummo
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Marras 07, 2007 9:56 pm |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 11:41 am Viestit: 9234 Paikkakunta: Stadi, Sörkan kulmat
|
Leuka kirjoitti: Lainaa: Luulen, että suurin osa heistä ei ole koskaan menettänyt läheistä ihmistä. Rakkaan kuolema pistää yleensä arvomaailman uusiksi. Tähän pitää lisätä, että menetyksen on jotenkin läheisten kanssa pystynyt käsittelemään. Käsittelemätön möykky mielessä saa aikaan hirveitä. Välttämättä ei tarvita läheisen fyysistä menettämistä, vaan tunteetonta, käsittelemätöntä läheisen menettämistä. Avioero, vanhempien ongelmat tms... Rakkaan kuolema tai rakkauden (tai luullun sellaisen) kuolema pistää kyllä arvomaailman uusiksi. Toivottavasti omaisten auttajat ovat psykiatreja, psykologeja ja ammattilaisia - eikä mitään luokittelemattomia terapeutteja.
Psykologiliitolla on tällaisia tilanteita varten erityiskoulutettu kriisiryhmä, joka ymmärtäkseni päivystää nyt Tuusulassa sekä puhelimessa ainakin kaksi seuraavaa vuorokautta.
Opetushallituksella on netissä ohjeet siitä, miten opettajat voivat auttaa oppilaitaan luokkakeskusteluilla niissäkin kouluissa, joita tapatuma ei välittömästi koskettanut.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Veli Venäläismielinen!
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Marras 07, 2007 9:56 pm |
|
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 6:40 pm Viestit: 348 Paikkakunta: Tuleva Venäjän maakunta!
|
|
Eihän siinä kuollut kuin 8-9 ihmistä ja meitä on täällä yli 5 miljardii.
Eli kyllä tässäkin on nyt semmoista turhan vouhotuksen makua.
Tehdään kärpäsestä härkänen!
Sillä Jokelan jäpällä oli muuten aika fiksuja ajatuksia luontoon liittyen vaikken muuten kaikesta samaa mieltä olekkaan.
_________________ преобладающий Россия
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia viestejäsi
|
|
|