Tieteessä nyt

Teetkö työtä elääksesi vai elätkö työtä tehdäksesi?  
Visionääri 20XO-kilpailu koululaisille 7.10.2011–29.2.2012.
Haasta itsesi ja osallistu!
Tsekkaa
video ja kilpailuohjeet. 

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Ma Helmi 13, 2012 11:08 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 499 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 30, 31, 32, 33, 34
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Vihreät eivät välitä poikien itsemääräämisoikeudesta
ViestiLähetetty: La Helmi 13, 2010 7:13 pm 
Poissa

pellonpekko kirjoitti:
Jeesuksen kautta vain taivaaseen,

Aamen.

pellonpekko kirjoitti:
Raamattu ei ole koskaan väärässä.

Kyllä ja ei. Raamatun ilmoitus ei jätä epäselväksi, mikä on Jumalan suunnitelma. Saivartelijoille se antaa mahdollisuuden saivarralle.

pellonpekko kirjoitti:
pyhä kansa on aina oikeassa, muut menevät helvettiin

Väärin. Kaikki ihmiset tarvitsevat Jumalaa pelastuakseen. Niin juutalaiset kuin kristitytkin ovat kadotuksen omia ilman Jeesusta. Pyhät rikkovat Jumalaa vastaan siinä missä pakanatkin. Kaikkien on tehtävä Jumalan kanssa tilit selviksi.

pellonpekko kirjoitti:
.... nuo perusseikat ilmeisesti kuitenkin täyttyvät? .... jos näin on, niin en taida vaivautua pääsi kääntämisessä. En usko että minua viisaammatkaan siinä ihan helpolla onnistuisivat.

... ikävää vain että vielä nykyään vanhemmat pääsevät tekemään tällaisia lapsille. Tytöille tehtynä joissakin muissa uskonnoissa tuo on usein vieläkin järjettömämpää.

Kerro minulle fundamentalistisesta uskonnostasi niin olet ainakin yrittänyt perustella mihin minunkin pitäisi uskoa. Tekisitkö sinä esim. abortin muttet ympärileikkausta.

To believe in pure evolutionary naturalism, one must believe in the miracle of the Big Bang, the miracle of the spontaneous origin of life, the miracle of the origin of complexity, and the miracle of the origin of information.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 13, 2010 7:19 pm 
Poissa

Esinahka-keskustelu jatkuu näemmä vilkkaana. Mutta olisiko jo aika menna pintaa syvemmälle ja porautua tattispalaan?

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 13, 2010 7:42 pm 
Poissa

Lainaa:
Väärin. Kaikki ihmiset tarvitsevat Jumalaa pelastuakseen. Niin juutalaiset kuin kristitytkin ovat kadotuksen omia ilman Jeesusta. Pyhät rikkovat Jumalaa vastaan siinä missä pakanatkin. Kaikkien on tehtävä Jumalan kanssa tilit selviksi.

Niinpä niin, nopeasti kun kirjoitin niin jätin tuohon mahdollisuuden tulkita väärin. Tiedän toki että sinun kaltaisesi kristityt odottavat juutalaisten näinä päivinä joukoittain kääntyvän kristityiksi eli hups yx kax yllättäen alkavat uskomaan Jeesukseen ja pääsevät seuraksesi ikuiseen elämään (armageddonin/harmageddonin jälkeen toki vasta :wink: ). Kyllä kyllä, tiedossa on profetianne. Armollisesti jumalasi sitten heittää kaikki muut helvettiin/ikuiseen kadotukseen. Nice :roll:

Lainaa:
Kerro minulle fundamentalistisesta uskonnostasi niin olet ainakin yrittänyt perustella mihin minunkin pitäisi uskoa. Tekisitkö sinä esim. abortin muttet ympärileikkausta.

Olen jonkin sortin agnostikko ainakin tällä hetkellä eli en kuulu todellakaan mihinkään uskontoon ja erosin kirkostakin jo ajat sitten (johon minut oli pakkokastettu... minusta tuollaisetkin uskontokuntaan liittämispäätökset olisi kiva, jos ne jätettäisiin aikuisiälle).

Haluaisin että abortteja on vähemmän, mutta haluan antaa raskaana olevan naisen itse päättää tästä asiasta, koska asiat eivät aina ole kovinkaan helppoja tai yksiselitteisiä. En kannata tyttöjen enkä poikien ympärileikkausta (mutta en ala haulikolla ampumaan sellaisia jotka niitä tekevät... tosin tietyissä tapauksissa etenkin kaikkein hirvittävimmissä tapauksissa terve menoa vankilaan minun puolestani). Minusta vain aikuisen ihmisen itse tulisi päättää näistä asioista (leikelläkö tiettyjä paikkoja vai ei) samoin kuin aikuinen ihminen päättää itse haluaako kuulua johonkin uskontokuntaan tai olla kuulumatta (optimaalisessa tilanteessa... joistakin uskonnoista et lähde pois kuin jalat edellä).

Ja tiedän kyllä mihin suuntaan tämän jälkeen käännät todennäköisesti keskustelua :twisted: ja voin jo etukäteen sanoa että tämän viikonlopun aikana minulla ei ole aikaa tuhlattavaksi tähän keskusteluun juuri tätä enempää (työasioita, myöhemmin sitten ehkä). Aborttikeskusteluita varten on täälläkin muistaakseni omat osionsa.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 13, 2010 7:54 pm 
Poissa

On tekopyhää kyseenalaistaa Jumalan armoa ja hyvyyttä, jos kerran itsellä on mahdollisuus kuulla evankeliumi ja lukea Raamattua omalla kielellä.

On tekopyhää varjella lasta omilta rakastavilta vanhemmilta vedoten lapsen kärsimykseen. Lapsi itse päättäköön vastuullisena vanhempana, oliko ympärileikkauksen taakka liian suuri kannettavaksi.

Syntiinlankeemuksen seurauksena Jumala valmisti pelastuksen ja luotti Aabrahamin jälkeläisille pelastushistorian ylöskirjaamisen Jeesukseen asti.

Ateismi on saanut sairaalloisia vainoharhoja 1900-luvulla, joten ole varovainen.

To believe in pure evolutionary naturalism, one must believe in the miracle of the Big Bang, the miracle of the spontaneous origin of life, the miracle of the origin of complexity, and the miracle of the origin of information.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 499 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 30, 31, 32, 33, 34

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]