Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
h&h
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ti Loka 10, 2006 3:51 pm |
|
|
Armitage kirjoitti: Totta kai oopiumi on kallista, mutta jossain Afghanistanissa, missä oopiumin ja hampun hintaero on käytännössä nada, ku teet jotain kultaleimaa, niin helppo siihen on siinä vaiheessa ympätä muutama unikko ku niitä puristellaan levyiks. sitten jatketaan sitä ziljoona kertaa välikäsien kautta, ennen ku saapuu suomeen, mutta silti siellä on seassa jotain jäljellä siitä oopiumissa, samassa suhteessa ku oli alun perin itse kannabikseen verrattuna. Totta. Muistaakseni kultaleima-Afgaa ei prässätä levyiksi, eikä muoviteta samalla tavalla kuin p.l.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
SAMAEL
|
Viestin otsikko: Re: Huumeiden väärinkäyttö? Lähetetty: Ti Loka 10, 2006 3:54 pm |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 12:07 pm Viestit: 9998 Paikkakunta: City of Dis
|
2:n varamiehen tuuraaja kirjoitti: Kuinka huumeita siis käytetään oikein?
Oikeinkäyttäjä päihtyy tahi huumaantuu, mutta ei aiheuta vanhinkoa itselleen tai muille.
_________________ *Destroy Everything* (rebuild and start again)
|
|
| Ylös |
|
 |
|
undo1
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Loka 11, 2006 9:52 pm |
|
|
Aylan ulosanti ja "tietämys" aiheesta viittaa kyllä vahvasti siihen ettei hänellä oikeasti mitään kokemusta kannahUUmeen käytöstä ole.
Propagandan uhri sanon minä. 
_________________ ...
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Pokasaha
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Loka 11, 2006 10:24 pm |
|
|
|
Huumeiden väärinkäyttöä ei mielestäni ole, niitä käytetään juuri siihen mihin ne on keksittykin, siis "pöhnän" hankintaan.
Kautta aikain niitä on myös käytetty lääkinnällisessä tarkoituksessa, kun on "pöhnässä" ei tautikaan tunnu.
Mielestäni paras sana kuvaamaan tätä on huumeriippuvuus. Samaa voi sanoa myös viinasta, tupakasta.
_________________ Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Ayla
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Loka 12, 2006 12:00 am |
|
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 3:41 am Viestit: 14567 Paikkakunta: Sverige
|
undo1 kirjoitti: Aylan ulosanti ja "tietämys" aiheesta viittaa kyllä vahvasti siihen ettei hänellä oikeasti mitään kokemusta kannahUUmeen käytöstä ole. Propagandan uhri sanon minä. 
Uuusi urho-undo nikki puolustaa käyttäjiä, tai vanhako?  Ja kyllä minä tiedän että palstan polttajat tykkää pirun huonoa kun entinen polttaja uskaltautuu vastustamaan cannabiksen laillistamista. Jotta antaa palaa urhot ja undot, teidän puraisut ei tee edes kipeää. 
_________________ - Olen arabi.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
undo1
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Loka 12, 2006 5:01 pm |
|
|
Ayla kirjoitti: Uuusi urho-undo nikki puolustaa käyttäjiä, tai vanhako?  Ja kyllä minä tiedän että palstan polttajat tykkää pirun huonoa kun entinen polttaja uskaltautuu vastustamaan cannabiksen laillistamista. Jotta antaa palaa urhot ja undot, teidän puraisut ei tee edes kipeää. 
Jaa-a, mulle nyt on aivan sama kuka sitä kannabista vastustaa, entinen-/nykyinenpolttaja. Se nyt vaan on aika selvää tekstiesi ja tietämyksesi perusteella, ettet ole koskaan kannabiksen parissa kummemmin puuhaillut.
Käyttäjiä puollustan, koska sinunlaisesi luupäät tuomitsevat päihteen täysin, vaikkei se nyt kovin kummoinen päihde ole. Eihän kannabiksella saa kunnolla edes päätään sekaisin. Tosin, eipä sitä "päänseloittamiseen" edes läheskään kaikki käytä vaan rentoutuakseen ja mietiskelyyn. On toki ihmisiä jotka hakevat sitä päänsekoitusta myös kannabiksesta, mutta niille nyt yleensä kelpaa kaikki "eväät".
Laitonta tai ei, poltan sitä sillointällöin silti.
_________________ ...
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Armitage
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Loka 12, 2006 5:31 pm |
|
Liittynyt: Pe Touko 06, 2005 12:22 pm Viestit: 6236 Paikkakunta: Hki
|
|
Eilen poltin vähän röökin kärjessä taas pitkästä aikaa, ja kyllä se vaikuttaa heikentävästi psyykkeeseen, se täytyy myöntää. Mutta töissä olen ollut normaalisti.
Jos olisin alkoholia ottanut krapulaan asti, en olisi päässyt edes töihin. Viime lauantailta sellainen krapulakokemus, että oksensin kahdesti ja meinasin ahdistua hengiltä, enkä voinut vastata puhelimeen. Tänään, huumeita käyttäneenä, ei mitään vastaavaa.
Kumpi sinusta Ayla on terveemmän kuulloista?
Kumman sinä sallit minulle, jos saat päättää?
A) Sen, että juon 7 tuoppia, ja oksennan ja sairastan koko seuraavan päivän, ja siten hukkaan elämästäni yhden päivän, vai
B) Sen, että poltan vähän ganjaa, ja sitten seuraavana päivänä sen huomaa ainoastaan minä henk. koht. siitä, että paras terä päästä on vähän kateissa, 95% kapasiteetista käytössä, ja on vähän rennompi olo. Kaiken mitä olin suunnitellut pystyn kuitenkin tekemään.
Kumpi on teidän lukijoiden mielestä tuomittavampaa? Veikkaan että B, ja syy, koska se on laitonta. Ja ajatus on yhtä viisas, kuin se, että jos olisi laillista leikata käsi irti ja laitonta laittaa korvakoru, niin käden irtileikkaaminen on vähemmän tuomittavaa, koska se ei ole laitonta.
_________________ P*SK** = The whole system is "ei feiksöuyh"
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Ayla
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Loka 12, 2006 6:54 pm |
|
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 3:41 am Viestit: 14567 Paikkakunta: Sverige
|
undo1 kirjoitti: ...Se nyt vaan on aika selvää tekstiesi ja tietämyksesi perusteella, ettet ole koskaan kannabiksen parissa kummemmin puuhaillut.....
.....Käyttäjiä puollustan, koska sinunlaisesi luupäät tuomitsevat päihteen täysin, vaikkei se nyt kovin kummoinen päihde ole.
Ad_hominem.
_________________ - Olen arabi.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tiäremiäs
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Loka 12, 2006 7:03 pm |
|
|
Käräytän palstan kaikki "narkomaanit" ja pääsen sankarina iltalehteen.
Saan siitä rahallista hyötyä, koska ne maksaa palkkiota, kun pyydän.
Olen työtön ja tarvin kaljaa. kaljasta ei tuu ongelmia, koska se on laillista.
Saatanan paskiaiset perkele!!!!
ähähähähäähähäh 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
hoh hoijaa
|
Viestin otsikko: Savor-hälytys! Missä Savor luuhaa? Lähetetty: To Loka 12, 2006 7:23 pm |
|
Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 8:26 pm Viestit: 206 Paikkakunta: korkeasaari
|
Täällä on kymmeniä eri merkkisiä sekopäitä pelastamassa tai sekoittamassa maailmaa.
Pääni räjähtää/laajenee/käpertyy suurempaan tilaan ja panta eli planeetan kiertorata tiukistuu otsalleni.
Lääkkeet eivät auta! Savor, tule pelastamaan minut tieteellis-romanttisilla tarinoillasi sydänten laajenevasta sykkeestä räjähtäen kosmologian tuolle puolen. 
_________________ Jumalan kämmenellä ei pelkää lintunen, Jumalan kämmenellä ei pelkää ihminen.
Jumalan kämmenellä on paikka jokaiselle..
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Echi
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Loka 12, 2006 8:30 pm |
|
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 1:22 am Viestit: 5509 Paikkakunta: Kioto
|
Ayla kirjoitti: Uuusi urho-undo nikki puolustaa käyttäjiä, tai vanhako?  Ja kyllä minä tiedän että palstan polttajat tykkää pirun huonoa kun entinen polttaja uskaltautuu vastustamaan cannabiksen laillistamista. Jotta antaa palaa urhot ja undot, teidän puraisut ei tee edes kipeää. 
Hmm... Kuinka paljon poltitkaan silloin aikoinasi? Mitkä olivat vaikutukset? Olitko koukussa aineeseen? Menitkö siitä täysin sekaisin? Mainitse kaikki negatiiviset asiat suhteutettuna vaikka alkoholiin. Oletko varma ettet kuulu sellaiseen ryhmään joka saa kannabiksesta pahan olon? Eikö tässä asiassa kannattaisi tämän takia luottaa enemmän tieteellisiin tutkimustuloksiin jotka on tehty huomattavasti laajemmalla otannalla.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
h&h
|
Viestin otsikko: Lähetetty: La Loka 14, 2006 5:04 am |
|
|
Ayla kirjoitti: Echi kirjoitti: Eikö tässä asiassa kannattaisi tämän takia luottaa enemmän tieteellisiin tutkimustuloksiin jotka on tehty huomattavasti laajemmalla otannalla. Ayla meni opettamaan toiseen forumiin. Sellaiseen jossa kaikki ovat samaa mieltä ja kehuvat toisiensa mielipiteitä ja vastustavat yhdessä jotakin. Sellaisesta saa voimia ja yhteenkuuluvuuden tunnetta, joka on hyväksi yksilön haavoittuneelle itsetunnolle. Mutta mikä olisi hyväksi yhteiskunnan hyvinvoinnille..
Ayla todennäköisesti kuitenkin tietää jo vastaukset kysymyksiisi sisimmässään.
Minulla on selvänäkijän ja telepapin kyky nähdä Aylan sisimpään, se on ehkä omituista, mutta minä tosiaan tiedän jo Aylan kannan hänelle esittämiisi kysymyksiin ja koko aiheeseen. Luulen että sinäkin Echi näet sinne, kun vain tahdot.
Ayla tulkoon korjaamaan mahdolliset harhani ja oikomaan käsitykseni, jos tarpeen.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
useri
|
Viestin otsikko: Lähetetty: La Loka 14, 2006 6:11 am |
|
|
|
AYLA
vai pitäiskö sanoa
vaikka
öylä
sillähän ei näemmä ole väliä
miten kutsuu vihollistaan...
mutta...
otetaan vartailuun...
kukka ja viina...
niin jokainen ketä on kumpaakin käyttänyt
tietää kumpi on pahempi...
simppeliä...
_________________ VALHETTA VASTAAN ON HELPPO TAISTELLA...
http://video.google.com/videoplay?docid ... 1845273917
|
|
| Ylös |
|
 |
|
useri
|
Viestin otsikko: Lähetetty: La Loka 14, 2006 7:41 am |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
mustikka
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Su Loka 22, 2006 6:32 pm |
|
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 6:23 pm Viestit: 71 Paikkakunta: Helsinki
|
Olen käyttänyt vain laillisia huumeita. Niitä, joita saa joko lääkkeen (Diapam, Opamox ja Panacod) mukana tai laillisissa nautintoaineissa, kuten kahvi ja alkoholi.
Riippuvuuden ja väärinkäytön raja on hyvin yksilöllinen. Minulla kaikkein vaikein oli päästä eroon kahvista. Toistaalta liikakäyttö aiheutti vapinaa ja unettomuutta ja toisaalta lopetus päivätorkahteluita, päänsärkyä, vapinaa ja huimausta. Kaikki nämä vaikeuttivat minun elämää ja aiheuttivat poissaoloja töistä -> siis vain yhden laillisen kahvin takia!! Onneksi kroppa teki tätä riippuvuudenpoistoa vain viikon, jonka jälkeen alkoi olla normaali olo.
Nyt olen ollut koko raskauden ajan lähes riippumaton. Vain suklaata pitää joskus saada 
_________________ meillä on kova tarve = kukaan järkevä ei halua meille töihin meillä on jatkuva tarve = aikataulut kusee pahan kerran kilpailukykyinen palkka = noin 60% liiton suosituksesta
|
|
| Ylös |
|
 |