Teetkö työtä elääksesi vai elätkö työtä tehdäksesi? Visionääri 20XO-kilpailu koululaisille 7.10.2011–29.2.2012. Haasta itsesi ja osallistu! Tsekkaa video ja kilpailuohjeet.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Ronron
|
Viestin otsikko: Re: Suomen poliisi ja sen idioottimaisuus Lähetetty: Ti Maalis 09, 2010 10:35 pm |
|
|
|
Varmaan vaikuttaa tosiaan paljon ne omat kokemukset. Tietty poliisit on perseestä jos on saanut sakkoa ylinopeudesta tai poliisi tullut tärvelemään hamppuviljelmät. Siis on tosiaan huonoja poliiseja ja hyviä poliiseja, en sitä kiistä ollenkaan. Omat kokemukseni on lähinnä vain positiivisia. Juopoteltiin kaverin kanssa puistossa iltamyöhään joskus ja poliisiauto ajoi paikalle, tuli kysymään poliisit että miksei olla sisätiloissa kun ulkona ei saisi periaatteessa juua tai jotain sellaista. Kaveri sanoi että ollaan piknikillä. "Jaaha" sieltä vaan tuli ja tarjosivat/kysyivät tulta. Sitten juteltiinkin jostain armeijaan menosta sun muusta. Ihan mukavia olivat. Piti nyt vaan kertoa sen takia ettei ne kaikki poliisit ole kusipäitä.
On kyllä vähän sellainen fiilis että keskimäärin poliiseihin suhtaudutaan kielteisesti Suomessa.. jostain tullut sellainen käsitys kaiken lukemani perusteella. Ihmekös tuo jos niitä vituttaa kun kaikki solvaa ja melkein viskelee kivillä. Voi tietty kysyä kumpi oli ensin, muna vai kana..
_________________ くそっ!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
sikakoira
|
Viestin otsikko: Re: Suomen poliisi ja sen idioottimaisuus Lähetetty: Ti Maalis 09, 2010 10:48 pm |
|
|
Onpahan tässä yksi omakohtainen tapaus jonka nyt voin julki tuoda. Noin 10v sitten. Opiskeluaikoina tuli pössyttelyporukassa liikuttua, ei mitään sen kummempaa kunhan opiskeltiin ja joskus jointti poltettiin. Eräänä kauniina talvisena lauantai aamuna kello 7.00 asuntoni ovesta tullaan sisään huumelordia hakemaan. Koko kämppä kolistellaan ja saaliina viedään 70grammaa muovipussissa ollutta juuri thaimaasta tuomaani VIHREÄÄTEETÄ. No eihän siinä muuta kuin hilut ranteissa koppiin. Sanoin jo lähtiessä, että tuo on kyllä teetä. no kuulusteluissa sitten vaan aikani jankattua pääsin kotiin ja luulin että homma oli siinä. No eipäs siinä muuta kuin jonkun kuukauden kulutua tulee haaste oikeudenkäyntiin. Syyttivät 70grammaa huumausaineen hallussapidosta. Oikeudessa sitten inttämään että kyllä se saatana teetä oli. Kysyvät todistaako joku. (siis mitä häh, olen koko ajan totuuden kertonut ja eivät vaivaudu labraan lähettämään). Soittivat pidätyksen tehneelle poliisille joka kertoi että ei ole labraan lähetetty ja tuhottu on. Noh, oikeus pitää tunnin tauon. Tauolta palattua syyte kumotaan ja kotiin.. Loppu hyvin kaikki hyvin. Jäi vain vähän kaivertamaan kun kotiin tullaan ovet paukkuen ihan vain sillä perusteela että "no kun me nyt epäillään" Sitten eivät vaivaudu asiallisesti tutkimaan ja labraan teet lähettämään.  Tai no, ei nyt ihan kaikki lopussa hyvin, kun kerrostalossa asuin ja rappukäytävän edessä siviiliauto ja maija johon sitten kädet selän takana raahattiin, olipahan naapureilla puheen aihetta, arvatkaapa muutinko välittömästi vuokrasopimuksen irtisanomisajan jälkeen.
_________________ Henkilöautot kulkevat bensiinillä - Talot lämmitetään öljyllä.
Sauna lämmitetään puilla - Sähköllä valaistaan.
Viimeksi muokannut sikakoira päivämäärä Ti Maalis 09, 2010 11:00 pm, muokattu yhteensä 3 kertaa
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Riemuidiootti
|
Viestin otsikko: Re: Suomen poliisi ja sen idioottimaisuus Lähetetty: Ti Maalis 09, 2010 10:53 pm |
|
|
tietää kirjoitti: Riemuidiootti kirjoitti: Tai sitten näillä henkilöillä on ollut omakohtaisia kahnauksia poliisin kanssa, liekö heillä sitten jotain tunnollaan? Tämähän välkky on, hei! Siis jos kahnaa niin on rötöstellyt, eikä vain sattunut mulkun poliisin kynsiin? Mitäs vastaisit poliisille joka tulee aamuyöllä soittamaan ovikelloa ja sanoo vain jonkun tuntemattoman ihmisen nimen ja tuijottaa rävähtämättä? Sanoisin että en tunne. Ja hyvää yötä. Mikäs tässä se ongelma on? Että herätetään keskellä yötä? Vai se että poliisilla pitää pokeri? Elämä on. Epäiltiin minuakin kerran syyttä suotta murtovarkaudesta kun satuin kääntämään autolla sellaisen teollisuushallin pihassa johon oli aiemmin murtauduttu. Yrityksen työntekijä kiilasi autolla eteeni ja soitti poliisit paikalle. No, siinä sitten selittämään asian oikea laita ja ettei minulla mitään salattavaa ole. Annoin pyynnöstä tutkia peräkontin ja eihän siinä muuta kuin ottivat nimen ja yhteystiedot ylös varmuuden vuoksi ja toivottivat turvallista kotimatkaa. Kaiken lisäksi minulla ei ollut edes ajokorttia mukana kun olin jättänyt sen vahingossa kotiin. Sillekään eivät korvaansa lotkauttaneet. Vaikka se nyt oli vähän kiusallinen tilanne niin en minä silti poliiseja kusipäiksi hauku kun työtään meidän muiden hyväksi tekevät. (Ja ne oikeat rosmotkin saatiin sitten pari viikkoa myöhemmin kiinni.)
_________________ Yhdys sanat on aikavaikeita.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tietää
|
Viestin otsikko: Re: Suomen poliisi ja sen idioottimaisuus Lähetetty: Ti Maalis 09, 2010 11:08 pm |
|
|
Lehtihyllyllä vilkaisin "Alibia" jossa oli juttu poliisivartijasta joka oli kävelyttänyt koiraansa jossan metsikössä ja autolleen palatessa hyökkäsi "karhukopla" kimppuun ja pahoinpiteli hänet. Syy oli että mies oli liikkunut huumekätkön lähellä. Poliisin rutiinit tunteva rauhallinen mies pieksetään ja sumutetaan "rutiinitoimenpiteenä". 
_________________ Only you need is a battlefield - Marie Magdelene Dietrich von Losch Taakkanaan olla vieläkin parempi vaikkei kakkoseksi ollut ketään.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Riemuidiootti
|
Viestin otsikko: Re: Suomen poliisi ja sen idioottimaisuus Lähetetty: Ti Maalis 09, 2010 11:14 pm |
|
|
sikakoira kirjoitti: Opiskeluaikoina tuli pössyttelyporukassa liikuttua, ei mitään sen kummempaa kunhan opiskeltiin ja joskus jointti poltettiin. Eräänä kauniina talvisena lauantai aamuna kello 7.00 asuntoni ovesta tullaan sisään huumelordia hakemaan. Koko kämppä kolistellaan ja saaliina viedään 70grammaa muovipussissa ollutta juuri thaimaasta tuomaani VIHREÄÄTEETÄ. Olipahan hilpeä tarina. Kyllähän tuo melko hurjalta kuulostaa mutta kukapa minä olen sen todenperäisyyttä epäilemään. Ja onpa sitten sulla lastenlapsille kerrottavaa kiikkustuolissa. Kieltämättä kyllä poliisilta oudosti toimittu jos todisteita tuhosivat ennen oikeudenkäyntiä. Milläs ne meinasivat sitten syyllisyytesi todistaa? No, näitä sattuu, mutta oletko miettinyt että jos pöllypäiden porukoissa liikkuu ja silloin tällöin pössyttelee niin ei se mikään mahdottomuus ole että poliisiakin alkaa kiinnostamaan? Ja kuinka monen muun luulet keksineen saman selityksen kun on ganjaa tultu ratsaamaan? Ei tässä muovipussissa mitään kannabista... vihreää teetä se on! Aivan varmasti! Kuinkas olisit itse poliisina toiminut? Ratsia huumekämppään ja epäillyltä löytyy hallusta jotain ruohoa muovipussukassa? Ai teetä Thaimaasta, no ei sitten mitään... Vaikka kyllä poliisin pitäisi pystyä kannabis erottamaan vihreästä teestä.
_________________ Yhdys sanat on aikavaikeita.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Gabriel
|
Viestin otsikko: Re: Suomen poliisi ja sen idioottimaisuus Lähetetty: Ti Maalis 09, 2010 11:25 pm |
|
|
Riemuidiootti kirjoitti: Ai teetä Thaimaasta, no ei sitten mitään... Vaikka kyllä poliisin pitäisi pystyä kannabis erottamaan vihreästä teestä. Juu, poliisit poltteli ite ne vihreet teet.
_________________ Copyright © nimimerkki Gabriel
|
|
| Ylös |
|
 |
|
sikakoira
|
Viestin otsikko: Re: Suomen poliisi ja sen idioottimaisuus Lähetetty: Ti Maalis 09, 2010 11:48 pm |
|
|
|
Kyllä ihan aikuisten oikeasti oli vihreääteetä, joka oli kerran avatusta aromipussista jota ei enää suljettua saanut siirretty pakastepussiin jonka sai solmulla kiinni.
edit: ja vaikka vähän savuttelinkin niin onko se inhimillisen valtion oikeus tulla ovista kolisten sisälle. Ymmärrän kyllä kotietsinnän perusteet, mutta pelkkä jointin poltto ei siihen riitä.
_________________ Henkilöautot kulkevat bensiinillä - Talot lämmitetään öljyllä.
Viimeksi muokannut sikakoira päivämäärä Ti Maalis 09, 2010 11:50 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
| Ylös |
|
 |
|
RaahenTiikeri
|
Viestin otsikko: Re: Suomen poliisi ja sen idioottimaisuus Lähetetty: Ti Maalis 09, 2010 11:49 pm |
|
|
|
mun kaveri on joutunut joskus johonkin jatkoselvittelyjä(ei kyllä syytteitä,tai korvauksia puoleen tai toiseen)vaativaan kahnaan poliisin kanssa istuessaan puistossa jalkakäytävän varrella.Hän istui itse nurmikolla,piti jalkoja lähellä hiekkaista puiston halki kulkevaa kävely/pyörätietä.Tästä poliisi suhasi ilman vilkkuja tai hälytysääntä melkoisen kovaa vauhtia jostain tuntemattomaksi jääneestä syystä.Ihmiset joutuivat väistämään ym.Kaveri oli nokkavasti käynyt huomauttamassa jalka/kävelytien lainalaisuuksista ja siitä,että oli joutunut vetämään jalkansa "turvaan" äkisti,kun auto oli koukanuut ajotieltä kävelytielle äkisti. Jotain nokkapokkaa ja asemalla käyntiä tosta tuli,en muista miten se meni. Joka tpauksessa käsittääkseni poliiseja koskee samat säännöt ja liikennesäännöt kuin tavan autoilijoitakin jos ei ole hälytysajossa,joka taas ilmaistaan vilkuin ja äänimerkein.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
sikakoira
|
Viestin otsikko: Re: Suomen poliisi ja sen idioottimaisuus Lähetetty: Ti Maalis 09, 2010 11:53 pm |
|
|
Riemuidiootti kirjoitti: Milläs ne meinasivat sitten syyllisyytesi todistaa?
No olinkohan tuomittu ilman tutkintaa?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Gabriel
|
Viestin otsikko: Re: Suomen poliisi ja sen idioottimaisuus Lähetetty: Ti Maalis 09, 2010 11:59 pm |
|
|
sikakoira kirjoitti: Kyllä ihan aikuisten oikeasti oli vihreääteetä, joka oli kerran avatusta aromipussista jota ei enää suljettua saanut siirretty pakastepussiin jonka sai solmulla kiinni.
Siis nyt kaikille huumehörhöille ohjenuoraksi. Jos poliisit vie ruohopussin niin se on sitte oikeudessa aina vihreetä teetä Thaimaasta. Ei ne joka pusssukkaa kuitenkaan tutki vaan pitää hommaa aivan selviönä mikäli kama löytyy minigrippipussista. Sit jos löytyy jalostetumpaa tavaraa niin ne on TomJam keittokuutioita thaimaasta. Noita Tom Jam kuutioita tullimiehet kerran auko ja haisteli.
_________________ Copyright © nimimerkki Gabriel
|
|
| Ylös |
|
 |
|
sikakoira
|
Viestin otsikko: Re: Suomen poliisi ja sen idioottimaisuus Lähetetty: Ti Maalis 09, 2010 11:59 pm |
|
|
Riemuidiootti kirjoitti: Kuinkas olisit itse poliisina toiminut? No ainakin olisin sen perkeleen säkin labraan lähettänyt jos ei oma kompetenssi sitä toteamaan riitä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Pubi
|
Viestin otsikko: Re: Suomen poliisi ja sen idioottimaisuus Lähetetty: Ke Maalis 10, 2010 12:02 am |
|
|
On poliisit hyvin reilujakin: Kun olin 13-vuotias ja liikkeellä luvattomasti käyttöön ottamallani autolla poliisi pysäytti minut, mutta antoi lyhyen keskustelun jälkeen minun jatkaa kyseisellä autolla matkaani. No okei; eno (poliisi) pysäytti mut kylätiellä, kun olin ollut tätini luona jotain auttelemassa ja lainasin sitä luvatta - täti oli jossain kauempana - käydäkseni kotona. Otin auton alussa luvalla, mutta ei siihen kauaa lupaa tarvittu.
_________________ tiäremiäs: "suppeita on uskovaiset".
|
|
| Ylös |
|
 |
|
bergepanther
|
Viestin otsikko: Re: Suomen poliisi ja sen idioottimaisuus Lähetetty: Ke Maalis 10, 2010 1:13 am |
|
|
|
Heitetäänpäs tähän tosijuttu:
siinä parikymmentä vuotta sitten jäi ns pullomummo (eli tyhjiä pulloja kerännyt vanha nainen) auton alle eräässä etelä-Suomalaisessa kaupungissa, oli perjantai-ilta kesäisenä viikonloppuna. Ihmisiä oli liikkeellä paljon ja poliisikin tuli paikalle parissa minuutissa. Satoi vettä ja ko mummo valui verta asfaltille. Poliisit kurkkasivat auton ikkunasta ja ajoivat päälle ajaneen auton perään siinä komenkymmenen metrin päähän (tämä mitattiin). Toinen poliisi toi ajajan poliisiautoon. Kumpikaan poliisi ei noussut edes autostaan katsoakseen mikä oli päälleajetun tilanne. Humalassa ollut kaveri ja allekirjoittanut sekä muutama muu ympärille kerääntynyt hakivat papereita läheisestä baarista, pitelivät mummon päätä ja yrittivät tyrehdyttää verentuloa kunnes ambulanssi siinä yli kymmenen minuuttia poliisin tulosta tuli. Sinä aikana kumpikaan poliisi ei osoittanut vähäistäkään mielenkiintoa loukkaantuneeseen ihmiseen, porukka oli vähällä lynkata poliisit (no tämä liiottelua mutta meteliä oli myöhemminkin) jotka selittelivät että "tärkeintä oli saada syyllinen kiinni..ei me olisi osattu tehdä mitään ennen ambulanssia...turhaan olisi kastuttu..) Tämä on 100% totta
Tietenkin poliiseissa on pääosa hyviä ihmisiä ja uskallan väittää että Suomen poliisi on yksi parhaista sekä syy pääosin lainsäätäjissä onkin. Mutta..kun omia ongelmia on, ei palvelua tahdo tulla millään (vaikka kun 1000 euron ikkunalasit rikotaan talvipakkasilla, ei juuri kiinnosta poliisia), mutta kun ajat pientä ylinopeutta olet kuin suurin rikollinen- näistäkin ihan omaa kokemusta on
Jenkeissä poliisiautoissa lukee että "to protect and to serve" meillä reaalisten toimien mukaisesti voisi lukea "rahastaakseen ja kyykyttääkseen"....
_________________ Kollaa kestää - ja kesti (totuus) Pysähdy Suomussalmelle - niin naapurikin pysähtyi (turistimainos ja totuus)
|
|
| Ylös |
|
 |
|
TPa
|
Viestin otsikko: Re: Suomen poliisi ja sen idioottimaisuus Lähetetty: Ke Maalis 10, 2010 2:55 am |
|
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 3:29 pm Viestit: 1143 Paikkakunta: Pohjois-Savo
|
|
Moderaattorilta outo keskustelunavaus, etsii syytä, miksi Suomesta on tullut poliisivaltio. Mode tietää varmasti asiakkaansa, joten hän tietää että keskusteluun osallistuvat hörhöt (joita meistä on 50%) innostuvat heittämään paskaa systeemimme rattaisiin.
Itse mietin, että joka kerta, kun olen sakkoja saanut, olen itse syypää. Sakot tai rikemaksu ovat olleet yl. liikenteestä, ylinopeus, turvavöittä ajaminen, salakalastus, mopolla hinaaminen tms.
Parinkymmenen vuoden välein olen kohdannut kaksi kertaa epäammattimaista kohtelua poliisin taholta. Niihin asioihin en tässä puutu. Asiallista kohtelua olen kokenut paljon enemmän. Tottakai ne pari kertaakin aikoinaan harmittivat.
En pidä suomea poliisivaltiona.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Lettu Haimakainen
|
Viestin otsikko: Re: Suomen poliisi ja sen idioottimaisuus Lähetetty: Ke Maalis 10, 2010 3:00 am |
|
|
|
Suomen poliisi ei ole todellakaan yksi parhaista.
Kannattaa muistaa, että ne ihmiset ketään jumalan valittua kansaa ole ja niistä ainakin puolet, kuten muustakin ihmiskunnasta on kusipäitä.
TIEDÄN että poliisia tarvitaan, mutta ei kusipääkyttiä.
Se ei ole todellakaan sun kaveris, sillä on omat intressit siihen hommaan. Virkamies on aina virkamies, sillä ole mitään suhteellisuudenkäsitettä mistään..
Piste.
|
|
| Ylös |
|
 |