Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Su Touko 27, 2012 12:27 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 638 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 39, 40, 41, 42, 43

Onko Thorsin uhkaaminen rasismia?
Ei ole. Ministerin uhkaaminen ei ole rasismia. 84%  84%  [ 88 ]
On. Suomenruotsalaisen ministerin uhkaaminen on rasismia. 11%  11%  [ 12 ]
En osaa sanoa. 5%  5%  [ 5 ]
Ääniä yhteensä : 105
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Thorsin mielestä hänen uhkaamisensa on rasismia
ViestiLähetetty: Su Maalis 14, 2010 9:04 pm 
Poissa

Mirepoix kirjoitti:
Ennen tätä avustushalukkaat voivat toki olla yhteyksissä epävirallisesti ja sopia asioista "tiskin alitse".

Tuen antamisesta voi käsittääkseni sopia etukäteen ja rahaliikenne tapahtuu kun lupa on. Näin minä tuon ymmärrän.

-

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Maalis 14, 2010 9:29 pm 
Poissa

Jotuni kirjoitti:

Tuen antamisesta voi käsittääkseni sopia etukäteen ja rahaliikenne tapahtuu kun lupa on. Näin minä tuon ymmärrän.

-

Ainoa järkevä tapa ymmärtää tuo tekstinpätkä on juurikin näin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Maalis 14, 2010 9:52 pm 
Poissa

Barbaari kirjoitti:
Lainaa:
Ainoa järkevä tapa ymmärtää tuo tekstinpätkä on juurikin näin.
Suoraanhan tuossa pätkässä, minkä Jotunikin lainasi, ei "pimeiden vaalitukien" antamiseen viitata, vaan "asioista sopimiseen tiskin alitse" - ei kovin korrekti ilmaisu tosin. Se, miten kyseisen ymmärtää, riippuu tulkitsijan Halla-Ahoa koskevista skeemoista, asenteista, haloista ja stigmoista.

Mitä "pimeisiin vaalitukiin" tulee, niin syytön on niin kauan kuin syylliseksi todistetaan - eikä varmaan ole ensimmäinen eduskunnassa mahdollisesti istuva, joilla noita kyseisiä epäselvyyksiä olisi. Jokatapauksessa, tutkintapyyntö "heppoisin" perustein, saattaisi tässä vaiheessa käydä Halla-Aholle jopa jonkinasteisesta ilmaisesta mainonnasta.

EDIT1:...ja tähän kommentiin päätän kyseisen ketjun, jonka moderaattorit voivat lukita tai siirtää lukuisten muiden Halla-Aho ketjujen jatkeeksi.

Viimeksi muokannut Sakarias päivämäärä Su Maalis 14, 2010 9:55 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Maalis 14, 2010 9:53 pm 
Poissa

Jotuni kirjoitti:
Tuen antamisesta voi käsittääkseni sopia etukäteen ja rahaliikenne tapahtuu kun lupa on.

Ei siinä kyllä niin sanota, mutta jättää se sellaisenkin tulkinnan mahdollisuuden. Jos ei olisi siinä erikseen vielä huomauttanut pimeän avustamisen mahdollisuudesta, niin asia olisi yksiselitteisempi. Taitamattomasti ilmaistu, mutta eipä ole ensimmäinen kerta kun ei ole oikein selvää mitä tämä mies oikein puhuu.

Sakarias kirjoitti:
ei "pimeiden vaalitukien" antamiseen viitata, vaan "asioista sopimiseen tiskin alitse"

Toisaalta sana "asia" viittaa tässä päälauseen subjektiin "avustushalukkaat".

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 15, 2010 4:01 am 
Poissa

Mirepoix kirjoitti:
Lainaa:
Toisaalta sana "asia" viittaa tässä päälauseen subjektiin "avustushalukkaat".
Toisaalta, tämäkään itsestäänselvyys ei viittaa suoraan kehoitukseen "pimeän vaalituen" myöntämisestä tai siihen verrattavissa olevista toimista - kuten halusit ilmeisesti niin kovasti uskoa. Kyse on täysin tulkintakysymyksestä. Läski.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 15, 2010 9:46 am 
Poissa

Sakarias kirjoitti:
Kyse on täysin tulkintakysymyksestä. Läski.

Kuinka pitää tulkita lisävakuutus siitä, että rahat menevät sinne, minne on sovittu? Voiko keräysluvan haltija päättää itse, miten käyttää kerätyt rahat? Onko mahdollista, että Halla-aho käyttäisi rahat jotenkin muuten, kuin mihin keräyslupa antaa luvan?

Itse väittäisin lisävakuuttelun olevan tarpeen siksi, että vaikka rahaa toivotaan siirtyvän keräyslupaa ja sen antamia laillisia rajoituksia ei ole.

Valehtelija myös aina vakuuttelee liikaa rehellisyyttään.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 15, 2010 10:15 am 
Poissa

Taha kirjoitti:
Sakarias kirjoitti:
Kyse on täysin tulkintakysymyksestä. Läski.

Kuinka pitää tulkita lisävakuutus siitä, että rahat menevät sinne, minne on sovittu? Voiko keräysluvan haltija päättää itse, miten käyttää kerätyt rahat? Onko mahdollista, että Halla-aho käyttäisi rahat jotenkin muuten, kuin mihin keräyslupa antaa luvan?

Itse väittäisin lisävakuuttelun olevan tarpeen siksi, että vaikka rahaa toivotaan siirtyvän keräyslupaa ja sen antamia laillisia rajoituksia ei ole.

Valehtelija myös aina vakuuttelee liikaa rehellisyyttään.

Tai tuo vakuutelu oli piikki kehitysavun suntaan jossa on epäilyjä siitä meneekö se perille niin kuin on tarkoitettu.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 15, 2010 10:48 am 
Poissa

jousa kirjoitti:
Tai tuo vakuutelu oli piikki kehitysavun suntaan jossa on epäilyjä siitä meneekö se perille niin kuin on tarkoitettu.

Maahanmuuttokriitikot vastustavatkin kovasti kehitysapua ja samaan aikaan vaativat että ihmisiä pitää auttaa lähtömaissaan, sigh.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 638 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 39, 40, 41, 42, 43

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]