Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Skitsorusina
|
Viestin otsikko: Lähetetty: La Heinä 01, 2006 9:41 pm |
|
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 12:36 am Viestit: 885 Paikkakunta: Oulu
|
|
Tämä lääkäri kylläkin runttasi sormensa niin lujaa vatsaan, että mainitsin sen käyvän perkeleen kipeää ja muistaakseni pyysin kokeilemaan umpisuoltakin mutta en perkele vieköön niin lujaa.
Kertoisitko tarkemmin tuon menetelmän (luen aikapaljon lääkärien oppaita). Milloin se on tullut käyttöön-leikkauksestani on kahdeksan vuotta.
Kyseessä saattoi silti olla erehdys sijainnista, koska KAIKKI tekevät virheitä, KAIKKI. Ammattilaiset vain todella harvoin, tämä heidät normi-ihmisistä erottaa. Täysin opitut asiat usein hetkellisesti unohtuvat (koska niitä ei enä ajattele). Ja loppujen lopuksí ammattilaisetkin tekevät USEIN jonkin suuren mittakaavan virheen-miten moni lääkäri onkaan kreationisti.
Olen jutellut riittävän monen akateemisesti koulutetun ihmisen kanssa nähdäkseni millaisia perusasioita ihmiset unohtelevat.
Ps tämä ei todellakaan tarkoita sitä että yhtyisin parantuneen höpsismiin.
_________________ Kaikki morulamaatuskat ovat helinäkeijuja.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Doctor
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ti Syys 19, 2006 7:18 pm |
|
|
|
Entä jos haluaa erikoistua lasten neurokirurgiaa niin pitääkö ensin erikoistua neurokirurgiaan ja sitten suuntautua lapsiin, vai pitääkö luke lastenkirurgiksi ja sitä kautta neurokirurgiaan?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Phoneman
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ti Syys 19, 2006 7:51 pm |
|
Liittynyt: La Heinä 29, 2006 8:16 pm Viestit: 391 Paikkakunta: Helsinki, joskus Vantaa, Tampere ja Karttula
|
|
Tämä ei kyllä liity lääkäreihin, mutta tietääkö joku, tarvitseeko lentäjä pitkää matikkaa lukiossa?
_________________ Edellisen viestin kirjoittajaa tai edellistä viestiä ei Terveysministeriön suosituksen mukaan kannata ottaa todesta.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tiäremiäs
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Su Syys 24, 2006 7:54 pm |
|
|
Phoneman kirjoitti: Tämä ei kyllä liity lääkäreihin, mutta tietääkö joku, tarvitseeko lentäjä pitkää matikkaa lukiossa?
Hyvä kielitaito ja hyvä näkö on tärkein ominaisuus.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
gefilus
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Su Syys 24, 2006 8:52 pm |
|
|
|
Tämä ei kyllä liity lääkäreihin, mutta tietääkö joku, tarvitseeko vessanpöntön kantta avata, jos sinne meinaa kusta? Minä en osaa selvittää itse mitään mistään muualta kuin netin keskustelupalstoilta.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Bomt Kneder
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Su Syys 24, 2006 9:08 pm |
|
|
MD kirjoitti: Hyvään kliiniseen käytäntöön kuuluu vatsavaivoja valittavan potilaan koko vatsan palpointi. Lääkiksessä opetetaan, että ensimmäiseksi ei koskaan paineta kipeätä kohtaa.
Muistaakseni NLY aikoinaan piti jonkinlaista kirjaa lääkäreiden sanelukukkasista. Ainakin osa löytyy täältä:
http://www.hype.fi/vitsit/view.php?id=334
Tuolta puuttuu kuitenkin yksi klassikko: "Kirurgi Tamminen tulee painamaan potilasta."
|
|
| Ylös |
|
 |
|
MD
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Su Syys 24, 2006 9:18 pm |
|
|
|
Yup. Vitsistä käy sekin, että minulle vieläkin tulee Nuori Lääkäri- lehti. Tulkoon, hamaan hautaan saakka. Minä olen ikinuori, kunnes toisin todistetaan. Vielä kuolemankin jälkeen - olen silloin - nuorena nukkunut.
|
|
| Ylös |
|
 |