Teetkö työtä elääksesi vai elätkö työtä tehdäksesi? Visionääri 20XO-kilpailu koululaisille 7.10.2011–29.2.2012. Haasta itsesi ja osallistu! Tsekkaa video ja kilpailuohjeet.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Feminine
|
Viestin otsikko: Re: Ovatko abortin ottaneet murhaajia ? Lähetetty: Su Tammi 10, 2010 6:25 pm |
|
|
Taha kirjoitti: Todista, että yritän "kaikin tavoin". Onko tästä jokin tutkimus tai asiantuntijalausunto? Hohhoijjaa. No, muotoillaanpa tämä kommentti sitten hieman toisin (mitä myös oikeastaan tarkoitin): Annat minulle sellaisen vaikutelman, että yrität... Ei, en aio TODISTAA, että todella saan sellaisen vaikutelman. Vaikutelmistani tuskin on olemassa muita asiantuntijoita kuin minä itse antamaan lausuntoja. Siitä tuskin tehdään yhtään tutkimustakaan. Eikä sinun ole pakko edes uskoa, että puhun asiassa totta. Jotkut kykenevät ymmärtämään, ettei keskustelussa ole mielekästä aina joka yhteydessä kertoa, että kyseessä on keskustelijan saama mielikuva, hänen oma mielipiteensä tai vaikutelmansa. Että sellaisen voi myös ymmärtää asiayhteydestä ilman erillistä mainintaa. Jos tällaisesta on jotakin epäselvyyttä, siitä voi tietenkin esittää myös tarkentavan kysymyksen. Aika naurettavaa (MINUN mielestäni) on edellyttää tällaisilta kommenteilta lähdeviitteitä tai tutkimustuloksia todisteeksi. Olisiko edes sellaisilla mitään merkitystä? Eikö riittäisi vain sanoa, että olet asiasta eri mieltä? Luuletko, että sinulta vaadittaisiin SIITÄ asiantuntijalausuntoja tai tutkimuksia todisteeksi?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Ökkömönkiäinen
|
Viestin otsikko: Re: Ovatko abortin ottaneet murhaajia ? Lähetetty: Su Tammi 10, 2010 6:48 pm |
|
|
|
Abortti pitää sallia nykyisessä väestötilanteessa. Koko ihmiskuntaa ja maapallon eliöstöä uhkaava liikakansoitus tuntuu välillä unohtuvan tässäkin keskustelussa.
Eutanasia on valitettavasti vielä kielletty Suomessa, mutta se sallittaneen seuraavan viiden hallituskauden kuluessa.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Taha
|
Viestin otsikko: Re: Ovatko abortin ottaneet murhaajia ? Lähetetty: Su Tammi 10, 2010 7:38 pm |
|
|
Feminine kirjoitti: Jotkut kykenevät ymmärtämään, ettei keskustelussa ole mielekästä aina joka yhteydessä kertoa, että kyseessä on keskustelijan saama mielikuva, hänen oma mielipiteensä tai vaikutelmansa. Jotkut kykenevät erottamaan argumentoinnin ja demagogian. Sinä et.
_________________ "Haluatteko verta käsiinne ja minusta marttyyrin? Minä olen siihen valmis, mutta oletteko te?"
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Feminine
|
Viestin otsikko: Re: Ovatko abortin ottaneet murhaajia ? Lähetetty: Ma Tammi 11, 2010 10:06 am |
|
|
Taha kirjoitti: En minä ole väittänyt, että Saudi-Arabiassa ei tehdä abortteja, joten ihan turha vaahdota, eikä Saudi-Arabian tilanne ei edes todista mitään siitä, onko abortti shariassa kielletty vai sallittu ja millä ehdoilla. Anteeksi, en ymmärtänyt tosiaankaan, että tämä oli demagogiaa eikä argumentointia.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Pseudohippi
|
Viestin otsikko: Re: Ovatko abortin ottaneet murhaajia ? Lähetetty: Ma Tammi 11, 2010 2:01 pm |
|
Liittynyt: Ma Marras 27, 2006 3:59 pm Viestit: 5407 Paikkakunta: Ulkosuomi
|
Taha kirjoitti: En minä ole väittänyt, että Saudi-Arabiassa ei tehdä abortteja, joten ihan turha vaahdota, eikä Saudi-Arabian tilanne ei edes todista mitään siitä, onko abortti shariassa kielletty vai sallittu ja millä ehdoilla. Taha pari viestiä aikaisemmin kirjoitti: Saudi-Arabia poikkeaa muista maista mm. siinä, että shariaa noudatetaan kirjaimellisesti, Siis Saudi-Arabiassa noudatetaan shariaa kirjaimellisesti mutta Saudi-Arabian tilanne ei todista mitään siitä onko abortti shariassa kielletty vai sallittu ja millä ehdoilla. Nämä väitteet ovat keskenään ristiriitaisia. Kumpi näistä väitteistä on epätosi ja miksi esität epätosia väitteitä?
_________________ Offmind: "Eli vaikka tarinassa todettaisiin, että Maa kiertää Aurinkoa, niin sitä ei pidä erehtyä pitämään tosiasiana."
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Feminine
|
Viestin otsikko: Re: Ovatko abortin ottaneet murhaajia ? Lähetetty: Ma Tammi 11, 2010 2:14 pm |
|
|
Pseudohippi kirjoitti: Taha kirjoitti: En minä ole väittänyt, että Saudi-Arabiassa ei tehdä abortteja, joten ihan turha vaahdota, eikä Saudi-Arabian tilanne ei edes todista mitään siitä, onko abortti shariassa kielletty vai sallittu ja millä ehdoilla. Taha pari viestiä aikaisemmin kirjoitti: Saudi-Arabia poikkeaa muista maista mm. siinä, että shariaa noudatetaan kirjaimellisesti, Siis Saudi-Arabiassa noudatetaan shariaa kirjaimellisesti mutta Saudi-Arabian tilanne ei todista mitään siitä onko abortti shariassa kielletty vai sallittu ja millä ehdoilla. Nämä väitteet ovat keskenään ristiriitaisia. Kumpi näistä väitteistä on epätosi ja miksi esität epätosia väitteitä? Kyseessä ei olekaan argumentaatio, vaan demagogia. Demagogia tarkoittaa tapaa julistaa asianomaisen itse perättömiksi tietämiä väitteitä kuulijoille, joita julistaja pitää idiootteina. Taha itse opasti minua tunnistamaan sen ja erottamaan argumentaatiosta.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia viestejäsi
|
|
|