Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
kopernikustako
|
Viestin otsikko: Sähkötupakka Lähetetty: Pe Syys 09, 2011 5:13 pm |
|
Liittynyt: Ti Elo 30, 2011 5:37 pm Viestit: 1027 Paikkakunta: absoluuttinen nollapiste
|
|
Tuollaiseen minulle uuteen termiin törmäsin uutisia lukiessani. onkohan täällä kellään kokemusta tuollaisen "polttamisesta" / pitkäaikaiskäytöstä? tuossa reilu 2 vuotta vanhassa ketjussa ei juuri näyttänyt kauheesti vielä porukalla kokemusta olevan mutta olisko jo lisääntynyt?
_________________ Kuuluuko täältä älämölöä?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
kopernikustako
|
Viestin otsikko: Re: Sähkötupakka Lähetetty: La Syys 10, 2011 2:11 pm |
|
Liittynyt: Ti Elo 30, 2011 5:37 pm Viestit: 1027 Paikkakunta: absoluuttinen nollapiste
|
|
ihailtavan terveystietoista porukkaa ku ei kukaan tosta mitään tiedä, tai no tuohan taitaa kyllä olla terveellisempää kun perinteinen tupakointi. Joku kyseli tossa jostain terveysteestä josta minä en ollut kuullutkaan, ja heti tuli tonnitolkulla vastauksia ja kokemuksia. pitäisköhän lopettaa tupakointi ja alkaa juomaan sitä jingsengmao-teetä?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Viestin otsikko: Re: Sähkötupakka Lähetetty: La Syys 10, 2011 2:42 pm |
|
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 7:29 pm Viestit: 14892 Paikkakunta: Oulu
|
|
Ei oo kokemusta. Kokeile itte niin tiedät. Kai se riippuu vähän siitä mitä tupakoinnilta haluaa.
_________________ Minulla on kymmenen miehen voimat.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Ronron
|
Viestin otsikko: Re: Sähkötupakka Lähetetty: La Syys 10, 2011 2:55 pm |
|
|
|
Sähkötupakka. Miksei samantien keppi. Ei se mene niin. Jos nikotiinia haluaa niin sitä saa nikotiinipurkastakin. Tai nuuskasta. Tupakanpoltto on syvällisempi rituaali jossa myrkytetään itseä tietoisesti.
_________________ くそっ!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
polskija
|
Viestin otsikko: Re: Sähkötupakka Lähetetty: La Syys 10, 2011 3:13 pm |
|
|
sähkötupakka, eli e-savuke on tuollainen jokseenkin tupakkaa muistuttava laite, joka useimmiten koostuu kolmesta osasta, eli akku, atomisoija ja suukappale. Se ei käytä tupakkaa toimiakseen vaan nikotiinia sisältävää nestettä, jota atomisoija höyrystää joko imiessä tai nappia painaen. Se ei altista passiiviselle tupakoinnille ympärilläsi olevia, ei sisällä tervaa eikä häkää ja haitoissaan on tämänhetkisten tutkimusten mukaan ymmärtääkseni noin nikotiinipurkan luokkaa. Omalla kohdallani tämä on ollut ylivoimainen vieroitushoito tupakointiin. Ensimmäisistä höyryistä lähtien tupakanhimot ovat kadonneet, hengitys kulkee, uni, kunto, maku- ja hajuaisti ovat parantuneet huomattavasti. Verrattuna askin päivässä tahtiin tupakointiin, rahaakin säästyy ainakin minulla toista sataa euroa kuussa. Lisää asiasta tietoa esimerkiksi http://www.e-savuke.comTai jos tieteellisempi lähestymistapa kiinnostaa: http://www.hsph.harvard.edu/centers-ins ... e.jphp.pdf
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Ronron
|
Viestin otsikko: Re: Sähkötupakka Lähetetty: La Syys 10, 2011 3:51 pm |
|
|
|
Mutta ystävät katsoo oudosti jos on sähkötupakka.
_________________ くそっ!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Mouho
|
Viestin otsikko: Re: Sähkötupakka Lähetetty: La Syys 10, 2011 5:27 pm |
|
Liittynyt: Pe Huhti 29, 2011 8:20 pm Viestit: 1951 Paikkakunta: Olemassaolon keskipiste
|
|
Saiskohan tuota piipun muodossa, johon voisi esilaisia piipputupakkamaisia aromeja höyryyn lisätä. Höyrypiipullinen parvekkeella... nam. Naapuritkaan ei sais savumyrkytystä. Vielä jos THC-molekyylejä sais höyrystettyä, ni vois sitten laillistaa ja myydä standardivahvuisia ganja-patruunoita pössyttelijöille.
_________________ *Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä. .....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.
Typeryyden edessä minäkin olen voimaton.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
pnuq
|
Viestin otsikko: Re: Sähkötupakka Lähetetty: La Syys 10, 2011 5:31 pm |
|
|
|
Itse lopetin nuuskaamisen seinään heti, kun sain sähkötupakan käsiini. Hyvä vehje ja kiva harrastus.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
kopernikustako
|
Viestin otsikko: Re: Sähkötupakka Lähetetty: La Syys 10, 2011 5:36 pm |
|
|
pnuq kirjoitti: Itse lopetin nuuskaamisen seinään heti, kun sain sähkötupakan käsiini. Hyvä vehje ja kiva harrastus. Minkähän verran se tulisi maksamaan jos tälläinen askin päivässä polttelija siirtyisi sähkikseen? itse maksan tällä hetkellä tupruttelustani 1,5e/pvä eli en kovin paljon. mutta tuossa kun jäis noi tervat ja häkät saamatta, ni kiinnostais kovin.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
pnuq
|
Viestin otsikko: Re: Sähkötupakka Lähetetty: La Syys 10, 2011 6:02 pm |
|
|
kopernikustako kirjoitti: pnuq kirjoitti: Itse lopetin nuuskaamisen seinään heti, kun sain sähkötupakan käsiini. Hyvä vehje ja kiva harrastus. Minkähän verran se tulisi maksamaan jos tälläinen askin päivässä polttelija siirtyisi sähkikseen? itse maksan tällä hetkellä tupruttelustani 1,5e/pvä eli en kovin paljon. mutta tuossa kun jäis noi tervat ja häkät saamatta, ni kiinnostais kovin. Sinulla voisi jotain keskivahvaa/vahvaa nestettä mennä ainakin aluksi 2-3ml. Itselläni 10ml riittää nykyään viikon päivät, ja kuitenkin melkein koko ajan on höyryke käden ulottuvilla. 10ml pulloissa premiumluokan nesteet maksavat 7-10e. Varsinkin isommissa pulloissa hinta tulee alaspäin. Muita kuluvia osia on nuo höyristimet, eli atomisaattori/cartomisaattorit. Itse käytin aluksi EGO-T atomisaattoreita, joiden hinta pyörii siellä 7-8e tienoilla. Kolme meni pimeäksi reilussa kuukaudessa. Nyt tilasin cartomisaattoreita, joka toimii ehkä jopa paremmin. Ne maksavat luokkaa 3e kappale, ja ensimmäistä nyt olen käyttänyt jo yli viikon, eikä vielä merkkejä hajoamisesta. Akut nyt kestävät ajan X. Yhden akun olen saanut rikki, tiedä häntä, varmaan valmistusvika. Ego-T on kyllä ihan hyvä vehje, noilla perus atomisaattoreilla tuo 900/1100 mAh akku kestää helposti vuorokauden. Cartomisaattoreita käytettäessä ehkä puolet siitä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
kopernikustako
|
Viestin otsikko: Re: Sähkötupakka Lähetetty: La Syys 10, 2011 6:08 pm |
|
|
pnuq kirjoitti: kopernikustako kirjoitti: pnuq kirjoitti: Itse lopetin nuuskaamisen seinään heti, kun sain sähkötupakan käsiini. Hyvä vehje ja kiva harrastus. Minkähän verran se tulisi maksamaan jos tälläinen askin päivässä polttelija siirtyisi sähkikseen? itse maksan tällä hetkellä tupruttelustani 1,5e/pvä eli en kovin paljon. mutta tuossa kun jäis noi tervat ja häkät saamatta, ni kiinnostais kovin. Sinulla voisi jotain keskivahvaa/vahvaa nestettä mennä ainakin aluksi 2-3ml. Itselläni 10ml riittää nykyään viikon päivät, ja kuitenkin melkein koko ajan on höyryke käden ulottuvilla. 10ml pulloissa premiumluokan nesteet maksavat 7-10e. Varsinkin isommissa pulloissa hinta tulee alaspäin. Muita kuluvia osia on nuo höyristimet, eli atomisaattori/cartomisaattorit. Itse käytin aluksi EGO-T atomisaattoreita, joiden hinta pyörii siellä 7-8e tienoilla. Kolme meni pimeäksi reilussa kuukaudessa. Nyt tilasin cartomisaattoreita, joka toimii ehkä jopa paremmin. Ne maksavat luokkaa 3e kappale, ja ensimmäistä nyt olen käyttänyt jo yli viikon, eikä vielä merkkejä hajoamisesta. Akut nyt kestävät ajan X. Yhden akun olen saanut rikki, tiedä häntä, varmaan valmistusvika. Ego-T on kyllä ihan hyvä vehje, noilla perus atomisaattoreilla tuo 900/1100 mAh akku kestää helposti vuorokauden. Cartomisaattoreita käytettäessä ehkä puolet siitä. eli paljonko arvioisit tuon maksavan vuodessa/ päivässä?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
pnuq
|
Viestin otsikko: Re: Sähkötupakka Lähetetty: La Syys 10, 2011 6:16 pm |
|
|
|
^Uskoisin, että osuu välille 10-15e viikossa.
Tosin jos halvalla haluaa päästä sekoittamalla omia nesteitä tai ostamalla halvinta mahdollista valmista, niin jäänee pitkälti alle 10e.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
kopernikustako
|
Viestin otsikko: Re: Sähkötupakka Lähetetty: La Syys 10, 2011 6:24 pm |
|
|
pnuq kirjoitti: ^Uskoisin, että osuu välille 10-15e viikossa.
Tosin jos halvalla haluaa päästä sekoittamalla omia nesteitä tai ostamalla halvinta mahdollista valmista, niin jäänee pitkälti alle 10e. täytyneepä kokeilla, tossa oli joku kympin 510 Get started kit ecigwizardilla postikuluja en kyllä kattonu tekeeköhän tuolla mitään?  hyvää ja halpaa
|
|
| Ylös |
|
 |
|
pnuq
|
Viestin otsikko: Re: Sähkötupakka Lähetetty: La Syys 10, 2011 7:46 pm |
|
|
kopernikustako kirjoitti: pnuq kirjoitti: ^Uskoisin, että osuu välille 10-15e viikossa.
Tosin jos halvalla haluaa päästä sekoittamalla omia nesteitä tai ostamalla halvinta mahdollista valmista, niin jäänee pitkälti alle 10e. täytyneepä kokeilla, tossa oli joku kympin 510 Get started kit ecigwizardilla postikuluja en kyllä kattonu tekeeköhän tuolla mitään?  hyvää ja halpaa En osaa sanoa tuosta 510:sta juuta enkä jaata. Akku kestänee ainankin heikommin kuin Egossa. Tuossa kympin setissä ei taida olla kuin 1 akku. http://www.ecigwizard.com/shop/fi/ego-t ... r-kit.html Itse tilasin tollasen ja ihan tyytyväinen olen ollut. Tuossa tulee 2kpl 900mAh akkujakin mesissä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
kopernikustako
|
Viestin otsikko: Re: Sähkötupakka Lähetetty: La Syys 10, 2011 8:27 pm |
|
|
pnuq kirjoitti: kopernikustako kirjoitti: pnuq kirjoitti: ^Uskoisin, että osuu välille 10-15e viikossa.
Tosin jos halvalla haluaa päästä sekoittamalla omia nesteitä tai ostamalla halvinta mahdollista valmista, niin jäänee pitkälti alle 10e. täytyneepä kokeilla, tossa oli joku kympin 510 Get started kit ecigwizardilla postikuluja en kyllä kattonu tekeeköhän tuolla mitään?  hyvää ja halpaa En osaa sanoa tuosta 510:sta juuta enkä jaata. Akku kestänee ainankin heikommin kuin Egossa. Tuossa kympin setissä ei taida olla kuin 1 akku. http://www.ecigwizard.com/shop/fi/ego-t ... r-kit.html Itse tilasin tollasen ja ihan tyytyväinen olen ollut. Tuossa tulee 2kpl 900mAh akkujakin mesissä. tilasin jo ton halvemman ihan kokeeks, jos tuntuu ok touhulta, niin tarvii sitte sijoittaa enemmän. kiitos neuvoista.
|
|
| Ylös |
|
 |