Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Su Touko 27, 2012 12:56 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 502 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 34  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: TV-lupamaksu kapina?
ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2009 4:55 pm 
Poissa

Pönni kirjoitti:
Meinaatko että teikäläiset olis onnistuneet jo luomaan täysin aukottoman systeemin?! Jopas jotakin.

Meikäläiset?

Pönni kirjoitti:
Sinä JW, etkös sinä toisaalla melttoa ääri-islamia vastaan juurikin siksi että rikolliset on naamioineet uskonnon keinoksi käyttää mielivaltaa yhteiskunnan lainsäädäntöä hyväksikäyttäen?

Sallin vaahdon kuivua suupieliin aina silloin tällöin.

Pönni kirjoitti:
Sä et nyt JW taida itsekkään hahmottaa että mitä poliittista edunvalvontaa kannatat?

Yksilö on paras edunvalvojansa.

Pönni kirjoitti:
Vai.. oletko juuri sinä niitä äärioikeistolaisia nationalsiteja, jotka vihaavat muukalaisia ylpäätään mutta salaa ja hissukseen kannatat heidän kauttaan tapahtuvaa rahastamista, josta valtaväestö joutuu maksamaan ja vauras väki saa kaiken voittoina kun tasamaksu on pikkiriikkinen näennäiskuluerä kooutuvasta rahavirrasta.

En. Se ei tietysti tarkoita, että heitä ei voisi olla olemassa.

Pönni kirjoitti:
Mikä on sun agenda?
Tuskin pelkkä naissukupuoleen kohdistuva ylimielisyys?

Olen sitä mieltä, että kohtelen naisia, kuten heitä kuuluukin kohdella.

Pönni kirjoitti:
Henkilöön kohdistuvan kaunaisuuden toki huomaan.

Kuka tämä henkilö mahtaa olla?

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2009 5:00 pm 
Poissa

OT
JW kirjoitti:
Pönni kirjoitti:
Meinaatko että teikäläiset olis onnistuneet jo luomaan täysin aukottoman systeemin?! Jopas jotakin.

Meikäläiset?
Pönni kirjoitti:
Sinä JW, etkös sinä toisaalla melttoa ääri-islamia vastaan juurikin siksi että rikolliset on naamioineet uskonnon keinoksi käyttää mielivaltaa yhteiskunnan lainsäädäntöä hyväksikäyttäen?

Sallin vaahdon kuivua suupieliin aina silloin tällöin.
Pönni kirjoitti:
Sä et nyt JW taida itsekkään hahmottaa että mitä poliittista edunvalvontaa kannatat?

Yksilö on paras edunvalvojansa.
Pönni kirjoitti:
Vai.. oletko juuri sinä niitä äärioikeistolaisia nationalsiteja, jotka vihaavat muukalaisia ylpäätään mutta salaa ja hissukseen kannatat heidän kauttaan tapahtuvaa rahastamista, josta valtaväestö joutuu maksamaan ja vauras väki saa kaiken voittoina kun tasamaksu on pikkiriikkinen näennäiskuluerä kooutuvasta rahavirrasta.

En. Se ei tietysti tarkoita, että heitä ei voisi olla olemassa.
Pönni kirjoitti:
Mikä on sun agenda?
Tuskin pelkkä naissukupuoleen kohdistuva ylimielisyys?

Olen sitä mieltä, että kohtelen naisia, kuten heitä kuuluukin kohdella.
Pönni kirjoitti:
Henkilöön kohdistuvan kaunaisuuden toki huomaan.

Kuka tämä henkilö mahtaa olla?

Ei liity aiheeseen, rönsyilyä jota voidaan jatkaa vaikka vappaansanan puolella.. Jonninjoutavaa..

Olen esittänyt perusteluja TV-lupamaksulle ja kapinoinnille sitä vastaan. Se on aihe. Kannattaa kumota väittämiä jos kykenee.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2009 5:05 pm 
Poissa

Pönni kirjoitti:
Olen esittänyt perusteluja TV-lupamaksulle ja kapinoinnille sitä vastaan. Se on aihe. Kannattaa kumota väittämiä jos kykenee.

Tässähän on oikeastaan vain pari kysymysmerkkiä. Miten estät mediamaksun tulon? Mikä tekee juuri mediamaksusta niin kauhean? Miksi et ole ollenkaan huolissasi vaikkapa eläkemaksujen noususta 10%:in tuloista?

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2009 5:16 pm 
Poissa

Wiki: Kapina on epäonnistunut nousu esivaltaa vastaan.

Niin eikös olisi lähtökohtaisesti fiksumpaa lähteä vallankaappaukseen tai edes yleislakkoon?

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2009 5:25 pm 
Poissa

googeli kirjoitti:
Pönni kirjoitti:
Vai.. olisiko tarkoituksenmukaista että tästä saisit enenmmän puhua sinä enkä minä? :lol:
Aletaanko me valtataistelemaan?
Siitä vaan.
Mä oon konkari.
Pidä henkseleistäsi kiinni poika nyt mennään eikä meinata! :mrgreen:

Pitäis olla ensin jotain valtaa mistä taistella.

Siitä vallasta että voiko vastustaa pakkomaksua, joka nimenomaan loukkaa yksilönvapautta valita.

Lainaa:
Enemmän olen huolissani siitä, että jos tv-veroa ruvetaan vastustamaan ja kuvitellaan ihmisten tukevan vastustajia, niin pitää puhua aivan jostain muusta kuin äärioikeistokonservatiiveista.

Liikkeen pitää olla kaikkiin suomalaisiin vetoava. Sitä ei saavuteta jos kokoomusta pidetään äärioikeistona stalinistisen propagandan innoittamana. Myös oikeisto pitää saada vastustamaan veroa. Oikeistolaisia tuskin kuitenkaan kiinnostaa köyhän asia. Heille tv-veron kumoaminen pitääkin perustella yksilönvapauden loukkauksella ja verotaakan kasvattamisella.

Kuka on Stalinisti? Sinäkö? Vai ne jotka on päättäneet pakottaa kaikki taloudet maksamaan tasasumman?

Minä en ole eläissäni IKINÄ! kannattanut Stalinia.
Minä olen vain Marxilaisesti ajatteleva enkä allekirjoita edes kaikkea mitä hän on kannattanut. En ole siis mikään puhdas kirjanoppinut. Ennemminkin käytännön ja kantapääyliopiston kautta luovasti asioita ymmärtänyt.

Miks mua kiinnostais mitä jotkut Kokoomusta kannattavat typerykset ajattelee tästä verosta.. juri heikäläisn typpisiä tämä voi hyödyttää joko nyt tai unelmissaan. Osa on korviaan myöden velkaantuneita ja osalla on ihan oikeastikkin millä mällätä ja Sveitsin pankissa niin paljon pätäkkää jemmassa akuankkatileillä. Ne on kuin mafiosoja. Nehän tällaisen takana just on. En mä nyt niin pöljä oo että alkaisin tässä maanitella että kultapienet älkäs ny loukkaantuko ja vetäkö hernettä nessuun, että miättikääs ny.. Voi ziisus!

Tottakai totuus satuttaa mutta eihän se minun vika ole jos joku äärioikeistokonservatiivisosiaalipummi hoksaakin olevansa pluffia ja huijattu mukaan johonkin mikä ei aja hänen etujaan.

Just sitähän tässä julki tuodaan.

Valtaväestö ei kuitenkaan koostu n. 30v. sinkuista jotka luo uraa ja luulee että pelkällä rahalla ilman sosiaalista asemaa saa "onnea". Yksilötasolla voi kyllä äärioikeistokonservatiiviarvojen avulla saavuttaa hyvänkin ekonomisen aseman mutta ei tämä ongelma heitä kosketa. Tuskin ovat kiinnostuneita laittamaan hanttiin.

Eniten tämä hankaloittaa kaikkein vähävaraisimpia.
Minä puhun omasta ja kaltaisteni puolesta ja tuon julki samalla kaikenlaista mikä liittyy äärioikeistokonservatiiviseen ideologiaan. Mitkä ovat heidän ideologiansa menettelytavat ja käytännöt vaurastua enemmän ja pönkittää omaa pärjäämistään ja samalla, mikäli kukaan ei laita kampoihin - vaarantaa yhteiskuntarauha.

Tilannehan voi kenenkään puuttumatta, tai vaaleanpunaiset silkkipumpulihanskat kädessä näppäiltynä ympäripyöreän kohteliaasti ketään (hyväosaista) loukkaamatta johtaa siihen ettei ihmiset sitten lopulta tajuakkaan mistä on kysymys perimmältään.
Yks sano yhtä ja toinen toista. Alkaa vallita yleinen älämölö missä puhutaan lillukanvarsista eikä olekkaan enää ehkä ketään systemaattisesti ajattelevaa joka tahattomasti totuutta penätessään loukkaa joitakuita.

Ei nää mun jutut loukkaa ketään muuta kuin niitä oikeita hyväosaisia ja sitten ehkä enemmän niitä jotka on höynäytetty kuvittelemaan että he joko kuuluvat omistavaan luokkaan jollain velkaisen asunnon omistajina, tms.

Tuotantolaitoksen mistaminen, merkittävän metsänomistuksen tai merkittävän maatalousyrityksen, yms. omistamisen kautta sitä vasta rikkaita ollaan.
Kyllä me muut ollaan palkollisia. Työläisiä niinkuin Niinistö realistina totesi.

Mutta pakkoko sitä on olle tyhmä vaikka oliskin vaan palkollinen ja jotain olis vähän sukanvarressa.
Hullukin saa olla mutta ei tyhmä!

Ei siihen kuole

Profiili  

Viestin otsikko: Protestin voi aloittaa jo tänään.
ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2009 5:27 pm 
Poissa

Protestin voi aloittaa jo tänään.

Hallituksen kokoonpanon näkee tuolta: http://www.valtioneuvosto.fi/hallitus/jasenet/fi.jsp

Jotain "omaa" kansanedustajaa (jos sellaista edes on olemassa) voi yrittää löytää tuolta: http://web.eduskunta.fi/Resource.phx/ed ... ittain.htx
tai sitten vaikka tuolta: http://web.eduskunta.fi/Resource.phx/ed ... ittain.htx

Paperikirje on parempi kuin sähköposti juuri siksi, että sähköpostina lähetetty protesti on aivan samannäköinen kuin muut kansanedustajille ja ministereille lähetetyt satunnaiset roskapostit ja verbaalioksennukset.

Protestissa kannattaa keskittyä itse asiaan ja pitää mukana tietty asiallinen ja kunnioittava (ei nöyristelevä) sävy viestin vastaanottajaa kohtaan. Epäkunnioittavat ja muuten törkeät kirjeet vain päätyvät roskikseen.

Perustelut kannattaa selittää kunnolla. Ne voivat olla yleisiä tai henkilökohtaisia, mutta ilman kunnollisia perusteluja protesti on liian kevyt.

ISLAM: Mitä lännen tulee tietää (video)

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2009 5:35 pm 
Poissa

OT
JW kirjoitti:
Pönni kirjoitti:

Tässähän on oikeastaan vain pari kysymysmerkkiä. Miten estät mediamaksun tulon? Mikä tekee juuri mediamaksusta niin kauhean? Miksi et ole ollenkaan huolissasi vaikkapa eläkemaksujen noususta 10%:in tuloista?

Ei sinun kanssasi näämmä kannata puhua mitään. Et ole lukenut aloitusviestiä etkä muitakaan mun kirjoituksia.
Mä olen nimenomaan kysellyt ryöstömaksua vastustavilta ehdotuksia, jne.

Mitä tarkoittaa: "eläkemaksujen noususta 10%:in tuloista?" Mistä 10%:n tuloista? Vai väitätkö sinä että eläkemaksuja ollaan pudottamassa 10%:iin nykyisestään? Vai korottamassa 10% nykyisistä???

Ole ystävällinen äläkä tahallaan/tahattomasti hämmennä sinä kun et osaa ilmaistakkaan itseäsi kunnolla.
Mitä sinä puhut?
Kenelle?
Olkiukollesi/akallesi jonka paranoidinen tai hajataittonen mielesi on rakentanut ja nimität sitä minuksi. Älä.

Tää on vakava asia.
Täällä on paljon muitakin kuin sinä, minä ja sun olkiakkasi.
Mene sepittämään tarinaa siitä mualle.
(Vois kyllä luulla että koitat tahallaan vääntää puhetta toisaalle.)
Tässä puhutaan nyt TV-lupamaksusta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2009 5:54 pm 
Poissa

Pönni kirjoitti:

Tämähän on ihan normaalia valtion suorittamaa "ryöstämistä". Mitä jos tarjoaisit itse jotain vaihtoehtoa? Sinullehan on jo tarjottu nettiadressia ja kirjeiden lähettelyä, mutta ne eivät ole kelvanneet.

Pönni kirjoitti:
Mitä tarkoittaa: "eläkemaksujen noususta 10%:in tuloista?" Mistä 10%:n tuloista? Vai väitätkö sinä että eläkemaksuja ollaan pudottamassa 10%:iin nykyisestään? Vai korottamassa 10% nykyisistä???

Nyt on myönnettävä, että oli epäselvästi sanottu. Nousua olisi siis 10%:a parhaassa tapauksessa.

"Jo aikaisemmin on arveltu, että eläkemaksu nousisi lähitulevaisuudessa 4–5 prosenttiyksikköä. Nyt rahoitusta uhkaa toinenkin tekijä – eläkevarojen sijoitustoiminnasta tulee vähemmän tuottoa kuin on laskettu.

– Jos sijoitustoiminnan tuotot olisivatkin vain kaksi prosenttia, sieltä tulisi nousupainetta noin viisi prosenttiyksikköä, joka yhteenlaskettuna tarkoittaisi luokkaa kymmenen prosentin nousupainetta, Pukkila sanoo Ylelle. "

http://www.taloussanomat.fi/kansantalou ... ?offset=10

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2009 6:04 pm 
Poissa

Peter Bätrefolk kirjoitti:
Älkää köyhät valittako. Saman rahan ne rikkaat joutuvat maksamaan kuin tekin. Mokomasta pikkusummasta kamala haloo.

Haloosta voisi päätellä, että kyseessä ei ole kaikille niin pikku summa.
En tiedä mistä summista puhutaan tai mikä juttu tää oikein on, mutta voishan sitä ees yrittää sovittaa tuloihin/varallisuuteen sopivaksi prosenttimaksuksi, vähän niinkuin se joku päiväsakko, vai mikä se oli!?

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2009 6:08 pm 
Poissa

Pönni kirjoitti:
Sun kirjoituksia kun lukee niin niistä paistaa se ettet ota kantaa puoleen etkä toiseen. "Voiphaa se olla vua voip se olla jottei okkaan"
Silläkö huokailulla ja loputtomalla kyselemisellä ilman kunnon vastauksia sinä kuvittelet että voidaan vaikuttaa yhtään mihinkään? Höpsistäpöpsistä. - -

Esimerkkejä laimeista kirjoituksista? Ja oletko sinä sitten äärivasemmiston kannalla? Ja kuinka äärisen vasemmiston? Minun mielestäni yhteiskunta voi yhteiskunnan varoilla järjestää jotain ohjelmaa vaikka televisiossa, mutta sen ei pidä oleman mitään saippuaoopperaa tms. vaan asiallisia dokumentteja ja valistusta. Ihmisten pitää kuitenkin voida valita mitä katsoo, joten verorasitteen ei pidä olla korkea.

Ja mitä tulee progressiiviseen verotukseen, niin tiedoksi, että kansa maksaa kaiken joka tapauksessa. Erityisen rikkaathan eivät elä ainoastaan omasta työstään vaan myös muiden työstä joten sinäkin osallistut kustannuksiin jos rikkaita verotetaan enemmän.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2009 6:09 pm 
Poissa

o kirjoitti:
Wiki: Kapina on epäonnistunut nousu esivaltaa vastaan.
Niin eikös olisi lähtökohtaisesti fiksumpaa lähteä vallankaappaukseen tai edes yleislakkoon?

Vallankaappaus? Demokratiassa joka toistaiseksi on demokratia ja uudet vaalit on tulossa. Mitä puhetta tuo on?
Ja yleislakko. Hyvin epätodennäköistä. Nyt on työmarkkinoilla niin epävakaata että päinvastoin. Ne jotka saavat jäädä, he eivät uskalla riskeerata.

Toki kapina on hampaaton jos se ei vaikuta mitenkään konkreettisesti! Se on tosi.
No..
Saapi nyt nähdä suututtaako niin paljon että ihmiset on valmiita uhraamaan demokratiarikkomusta vastaan jotain?

Onko kukaan ilmoittanut EU:iin?!
Niitä ytimekkäitä viestejä myös Euroedustajille ja etenkin ei-suomalaisille.
Kanteluita muiden maiden EU-edustajille.

Kyllähän tämän ptäisi lla julkisuudessa EU:ssa mutta jos siellä on niin valtavasti vaikka mitä niin on voinut hautautua johonkin paperipinoon.
Sinnekin vois lähteä karvalakkivaltuuskunta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2009 6:27 pm 
Poissa

Uskomatonta tällanen argumentointi mitä kuulee, että "sehän on 50 euroa halvempi kuin nykyinen tv-lupamaksu". Just, television omistajille se on sen verran halvempi, mutta ajatelkaapa miten paljon "halvempi" se on niille, jotka eivät ole televisiota katselleetkaan eivätkä mitään lupia makselleet? Miten paljon huokeampi se on heille? No, tv-lupamaksua maksaneille tulee 50 euron alennus, mutta kaikille muille tulee 170 euron korotus. Tosi reilua!

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2009 6:28 pm 
Poissa

JW kirjoitti:
Pönni kirjoitti:

Tämähän on ihan normaalia valtion suorittamaa "ryöstämistä". Mitä jos tarjoaisit itse jotain vaihtoehtoa? Sinullehan on jo tarjottu nettiadressia ja kirjeiden lähettelyä, mutta ne eivät ole kelvanneet.

Mitenniin ei ole kelvannut? Nalkutinalkuti. Kelpaa mutta ei ne yksin riitä. Ja.. kyse ei ole mistään normaalista käytännöstä. Ennenkuulumatontahan tämä on.

Veroja maksetaan että homma pyörii mutta ei suomessa ole mun elinaikanani pakotettu ketään maksamaan tuotteesta jota hän ei ole hankkinut ja johon hänellä ei edes ole varaa. Verovaroin kerätyistä tuotoista kyllä on kustannettu infraa jota kaikki ei mitenkään tasapuolisesti tarvitse. Ei muakaan ole esmes sydäninfraktin takia hoidettu, eikä paljon muutakaan mutta niin vaan oon pienistä palkoistani maksanut veroni. Toki olen maksanut kun en voi ikinä tietää mitä tarvitsen.
Tämä on ihan eri juttu nyt.
Lainaa:
Pönni kirjoitti:

Nyt on myönnettävä, että oli epäselvästi sanottu.

Kitos kaikkien muittenkin puolesta. :D

Lainaa:
Nousua olisi siis 10%:a parhaassa tapauksessa.
"Jo aikaisemmin on arveltu, että eläkemaksu nousisi lähitulevaisuudessa 4–5 prosenttiyksikköä. Nyt rahoitusta uhkaa toinenkin tekijä – eläkevarojen sijoitustoiminnasta tulee vähemmän tuottoa kuin on laskettu.
– Jos sijoitustoiminnan tuotot olisivatkin vain kaksi prosenttia, sieltä tulisi nousupainetta noin viisi prosenttiyksikköä, joka yhteenlaskettuna tarkoittaisi luokkaa kymmenen prosentin nousupainetta, Pukkila sanoo Ylelle. "

http://www.taloussanomat.fi/kansantalou ... ?offset=10

Lopusta:
"Mikäli eläkejärjestelmän rahoituskriisi halutaan välttää, työmarkkinajärjestöjen on Pukkilan mielestä päästävä sopuun ainakin siitä, miten ihmiset saadaan pysymään pidempään töissä."

Ei ainakaan tällätavalla että vauraammat rohmuavat ja rohmuavat vain siksi että se on mahdollista eikä kukaan estä. Kun ei valtiovalta muuta kuin siunailee rohmuamista.

Kaksnaamainen hallituksemme ja heitä edustavat puolueet asialla.

Oishan se komeeta vaikka päivän yleislakko!
Ei ne Kepulaiset maan ja etenkään metsänomistajat täältä mihinkään lähde. Eikä niillä ole varaa siirrättää kaikkia afäärejäänkään muualle. Kuka maksaa infran? Kuka kaiken sen tiestön mitä pitkin puutavaraa kuskataan, mitä pitkin harvesterit ja rekat kulkee tai mitä pitkin kaikki muu aiheeseen liittyvä kulkee. Millä ne harvat suuromistajat rakentaa ja ylläpitää 1000 naudan navettojaan ja kuka niitten tuoton ostaa jos ei ole ihmisiä jotka tekee töitä ja kuluttaa?

ÄÄrioikeistokonservatiivinen politikointi kostaantuu ja se on kuin ne itte ampuis itteensä polveen tai peräti päähän kun ne on noin ahneita. Tyhmät.
Muutenkin menee huonosti ja nitten hölmöllä ahneudella ei ole rajaa.
Yhtäläillä niitten ja juurikin niitten pitäis älytä nöyrtyä ja tinkiä omastaan jota on muutenkin niin ettei paskalle taivu.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2009 6:30 pm 
Poissa

Ilmateur kirjoitti:
Uskomatonta tällanen argumentointi mitä kuulee, että "sehän on 50 euroa halvempi kuin nykyinen tv-lupamaksu". Just, television omistajille se on sen verran halvempi, mutta ajatelkaapa miten paljon "halvempi" se on niille, jotka eivät ole televisiota katselleetkaan eivätkä mitään lupia makselleet? Miten paljon huokeampi se on heille? No, tv-lupamaksua maksaneille tulee 50 euron alennus, mutta kaikille muille tulee 170 euron korotus. Tosi reilua!

Mitä ihmettä, tuleeko lasku, vai mitä täällä tapahtuu?
Eihä mulla oo tulojakaan, paha maksaa.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Protestin voi aloittaa jo tänään.
ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2009 6:32 pm 
Poissa

Veli Hopea kirjoitti:
Perustelut kannattaa selittää kunnolla. Ne voivat olla yleisiä tai henkilökohtaisia, mutta ilman kunnollisia perusteluja protesti on liian kevyt.

Kilpailuviraston näkökanta on eräs hyvä perustelu.
---
http://www.kilpailuvirasto.fi/cgi-bin/s ... 09-20-0505

Perinteisesti on ajateltu, että suurin osa nykyisessä Yleisradio Oy:stä annetussa laissa määritellyistä YLEn ohjelmatarjontaan liittyvistä tehtävistä tekee yleisradiotoiminnasta julkishyödykkeen. On ajateltu myös, että yleisradiotoiminnan tekninen toteutus perustelee toiminnan luonnehtimista julkishyödykkeeksi tai ainakin sen tyyppiseksi hyödykkeeksi.

Nykyinen yleisradiotoiminta täyttää vain rajatuilta osin puhtaan julkishyödykkeen määritelmää. Yleisradiotoimintaa Suomessa ei ole tarkoitettu vain kaupallisen tarjonnan täydentäjäksi vaan myös vaihtoehdoksi kaupalliselle tarjonnalle. YLEn omista julkisista strategia-asiakirjoista ilmenee pyrkimys haastaa muut toimijat laadukkaalla ja erottuvalla ohjelmistolla niin uusissa palveluissa, virikkeellisessä viihteessä kuin populaarikulttuurissakin.
(...)
YLEn toiminnan rahoituksen tulisi varmistaa mahdollisimman pitkälti edellytykset kilpailuneutraliteetille. Kilpailuviraston näkemyksen mukaan valtion talousarvion kautta tapahtuva rahoitus olisi todennäköisesti mediamaksua selväpiirteisempi vaihtoehto, vaikka se ei olekaan yleinen yleisradiotoiminnan rahoitustapa EU:n jäsenvaltioissa.

Budjettirahoituksella voitaisiin taata julkisen palvelun tehtävän suorittaminen ja toisaalta myös rajoittaa tarpeetonta laajentumista kaupallisille markkinoille. Budjettirahoituksella ei esimerkiksi tarvittaisi erillisiä järjestelyitä mediamaksun kohtuullistamiseksi niissä asuntokunnissa, joissa maksukyky on alentunut.

---

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 502 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 34  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]