Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on La Touko 26, 2012 2:42 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 350 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 20, 21, 22, 23, 24

2000-luku tieteen aikaa. entä uskonto?
olen ateisti, tiede on tulevaisuus. 77%  77%  [ 64 ]
olen uskovainen ja rukoilen Jumalaa. 12%  12%  [ 10 ]
En välitä, tulen kuolemaan kuiteskin mitä väliä... 11%  11%  [ 9 ]
Ääniä yhteensä : 83
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Minkä takia ihmiset vielä uskovat!?
ViestiLähetetty: Su Helmi 05, 2012 1:14 am 
Poissa

visti kirjoitti:
On ihmeiden ihme, että ihmiset kokeilevat eri uskontoja. Esimerkiksi Leonard Cohen, ykkössuosikkejani, on milloin juutalainen milloin budhisti, milloin mitäkin. Nyt hän sanoo, ettei usko mihinkään. En siis käsitä, että voi hylätä yhdet henkiolennot ja vaihtaa ne toisiin.

Sosiaalista yhteisöähän tuossa vain vaihdetaan.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Helmi 05, 2012 6:34 am 
Poissa

Leonard Cohen ei ole tainnut olla selvinpäin sitten kansakoulun, vai mitä se nyt siihen aikaan siinä maassa olikaan.

Krooninen tyhjyydentunne joka manifestoituu maanis-depressiivisena käytöksenä.
Sisäisiä ristiriitoja, tunnelukkoja ja väliaikaisia ratkaisuita.
Luovan ihmisen ammattitauti. Turha siinä on nappeja syöttää tai diagnooseja teettää jos ei ole havaittavaa psykoottisuutta. Tosin diagnoosi toimii osalle myös herätyksenä, muttei loputtomiin.
Enemmän neuroottisuutta kuin kaksisuuntaista.

Tunteiden tulkki.

..Kuten Juice.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Helmi 05, 2012 7:02 am 
Poissa

http://www.youtube.com/watch?v=GUfS8LyeUyM

Tossa on esimerkiksi nähtävissä selkeää yliyrittämistä ja vahva lääkitys.
Sanoituksen tautologia kertoo jo sekin. En nyt lähde tulkitsemaan jotten omisi kappaleen merkitystä itselle.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Helmi 09, 2012 1:20 am 
Poissa

Mun usko jumaluuden olemassaoloon ajoi karille kolmesta syystä. En havainnut ainuttakaan ihmettä tapahtuneeksi omalla kohdallani tärkeissä kipupisteissä, tietääkseni sellaista ei ole todennettu muillekaan tapahtuneeksi.

A) Odotin kohdallani apua jumaluuden & sitä palvovan seurakunna taholta nukkumisvaikeuksiin.Mutta kappas, pimeän pelko lukioikäiseksi asti hellitti sinä yönä kun sanoin mielessäni itselleni: "En usko jumaluuksiin"

B) Toiseksi armeijassa pääsin julkisella paikalla syömisenpelosta. En pelännyt enään tukehtumista. Tein vain sitä mitä primitiivireaktion omaisesti eläin tekee helvetin nälkäisenä. Syö kohtalaisen tehokkaasti. Tuntuu niin vaan vatun pahalta sellainen logiikka uskovaisilta jota olen saanut havaita helluntailaisten netmission.fi keskustelupalstalta että jumala paransi minut viiveellä koetellaakseen minua. Siiis mitä kettua? Ja etten ollut oikeasti uskossa vaan ulkonaisten tapojen noudattaja. En usko että ulkonaisten tapakulttuurin noudattaja on valmis kärsimään lukiotovereiden purevaa pilkkaa osakseen vain sen tapakulttuurin noudattamisen ilosta vailla uskoa tuonpuoleiseen tilien tasaamiseen.

C) Ainut ihme minkä olen havainnut oli se ettei kukaan äärikarismaattisen parantumiskokouksen kävijä ääneen suostunut ihmettelelmään sitä ettei joku nigerialainen saarnamies kyennyt parantamaan osittain halvaantunutta pyörätuolipotilasta vaan avustajan piti ehkäistä verisen onnettomuuden estävä kaatuminen.http://keskustelu.suomi24.fi/node/4617393

Profiili  

ViestiLähetetty: To Helmi 09, 2012 1:40 pm 
Poissa

Kiitos herralle että olen pelastunut jeesuksen antamasta iäisestä elämästä.
Niiden kohtalohan on raamatun mukaan kaikkein surkuteltavimmat jotka ovat penseitä mutteivät joko kylmiä tai palavia.

Mua kiinnostaisi tietää onko kenkenkään palstalaisen sielu poikennut taivastieltä niinkuin minun kohdallani pois paremman tuonpuoleisen odottelusta...NImittäin kuin tulin palstalle mulla oli vielä itämässä pieni uskonsiemen.

http://www.youtube.com/watch?v=9--SqLmaeNc

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 350 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 20, 21, 22, 23, 24

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]