139/92/59. Lukemat heittelevät ajankohdasta riippuen. En mittaa koskaan oikeasta kädestä.
Mitä enemmän liikun ja juon kahvia ennen mittausta, tulokset ovat yleensä suositusten mukaisia (130-140/78-80). Keskellä yötä taas valvoessa tulee omituisen korkeita alapainelukemia, verrattuna päiväaikaan.
Kolesterolit normalisoituivat vuosi sitten, ruokavaliolla. Alkoholi, tupakka, stressi pois. Ruokavalio + lisätty liikunta (ei riittävästi vieläkään), pari lisäkiloa vielä pois..Verenpainelääkitys, jonka puolitin itse

Pulssi on aina alhainen 55-60, paitsi eilen illalla satuin mittaamaan päivän ensimmäisen, tuhdin aterian jälkeen. Jostain syystä piti mennä heilumaan lumikolan kanssa ilman ruokalepoa puoleksi tunniksi ulos. Pulssi sen jälkeen 110, laski vasta reilun vartin päästä sisällä normaaliksi.
Huono kunto, vai täyden vatsan aiheuttama reaktio?
Zlade kirjoitti:
En ole koskaan mitannu paineita mun oikeasta kädestä, vaan vasemmasta ja siellähän noi paineet pomppii 70 - 80 välillä. Aiemmin oli alapaine pahimmillaan 120+, sitten tuli lääkitys ja paineet 90+, nyt lopetin lääkityksen omine lupineni ja paineet on tosiaan tossa 70-80 haarukassa.
Edit: ja ikäähän on alle 30 v. että semmosta.

minulle sanottiin, ettei lääkitystä saisi lopettaa ilman valvontaa. Kaulavaltimot voivat tukkeutua, aivoinfarktin vaara, ja että vaikka paineet on ok ja olen eliminoinut pahimmat paineen nostajat pois, ja kolesteroolin aiheuttajat elämästäni, voi sukurasitus ts. verenpainetauti aiheuttaa vakavia ongelmia.
Olen sinua huomattavasti vanhempi. Olet noin nuori, varmista lääkärin seurannassa mistä on kysymys. Entä kolesteroolit tai muut verenpainetta nostavat sairaudet?