Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Su Touko 27, 2012 12:35 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 312 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tipaton tammikuu
ViestiLähetetty: Su Tammi 15, 2012 10:19 am 
Poissa

Kyllä tipaton jakso havahduttaa alkoholin kohtuukäyttäjänkin miettimään tottumuksiaan:
http://viestitin.blogspot.com/2012/01/t ... rouvi.html

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 17, 2012 1:50 am 
Paikalla

Kuten ennalta arvelinkin, Praha katkaisi tipattoman. Täällä saa laatukaljaa eurolla-puolellatoista /tuoppi. Ei mitäään järkeä olla juomatta olutta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Tammi 27, 2012 8:30 pm 
Poissa

Mä en viitsiny edes harkita, tietäen, että puolet tammikuusta menee Saksassa. Sitä paitsi yhtä hyvää vehnäolutta on vaikea saada näiltä leveyksiltä, joten sitä sitten tuli kans juotua:)

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Tammi 27, 2012 9:15 pm 
Poissa

Mulla oli suunnillen 10 vuotta peräkkäin tipattomia tammikuita, mutta ei ne mitään onnea tuoneet. Nyt oon ryypännyt ihan normaalisti enkä näe mitään haittaa. Oikeastaan se tipattomien tammikuiden viettäminen oli itseasiassa minun keksintöni. Kokeilin niitä jo silloin, kun kukaan muu ei tiennyt niistä mitään. Jostain 1995 alkaen.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2012 6:03 pm 
Poissa

Yks ammattihinaaja sanoi, ettei todellakaan kannata aloittaa viestiä, oli se sitten missä mediassa, että "Hei pahvit". Niinpä en alotakaan, vaikka mieli tekis.

Mutta mikä juttu se oli, että tipaton tammikuu vie maksan, tai on itsepetosta, tai ettei missään nimessä kannata kokeilla sitä kotona, ja eritysesti tänä vuonna, että se on kaikella tapaa terveydelle vaarallista.

Tipaton tammikuu meni just, niin kuin se on mennyt joka vuosi. Eikä tunnu missään.

Onko mussa jotain vikaa? Musta ei tullut sen aikana alkoholistia, maksa ei alkanut kasvaa horsmaa, en ruvennu luulemaan itsestäni että oon kuivilla, vaikka voisin, niin kuin kuka tahansa voisi, vaikka ei olisi tipattomalla tammikuulla.

Siis mistä tulee ne jutut, että tollanen alkoholista kieltäytyminen osottaa vähintäänkin jonkin sairauden todeksi, ja ota itsestäsi viimestään nyt niskaote.

On ensimmäinen helmikuuta, ja ilmesesti pakko vetää jouluna saatu pullo Larsenia, että saan edes jonkinlaisen otteen oikeesta ajattelusta.

Minä olin tipattomalla tammikuulla ainoastaan sen vuoksi, että kun sopiva hetki koittaa maistan parasta mitä on, pintti tummaa olutta tulisen ruoan painikkeeksi.

Koko kuukausi vaivan näkemättömyyttä sen vuoksi. Kannattaa. Ja paan uusiksi kun tekee mieli maistaa sitä uudestaan.

Sori, jos olen jotenkin älyllisesti köyhä tunne-elämässäni. Palaan asiaan taas ensi vuonna. Pahvi.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2012 6:15 pm 
Poissa

Tipattomat tammikuut on kaappijuoppojen juttuja. Siksi en tänäkään vuonna viettänyt moista.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2012 6:28 pm 
Poissa

FLC kirjoitti:
Tipattomat tammikuut on kaappijuoppojen juttuja. Siksi en tänäkään vuonna viettänyt moista.

Niin kuin kirjoitin: tämä paradoksi ei lähde edes kylvyllä vihkivedessä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2012 7:30 pm 
Poissa

Vaari.

Uskontojen suurta syömäjuhlaa edeltää aina paasto. Olen kuullut kerrottavan, että selibaatti herkistää jopa rakkaudentöiden nautittavuudelle. Siksi maistuu kieltäymyksen jälkeen niin hyvältä. Minen oo pystynyt ikuna kykenemään.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2012 7:44 pm 
Poissa

FLC kirjoitti:

Voihan räkä. Itselläni menossa tipaton vuosi. Mitä se kertoo oman kaapin koosta?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2012 7:48 pm 
Poissa

Londroid kirjoitti:
FLC kirjoitti:

Voihan räkä. Itselläni menossa tipaton vuosi. Mitä se kertoo oman kaapin koosta?

Kai sitä vuodenkin saa kulumaan ihan kuinka pienessä kaapissa tahansa, jos kerran kuukaudenkin ;-)

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2012 7:55 pm 
Poissa

Londroid kirjoitti:
FLC kirjoitti:

Mullon menos vasta 8. vuosi päissää, ni onko se 11. vai 12. se tipaton?

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Touko 11, 2012 11:21 pm 
Paikalla

Vaikka tipaton tammikuuni menikin rikki, niin ehkä sen kompensoi kohtuun kevätkesä. Tänään tulee kahdeksan viikkoa täyteen siitä kun viimeksi olen juonut alkoholia siinä määrin että olen ollut jonkinlaisessa humalassa. Tuolloin nautiskelin kokonaisen punaviinipullon. Sen jälkeen olen juonut muutamana viikonloppuna yhden ison tai pari pientä saunaolutta ja pääsiäislauantaina saatoin juoda jopa kolme pientä olutta. Toisinaan en ole juonut viikonloppuisinkaan alkoholia lainkaan. Ei tämä elämä hullumpaa ole näinkään alkoholin suhteen mutta muuten kyllä kyrsii. Kyrsiminen saa toisinaan aikaan halun juoda alkoholia ja sitten kun tajuaa, ettei sitä voikaan tehdä, kyrsiminen ehkä tuplaantuu välittömästi. Luulen, että tämä hyvin maltillinen kohtuukäyttö ei kyrsisi lainkaan jos se ei olisi pakollista, koska muuten tämä on mukavaa.

Jokaisella pitäisi olla subjektiivinen mahdollisuus toisinaan vetää pää täyteen kun tarpeeksi ottaa päähän. Kunnon nollaus eli nuppi turvoksiin, taju pois, huono uni, kauhea kankkunen, morkkis ja raittiuslupaus vähäksi aikaa. Sillä tavoin se stressi nujerretaan, nöyryys palautetaan ja elämän arvostus kohotetaan. Pidempiä putkia tai jatkuvaa alkoholismia ei voi suositella, koska niiden tapauksessa nollausmahdollisuus kumoutuu aivan kuten täysraittiudessa tai pakotetussa kohtuukäytössäkin. Painostavien ajatusten poistaminen kemiallisesti on toimiva harmituslääke. Ensin vintti pimeäksi, sitten pelkkää konkreettista ja välitöntä selviytymistä pääkoppa päiväksi täyteen, niin kierre katkeaa ja helpottaa. Tämä toimii kuitenkin vain suhteellisen harvakseltaan toistettuna.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 312 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]