Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Su Touko 27, 2012 6:57 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Erityiskorvattavat lääkkeet
ViestiLähetetty: Ma Maalis 01, 2010 11:10 pm 
Poissa

Mua aina watuttaa tuollaiset Jameksen kaltaiset paskan lässyttäjät. Tuossa listassa, jossa mainitaan nämä erityiskorvauksen piirissä olevat sairaudet, joidenka hoitamiseen tarvittavia lääkkeistä KELA sen korvauksen myöntää, on paljon tauteja joilla ei liene mitään tekemistä elintapojen eikä luusereiden kanssa. Tottahan joku luuseri voi näihin tauteihin sairastua, mutta ei tarvitse olla luuseri välttämättä, tauti voi tulla muutenkin. Mulla on neljään eri sairauteen erikoiskorvattavat lääkkeet, ja niistä vain yksi tauti on suoraan riippuvainen elintavoista. Muut ovat autoimmuunisia. Jos olen luuseri tautieni takia, niin sanokaa ihmeessä miten lopetan taudit ja ryhdyn työkykyiseksi, niin voi alkaa elää normaalia elämää. Ehkäpä James ottaisi tautini itselleen... voisin näistä jo luopua.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 01, 2010 11:28 pm 
Poissa

selbstgelernt kirjoitti:
Mua aina watuttaa tuollaiset Jameksen kaltaiset paskan lässyttäjät. Tuossa listassa, jossa mainitaan nämä erityiskorvauksen piirissä olevat sairaudet, joidenka hoitamiseen tarvittavia lääkkeistä KELA sen korvauksen myöntää, on paljon tauteja joilla ei liene mitään tekemistä elintapojen eikä luusereiden kanssa. Tottahan joku luuseri voi näihin tauteihin sairastua, mutta ei tarvitse olla luuseri välttämättä, tauti voi tulla muutenkin. Mulla on neljään eri sairauteen erikoiskorvattavat lääkkeet, ja niistä vain yksi tauti on suoraan riippuvainen elintavoista. Muut ovat autoimmuunisia. Jos olen luuseri tautieni takia, niin sanokaa ihmeessä miten lopetan taudit ja ryhdyn työkykyiseksi, niin voi alkaa elää normaalia elämää. Ehkäpä James ottaisi tautini itselleen... voisin näistä jo luopua.

Se kärsii jo idiotismista, taudeista vaarallisin. Kyl sillä on jo tarpeeks rankkaa. Tai ainaki kaikilla sen läheisyydessä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Maalis 02, 2010 1:47 am 
Poissa

juu, jotain tällaista minäkin epäilen. idiotismi on kyllä pahin mahdollinen sairaus, toivon mukaan ei tule tartuntaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Maalis 02, 2010 10:10 am 
Poissa

Itseoppinut kirjoitti:
Jos olen luuseri tautieni takia, niin sanokaa ihmeessä miten lopetan taudit ja ryhdyn työkykyiseksi, niin voi alkaa elää normaalia elämää.

Ensin tulisi tietää, mitä sana "luuseri" tarkoittaa. Se tarkoittaa häviäjää eikä jonkun kilpailun häviäminen ole tahdon asia.
Niin suurta maratonjuoksukilpailua ei olekaan, etteikö joku sitä voita ja joku tule viimeiseksi. Samoin on noissa kaksinkamppailulajeissa. Toinen voittaa ja toinen häviää eikä häviäminen ole mikään häpeä. Se häviämisen mahdollisuus pitää ottaa huomioon jo siinä vaiheessa, kun menee sinne kehään. Minä en ainakaan häpeä yhtään olla luuseri. Parhaani kun yritän, niin se riittää.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Maalis 10, 2010 1:58 pm 
Poissa

Vatkain kirjoitti:
Wiisas kirjoitti:
JamesBranleur kirjoitti:
Vatkain, ei noihin tauteihin sairastu muut kuin luuserit. Kaikki on kiinni elintavoista. Luuserit eivät jaksa kiinnittää niihin huomiota ja sairastuvat.

Tällaisella yksinkertaisuudella tai tyhmyydellä ei taida päästä luuseri-joukkoon. Ainakaan erikoiskorvauksen piiriin - tähän ei löydy apua vaikka taitaa olla kroonista.

Hitto mikä säälittävä raukka. Trolliparka. :D :D :D

En sentään mielialalääkkeitä käyttävä luuseri :D :D :D

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Maalis 10, 2010 2:03 pm 
Poissa

Ertsu kirjoitti:
Itseoppinut kirjoitti:
Jos olen luuseri tautieni takia, niin sanokaa ihmeessä miten lopetan taudit ja ryhdyn työkykyiseksi, niin voi alkaa elää normaalia elämää.

Ensin tulisi tietää, mitä sana "luuseri" tarkoittaa. Se tarkoittaa häviäjää eikä jonkun kilpailun häviäminen ole tahdon asia.
Niin suurta maratonjuoksukilpailua ei olekaan, etteikö joku sitä voita ja joku tule viimeiseksi. Samoin on noissa kaksinkamppailulajeissa. Toinen voittaa ja toinen häviää eikä häviäminen ole mikään häpeä. Se häviämisen mahdollisuus pitää ottaa huomioon jo siinä vaiheessa, kun menee sinne kehään. Minä en ainakaan häpeä yhtään olla luuseri. Parhaani kun yritän, niin se riittää.

Tää on peli, kyl sä huomaat jos keskityt
http://www.youtube.com/watch?v=GLOOU4UYE3s

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Maalis 10, 2010 6:51 pm 
Poissa

Vatkain kirjoitti:
Kellä muka on oikeasti varaa ostaa lääkkeitä 700 € vuodessa? Se on 60 € kuussa! :(

Jos on täyskorvattavuus niin vitonen apteekissa riittää.

Mutta ajattele jos on opiskelija ja joutuu pulittamaan nuo rahat vuodessa. Minulla on parikin läheistä ja rahat on niin tiukilla opintolainoista huolimatta ettei mitään järkeä (itseä en syö mitään lääkkeitä säännöllisesti).

Profiili  

ViestiLähetetty: To Maalis 11, 2010 8:32 pm 
Poissa

Neonomide kirjoitti:
Jos on täyskorvattavuus niin vitonen apteekissa riittää.

Mutta ajattele jos on opiskelija ja joutuu pulittamaan nuo rahat vuodessa. Minulla on parikin läheistä ja rahat on niin tiukilla opintolainoista huolimatta ettei mitään järkeä (itseä en syö mitään lääkkeitä säännöllisesti).

Onneksi tuo viitonen riittää! Sama se muuten onko työtön vai opiskelija kun molempien kuukausitulot ovat 800 €. Siinäpä on sitten kiva ostaa lääkkeitä viidelläkympillä kuussa jos ei ole erityiskorvattavuutta. :?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 15, 2010 3:39 pm 
Poissa

Itselläni kävi varsin mielenkiintoisesti tuon Kelan korvattavuuden kanssa.

Söin mielialalääkkeitä aikanaan, ja eräänä päivänä apteekissa lääkkeitä hakiessani huomautti kassatäti, että Kela-korttini takana oleva merkintä lääkkeiden täyskorvattavuudesta menee umpeen, eli uutta lääkärinlausuntoa piti hakea. Noh, psykiatrille menin asiani kanssa, ja sain hämmentävän vastauksen. En enää täyttänytkään ehtoja lääkkeiden täyskorvattavuuden saamiseksi. Olin muutaman kuukautta aiemmin muuttanut paikkakunnalle; edellisen asuinpaikkani psykiatri oli minulle kirjoittanut lausunnon Kelaa varten jolla sain täyskorvattavuuden. Syy tähän erilaiseen lausuntoon oli, että hän ei havainnut minussa niitä oireita, jotka tuo toisen paikkakunnan lääkäri oli havainnut. Tietenkään tämä psykiatri ei niitä voinut havaita, koska juuri niihin oireisiin ko. lääkkeet määrättiin. Tämä syy ei psykiatrille kelvannut, joten täyskorvattavuuteen oikeuttavaa lausuntoa en saanut. Ilman tätä lausuntoa lääkkeideni hinta muodostui merkittäväksi taloudelliseksi rasitteeksi.

Näin saattaa käydä joskus, tosin en ole kuullut vastaavista tapauksista.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]