Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on La Touko 26, 2012 6:20 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Raamatusta luin hauskan jutun
ViestiLähetetty: La Helmi 04, 2012 1:16 pm 
Poissa

Katsoin dokumentin missä sanottiin että jeesus kuoli tapaturmaisesti, ei ehtinyt ristillä kuolemaan vaan kaatui jo aikaisemmin ja sai sydänruhjeen ja siitä kohtaan puhkesi sydän.

Raamattu tukee tätä tarinaa, koska roomalainen tökkäsi jeesusta keihäällä sydämmeen kun aikansa kattoi. sydänpussista lensi nesteet ja veret pois. Näinhän sitä raamatussa kerrotaan.

Jim-kanavan dokumentti tästä ristiinaulitsemisesta, mikä on varmaan uusittu pari kolme kertaa, koska ohjelma oli 2008 vuodelta.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Raamatusta luin hauskan jutun
ViestiLähetetty: La Helmi 04, 2012 1:25 pm 
Poissa

tiäremiäs kirjoitti:
Raamattu tukee tätä tarinaa, koska roomalainen tökkäsi jeesusta keihäällä sydämmeen kun aikansa kattoi. sydänpussista lensi nesteet ja veret pois. Näinhän sitä raamatussa kerrotaan.
.

Jeesusta tökättiin oikean kylkikaaren alle roomalaiskeihäällä. Tämä oli rutiinitoimenpide elottomaksi menneelle ristiinnaulitulle. Pisto tehtiin kuoleman varmistamiseksi ja sen tarkoitus oli lävistää verevä elin maksa. Jeesuksen tapauksessa rei'ästä pulppusi vettä ja sappea. Joskus pisto tehtiin säälistä pitkään kitunutta tuomittua kohtaan tämän ollessa vielä selvästi elävien kirjoissa.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 04, 2012 1:26 pm 
Poissa

Kuulostaa melkein siltä, kuin olisitte lukeneet Jeesuksen ruumiinavauspöytäkirjan.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Helmi 08, 2012 12:46 pm 
Poissa

Minäkin luin hauskan jutun, nimittäin "Minä olen tie, totuus, elämä" ("Minä olen Gnosis/Gnostic"). Totuus ei koskaan kuole, se on Universaalinen, mutta valheet kuolevat kun valehtelija kuolee. Toisin sanoen, heti kun kerrot totuuden - sanat ja näyttö siitä että mitä sanoin olet esittänyt on totta mistä asiasta tahansa - "Jumala ja Jeesus" puhuu sinun kautta. :mrgreen:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Helmi 08, 2012 12:59 pm 
Poissa

Matti E Simonaho kirjoitti:
Minäkin luin hauskan jutun, nimittäin "Minä olen tie, totuus, elämä" ("Minä olen Gnosis/Gnostic"). Totuus ei koskaan kuole, se on Universaalinen, mutta valheet kuolevat kun valehtelija kuolee. Toisin sanoen, heti kun kerrot totuuden - sanat ja näyttö siitä että mitä sanoin olet esittänyt on totta mistä asiasta tahansa - "Jumala ja Jeesus" puhuu sinun kautta. :mrgreen:

Enemmänkin luulen että jotkin valheet- joita totuuksina kaupitellaan- elävät sitkeästi sukupolvelta toiselle. Tästä pitää huolta matala ymmärryksen taso, kritiikin totaalinen unohtaminen ja lapsesta asti toteutettu tiukka aivopesu. Nämä kun yhdistetään selitykseen joka tarjoaa sen helposti ymmärrettävän vaihtoehdon niin se on siinä.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]