- ryömi maassa, sairasta paljon lapsena
- ravinto
- liikunta
- tulehdustilaa ylläpitävien ruokien välttely ja ehkäisevien särviminen
- tee asoita joista saa myös arkeen hyvää fiilistä
- älä stressaa terveenä pysymisestä. Tämä ei ole mikään piikittely vapaatyylille, ja tästä tuli myös mieleeni sellanen huomio että josksus jos olen ajatellut että "nyt kyllä taisi kylmä puraista" tms. niin tuntunut usein juuri tällöin limakalvoissa päivän sisään jotain tuntemuksia kuitenkaan yltymättä pahemmaksi. Eli voisiko kyseessä olla ns. nosebo vaikutus, elimistö rupeaa valmistautumaan johonkin pelkän hetkellisen epäilyksen perusteella? Tai sitten vaan on puraissut ken tietää sen.
vapaatyyli kirjoitti:
voisin suositella ruusunjuuri uutetta lisäksi vaikkakin olen hieman epävarma toimiiko kyseinen tuote edes.
Itse en juurikaan ole huomannut vaikutuksia, mutta suositaan suomalaista niin suositellaan nyt silti

.
Et nyt pääse näin vähällä, järjetöntä. Toi hymiö ja suomalaisuus ei alkuunkaan riitä selittämään tätä suositusta.
Joskus testaillut. Alkuun voi antaa energiaa ja fiilistäkin, mutta toimii loppupäivää kohden kuitenkin juuri päinvastoin mitä lupaillaan, eli tekee jotenkin stressiherkäksi ja hermostuneeksikin. Kokonaisuudessaan verrattaen ihan mielenkiintoiset vaikutukset kuitenkin,pitää ehkä joskus tuolta hyllystä muutama tippa vielä tirautella.
...ja ylläri pylläri nytpä muistin että tällä psytyy lisäksi voimistamaan huomattavasti opiaattien vaikutuksia,
tarvittaessa tietenkin, taisi olla itsessäänkin jotain niiden kaltaisia vaikutuksia. Tämä tosin tökkii sen verran aihetta vastaan että toisin kun endomorfiinit, ulkopuolelta tuodut opiaatit tai yleensäkin perus opioidit väliaikaisesti heikentävät immuniteettiä vaikka kivun ja stressin eliminoikin. Tästä päästään siihen että eikös liikunta näinkin paranna puolustuskykyä.
Lainaa:
4. Hygienia jne..: Pese kädet aina aika ajoin etenkin ennen syömistä ja vessareissu jälkeen, älä avaa vessan ovea kädellä vessareissun jälkeen julkisessa vessassa vaan hanskalla tai hihalla jne...
Pakko suositella sarvikuonoa jota itse käytän lähes päivittäin, pitää röörit puhtaana hyvin:
Pakko jatkaa sen verran että hygienian liian pitkälle vieminen pidemmällä aikavälillä voi myös tehdä alttiimmaksi sairastelulle.
Luulisi että nenuun ulkopuolisilla nesteillä jatkuvasti läträtessä pääsisi vain herkemmin taudinaiheuttajia suoraan limakalvoille, mutta enpä siis asiaa tunne.
Lainaa:
hyviä ihmissuhteita ja vaikkapa päivittäinen rentoutumis/meditaatio harjoitus tasapainottamaan koko kroppaa.
Tää oli hyvä, painottaen ihmissuhteissa sanaa _hyviä_. Rentoutuminen samoin todella tärkeää varsinkin sillon kun muuten fyysisiä tai yhtälailla mentaalisia aktiviteetteja paljon.