Lektu-Elli kirjoitti:
No kyllä Pönnillä on tässä pointtiakin.
Olen -kuten jokainen työtön- osittain tahallaan työtön, koska en ole valmis muuttamaan alueelle (pk-seudulle), missä saisin vähemmän nettorahaa kuin mitä nyt saan.
Saan nyt 550e/kk nettona työttömyyskorvausta eli peruspäiväraha. En ole koskaan kuulunut liittoon, koska silloin joku muu maksaisi ansiosidonnaiseni. Jos olisin kuulunut, saisin nyt n. 2000e/kk.
Vaimo ei saa penniäkään mistään ja meillä on kolme lasta. Eli koko 5 hengen omakotitalous n. 850e/kk.
Te saatte asumistukea ja perustoimeentulotukea, sitä harkinnanvaraista josta lapset saa tarpeidensa mukaisesti kaikenlaista jos tarviivat.
Asut ilmeisesti ihan korvessa kun ei mitään työtä löydy lähettyviltä? Ehkä asut perintötalossa eikä o asumiskuluja muuta kuin sähkö ja vesi, yms. kulut. Sähkönkinhän saa sossusta. Yrität taas vedättää ettei ole muuta tuloa kuin tuo peruspäiväraha ja lapsilisät.
Lainaa:
Pönni katsoo että olen oikeiston mannekiini. Ehkä olen, ehkä en.
Haukut niin helvetisti aina vasemmistolaisia.
Heitä joita ilman sun olis pakko mennä töihin vaikka ei olis töitä.. siis kerjuulle.
Lainaa:
Saan lisäksi lapsilisät, kuten myös miljonäärit saa. Jotain 300 kuussa.
Mitä? Sinulta on kuules isukki lapsilisät loppuneet ajat sitten. Ne on sun lasten elämiseen tarkoitettuja rahoja.
Lainaa:
Minulla on muutamia ystäviä Venäjällä ja he ovat paljon ryssäfoobikompia kuin minä. He asuvat Pietarissa ja Moskovassa.
Olkiukko.
Lainaa:
Putin lienee aborttifoobikko pahimmasta päästä. Heidän väkiluku laskee kovaa vauhtia ja syy on alkoholi. Sen hintaa nyt nostetaan.
Voi olla.. ja muitakin syitä on. Ei se kuitenkaan sinua oikeuta haukkumaan suomalaisia ay-aktivisteja tai muutenkaan politikkoja jotka ajavat tasa-arvoa yms.
Lainaa:
Putin mainitsi hiljattain että heidän valtion sisäiset erokriisit ovat ongelma. Eli noitamaiset yksinhuoltajat ovat ongelma.
Haukuhan sinä yksihuoltajia. Hauku, räkytä räkytä. Varo ettei oma vaimosi häivy jonakin päivänä jos saa töitä sit kun muksut on isompia ja kyllästyy olemaan kotona.
Noitamaiset yksinhuoltajat.. voi katkeruuden määrää, voi poloa.
Ja se siitä.
En jatka enempää.
Aattelin vaan välillä muistuttaa millaisia "tohtoreita" ja "päälliköitä".. "porvaripohattoja" täällä on jatkuvasti muita haukkumassa ja irvailemassa. Työttömät tyhjäntoimittajat syyttämässä siitä kun saa perustoimeentuloturvan ja paljon muuta.
Toki.. siinä alkaa olla korjaamisen varaa kun oikeistopolitikot tahallaan tekee päätöksiä niin ettei tukia päivitetä.
Mutta.. eihän sitä o pakko lapsia tehdä.
Ei ainakaan tehtailla lapsia köyhyyteen tusinaa, ehkäisykin on keksitty.
Se on lapsille aika huono elämänennuste jos on työttömyyttä ja köyhyyttä.
Miks et btw. ole opiskellut?
Eikö siellä korvessa ole ollut siihenkän mahdollisuutta?
Toisaalla epäilet johtaako evuoluutioteorisointia jotkut rappioalkoholistifyysikot.. kaikille olet helvetin katkera siellä jossakin.
Etkä ole valmis muuttamaan mutta et sielläkään osaa mitään tehdä elantos eteen. mites ois joku etäopiskelu ja etätyö?
Ja miten sun lapset pärjää jos ei siellä o kouluja. Niitten on kuitenkin lähdettävä jos eivät halua asua korvessa.
Mutta..
En minä tykkää ruotia henk. koht. asioita. Tämä on harvinainen poikkeus. Alkoi vaan tympiä kun tiedän taustat, itsekerrotut ja *tuttaa tuollainen tyhjänpäiväinen länkytys.
Ikikatkeraa vihailua joka suuntaan ilman poinntia.
Miks yleensä roikut täällä kun tiedettäkin inhoat?
Ookko joku messias olevinas?
Jessus?
lis. Vielä tuohon:
Lainaa:
Olen -kuten jokainen työtön- osittain tahallaan työtön, koska en ole valmis muuttamaan alueelle (pk-seudulle), missä saisin vähemmän nettorahaa kuin mitä nyt saan.
Siis työhön jonnekin, ei sosiaalipummiksi pääkaupunkiseudulle.
Mikäli oot oikeesti työtön niin älä sit sano etteä tahallas.
Äläkä syytä siitä vasemmistoa, älä ay-liikettä.
Mieti mitä on esmes Kiinassa, missä ay-liike on kieleetty ja mieti mitä kaikkiea hyvää esmes Euroopassa ja etenkin Pohjoismaissa sun haukkuma vasemmisto, ay-liike ja ne "noidat", naisasianaiset on saaneet aikaiseksi ja huom! tekemällä lujasti työtä.
Jos tämä maa olis tuollaisten puolivillaisten reppanoitten varassa joita sinä edustat, täällä olis nälänhätä ja joku uskonnollinen kulttuuri valloillaan.
Mutta..
Eipä oo kun on riuskoja akkoja jotka hoitaa niin huushollin, lapset kuin muutamat äijät siinä sivussa, tai sit alkaa elää omaa elämäänsä kun muksut on isoja..
Ellei mies halua iltatähteä iltatähden perään..