Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
acedia
|
Viestin otsikko: Re: Kouluammuskelu Suomessa Lähetetty: Su Huhti 27, 2008 11:07 pm |
|
|
JaskaJuuso kirjoitti: menee vittuilun puolelle, mutta ymmärrät kuitenkin hyvin sen, miten USA:n toimet ovat täysin oikeutettuja, vaikka siellä kuolee vaikka kuinka paljon porukkaa  . Niin, tai ainakin täysin ohi aiheen, esitit että median tulisi kiinnittää huomiota Auvisen syihin. Minä en näe oikein mitään syitä tuossa sekavassa vuodatuksessa, jossa hän viittaa vahvemman oikeuteen orjuuttaa tai tappaa heikompia, joka olisi jollakin tavalla luonnollinen asia, joka on nyky-yhteiskunnassa estetty. Lopputulema on "heikkojen" valta. Yritin kysyä sinulta selvitystä mikä näistä fasistisista ajatuksista on ok, ihan omin sanoin ja miksi. Vastausta ei kuulunut. USA:n ulkopolitiikkaa olen kritisoinut täällä ankarasti, mutta se ei kuulu tähän. Twinky kirjoitti: En muuten halua sanoa, että mielestäni Auvisen tapa toimia vaikuttaakseen asioihin oli oikein, mutta pyrin kyllä ymmärtämään mikä oli hänen tekonsa motiivi ja tarkoitus, mihin hän pyrki ja mitä hän kirjoituksissaan tarkoitti. Mielestäni hän oli oikealla suunnalla kritisoidessaan nyky-yhteiskuntaa ja maailman menoa Kysyn sinulta samaa, missä Auvinen oli oikeassa? Ihan missä ajatuksessa? En halua linkkejä Auvisen sekavaan manifestiin, olen sen lukenut. Minua kiinnostaa nyt se mikä siinä on oikein ja millä perusteella?
_________________ acedia@gawab.com
|
|
| Ylös |
|
 |
|
anteror
|
Viestin otsikko: Re: Kouluammuskelu Suomessa Lähetetty: Su Huhti 27, 2008 11:22 pm |
|
|
|
Jos Ei anna anteeksi...
Kostonkierre.
Anteeksiantaminen/ymmärtäminen vain lopulta voi tehdä vapaaksi ja elämän mielekkääksi....
Itse olen tämän omakohtaisesti kokenut monen kerroksen kautta.
Suosittelen.
Vaikuttakaa rohkeasti ja puhukaa suunne puhtaaksi, kanavia kyllä löytyy...
Antero Rantanen
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Twinky
|
Viestin otsikko: Re: Kouluammuskelu Suomessa Lähetetty: Su Huhti 27, 2008 11:50 pm |
|
|
acedia kirjoitti: --missä Auvinen oli oikeassa? Ihan missä ajatuksessa? En halua linkkejä Auvisen sekavaan manifestiin, olen sen lukenut. Minua kiinnostaa nyt se mikä siinä on oikein ja millä perusteella? Noh, otetaan nyt sitten lyhyesti pari esimerkkiä Auvisen ajatuksista, joita itsekin voin allekirjoittaa. "Ihmiset ovat vain laji muiden eläinten joukossa eikä maailma ole olemassa vain ihmisiä varten. Kuolema ja tappaminen ei ole tragediaa, sitä tapahtuu luonnossa koko ajan kaikkien lajien kesken. "Ihminen on asettanut itsensä erityisasemaan ja näkee, että hänellä on oikeus hyväksikäyttää luonnonvaroja loppuun saakkaa, tuhota ympäristöään ja muita eläinlajeja mielin määrin, koska ihminen on muka jotenkin erityinen ja älykäs rotu. Ihminen ei osaa nähdä omaa osaansa ja vastuutaan nykyisessä ympäristökatastrofissa. Ihminen ei osaa elää luonnonmukaisesti, vaikka äly ja ymmärrys periaatteessa pitäisi siihen riittää. Ihminen ajattelee, että jokainen ihmisyksilö on arvokas, paljon arvokkaampi kuin minkä tahansa muun eläinlajin yksilö. Ihmisen tulisi ymmärtää, että nykyinen väestömäärä ja sen kasvu edelleen nykyisillä kulutustottumiksilla on liikaa maapallon kestettäväksi, mutta tässäkin asiassa tunteet menevät järjen edelle ja kokonaiskuva häviää kun nähdään vain oma napa ja toimitaan lyhyellä tähtäimellä. "--yksilö koulutetaan osaksi aivotonta laumaa, jota hallitsee valtio, yhtiö, kirkko tai joku muu järjestö, ryhmä, ideologia, uskonto tai massaharhajärjestelmä, jonka säännöt, moraalisuuden ja käyttäytymismallit massa omaksuu."Meitä opetetaan pienestä asti ajattelemaan tietyllä tavalla, tuntemaan tietyllä tavalla, reagoimaan tietyllä tavalla, esim. häpeäoppi, käytöstavat. Kaikkia yhdenmukaistetaan samaan ajattelutapaan ja toimintaan. Lainatakseni erästä kirjaa: "Se on kuin vetäisi apinaa hännästä." Kun sanot jotakin, tiedät että se aiheuttaa tietyn reaktion. Teet monia asioita silkasta automaatiosta, koska se on normaalia, vaikka et ehkä ymmärräkään miksi. Vastaukseni ovat lyhyesti ja ainakin osin yleistäen. Tähän loppuun vielä lainaus Auviselta: "Voitte kysyä itseltänne, miksi tein tämän ja mitä haluan. Noh, suurin osa teistä on liian ylimielisiä ja mieleltään sulkeutuneita, jotta voisitte ymmärtämää… Luultavasti sanotte, että olen ”mielenvikainen”, hullu”, ”psykopaatti”, ”rikollinen” tai muuta tämän tapaista roskaa. Ei, totuus on että olen vain eläin, ihminen, yksilö, toisinajattelija."
_________________ Hyvät kanssakeskustelijat, muistattehan että: *mielipiteesi ei ole yhtä kuin fakta *moraalisi ei ole laki *tieto ei ole sama kuin ymmärrys
Everybody loves me...not!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Ilmateur
|
Viestin otsikko: Re: Kouluammuskelu Suomessa Lähetetty: Ti Touko 20, 2008 3:19 pm |
|
|
|
Miksi näitten ammuskelujen taustalta muuten aina löytyy lääkitystä?
_________________ "Tiedettä voisi verrata karttaan, joka näyttää maastokohteet ja niiden väliset suhteet. Mutta kartantekijältä ei kannata kysyä, minne pitäisi mennä."
|
|
| Ylös |
|
 |
|
TERÄS NALLEPUH
|
Viestin otsikko: Re: Kouluammuskelu Suomessa Lähetetty: Ti Touko 20, 2008 3:23 pm |
|
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 5:15 pm Viestit: 5584 Paikkakunta: Marikalandia!
|
|
Muutes onko tutkittu sitä vaihtoehtoa, että olisiko tämä ammuskelu johtunut aivokasvaimesta? Amerkiassahan se yksi tyyppi ampui kiväärillä siellä aukiolla kun sille tuli se kasvain mantelitumakkeeseen(?). Aivokasvainhan voi muuttaa käyttäytymistä täysin, voi tehdä jostakin pedofiilinkin vaikkei tavallisesti olisi.
_________________ Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!! Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Mummo
|
Viestin otsikko: Re: Kouluammuskelu Suomessa Lähetetty: Ti Touko 20, 2008 3:27 pm |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 11:41 am Viestit: 9234 Paikkakunta: Stadi, Sörkan kulmat
|
|
Nyt ei ole viisastelun paikka.
Murheeseen ei ole vastausta, ei selitystä. Myötätuntoiset ajatukset Auvisen perheelle. Toivon, että jaksatte eteenpäin.
_________________ Se siitä. Kiitos kaloista, erityisesti haipuvussa.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Fainéant
|
Viestin otsikko: Re: Kouluammuskelu Suomessa Lähetetty: Su Touko 25, 2008 3:00 pm |
|
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 9:44 pm Viestit: 76 Paikkakunta: Poubelle
|
|
Auvisen kanssa itse kerran keskustelupalstalla keskustelleena sain kuvan ihmisestä, jolla on todella äärimmäiset ajatukset ja rasistiset. Sanoinkin hänelle, että kyllä se elämä sinuakin alkaa opettamaan. Hän oli jotenkin äärimmäisen pessimistinen maailmaan; tyypillinen inhorealisti. Mielestäni hänen syynsä tuon teon tekemiseen oli elämän vastoinkäymiset ja erilaiset pakokeinot, jotka olivat kohtalokkaat aiheuttamaan tämän tarinalle surullisen lopun. Hän oli voimakkaasti linkolamaisesti ja nietzschemäisesti orientoitunut nuori mies, joka koki olevansa yli-ihminen, depressiostaan huolimatta. Kun olen puhunut masentuneiden ihmisten kanssa, tuntee sen epätoivon ja lohduttomuuden persoonassa ja kuinka ei ole mitään hyvää nykyisessä elämässä. Auvinen kanavoi tämän lohduttomuuden radikaalien ajatusten tavoin, eikä tunteellisesti voivottanut ja itsesäälittänyt itseään. Mikä oli masentumiseen syynä? Koulukiusaus, aivojen biologia, radikaalit ajattelijat vai yhteiskunta? Mielestäni nämä kaikki. Auvinen sai kuitenkin rauhan sielulleen, vaikka ei sen olisi tarvinnut näin loppua.
_________________ "Siitä, miten asiat ovat, ei voi johtaa sitä, miten niiden pitäisi olla."
- David Hume
|
|
| Ylös |
|
 |
|
peippo
|
Viestin otsikko: Re: Kouluammuskelu Suomessa Lähetetty: Su Touko 25, 2008 4:34 pm |
|
Liittynyt: Ti Loka 16, 2007 3:56 pm Viestit: 2561 Paikkakunta: vantaa
|
Fainéant kirjoitti: Auvisen kanssa itse kerran keskustelupalstalla keskustelleena sain kuvan ihmisestä, jolla on todella äärimmäiset ajatukset ja rasistiset. Sanoinkin hänelle, että kyllä se elämä sinuakin alkaa opettamaan. Hän oli jotenkin äärimmäisen pessimistinen maailmaan; tyypillinen inhorealisti. Mielestäni hänen syynsä tuon teon tekemiseen oli elämän vastoinkäymiset ja erilaiset pakokeinot, jotka olivat kohtalokkaat aiheuttamaan tämän tarinalle surullisen lopun. Hän oli voimakkaasti linkolamaisesti ja nietzschemäisesti orientoitunut nuori mies, joka koki olevansa yli-ihminen, depressiostaan huolimatta. Kun olen puhunut masentuneiden ihmisten kanssa, tuntee sen epätoivon ja lohduttomuuden persoonassa ja kuinka ei ole mitään hyvää nykyisessä elämässä. Auvinen kanavoi tämän lohduttomuuden radikaalien ajatusten tavoin, eikä tunteellisesti voivottanut ja itsesäälittänyt itseään. Mikä oli masentumiseen syynä? Koulukiusaus, aivojen biologia, radikaalit ajattelijat vai yhteiskunta? Mielestäni nämä kaikki. Auvinen sai kuitenkin rauhan sielulleen, vaikka ei sen olisi tarvinnut näin loppua. Luulempa, että auvinen yksinkertaisesti sai tarpeekseen ympärillä pyörivistä idiooteista, ihmisistä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Etsintietoa
|
Viestin otsikko: Re: Kouluammuskelu Suomessa Lähetetty: Su Touko 25, 2008 4:36 pm |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia viestejäsi
|
|