Teetkö työtä elääksesi vai elätkö työtä tehdäksesi? Visionääri 20XO-kilpailu koululaisille 7.10.2011–29.2.2012. Haasta itsesi ja osallistu! Tsekkaa video ja kilpailuohjeet.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
taucalm
|
Viestin otsikko: Re: D-vitamiinipäiväkirja (testiketju) Lähetetty: Ke Maalis 10, 2010 6:48 pm |
|
Liittynyt: To Syys 03, 2009 7:58 pm Viestit: 3762 Paikkakunta: mother earth
|
tootired kirjoitti: Ronron kirjoitti: tootired kirjoitti: Ronron, paljonko painat eli yritän suhteuttaa Deen annoskokoa itseeni joka painan 110 kg ja otan 150 mikroa? Siinä 70 kilon kieppeillä nykyään juuri ja juuri. quote] Ok eli painoon suhteuttuna (ja liikuntaankin kun en liiku myöskään juuri  ) syömme Deetä likimain saman verran. Tuli vain mieleen josko syön "liikaa" kun flunssa ei tokene... Ehkä mun läskit imee Deetä liikaa itteensä ja mun tartteiskin syödä esim. 250 mikroa?  hyvin todennäköistä. itselläni flunssa jäi 2pv 250ug doussauksen jälkeen nenän vuotamiseen ja yskiskelyyn. kuumetta se yritti, mutta ei antanut nousta kumminkaan. nyt siis 95% tervehtynyt olo, flunssa alkoi lyömään päälle su.
_________________ "Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tootired
|
Viestin otsikko: Re: D-vitamiinipäiväkirja (testiketju) Lähetetty: To Maalis 11, 2010 8:01 pm |
|
|
|
Alkaa olla viikko täynnä tätä flunssaa ja Deetä reilusti yli 100 mikroa/vrk ja ehkä nyt jo jotain helpotusta ilmassa eli on on sitkeetä?
_________________ Don't give up!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
EI TILKOO
|
Viestin otsikko: Re: D-vitamiinipäiväkirja (testiketju) Lähetetty: To Maalis 11, 2010 8:15 pm |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Vieras004
|
Viestin otsikko: Re: D-vitamiinipäiväkirja (testiketju) Lähetetty: Pe Maalis 12, 2010 1:13 pm |
|
|
Vieras004 kirjoitti: S-D-25 arvo 211 nmol/l mitattu mehiläisessä 15.11.2009.
Tulosliuskaan oli merkitty viiteväli 25-175. Kuitenkin lappuun oli myös kirjoitettu että tavoitearvo vähintään 50 nmol/l. Luuston hyvinvoinnin kannalta suositeltava pitoisuus on yli 80 nmol/l. Toksisuuden raja on noin 250 nmol/l. Testin hinta oli 50€.
Kesällä reilusti aurinkoa koko kropalle. Lisä d:n otin käyttöön lokakuun alussa. Annos oli noin 50µg ja marraskuun alusta nostin arvon 250 µg:n.
Näyttää siltä että annosta voi hiukan hilata alaspäin. Ajattelin mennä uuteen mittaukseen maaliskuun alussa. Olin vähän yllättynyt tuosta korkeasta arvosta, kun odotin jotain alle sadan tulosta. Uusinta mittaus 2.3.2010 pulssi turku. Hinta 41€. Mittaus tehtiin asianmukaisesti valolta suojattuna. Tulos 277 nmol/l. D-vitamiinin päiväannos 250µg päivässä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tootired
|
Viestin otsikko: Re: D-vitamiinipäiväkirja (testiketju) Lähetetty: Pe Maalis 12, 2010 2:06 pm |
|
|
[quote="Vieras004 Uusinta mittaus 2.3.2010 pulssi turku. Hinta 41€. Mittaus tehtiin asianmukaisesti valolta suojattuna. Tulos 277 nmol/l. D-vitamiinin päiväannos 250µg päivässä.[/quote] Onpa hulppean muhkeat arvot ja näytät olevan hyvin hengissäkin, joten jos sun tyylistä tuleekin malli näille "suosittelijoille" ?! Mulla flunssa siis nyt jo yli vkon ja nielu kipee edelleen ja nuhaakin ja kävin lekurilla niin antibiottikuurin sain mukaan kun nielu niin tulehtuneen punainen (ei angiina kuitenkaan)  Oiskohan niin että jos mäkin "näin isona" olisinkin jo ajat sitten pompannut 125 mikrosta 250 mikroon niin ei ois tätäkään flunssaa tullut?  Taitaa kohta käydä niin että yksikkö "mikroa" muutetaan "grammaksi" niin loppuu tää asialla leikkiminen ja kansa paranee! 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
yupp
|
Viestin otsikko: Re: D-vitamiinipäiväkirja (testiketju) Lähetetty: Pe Maalis 12, 2010 3:23 pm |
|
|
Vieras004 kirjoitti: Vieras004 kirjoitti: S-D-25 arvo 211 nmol/l mitattu mehiläisessä 15.11.2009.
Tulosliuskaan oli merkitty viiteväli 25-175. Kuitenkin lappuun oli myös kirjoitettu että tavoitearvo vähintään 50 nmol/l. Luuston hyvinvoinnin kannalta suositeltava pitoisuus on yli 80 nmol/l. Toksisuuden raja on noin 250 nmol/l. Testin hinta oli 50€.
Kesällä reilusti aurinkoa koko kropalle. Lisä d:n otin käyttöön lokakuun alussa. Annos oli noin 50µg ja marraskuun alusta nostin arvon 250 µg:n.
Näyttää siltä että annosta voi hiukan hilata alaspäin. Ajattelin mennä uuteen mittaukseen maaliskuun alussa. Olin vähän yllättynyt tuosta korkeasta arvosta, kun odotin jotain alle sadan tulosta. Uusinta mittaus 2.3.2010 pulssi turku. Hinta 41€. Mittaus tehtiin asianmukaisesti valolta suojattuna. Tulos 277 nmol/l. D-vitamiinin päiväannos 250µg päivässä. Saanko kysyä miksi noin suuri päiväannos vaikka kalsidiolitasot reippaasti yli 200nmol/l? Oletko kokenut jotain erityisiä hyötyjä nuin suurista annoksista matalampiin tasoihin nähden? Aika hullulta tuntuu mun mielestä vetää jatkuvasti lähemmäs 300nmol tasoilla - tai tyhmältä. Mielestäni tuon annoksen voisi ainakin puolittaa, riippuen tietysti perussairauksista yms yms.. mutta ei siinä, jokainenhan meistä taaplaa tyylillään 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tootired
|
Viestin otsikko: Re: D-vitamiinipäiväkirja (testiketju) Lähetetty: Pe Maalis 12, 2010 5:57 pm |
|
|
tootired kirjoitti: Taitaa kohta käydä niin että yksikkö "mikroa" muutetaan "grammaksi" niin loppuu tää asialla leikkiminen ja kansa paranee!  No ei nyt ihan grammoiksi vaan MILLIgrammoiksi! ps miksiköhän en enää voinut editoida vaan piti näin "lainaten" korjata uudella viestillä...?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Hybrid
|
Viestin otsikko: Re: D-vitamiinipäiväkirja (testiketju) Lähetetty: Pe Maalis 12, 2010 8:26 pm |
|
|
Vieras004 kirjoitti: Vieras004 kirjoitti: S-D-25 arvo 211 nmol/l mitattu mehiläisessä 15.11.2009.
Näyttää siltä että annosta voi hiukan hilata alaspäin. Ajattelin mennä uuteen mittaukseen maaliskuun alussa. Olin vähän yllättynyt tuosta korkeasta arvosta, kun odotin jotain alle sadan tulosta. Uusinta mittaus 2.3.2010 pulssi turku. Hinta 41€. Mittaus tehtiin asianmukaisesti valolta suojattuna. Tulos 277 nmol/l. D-vitamiinin päiväannos 250µg päivässä. Optimi arvot sijoittuvat johonkin 75-125 nmol/l suosittelisin pitämään taukoa tai ainakin vähentämään annosta. Vaikka arvosi eivät ole myrkylliset se ei tarkoita sitä että noin korkeasta ei olisi mitään haittaa.
_________________ 100% käyttämistäni prosenteista on vääriä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Vieras004
|
Viestin otsikko: Re: D-vitamiinipäiväkirja (testiketju) Lähetetty: Pe Maalis 12, 2010 8:40 pm |
|
|
tootired kirjoitti: Vieras004 kirjoitti: Uusinta mittaus 2.3.2010 pulssi turku. Hinta 41€. Mittaus tehtiin asianmukaisesti valolta suojattuna. Tulos 277 nmol/l. D-vitamiinin päiväannos 250µg päivässä. Onpa hulppean muhkeat arvot ja näytät olevan hyvin hengissäkin, joten jos sun tyylistä tuleekin malli näille "suosittelijoille" ?! Onhan tuo korkeahko jos vertaa näihin tiede palstalla ilmoitettuihin arvoihin. Joskus luin että uimavalvojilla jotka ovat kahdeksan tuntia päivässä auringossa d-vitamiinitasot voivat olla 250 nmol/l. tootired kirjoitti: Mulla flunssa siis nyt jo yli vkon ja nielu kipee edelleen ja nuhaakin ja kävin lekurilla niin antibiottikuurin sain mukaan kun nielu niin tulehtuneen punainen (ei angiina kuitenkaan)  Oletko mittauttanut omat tasosi. JOs et niin kannattaa käydä mittauttamassa. Mikäli arvot ovat alle kahdeksankymmentä niin voit huoletta nostaa annoskokoasi. Itselläni ei ole ollut minkäänlaista flunssaa tänä talvena. Yhden antibioottikuurin söin paiseeseen.
Viimeksi muokannut Vieras004 päivämäärä Pe Maalis 12, 2010 9:29 pm, muokattu yhteensä 4 kertaa
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Vieras004
|
Viestin otsikko: Re: D-vitamiinipäiväkirja (testiketju) Lähetetty: Pe Maalis 12, 2010 9:04 pm |
|
|
Hybrid kirjoitti: Vieras004 kirjoitti: Vieras004 kirjoitti: S-D-25 arvo 211 nmol/l mitattu mehiläisessä 15.11.2009.
Näyttää siltä että annosta voi hiukan hilata alaspäin. Ajattelin mennä uuteen mittaukseen maaliskuun alussa. Olin vähän yllättynyt tuosta korkeasta arvosta, kun odotin jotain alle sadan tulosta. Uusinta mittaus 2.3.2010 pulssi turku. Hinta 41€. Mittaus tehtiin asianmukaisesti valolta suojattuna. Tulos 277 nmol/l. D-vitamiinin päiväannos 250µg päivässä. Optimi arvot sijoittuvat johonkin 75-125 nmol/l suosittelisin pitämään taukoa tai ainakin vähentämään annosta. Vaikka arvosi eivät ole myrkylliset se ei tarkoita sitä että noin korkeasta ei olisi mitään haittaa. Tarkoitus on tehdä juuri noin. Taidan olla ilman d:tä ainakin syys lokakuuhun(riippuu kesän auringosta). Sitten taas mittauksiin ja pilleriä poskeen. 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Vieras004
|
Viestin otsikko: Re: D-vitamiinipäiväkirja (testiketju) Lähetetty: Pe Maalis 12, 2010 9:22 pm |
|
|
yupp kirjoitti: Saanko kysyä miksi noin suuri päiväannos vaikka kalsidiolitasot reippaasti yli 200nmol/l? Oletko kokenut jotain erityisiä hyötyjä nuin suurista annoksista matalampiin tasoihin nähden? Aika hullulta tuntuu mun mielestä vetää jatkuvasti lähemmäs 300nmol tasoilla - tai tyhmältä. Mielestäni tuon annoksen voisi ainakin puolittaa, riippuen tietysti perussairauksista yms yms.. mutta ei siinä, jokainenhan meistä taaplaa tyylillään  Minulla oli syy uskoa että tuo ensimmäinen mittaus oli virheellinen. Mitä se selvästi ei ollut. Minulla on kokemusta tämän d-vitamiinin syömisestä jo vuodelta 2004 jolloin söin 100 µg vuoteen 2006 jolloin lopetin käytön . Silloin parani ihottuma. Nyt ihottuma ei ole parantunut ja ajattelin että sen täytyy johtua liian alhaisista tasoista ja ajattelin nostaa niitä suurella annoksella. No nyt täytyy hyväksyä että ihottuman paranemiseen ei tällä kertaa riitä d-vit. En teidä mitä sekoittavia tekijöitä nyt on tullut ja en lähde niitä tässä spekuloimaan(ylipaino). Tämä minun kokeiluni voi olla muille hyvänä referenssinä siitä että suuretkaan annoskoot eivät nosta tasoja kovin korkeaksi. Marraskuussa mitattu arvo oli vain 66 nmol/l pienempi kuin nyt. Joka taas saavutettiin 250 µg pv annoskoolla. Positiivisia juttuja joita olen havainnut on erilaisten kiputilojen häviäminen kevättalvella. Mieliala on ollut positiivisempi ja rahallisempi. Olen normaalisti ollut aika hermoheikko. Nukun hyvin ja nään paljon kivoja ja ei niin kivoja unia. Hajuaisti toimii paremmin kuin ennen. Ientulehdukset parantuneet. Yhtyneitten laboratorion mukaan myrkytyksen alaraja on 375, joten tuohon on vielä matkaa. Lopetan kuitenkin nyt vähäksiaikaa tuo d:n ottamisen. Riippuu kesän auringosta, mutta jatkan syömistä syys-lokakuussa 125 µg ja mittautan silloin uudestaan arvot. Tai mittautan ensin tasot ja katson sitten tuon annoskoon.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
anastasia222
|
Viestin otsikko: Re: D-vitamiinipäiväkirja (testiketju) Lähetetty: La Maalis 13, 2010 11:36 am |
|
|
|
Minä sain mittauksessa tuloksen 124 nmol/l . Tulos on ihan hyvä, oletan kuitenkin että imetyvyys on hidasta. Olen syönyt D-vitamiinia melkein kaksi vuotta. Ensin 50 mikroa päivässä sitten 250 mikroa parisen viikkoa ja 125 mikroa reilut kolme kuukautta.
Tyttärenpoikani sairastaa lievää epilepsiaa johon on lääkitys. Hänen arvonsa ovat s-d-25 oli 134 nmol/l . s-d-1.25 oli 96 pmol/l. Mitä mieltä olette näistä tuloksista (lähinnä tuosta viimeisestä) Onko nykyinen 40 mikroa hyvä annos.
Hän on kaksi vuotias ja painoa on 15,5 kiloa.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Tomppak
|
Viestin otsikko: Re: D-vitamiinipäiväkirja (testiketju) Lähetetty: Ti Maalis 16, 2010 11:02 am |
|
|
|
Päivitystä: Koko ajan olen ottanut D3:a nappi 125ug/päivä tammikuusta lähtien... Vanhemmat ovat olleet flunssasa, noroviruksessa ja vaikka missä kulkutaudissa tammikuusta lähtien ja olen siinä mukana ollut muutossa ja saunaillassa jne, mutta ei ole tarttunut. Nyt pari päivää sitten veljeni kanssa Armin van Buurenin keikalla, veli ollut viikon pari flunssassa ja kurkkukipua, huusi koko ajan naamalle niin että piti räkäpisaroita pyyhkiä pois, ja nyt eilen oli hieman kurkku karhea ja tuli tippa nenään mutta loppui kun ryystin takas nenään:) Tänään ei mitään, eli se siitä flunssasta:D Olen koko ajan vaimollekkin tolkuttanut että D estää flunssaa ja oli todella tarpeen että se kans esti sen... Vaimo syö myös 125ug/päivä ja hänellä täysin sama, pieni kurkussa tuntunut karheus puoli päivää ja se siitä! Nyt nähdään vielä tytär, kun hän valitti tänään aamulla kurkun karheutta, mutta lähti kouluun kun ei se kuulemma haittaa...hänellä 2000IU/päivä!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Natte
|
Viestin otsikko: Re: D-vitamiinipäiväkirja (testiketju) Lähetetty: Ti Maalis 16, 2010 1:41 pm |
|
|
|
Omia kokemuksia nyt vuoden D:n syömisellä: En kertaakaan ole saanut flunssaa tai nuhaa tabujen syömisen jälkeen kun ennen tätä kärsin nuhasta ainakin kolmesti per talvi. Monesti on meinannut nuha tulla nyt mutta se on jäänyt 1:n päivän kurkkukipuun, joka on poistunut seuraavaan päivään mennessä n. 500 mikron D:llä. Normaalisti otan päivässä 250 mikroa, kesällä vähän vähemmän. Sivuhuomautuksena rusketusrajani ovat vieläkin näkyvissä viime kesältä kun ne yleensä katoaa jo jouluun mennessä. En väitä, että D olisi näiden kaikkien ominaisuuksien takana, voihan se olla vain sattumaa, placeboa ja hyvää tuuria.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Neonomide
|
Viestin otsikko: Re: D-vitamiinipäiväkirja (testiketju) Lähetetty: Ti Maalis 16, 2010 4:21 pm |
|
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 11:44 am Viestit: 11437 Paikkakunta: Riversmouth
|
|
Juu, tottakai. Kuten Tamiflun toimiminenkin voi olla vain hyvää tuuria, säkää ja lykkyä.
_________________ “You may drive out Nature with a pitchfork, but she will ever hurry back, to triumph in stealth over your foolish contempt.” *
|
|
| Ylös |
|
 |