Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
|
Sivu 1/1
|
[ 11 viestiä ] |
|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Bushmaster
|
Viestin otsikko: Lähellä olevat kinkut kärähtäneet? Lähetetty: Ti Tammi 10, 2012 6:31 pm |
|
Liittynyt: To Joulu 13, 2007 9:37 pm Viestit: 2783 Paikkakunta: Internets
|
Huomasin äsken mikrotellessani, että kahden vierekkäin olevan leipäpalan päällä olevat kinkkuviipaleet, noin millin paksut kummatkin, ovat kärähtäneet kohdasta, josta ne ovat hyvin lähellä toisiaan. Kyseessä on siis tilanne, jossa tavallaan kaksi paperiarkkia asetetaan kärjistään toisiaan vasten ihan vähän päällekkäin, ehkä millin verran. Nämä kinkunpalat ovat ikään kuin hitsautuneet kiinni toisiinsa? 
_________________ SCINET - SCIENTIA EST POTENTIA
Bushmaster kirjoitti: Minä olen aina oikeassa ja silloin kun olen väärässä se johtuu siitä että joku muu on antanut minulle väärää informaatiota.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
spin0
|
Viestin otsikko: Re: Lähellä olevat kinkut kärähtäneet? Lähetetty: Ti Tammi 10, 2012 6:55 pm |
|
|
|
Uusi koe samalla etäisyydellä. Seuraa muodostuiko kinkkuviipaleiden väliin mahdollisesti kipinöintiä/valokaari? Kokeile myös muilla etäisyyksillä. Jotkin juuri sopivalla etäisyydellä olevat elintarvikkeet esim. viinirypäleenpuolikkaat voivat mikrossa synnyttää valokaaren välilleen. Joten mahdollisesti tietyn kohdan paikallinen kärventyminen olisi saattanut johtua siitä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
korant
|
Viestin otsikko: Re: Lähellä olevat kinkut kärähtäneet? Lähetetty: Ti Tammi 10, 2012 7:50 pm |
|
|
|
vaikkei nyt ihan valokaarta syntyisi niin voisi ajatella, että kinkun viipaleet edustavat melko laakeita kohtalaisesti johtavia osia joiden välillä on huonosti johtava liitos. Tässä luonnollisesti synyy selkeästi suurempi tehohäviö kuin kinkun viipaleissa keskimäärin.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
49
|
Viestin otsikko: Re: Lähellä olevat kinkut kärähtäneet? Lähetetty: Ti Tammi 10, 2012 8:37 pm |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 2:25 pm Viestit: 744 Paikkakunta: Helsinki
|
|
Oliko kyseessä oikea kinkku vai ns. liimakinkku? Se proteiiniseossotku liimakinkussa aiheuttaa joissakin ruualaittotavoissa ongelmia.
49
P.S. höttö on höttöä
_________________ Quam bene vivas, refert, non quam diu.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
jees
|
Viestin otsikko: Re: Lähellä olevat kinkut kärähtäneet? Lähetetty: Ti Tammi 10, 2012 8:41 pm |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
David
|
Viestin otsikko: Re: Lähellä olevat kinkut kärähtäneet? Lähetetty: Ti Tammi 10, 2012 9:20 pm |
|
|
Mitä lie raskasmetallijäämiä 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Volitans
|
Viestin otsikko: Re: Lähellä olevat kinkut kärähtäneet? Lähetetty: Ti Tammi 10, 2012 9:36 pm |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 10:59 am Viestit: 9669 Paikkakunta: Tellus (+/-)
|
|
Oikea kinkku ei ole pyöreää tahi nelikulmaista.
Semmoiset vakuumipakatut limakinkut ovat (sensuroitu)..
_________________ Suomen Chiliyhdistys ry. http://www.chiliyhdistys.fi
|
|
| Ylös |
|
 |
|
49
|
Viestin otsikko: Re: Lähellä olevat kinkut kärähtäneet? Lähetetty: Ti Tammi 10, 2012 11:02 pm |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 2:25 pm Viestit: 744 Paikkakunta: Helsinki
|
|
Niinpä. Ei lisättävää edellisiin..
49
P.S. kiitos korjauksista, kinkku on kuitenkin omniforeille hyvää syötävää, kertoo koiran haltija
_________________ Quam bene vivas, refert, non quam diu.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Bushmaster
|
Viestin otsikko: Re: Lähellä olevat kinkut kärähtäneet? Lähetetty: Ke Tammi 11, 2012 10:18 pm |
|
Liittynyt: To Joulu 13, 2007 9:37 pm Viestit: 2783 Paikkakunta: Internets
|
Täytyy mikrotella leipiä tuossa joku päivä uudestaan ja seurata. Joku maaginen kvanttifysikaalinen bosen-einsteinin kondensaattitila niihin varmasti muodostui.. Ai niin, eivät muuten ole kinkkua, vaan kalkkunaa. Rainbowin hyvää ja halpaa ohuita kalkkunaviipaleita. Tai no, ei sen halvempaa kuin viereinen merkkituote, mutta otinpahan paketin kumpaakin.. 
_________________ SCINET - SCIENTIA EST POTENTIA
Bushmaster kirjoitti: Minä olen aina oikeassa ja silloin kun olen väärässä se johtuu siitä että joku muu on antanut minulle väärää informaatiota.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
jj1
|
Viestin otsikko: Re: Lähellä olevat kinkut kärähtäneet? Lähetetty: Pe Tammi 20, 2012 6:51 pm |
|
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 11:50 pm Viestit: 121 Paikkakunta: Espoo
|
|
Jos laittaa mikroon kaksi viinirypälettä tai valkosipulin kynttä niin että juuri koskettavat toisiaan ja täysi teho päälle niin välille syttyy helposti valokaari ja palaneen käryä tulee enemmän ja vähemmän. Kinkkuviipaleille käy näköjään samoin... -JJ
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Astronomy
|
Viestin otsikko: Re: Lähellä olevat kinkut kärähtäneet? Lähetetty: Pe Tammi 20, 2012 7:06 pm |
|
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 1:34 pm Viestit: 1835 Paikkakunta: Maapallo
|
Bushmaster kirjoitti: Täytyy mikrotella leipiä tuossa joku päivä uudestaan ja seurata. Joku maaginen kvanttifysikaalinen bosen-einsteinin kondensaattitila niihin varmasti muodostui.. Ai niin, eivät muuten ole kinkkua, vaan kalkkunaa. Rainbowin hyvää ja halpaa ohuita kalkkunaviipaleita. Tai no, ei sen halvempaa kuin viereinen merkkituote, mutta otinpahan paketin kumpaakin..  Hyvä kun tarkensit havaintoasi, olisin muuten ollut ihan pihalla, vaikka ei sekään haittaa mitään. Usein virheellisistä alkutiedoista johtuen on tehty täysin vääriä johtopäätöksiä mitkä pahimmillaan ovat johtaneet maailmanlaajuiseen katastrofiin. Meen huomenna kauppaan ja toistan tapahtuman parhaimpani mukaan ja huolellisesti dokumentoiden. Ilmoittelen sitten havainnoista.
_________________ "To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Sartre "Do Be Do Be Do" - Sinatra — Kurt Vonnegut
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Sivu 1/1
|
[ 11 viestiä ] |
|