Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Bluezone.fi
|
Viestin otsikko: Re: Kasvuhormoni, HGH Lähetetty: Ti Tammi 10, 2012 5:01 am |
|
|
|
Juustothan on kanssa vissiin aika pitkälti pelkkää kaseiinia proteiineiltaan. Ainakin juustonvalmistuksessa syntyy heraa sivutuotteena.
_________________ www.puhdasruoka.fi uusi ravinto- ja terveysfoorumi
|
|
| Ylös |
|
 |
|
PeterH
|
Viestin otsikko: Re: Kasvuhormoni, HGH Lähetetty: To Tammi 12, 2012 12:09 am |
|
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 10:18 pm Viestit: 2819 Paikkakunta: Espoo
|
|
Ja raejuustossa on tietääkseni sekä hera että kaseiini mukana.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tootired
|
Viestin otsikko: Re: Kasvuhormoni, HGH Lähetetty: To Tammi 12, 2012 4:57 am |
|
|
Niin, alkaa tuntua siltä että HGH erittyy ihan OK jos vain saa kunnon yöunet ja alla esim. listaa mitä voi tukea vahava laadukasta unta jlloin kasvuhormonikin tankkautuu.... http://fooddemocracy.wordpress.com/2008 ... hts-sleep/Foods for a good night’s sleep: (Foods that are high in carbohydrates and calcium, and medium-to-low in protein are ideal for promoting sleep) • Dairy products: cottage cheese, cheese, milk•Soy products: soy milk, tofu, soybean nuts •Honey•Almonds •Banana •Seafood •Meats •Poultry •Whole grains •Beans •Rice •Oatmeal •Hummus •Lentils •Turkey •Hazelnuts •Peanuts •Avocado •Eggs •Sesame seeds, sunflower seeds, flaxseeds •Papaya •Mushrooms •Grapefruit
_________________ Don't give up!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tootired
|
Viestin otsikko: Re: Kasvuhormoni, HGH Lähetetty: To Tammi 12, 2012 7:53 pm |
|
|
Mun tapauksessa ainakin metsään meni ao. testi eli yö levoton ja sain juosta WCssä vähän väliä joten hunaja "liian nopeaa" sokeri .... Koko päivän väsyä oloa ja pääkipua.. tootired kirjoitti: Niin, alkaa tuntua siltä että HGH erittyy ihan OK jos vain saa kunnon yöunet ja alla esim. listaa mitä voi tukea vahava laadukasta unta jlloin kasvuhormonikin tankkautuu.... http://fooddemocracy.wordpress.com/2008 ... hts-sleep/Foods for a good night’s sleep: (Foods that are high in carbohydrates and calcium, and medium-to-low in protein are ideal for promoting sleep) • Dairy products: cottage cheese, cheese, milk•Soy products: soy milk, tofu, soybean nuts •Honey•Almonds •Banana •Seafood •Meats •Poultry •Whole grains •Beans •Rice •Oatmeal •Hummus •Lentils •Turkey •Hazelnuts •Peanuts •Avocado •Eggs •Sesame seeds, sunflower seeds, flaxseeds •Papaya •Mushrooms •Grapefruit
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Shriek
|
Viestin otsikko: Re: Kasvuhormoni, HGH Lähetetty: To Tammi 12, 2012 9:21 pm |
|
|
PeterH kirjoitti: Maitorahka on lähes puhdasta kaseiinia. Kaseiini muodostaa ruuansulatuksessa "klimpin" joka hidastaa muiden ravintoaineiden imeytymistä. Eli osta heraprotskua ja sekoita sitä rahkaan, niin saat yöproteiinisi halvalla. Tämäpä hyvä tietää. Minulla rahka on ollut jo pitkän aikaa osa iltapalaa. tootired kirjoitti: Foods for a good night’s sleep: (Foods that are high in carbohydrates and calcium, and medium-to-low in protein are ideal for promoting sleep) En edelleenkään ymmärrä, millä perusteella hiilihydraatteja tarvitsee yöllä niin paljon, että asiaa pitää oikein korostaa? Jos saa hiilihydraatteja päivällä syödyistä aterioista tarpeeksi, niin käsittääkseni niitä ei tarvitse seuraavan kerran kuin vasta aamulla.  Minä en ainakaan tykkää herätä nälän tuntemukseen, koska joskus se on se ainoa syy, miksi herään liian aikaisin. Noin käy yleensä silloin, kun vetää iltapalaksi liian vaaleata viljaa ja liikaa sokerista.
_________________ I could not bring / My passions from a common spring / From the same source I have not taken My sorrow; I could not awaken / My heart to joy at the same tone; / And all I loved, I loved alone.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tootired
|
Viestin otsikko: Re: Kasvuhormoni, HGH Lähetetty: Pe Tammi 13, 2012 4:02 pm |
|
|
PeterH kirjoitti: Maitorahka on lähes puhdasta kaseiinia. Kaseiini muodostaa ruuansulatuksessa "klimpin" joka hidastaa muiden ravintoaineiden imeytymistä. Eli osta heraprotskua ja sekoita sitä rahkaan, niin saat yöproteiinisi halvalla. Kaseiini on läheistä sukua gluteenille, joten ihan harmitonta tavaraa se ei ole. Melkoinen hukkaproteiini joka soveltuu paremmin liiman valmistukseen. Rahkaa ostin ja heraproteiinia oli jo joten kokeilen kombia, kiitos vinkistä Käytän normisti nykyään erittäin vähän maitoa ja viljaa, joten jospa kestän kokeilun...
|
|
| Ylös |
|
 |
|
PeterH
|
Viestin otsikko: Re: Kasvuhormoni, HGH Lähetetty: Pe Tammi 13, 2012 9:51 pm |
|
|
tootired kirjoitti: Rahkaa ostin ja heraproteiinia oli jo joten kokeilen kombia, kiitos vinkistä Eipä kestä.  Heraproteiinissa yksinään on nimittäin yleensä se ongelma, että jos sitä tempaisee paljon yhdellä kertaa, se käynnistää glukoneogeneesin, eli suurin osa siitä hajotetaan energiaksi kun yhtäkkistä proteiinylimäärää ei kroppa ehdi hyödyntää lihasmassan rakentamiseen. Ja jos se ei imeydy, niin sitten se pierettää kun proteiiniylimäärä päätyy bakteerien ruuaksi. Itselleni tulee liian isosta proteiinipaukusta kuuma ja epämukava olo. Johtunee varmaankin ylläolevista tekijöistä. Kaseiinilla tämän proteiinitulvan saa vapautumaan verenkiertoon hitaammin, jolloin lopputulos on parempi. Rahka tai kaseiini yksinään on melko hyödytöntä. Kaseiini ei ole järin hyöyllinen proteiini ihmiselle. Siitä valmistetaan mieluummin liimaa, maalia ja muoveja. Huom: jos haluat nauttia myös hyviä vitamiineja ja antioksidantteja esim. teestä tai marjoista, vältä rahkaa ja muita maitotuotteita niiden kanssa. Kaseiini sitoutuu flavonoideihin ja heikentää niiden imeytymistä. Niin namia kuin marjarahka onkin, valitettavasti rahka pilaa marjojen ravintoarvon.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Bushmaster
|
Viestin otsikko: Re: Kasvuhormoni, HGH Lähetetty: Pe Tammi 13, 2012 9:56 pm |
|
Liittynyt: To Joulu 13, 2007 9:37 pm Viestit: 2783 Paikkakunta: Internets
|
|
Proteiiniannoksen tuoma kuumuus ja muut oireet voivat johtua myös siitä, että keho saa runsaasti tiettyjä aminohappoja, jotka voivat nostaa aineenvaihduntaa, kuten esimerkiksi tyrosiini. Puhdasta tyrosiinia annostelemalla minulle tulee ainakin energisempi olo.
_________________ SCINET - SCIENTIA EST POTENTIA
Bushmaster kirjoitti: Minä olen aina oikeassa ja silloin kun olen väärässä se johtuu siitä että joku muu on antanut minulle väärää informaatiota.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tootired
|
Viestin otsikko: Re: Kasvuhormoni, HGH Lähetetty: Pe Tammi 13, 2012 11:06 pm |
|
|
Bushmaster kirjoitti: Proteiiniannoksen tuoma kuumuus ja muut oireet voivat johtua myös siitä, että keho saa runsaasti tiettyjä aminohappoja, jotka voivat nostaa aineenvaihduntaa, kuten esimerkiksi tyrosiini. Puhdasta tyrosiinia annostelemalla minulle tulee ainakin energisempi olo. Syön uupumuksen takia aika paljon proteiinia päivisinkin (kanaa, kalkkunaa jne) joten saankohan siten tyrosiinia liikaa kun paino meinaa laskea tai mun pitää syödä protskuja, öljyjä usein ettei paino laske ? ps. lasillinen rahkaa (Rainbow, natrelli, rasvaton), proteiinia 12g), johon pari lusikallista heraprotsuja (Fastin Hera80), nyt otettu yötä varten 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tootired
|
Viestin otsikko: Re: Kasvuhormoni, HGH Lähetetty: La Tammi 14, 2012 10:41 am |
|
|
|
Huh mikä närästysrefluksi tulikaan vartin päästä kun otin ao. cocktailin yöproteiiniksi?! Tuntui ettei Valmariinkaan auta vaan piti ottaa lisäksi Pepcid-duo närästyslääke.
" lasillinen rahkaa (Rainbow, natrelli, rasvaton), proteiinia 12g), johon pari lusikallista heraprotsuja (Fastin Hera80), nyt otettu yötä varten "
Onkohan mun vatsahapot ihan liian sekaisin/yliherkkiä? Vai onko rahkalla taipumusta närästyttää? Vai oliko toi testi viimonen niitti sille faktalle että maito/kaseiini on myrkkyä mun elimistölle?!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Bushmaster
|
Viestin otsikko: Re: Kasvuhormoni, HGH Lähetetty: La Tammi 14, 2012 2:02 pm |
|
Liittynyt: To Joulu 13, 2007 9:37 pm Viestit: 2783 Paikkakunta: Internets
|
[quote="tootired" Syön uupumuksen takia aika paljon proteiinia päivisinkin (kanaa, kalkkunaa jne) joten saankohan siten tyrosiinia liikaa kun paino meinaa laskea tai mun pitää syödä protskuja, öljyjä usein ettei paino laske ?  [/quote] Eipä proteiini nyt mikään varsinainen piriste ole, tietyissä tapauksissa päinvastoin, mutta jos syöt vähemmän kuin kulutat(noin 2500-3000kcal) niin tietenkin laihdut.
_________________ SCINET - SCIENTIA EST POTENTIA
Bushmaster kirjoitti: Minä olen aina oikeassa ja silloin kun olen väärässä se johtuu siitä että joku muu on antanut minulle väärää informaatiota.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
PeterH
|
Viestin otsikko: Re: Kasvuhormoni, HGH Lähetetty: La Tammi 14, 2012 2:15 pm |
|
|
tootired kirjoitti: Huh mikä närästysrefluksi tulikaan vartin päästä kun otin ao. cocktailin yöproteiiniksi?! Tuntui ettei Valmariinkaan auta vaan piti ottaa lisäksi Pepcid-duo närästyslääke. Proteiini yleisesti vaatii aika kovat hapot sulaakseen. Oma yöreseptini on tämä: Rahkaa, heraproskua, mutta myös paljon turkkilaista jogurttia (Lindahlsin partaukko). En tiedä onko tällä merkitystä, mutta kokeile. Oma tavoitteeni on siis että joukossa on myös kunnolla rasvaa. Pelkkä rahka + hera on käytännössä rasvatonta. Jos partaukko ei sovi, kokeile kermaa, voita tai avokadoa. Jos maitotuotteet eivät vaan mene, niin ehkä kunnon määrä kuitua proteiinin yhteydessä hieman hidastaa imeytymistä. Visiblin, höyrytetty kukkakaali, 100% ruisleipä, tjsp. (riippuen millaista rasva/proteiini/hiilihydraatti -suhdetta haluat pitää yllä, vältätkö viljaa, tms)
|
|
| Ylös |
|
 |