Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on La Touko 26, 2012 4:36 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 936 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ovatko abortin ottaneet murhaajia ?
ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2010 7:41 pm 
Poissa

gamma kirjoitti:
Tuosta Mei longin lähettämästä hyvästä linkistä käy ilmi, että joka viides raskaus maailmanlaajuisesti päättyy aborttiin. Se ei siis todellakaan ole mikään harvinainen tapahtuma.

Siitä ei käy ilmi, että luku perustuu "parhaimpaan arvioon", eli todennäköisesti jonkin naisten oikeuksia ajavan järjestön subjektiiviseen arvioon.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2010 8:18 pm 
Poissa

Taha kirjoitti:
gamma kirjoitti:
Tuosta Mei longin lähettämästä hyvästä linkistä käy ilmi, että joka viides raskaus maailmanlaajuisesti päättyy aborttiin. Se ei siis todellakaan ole mikään harvinainen tapahtuma.

Siitä ei käy ilmi, että luku perustuu "parhaimpaan arvioon", eli todennäköisesti jonkin naisten oikeuksia ajavan järjestön subjektiiviseen arvioon.
:D

Gloal Health Council ei ole naisten oikeuksia ajava järjestö:
Our History
The Global Health Council, formerly the National Council of International Health, is a U.S.-based, nonprofit membership organization that was created in 1972 to identify priority world health problems and to report on them to the U.S. public, legislators, international and domestic government agencies, academic institutions and the global health community.
In 1998, the organization changed its name to the Global Health Council and became a dynamic organization that puts global health squarely where it belongs – a priority for everyone, rich and poor alike.
Jeffrey L. Sturchio has led the Council as its president and CEO since August 2009.

http://www.globalhealth.org/view_top.php3?id=25

Luvut ovat alun perin tästä julkaisusta: http://www.globalhealth.org/assets/publ ... ToKeep.pdf

Metodologiaan voi tutustua täällä: https://www.guttmacher.org/pubs/journals/25s3099.html

Mitä vikaa mahtaa muuten olla naisten oikeuksien ajamisessa? Eivätkö ne asiat olekaan Saudi-Arabiassa kunnossa?

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2010 8:31 pm 
Poissa

Taha kirjoitti:
Mei long kirjoitti:
Tiedoksi, että Saudi-Arabiassa tapahtui vuosien 1995-2000 välillä 699 405 aborttia...

Ihan varmasti ei tapahtunut.

Jotenkin arvelinkin, että suhtautuisit mielipiteesi kumoavaan dataan juuri näin. Nyt olisi ehkä aika katsoa peiliin, ja miettiä mihin nuo näkemyksesi oikein perustuvat, ja miksi ne vaativat tosiasioiden kiistämistä säilyäkseen. Ei mikään aate ole itsensä sokeuttamisen arvoinen, vaikka olisi kuinka kaunis.

Muuten, jos Suomessa kerran tapahtuu kymmenisentuhatta aborttia vuodessa ja syntyy 60 000 lasta, aborttien määrähän jää alle maailmanlaajuisen keskiarvon. se on vain yksi seitsemäsosa raskauksista viidesosan sijaan. Veikkaisin syyksi tähän positiiviseen poikkeukseen hyvää sosiaaliturvaa. Yhteiskunta auttaa lapsesta huolehtimisesta, mikäli äiti ei siihen pysty.
Kaikissa maissa ei tätä mahdollisuutta ole, ja kenties vastuullinen äiti silloin mieluummin vaarantaa oman henkensä abortissa kuin synnyttää lapsen ja hylkää tai tappaa jo tuntevan olennon.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2010 8:42 pm 
Poissa

Mei long kirjoitti:
Jotenkin arvelinkin, että suhtautuisit mielipiteesi kumoavaan dataan...

Itselläsi ei siis hälytyskellot soi, kuin laittomien aborttien määrä ilmoitetaan yhden yksikön tarkkuudella?

"Datasi" on arvauksen perusteella tehty arvio, eikä perustu mihinkään tutkimukseen.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2010 9:25 pm 
Poissa

Taha kirjoitti:
Mei long kirjoitti:
Tiedoksi, että [b]Saudi-Arabiassa tapahtui vuosien 1995-2000 välillä 699 405 aborttia...

Ihan varmasti ei tapahtunut.

Mei long on esittänyt todisteita ja sinä et ole esittänyt mitään joka olisi kumonnut tuota joten jatkossa keskustelu edennee mei longin esittämien tilastojen valossa.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2010 9:27 pm 
Poissa

Taha kirjoitti:
Feminine kirjoitti:
Entäs, kun se rangaistus väistämättä suuntautuisi myös muihin yksilöihin kuten epätoivottuna syntyvään lapseen?

Ajatus epätoivotusta lapsesta on absurdi.

Olet kuule Taha joko tahallas naivi ja siten älyllisesti epärehellinen tai sitten sulla on reikä päässä sillä kohtaa missä yht´äkkiä käyttäydyt Tahattomasti Tyhmästi ollen noin käsittämättömän naivi ollaksesi aikuinen ihminen.

Vahinkoraskauksia tulee vaikka yrittäis olla varovainen.
Minullekin tuli kun jo luulin etten tarvitse ehkäisyä. Oltiin avokkini kanssa yritetty useampi vuosi. ½v. yritettiin naimalla ihan kyllästymiseen asti eikä tärpännyt. Kumppanin siittiöt tutkittiin ja ne oli ihan pirteitä, ei löytynyt vikaa. Tyydyin ajattelemaan että mun ainoa lapseni oli onnenkantamoinen kun ees yks munasoluni oli ollut hedelmöityskelpoinen.

Sit kerran tapahtuikin niin että yllätyksekseni olinkin raskaana.
Minun ei kuitenkaan tarvinnut miettiä aborttia kun oli kohdun ulkopuolinen raskaus.
Lähipiirissäni on sukulaisen sukulaisella raskaus siitä huolimatta että oli klipsut munatorvissa. Entuudestaan kolmen lapsen yksinhuoltaja kuitenkin antoi raskauden jatkua.

On kuitenkin paljon raskauksia joita ei ole suunniteltu, jotka keskeytetään järkevistä syistä. Usein raskaanaolijan terveydellisistä syistä, joskus taloudellisista syistä ja joskus ihan vaan siks ettei raskaanaolija ole suunnitellut raskaaksituloaan, on käynyt vahinko ja abortti on käytännöllinen ratkaisu.

Sinäkin myöntänet että esmes raskaana olevan henki on arvokkaampi kuin solumöykyn?
Jo olemassaoleva elämä on arvokkaampi kuin se mitä ei vielä kunnolla ole muuna kuin tiedottomana solumöykkynä.

Ja tota.. sinhän et edes itse voi tulla raskaaksi.. helppoa huudella sieltä sivusta.. etenkin joittenkin ihme uskonnollisten vakaumusten piilosta pensaasta joka ei kestä totuutta.
Oot välillä niin niin järkevää että ja välillä aivot narikkaan ja tunteella, niin tunteella muka kaikki peliin ilman järkee.

Sinäkin voit siittää vaikka sata muksua mutta voit vaikka kuolla kun oot siittänyt ne, kukas sit huolehtii, yhteiskunta vaiko äiti, sata äitiä yksinhuoltajana.. tai sit sata asiallista aborttia.
Eikö vain niin?

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2010 9:53 pm 
Poissa

jousa kirjoitti:
Mei long on esittänyt todisteita...

Po. luku on arvio, eikä perustu mihinkään tutkimukseen. Katso vaikka viitetiedoista.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2010 10:34 pm 
Poissa

Pönni kirjoitti:

On kuitenkin paljon raskauksia joita ei ole suunniteltu, jotka keskeytetään järkevistä syistä. Usein raskaanaolijan terveydellisistä syistä, joskus taloudellisista syistä ja joskus ihan vaan siks ettei raskaanaolija ole suunnitellut raskaaksituloaan, on käynyt vahinko ja abortti on käytännöllinen ratkaisu.

On myös murhia joita ei ole suunniteltu. Niitä kutsutaan tapoiksi.

Monet murhat on tehty taloudellisista syistä.

Monet murhat on tehty vahingossa kun on luultu että kaveri teki oharin tai lauloi vaikka ei ollut. Näitä on ihan liikaa, valtavasti.

Moni murha on käytännöllinen ratkaisu esim talouselämässä (Moskovan urakkakilpailut, toimittajien murhat).

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2010 10:49 pm 
Poissa

Lektu-Elli kirjoitti:
Pönni kirjoitti:

On myös murhia joita ei ole suunniteltu. Niitä kutsutaan tapoiksi.

Monet murhat on tehty taloudellisista syistä.

Monet murhat on tehty vahingossa kun on luultu että kaveri teki oharin tai lauloi vaikka ei ollut. Näitä on ihan liikaa, valtavasti.

Moni murha on käytännöllinen ratkaisu esim talouselämässä (Moskovan urakkakilpailut, toimittajien murhat).

Sanot sinä, Sinä! joka oot kertonut että oot ihan piruuttas työttömänä ja siittänyt liudan muksuja että saat elää jollakin lasten elatukseen tarkoitetuilla tuilla. Voi helevetti! Tokihan teikäläiset puolustaa sitä ettei naiset sais tehdä aborttia. Toki se kiristinusko tai "usko" kelpaa hyvin sinunlaisilles pummeille.
Siinä ohessa opetat lapses työtä vieroksuviksi vetelyksiksi ja tietenkin kunnon kristityiksi..
On teitä kaikenlaisia.

Äläkä mulle valita kun oot itte kertonut ittestäs ja löytyy viestihistoriastasi. Ja oot itte sokkimassa heti henk. koht. milloin keitäkin kun saat tilaisuuden. Minua tympii ja suututtaa erityisesti sinunlaisesi loisivat häntäheikit. Pilaatte muiden elämää, muut joutuu maksaan teikäläisten loisimiset ja lastennekin.

Sinä älä tule siihen lässyttämään abortista kontekstissa murha, mokomakin tyhjäntoimittaja.
Ryssäfoobikkona sorkit mukaan jotain Moskovaakin.. paraskin oikeistomannekiini.. mutta Kiitos!.. toisaalta. :mrgreen:

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2010 10:52 pm 
Poissa

Pönni kirjoitti:
Pilaatte muiden elämää, muut joutuu maksaan teikäläisten loisimiset ja lastennekin.

..loisimiset?
Ei oo musta ihan reilua..

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2010 11:16 pm 
Poissa

jees kirjoitti:
Pönni kirjoitti:
Pilaatte muiden elämää, muut joutuu maksaan teikäläisten loisimiset ja lastennekin

..loisimiset?
Ei oo musta ihan reilua..

Minua kyllä saa haukkua täällä vaikka olen yksinhuoltajana elättänyt työtä tehden lapseni ja siinä ohessa ollut luottamustehtävissä työpaikkalla ensin työsuojeluhommissa, sitten luottamusnaisena, osallistunut vasemmistopolitiikkaan ajaen vähävaraisten ja vähäosaisten etuja.

Sitten täällä törmään tuollaisiin pelleihin jotka kertoo virnuillen ensin itte olevansa työttömiä vaan siks kun se on mahdollista, elävänsä lapsikatraansa kanssa sosiaalituilla ja taas naurua ja virnuilua. Aikansa kuluksi tuo sitten käy täällä säännöllisesti haukkumassa vasemmistolaiset, ateistit ja jauhaa muutakin paskaa.

Aika pieni kipee siitä voi tulla tuollaiselle laskelmoivalle ja muita ylenkatsoville vaikka joku pikkasen joksu kuittais. Pitäis naamansa kiinni. Ei se ole moraalisesti oikein että käyttää hyväkseen jotakin mikä on tarkoitettu vajaakuntoisille ja muille. Ei keidenkään pidä hyväksyä sitä että asioita tehdään vaan kun se on mahdollista. On meillä yhteisvastuu ja oikeus moralisoida.
Minuakin moralisoidaan jatkuvasti vaikka mitä enkä minä siihen taitu enkä kuole. Kun ei nääs löydy mitään sellaista mistä mulla olis syytä sanoa *auts*..
Jos ei tuollakaan niin turhaan holhoat.
Minä oletan ettei sitä mikään taida liikuttaa?

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2010 11:20 pm 
Poissa

No kyllä Pönnillä on tässä pointtiakin.

Olen -kuten jokainen työtön- osittain tahallaan työtön, koska en ole valmis muuttamaan alueelle (pk-seudulle), missä saisin vähemmän nettorahaa kuin mitä nyt saan.

Saan nyt 550e/kk nettona työttömyyskorvausta eli peruspäiväraha. En ole koskaan kuulunut liittoon, koska silloin joku muu maksaisi ansiosidonnaiseni. Jos olisin kuulunut, saisin nyt n. 2000e/kk.

Saan lisäksi lapsilisät, kuten myös miljonäärit saa. Jotain 300 kuussa.

Vaimo ei saa penniäkään mistään ja meillä on kolme lasta. Eli koko 5 hengen omakotitalous n. 850e/kk. Pönni katsoo että olen oikeiston mannekiini. Ehkä olen, ehkä en.

Minulla on muutamia ystäviä Venäjällä ja he ovat paljon ryssäfoobikompia kuin minä. He asuvat Pietarissa ja Moskovassa.

Putin lienee aborttifoobikko pahimmasta päästä. Heidän väkiluku laskee kovaa vauhtia ja syy on alkoholi. Sen hintaa nyt nostetaan.

Putin mainitsi hiljattain että heidän valtion sisäiset erokriisit ovat ongelma. Eli noitamaiset yksinhuoltajat ovat ongelma.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2010 11:50 pm 
Poissa

Lektu-Elli kirjoitti:

Olen -kuten jokainen työtön- osittain tahallaan työtön, koska en ole valmis muuttamaan alueelle (pk-seudulle), missä saisin vähemmän nettorahaa kuin mitä nyt saan.

Saan nyt 550e/kk nettona työttömyyskorvausta eli peruspäiväraha. En ole koskaan kuulunut liittoon, koska silloin joku muu maksaisi ansiosidonnaiseni. Jos olisin kuulunut, saisin nyt n. 2000e/kk.
Vaimo ei saa penniäkään mistään ja meillä on kolme lasta. Eli koko 5 hengen omakotitalous n. 850e/kk.

Te saatte asumistukea ja perustoimeentulotukea, sitä harkinnanvaraista josta lapset saa tarpeidensa mukaisesti kaikenlaista jos tarviivat.

Asut ilmeisesti ihan korvessa kun ei mitään työtä löydy lähettyviltä? Ehkä asut perintötalossa eikä o asumiskuluja muuta kuin sähkö ja vesi, yms. kulut. Sähkönkinhän saa sossusta. Yrität taas vedättää ettei ole muuta tuloa kuin tuo peruspäiväraha ja lapsilisät.

Lainaa:
Pönni katsoo että olen oikeiston mannekiini. Ehkä olen, ehkä en.

Haukut niin helvetisti aina vasemmistolaisia.
Heitä joita ilman sun olis pakko mennä töihin vaikka ei olis töitä.. siis kerjuulle.

Lainaa:
Saan lisäksi lapsilisät, kuten myös miljonäärit saa. Jotain 300 kuussa.

Mitä? Sinulta on kuules isukki lapsilisät loppuneet ajat sitten. Ne on sun lasten elämiseen tarkoitettuja rahoja.

Lainaa:
Minulla on muutamia ystäviä Venäjällä ja he ovat paljon ryssäfoobikompia kuin minä. He asuvat Pietarissa ja Moskovassa.

Olkiukko.

Lainaa:
Putin lienee aborttifoobikko pahimmasta päästä. Heidän väkiluku laskee kovaa vauhtia ja syy on alkoholi. Sen hintaa nyt nostetaan.

Voi olla.. ja muitakin syitä on. Ei se kuitenkaan sinua oikeuta haukkumaan suomalaisia ay-aktivisteja tai muutenkaan politikkoja jotka ajavat tasa-arvoa yms.

Lainaa:
Putin mainitsi hiljattain että heidän valtion sisäiset erokriisit ovat ongelma. Eli noitamaiset yksinhuoltajat ovat ongelma.

Haukuhan sinä yksihuoltajia. Hauku, räkytä räkytä. Varo ettei oma vaimosi häivy jonakin päivänä jos saa töitä sit kun muksut on isompia ja kyllästyy olemaan kotona.

Noitamaiset yksinhuoltajat.. voi katkeruuden määrää, voi poloa.

Ja se siitä.
En jatka enempää.
Aattelin vaan välillä muistuttaa millaisia "tohtoreita" ja "päälliköitä".. "porvaripohattoja" täällä on jatkuvasti muita haukkumassa ja irvailemassa. Työttömät tyhjäntoimittajat syyttämässä siitä kun saa perustoimeentuloturvan ja paljon muuta.
Toki.. siinä alkaa olla korjaamisen varaa kun oikeistopolitikot tahallaan tekee päätöksiä niin ettei tukia päivitetä.
Mutta.. eihän sitä o pakko lapsia tehdä.
Ei ainakaan tehtailla lapsia köyhyyteen tusinaa, ehkäisykin on keksitty.
Se on lapsille aika huono elämänennuste jos on työttömyyttä ja köyhyyttä.
Miks et btw. ole opiskellut?
Eikö siellä korvessa ole ollut siihenkän mahdollisuutta?
Toisaalla epäilet johtaako evuoluutioteorisointia jotkut rappioalkoholistifyysikot.. kaikille olet helvetin katkera siellä jossakin.
Etkä ole valmis muuttamaan mutta et sielläkään osaa mitään tehdä elantos eteen. mites ois joku etäopiskelu ja etätyö?
Ja miten sun lapset pärjää jos ei siellä o kouluja. Niitten on kuitenkin lähdettävä jos eivät halua asua korvessa.

Mutta..
En minä tykkää ruotia henk. koht. asioita. Tämä on harvinainen poikkeus. Alkoi vaan tympiä kun tiedän taustat, itsekerrotut ja *tuttaa tuollainen tyhjänpäiväinen länkytys.
Ikikatkeraa vihailua joka suuntaan ilman poinntia.

Miks yleensä roikut täällä kun tiedettäkin inhoat?
Ookko joku messias olevinas?

Jessus? :shock:

lis. Vielä tuohon:
Lainaa:

Siis työhön jonnekin, ei sosiaalipummiksi pääkaupunkiseudulle.
Mikäli oot oikeesti työtön niin älä sit sano etteä tahallas.
Äläkä syytä siitä vasemmistoa, älä ay-liikettä.
Mieti mitä on esmes Kiinassa, missä ay-liike on kieleetty ja mieti mitä kaikkiea hyvää esmes Euroopassa ja etenkin Pohjoismaissa sun haukkuma vasemmisto, ay-liike ja ne "noidat", naisasianaiset on saaneet aikaiseksi ja huom! tekemällä lujasti työtä.

Jos tämä maa olis tuollaisten puolivillaisten reppanoitten varassa joita sinä edustat, täällä olis nälänhätä ja joku uskonnollinen kulttuuri valloillaan.
Mutta..
Eipä oo kun on riuskoja akkoja jotka hoitaa niin huushollin, lapset kuin muutamat äijät siinä sivussa, tai sit alkaa elää omaa elämäänsä kun muksut on isoja..
Ellei mies halua iltatähteä iltatähden perään..

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Tammi 10, 2010 12:18 am 
Poissa

Pönni kirjoitti:
Lektu-Elli kirjoitti:

Vaimo ei saa penniäkään mistään ja meillä on kolme lasta. Eli koko 5 hengen omakotitalous n. 850e/kk.

Te saatte asumistukea ja perustoimeentulotukea, sitä harkinnanvaraista josta lapset saa tarpeidensa mukaisesti kaikenlaista jos tarviivat.

En saa penniäkään asumistukea koska talo on oma (velkaa edelleen ostohinnan verran mutta oma).

En saa penniäkään toimeentulotukea koska minulla on vanhempien perintönä omaisuutta kesämökki.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Tammi 10, 2010 12:42 am 
Poissa

Lektu-Elli kirjoitti:
Pönni kirjoitti:
Lektu-Elli kirjoitti:

En saa penniäkään asumistukea koska talo on oma (velkaa edelleen ostohinnan verran mutta oma).

En saa penniäkään toimeentulotukea koska minulla on vanhempien perintönä omaisuutta kesämökki.

Lämmityskulut saatte jos et sit tee puita itte tai saa? Sähköön saatte?
Vai.. Jos tuo 850€ on ihan kaikki mitä kk. saatte ja siitä vex lainalyhennys? Paljonko? 300? 500? .. Teillä jää sitten sapuskaan, vaatteisiin hygieniaan, TV-lupaan, nettimaksuun, lasten harrastusvälineisiin, fillareihin, yms. 300-500/kk.

Syöttekö kaurapuuroa ja tapetit seinistä?
Ja.. oko sulla muuten autoa? Jos on niin paljonkos se vie per kk.?

Älä vastaa jos ei huvita.
Mulla iski kyselyvimma.
Mä en oikein usko sua.
Kantaask teidän molempien porukat teille safkaa vai ookko metsästäjä, kalastaja, sienestäjä..

Jos huhkit siellä hommia niin turha sun on puhua ittestäs työttömänä, sit oot vaan ansiotyötön.

Lis.
Miten btw. pelkillä työttömyyskorvauksilla saa talolainan?

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 936 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]