Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Su Touko 27, 2012 8:14 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 01, 2006 9:41 pm 
Poissa

Tämä lääkäri kylläkin runttasi sormensa niin lujaa vatsaan, että mainitsin sen käyvän perkeleen kipeää ja muistaakseni pyysin kokeilemaan umpisuoltakin mutta en perkele vieköön niin lujaa.

Kertoisitko tarkemmin tuon menetelmän (luen aikapaljon lääkärien oppaita). Milloin se on tullut käyttöön-leikkauksestani on kahdeksan vuotta.

Kyseessä saattoi silti olla erehdys sijainnista, koska KAIKKI tekevät virheitä, KAIKKI. Ammattilaiset vain todella harvoin, tämä heidät normi-ihmisistä erottaa. Täysin opitut asiat usein hetkellisesti unohtuvat (koska niitä ei enä ajattele). Ja loppujen lopuksí ammattilaisetkin tekevät USEIN jonkin suuren mittakaavan virheen-miten moni lääkäri onkaan kreationisti.

Olen jutellut riittävän monen akateemisesti koulutetun ihmisen kanssa nähdäkseni millaisia perusasioita ihmiset unohtelevat.

Ps tämä ei todellakaan tarkoita sitä että yhtyisin parantuneen höpsismiin.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 19, 2006 7:18 pm 
Poissa

Entä jos haluaa erikoistua lasten neurokirurgiaa niin pitääkö ensin erikoistua neurokirurgiaan ja sitten suuntautua lapsiin, vai pitääkö luke lastenkirurgiksi ja sitä kautta neurokirurgiaan?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 19, 2006 7:51 pm 
Poissa

Tämä ei kyllä liity lääkäreihin, mutta tietääkö joku, tarvitseeko lentäjä pitkää matikkaa lukiossa?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 24, 2006 7:54 pm 
Poissa

Phoneman kirjoitti:
Tämä ei kyllä liity lääkäreihin, mutta tietääkö joku, tarvitseeko lentäjä pitkää matikkaa lukiossa?

Hyvä kielitaito ja hyvä näkö on tärkein ominaisuus.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 24, 2006 8:52 pm 
Poissa

Tämä ei kyllä liity lääkäreihin, mutta tietääkö joku, tarvitseeko vessanpöntön kantta avata, jos sinne meinaa kusta? Minä en osaa selvittää itse mitään mistään muualta kuin netin keskustelupalstoilta.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 24, 2006 9:08 pm 
Poissa

MD kirjoitti:
Hyvään kliiniseen käytäntöön kuuluu vatsavaivoja valittavan potilaan koko vatsan palpointi. Lääkiksessä opetetaan, että ensimmäiseksi ei koskaan paineta kipeätä kohtaa.

Muistaakseni NLY aikoinaan piti jonkinlaista kirjaa lääkäreiden sanelukukkasista. Ainakin osa löytyy täältä:

http://www.hype.fi/vitsit/view.php?id=334

Tuolta puuttuu kuitenkin yksi klassikko: "Kirurgi Tamminen tulee painamaan potilasta."

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 24, 2006 9:18 pm 
Poissa

Yup. Vitsistä käy sekin, että minulle vieläkin tulee Nuori Lääkäri- lehti. Tulkoon, hamaan hautaan saakka. Minä olen ikinuori, kunnes toisin todistetaan. Vielä kuolemankin jälkeen - olen silloin - nuorena nukkunut.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]