Lainaa:
Väärin. Kaikki ihmiset tarvitsevat Jumalaa pelastuakseen. Niin juutalaiset kuin kristitytkin ovat kadotuksen omia ilman Jeesusta. Pyhät rikkovat Jumalaa vastaan siinä missä pakanatkin. Kaikkien on tehtävä Jumalan kanssa tilit selviksi.
Niinpä niin, nopeasti kun kirjoitin niin jätin tuohon mahdollisuuden tulkita väärin. Tiedän toki että sinun kaltaisesi kristityt odottavat juutalaisten näinä päivinä joukoittain kääntyvän kristityiksi eli hups yx kax yllättäen alkavat uskomaan Jeesukseen ja pääsevät seuraksesi ikuiseen elämään (armageddonin/harmageddonin jälkeen toki vasta

). Kyllä kyllä, tiedossa on profetianne. Armollisesti jumalasi sitten heittää kaikki muut helvettiin/ikuiseen kadotukseen. Nice
Lainaa:
Kerro minulle fundamentalistisesta uskonnostasi niin olet ainakin yrittänyt perustella mihin minunkin pitäisi uskoa. Tekisitkö sinä esim. abortin muttet ympärileikkausta.
Olen jonkin sortin agnostikko ainakin tällä hetkellä eli en kuulu todellakaan mihinkään uskontoon ja erosin kirkostakin jo ajat sitten (johon minut oli pakkokastettu... minusta tuollaisetkin uskontokuntaan liittämispäätökset olisi kiva, jos ne jätettäisiin aikuisiälle).
Haluaisin että abortteja on vähemmän, mutta haluan antaa raskaana olevan naisen itse päättää tästä asiasta, koska asiat eivät aina ole kovinkaan helppoja tai yksiselitteisiä. En kannata tyttöjen enkä poikien ympärileikkausta (mutta en ala haulikolla ampumaan sellaisia jotka niitä tekevät... tosin tietyissä tapauksissa etenkin kaikkein hirvittävimmissä tapauksissa terve menoa vankilaan minun puolestani). Minusta vain aikuisen ihmisen itse tulisi päättää näistä asioista (leikelläkö tiettyjä paikkoja vai ei) samoin kuin aikuinen ihminen päättää itse haluaako kuulua johonkin uskontokuntaan tai olla kuulumatta (optimaalisessa tilanteessa... joistakin uskonnoista et lähde pois kuin jalat edellä).
Ja tiedän kyllä mihin suuntaan tämän jälkeen käännät todennäköisesti keskustelua

ja voin jo etukäteen sanoa että tämän viikonlopun aikana minulla ei ole aikaa tuhlattavaksi tähän keskusteluun juuri tätä enempää (työasioita, myöhemmin sitten ehkä). Aborttikeskusteluita varten on täälläkin muistaakseni omat osionsa.