Tieteessä nyt

Lue Tiedettä iPadista

Tiede-lehden irtonumeroita voi ostaa myös iPadiin. Tabletissa lehti kulkee aina mukana, ja kaiken kukkuraksi se tulee paperista edullisemmaksi. Lue lisää täältä!

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Ke Kesä 19, 2013 4:23 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 149 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Faktaa vai fiktiota...
ViestiLähetetty: Ke Kesä 13, 2012 12:03 pm 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:
Carum carvi kirjoitti:
Lepakko kirjoitti:
GodVSGodz; uuteen kämppään voit asentaa nettikameran, jolla siirrät elämäsi livenä verkkoon. Näytäthän haluavan jakaa - mitään salaamatta - aidon tai sepitetyn - elämäsi muun maailman kanssa.

Kyl mä katselisin.

Ihme pervoja...

Ihan vain luontaista uteliaisuutta.
Toiset vain myöntää sen julki.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 13, 2012 2:29 pm 
Poissa

Mä oon herkkä ja yksinäinen ihminen. Kai mä vain tällä tavalla oon halunnut, että edes joku huomioi. En minä tätä omalla nimellä ja naamalla tekisi, mutta anonyyminä ei ole pelkoa "maineen" menettämisestä.

Antakaa mun nyt vain sekoilla aikani. Pian minäkin asun uudessa kämpässä ja olen taas elämänsyrjässä kiinni vähän vahvemmin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 13, 2012 5:15 pm 
Poissa

GodVSGod kirjoitti:
Mä oon herkkä ja yksinäinen ihminen. Kai mä vain tällä tavalla oon halunnut, että edes joku huomioi. En minä tätä omalla nimellä ja naamalla tekisi, mutta anonyyminä ei ole pelkoa "maineen" menettämisestä.

Voithan sää laittaa naamarin ni sua ei tunnisteta kameran kuvasta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 13, 2012 5:48 pm 
Poissa

Antabuksen kumoaa -ainakin mulla-, hydrokortisoni. Eli naamaan pari pakettia kyypakkauksia ennen ryyppäämistä.

Sitten kun alkaa olla aamuyö ja kyypakkauksen hydrokortisoni on poistunut elimistöstä alkaa pumppu hakkaamaan noin kahtasataa.

Itselle kävi kerran niin, onneksi oli silloin propanolotsolia ja värkit, niin sain laittaa i.v 10mg Propral. Rauhoittui heti. Jos ei olisi ollut niin lanssin olis joutunu kyllä soittamaan.

Mutta, jos meinaa antabuksella ryypätä ja kyypillereillä kumoaa disulfiraamin vaikutuksen, niin sitä hydrokortisonia on kans oltava sitten myös aamuyölle. Ellei halua tutustua lääketieteen ihmeelliseen maailmaan kolmen promillen kännissä ja yrittää ensimmäistä kertaa valmistaa injektoitava liuos tabletista ja vielä injektoida se oikein. :mrgreen:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 13, 2012 7:18 pm 
Poissa

8) Yksi parhaista ketjuista ikinä :D

Lisää vaan päiväkirjaa ja tieteellistä raporttia kiitos.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 13, 2012 7:30 pm 
Poissa

Betasalpaajia ränniin. Ei hyvää päivää.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 13, 2012 11:42 pm 
Poissa

GodVSGod kirjoitti:
Täällä testataan kuinka alkoholi vaikuttaa antabus-kuurilla.

Valota vähän taustatekijöitä: miksi ylipäätään kuurilla?

Profiili  

ViestiLähetetty: To Kesä 14, 2012 3:36 am 
Poissa

jees kirjoitti:

Samaa mietin..Tosin kyllähän porukka ny rännää vaikka mitä. Yksi nisti veti joskus kiljua suoneen!

Mulla on beetasalpaajia sydämentykytykseen ja essentiaaliseen vapinaan ja vapina johtuu myös psyykelääkkeistä. Auttaa pilleri nielastuna alta viiden minuutin sydämeen. Miksi siis rännätä? 60mg saa ottaa melko huoletta beetaa naamaan. Itselle auttaa jo 20mg.

Hoh no hyvät naurut saanu tästä ketjusta.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Kesä 14, 2012 4:00 am 
Poissa

JuurikinNiin kirjoitti:
Antabuksen kumoaa -ainakin mulla-, hydrokortisoni. Eli naamaan pari pakettia kyypakkauksia ennen ryyppäämistä.

Sitten kun alkaa olla aamuyö ja kyypakkauksen hydrokortisoni on poistunut elimistöstä alkaa pumppu hakkaamaan noin kahtasataa.

Itselle kävi kerran niin, onneksi oli silloin propanolotsolia ja värkit, niin sain laittaa i.v 10mg Propral. Rauhoittui heti. Jos ei olisi ollut niin lanssin olis joutunu kyllä soittamaan.

Mutta, jos meinaa antabuksella ryypätä ja kyypillereillä kumoaa disulfiraamin vaikutuksen, niin sitä hydrokortisonia on kans oltava sitten myös aamuyölle. Ellei halua tutustua lääketieteen ihmeelliseen maailmaan kolmen promillen kännissä ja yrittää ensimmäistä kertaa valmistaa injektoitava liuos tabletista ja vielä injektoida se oikein. :mrgreen:

Miksi pitää pelleillä antabuksen kanssa jos kuitenkin ryyppäätte? Eikös kunnon annos rauhoittavia estäisi sen ryypiskelyn ja voisi keskittyä töllön seuraamiseen?

Liikennekulttuuria
Islamin arvostelua

Profiili  

ViestiLähetetty: To Kesä 14, 2012 5:50 am 
Poissa

maarit_ kirjoitti:
jees kirjoitti:

Samaa mietin..Tosin kyllähän porukka ny rännää vaikka mitä. Yksi nisti veti joskus kiljua suoneen!

Mulla on beetasalpaajia sydämentykytykseen ja essentiaaliseen vapinaan ja vapina johtuu myös psyykelääkkeistä. Auttaa pilleri nielastuna alta viiden minuutin sydämeen. Miksi siis rännätä? 60mg saa ottaa melko huoletta beetaa naamaan. Itselle auttaa jo 20mg.

Hoh no hyvät naurut saanu tästä ketjusta.

Kertonee jotain siitä mielenlaadusta joka koko touhuun ajaa, jos ei sen vertaa kestä elämää.
Mielummin pistetään suonet tukkoon sidosaineilla.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Kesä 16, 2012 2:12 am 
Poissa

Pari päivää takana ahkeraa roudaamista. Nyt ensimmäistä yötä uudessa kämpässä. Ja selvinpäin. Meinaa näin yötä myöten tulla hieman yksinäinen ja haikea olo. Jännä kuinka se päivällä kokema varmuus ja jopa innostus muuttuu hämärän tullen suruksi ja myönnettäköön, jopa peloksi. Isolla miehellä tulee saatana melkein itku.

Pitäisi mennä jo nukkumaan, mutta tiedän, etten saa unta. Olen valvonut koko viikon kaikki yöt läpeensä. Päivisin olen saanut pari tuntia unta.
Ensi maanantaina alkaa muutaman kuukauden kestävä "kesätyö", joten tämä unettomuus hieman huolestuttaa. Onneksi on psykiatrin määräämiä Mirtazapineja, Ketipinoreja ja Opamoxeja edes pikkuisen rauhoittamaan mieltä.

-GVG

Profiili  

ViestiLähetetty: La Kesä 16, 2012 2:37 am 
Poissa

Jätkällä sama setti ko mulla oli yhteen aikaan :)

Profiili  

ViestiLähetetty: La Kesä 16, 2012 2:39 am 
Poissa

Miksi sitä antabusta pitää ottaa kun kuitenkin samalla pillereitä niellessä suunnittelette jo seuraavaa ryyppyreissua? ***** nämä loiset voisi lähettää jonnekin pois, sossun rahoilla juotte kuitenkin ei kukaan rapajuoppo-antabuksenvetäjä-propralin-rännittäjä mitään töitä pysty tekemään. Siis suohon vaan ja mieluiten pää edellä. Tai samaan koneeseen missä palautetaan ryöstäjä-huligaani-somaleja jos koneessa on tilaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Kesä 16, 2012 2:54 am 
Poissa

Trolli.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Kesä 16, 2012 12:57 pm 
Poissa

GodVSGod kirjoitti:
Olen valvonut koko viikon kaikki yöt läpeensä. Päivisin olen saanut pari tuntia unta. Ensi maanantaina alkaa muutaman kuukauden kestävä "kesätyö", joten tämä unettomuus hieman huolestuttaa.

Jos nyt vaan mitenkään jaksat, saat sen rytmin oikeaan suuntaan sillä vanhalla keinolla, että valvot vaikka väkisin jonnekin iltaseitsemään-yhdeksään. Kyllä sitten uni tulee, jos on ollut edellisestä vuorokaudesta asti hereillä. Jos tuota yrität, kannattaa kehitellä jotain tekemistä, jonka ääreen ei voi nukahtaa. Ei siis tv:tä tai lukemista, uni tulee niissä liian helposti. Nettisurffailua voi harkita, jos on tuoli, johon ei pysty nukahtamaan. Kävelylenkki on ihan näppärä tapa pysyä hereillä.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 149 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]