Tieteessä nyt

Teetkö työtä elääksesi vai elätkö työtä tehdäksesi?  
Visionääri 20XO-kilpailu koululaisille 7.10.2011–29.2.2012.
Haasta itsesi ja osallistu!
Tsekkaa
video ja kilpailuohjeet. 

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Ma Helmi 13, 2012 6:32 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 271 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mikä avuksi laihtumiseen?
ViestiLähetetty: Pe Helmi 05, 2010 8:35 pm 
Poissa

Ertsu kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:
sapetix kirjoitti:
Hyvä ja herkullinen laihdutuskeino ovat Runebergintortut :
Kuva

Näillä kyllä laihtuu ja konjakkikahvin kera tietty.

Rupesit sitte vitsailemaan...

Ei tuossa mitään vitsailemista ole. Minä olen aina tykännyt ruuneberintortuista, enkä ole lihava. Päinvastoin, kärsin nuorena alipainosta. Olisin aina halunnut olla isokokoinen, koska isokokoisen miehen on helpompi saada naista.

No, onneksi pääsin lisääntymään fiksun naisen kanssa, joten enää ei tarvi olla isokokoinen.

Olisit syöny berliininmukkeja. Niitä mä söin karkkipäivänä pienenä. Sain paljon bimboja ja pääsin kastaa lapaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Helmi 05, 2010 10:40 pm 
Poissa

Vähähiilarinen ruokavalioni jatkuu ja näläntunne pysyy aika hyvin kurissa kun popsin kasviksia ja proteiinia..

Sokeri on kait se ihan kaikkein ketkuin, joka nostaa verensokerit nopsaan mutta ne myös laskee nopsaan ja siitä seuraa pöhnäkankkus olotila, joka heijastuu tietenkin mielialoihin, jotka sahaa riemusta ketutuksiin..

En tiä onko hypötalamukseni vähän möksällään kun ei saa tällähetkellä mitään extraa. Kohta on luvassa teetä ja torvisoittoa ilman sokrua, möks, möks..
Mutta huomenna tulee kylään poikaystävä ja a´vot.. :mrgreen: eiköpähän iloks muutu..

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Helmi 05, 2010 11:13 pm 
Poissa

jos on rahaa ja kontakteja, esim. kilpauimareihin ja miksei muihinkin kilpaurheilijoihin, niin ihmisille suunnattua kasvuhormonia eli HGH:ta ja kaveriksi T3-kilpirauhashormonia. näillä palaa rasva hyvin nopsaan, tietysti ruokavalion ja kuntoilun tulee olla kunnossa.

kaiken ydin on että kaloreiden kulutus on suurempi kuin niiden saanti ravinnosta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Helmi 05, 2010 11:42 pm 
Paikalla

Lainaa:
Gabriel kirjoitti:
Ei tuossa mitään vitsailemista ole. Minä olen aina tykännyt ruuneberintortuista, enkä ole lihava. Päinvastoin, kärsin nuorena alipainosta. Olisin aina halunnut olla isokokoinen, koska isokokoisen miehen on helpompi saada naista.

No, onneksi pääsin lisääntymään fiksun naisen kanssa, joten enää ei tarvi olla isokokoinen.

Olisit syöny berliininmukkeja. Niitä mä söin karkkipäivänä pienenä. Sain paljon bimboja ja pääsin kastaa lapaa.

Minäkin pääsin kastaan lapaa, vaikka söin äidin tekemää pullaa.
Parempi myöhään kuin ei silloinkaan, vai miten se menee?

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Helmi 05, 2010 11:56 pm 
Poissa

eppu55 kirjoitti:
jos on rahaa ja kontakteja, esim. kilpauimareihin ja miksei muihinkin kilpaurheilijoihin, niin ihmisille suunnattua kasvuhormonia eli HGH:ta ja kaveriksi T3-kilpirauhashormonia. näillä palaa rasva hyvin nopsaan, tietysti ruokavalion ja kuntoilun tulee olla kunnossa.

kaiken ydin on että kaloreiden kulutus on suurempi kuin niiden saanti ravinnosta.

Mä oon ymmärtänyt että hormoneilla puljaaminen on varallista.
Jos ihminen on terve mutta on vaan laiska liikkumaan ja syö epäterveellisesti, joku hormonivalmiste voi aiheuttaa jonkun sairauden..

Välillä mietityttää että mihin on kadonnut ihmisten terve järki mutta ei kai sitä ennenkään kaikilla ollut. Hurjilla oli vaan erilaiset konstit pilata terveytensä ja kuolla nuorena.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 06, 2010 12:15 am 
Paikalla

Kerros nyt Pönni, miten paino saadaan nousemaan. Olin 65 kiloinen rääpäle, kun menin töihin Lokomolle. Raskaita kappaleita nostelemalla ja välillä punttisalilla käymällä sain painoni nousemaan 20 kiloa n. 9 vuodessa. Parhaimmillani painoin n. 90 kg, mutta nyt painoni on pudonnut, koska en ole moneen vuoteen tehnyt käytännössä mitään.

Siis millä saavutettu paino säilytetään?

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 06, 2010 9:30 am 
Poissa

Ertsu kirjoitti:
Kerros nyt Pönni, miten paino saadaan nousemaan.

Kasvattamalla lihaksia.

Ei itteään rasvalla kannata ympäröidä, sisäelimistä puhumattakaan.

"""Vartalolihavuudessa vatsaonteloon, sisäelinten ympärille on kertynyt runsaasti rasvaa. Tämä ns. viskeraalinen rasva on metabolisesti erilaista ja terveydelle haitallista, ja liittyy insuliiniresistenssin kehittymiseen."""

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 06, 2010 1:15 pm 
Poissa

Ertsu kirjoitti:
Kerros nyt Pönni, miten paino saadaan nousemaan. Olin 65 kiloinen rääpäle, kun menin töihin Lokomolle. Raskaita kappaleita nostelemalla ja välillä punttisalilla käymällä sain painoni nousemaan 20 kiloa n. 9 vuodessa. Parhaimmillani painoin n. 90 kg, mutta nyt painoni on pudonnut, koska en ole moneen vuoteen tehnyt käytännössä mitään.

Siis millä saavutettu paino säilytetään?

Rupeet syömään jotain neuroleptejä ja kortisoonia. Ruokavalioks pelkkiä hiilareita antivegaanisti. Et liiku mihinkään.. Jo on kumma jos et liho! :P

Mutta toisaalta en kyllä oikein ymmärrä miks ei voi olla "rääpäle"?
Minä olin vuosikausia eikä se haitannut. Nyt mua rasittaa jokaikinen liikakilo, joita pitää raahata mukana ja haluun niistä tietenkin eroon kun niveletkin on rasituksessa, samoin ne insuliinijutskat uhkaa diabetesvaarana ja vaikka mitä.

Jos se on vaan siitä kiinni ettei pidetä miehenä kun on pienikoinen niin sit kyse on sun psyykkeestä.
Tottakai jos/kun ikänsä on kuunnellut märinää ettei koko riitä niin kait se voi vaikuttaa mutta nyt käännät suuntaa! Tämä on käsky! :wink:

Mieti Arvo Ylppöä esmes. Ei todellakaan mikään kaappi mutta mahtava tyyppi!

Mun omasta tuttavapiiristä tulee ensimmäisenä mieleen jälkikasvuni laspuusajan "bestis", nyt viislapsisen perheen emomamma, joka on pulskanpuoleinen mutta perheenisä on melkoisen kuikelo. Niitten ihmisten koko ei jotenkin vaikuta yhtään mitenkään esmes vanhemmuuteen. Isien parhaimmistoa on hän hoikkuudestaan huolimatta.

Lihavuus ei mun mielestä ole mikään tavoite.
En ainakaan itte hingu olla nykymitoissani 158cm/78kg., joka on viimeisin puntarilukema.
54kg. on ollut paras olotilani tähän mittaan.
Helppoa liikkua, ketteryyttä, yms.
Elikkäs.. mulla on apauttia 24 ylimääräistä rasitetta kehossani.
Jos sais ees 10 vex, sekin olis jo hyvä mutta toiset 10 hyvästelisin ilolla..
Ehkä.. :D

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 06, 2010 1:42 pm 
Poissa

Paras tapa lihoa: käynnistää insuliinivaste hiilareilla ja syödä sen lisäksi rasvaa mikä tällöin varastoituu tehokkaasti. Mutta harvan tuskin tarvitsee tätä tehdä...

Muistakaa syödä rasvaa tarpeeksi jos dieettaatte vähähiilarisella, koska jos elimistö alkaa siirtyä proteiinien käyttöön energiantuotannossa niin sekin nostaa insuliinin eritystä (mikä vaikeuttaa laihduttamista).

http://www.nobeliefs.com/

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 06, 2010 2:23 pm 
Paikalla

Pönni kirjoitti:
Mutta toisaalta en kyllä oikein ymmärrä miks ei voi olla "rääpäle"?

Siks, että naisen saaminen on sitä helpompaa, mitä isompi olet.
Tietysti pituus on myös tärkeä tekijä eikä sitä voi kasvattaa millään. Miehen pituuden pitäisi olla vähintään 180 cm. Sen alle jäävällä pituudella naisen iskeminen on tosi hankalaa. Tarkoitan tässä siis kropan pituutta.

Kaikki eivät ole Arvo Ylppöjä ja sitäpaitsi eiköhän Arvokin avioitunut vasta vanhemmalla iällä?

Kuten aikaisemmin totesinkin, en enää tarvitse isoa kokoa, koska olen saanut lisääntymiseni hoidettua.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 06, 2010 3:12 pm 
Poissa

Liikunnan vaikutus on yksilöllinen ja riippuu geeneistä. Viidesosa ihmisistä ei brittitutkimuksen mukaan hyödy liikunnasta lainkaan! Näillä vain kunto (hapenkulutus) tai insuliiniherkkyys eivät parane, eli liikunta on vain ajan hukkaa! Tietoa tullaan ehkä jatkossa käyttämään mm. armeijan karsinnoissa ja yksilöllisempien hoitosuunnitelmien laadinnassa. Nämä voisivat hyötyä enemmän esim. ruokavaliosta ja meditaatiosta.

http://www.telegraph.co.uk/health/healt ... gging.html

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 06, 2010 11:19 pm 
Poissa

Mimei kirjoitti:
Liikunnan vaikutus on yksilöllinen ja riippuu geeneistä. Viidesosa ihmisistä ei brittitutkimuksen mukaan hyödy liikunnasta lainkaan! Näillä vain kunto (hapenkulutus) tai insuliiniherkkyys eivät parane, eli liikunta on vain ajan hukkaa! Tietoa tullaan ehkä jatkossa käyttämään mm. armeijan karsinnoissa ja yksilöllisempien hoitosuunnitelmien laadinnassa. Nämä voisivat hyötyä enemmän esim. ruokavaliosta ja meditaatiosta.

http://www.telegraph.co.uk/health/healt ... gging.html

Urheilupiireissä on ymmärretty jo aikoja sitten ettei ilman oikeaa ravitsemusta synny tuloksia. Esimerkiksi liikunta ei voi muuttaa hiilihdraatteja proteiiniksi ja ilman proteiinia eivät lihakset voi uusiutua ja kehittäyä, tuskin meditaatiokaan siihen pystyy.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Helmi 07, 2010 11:58 am 
Poissa

Tämä ei nyt ollut pointti. Niille joille liikunnasta on hyötyä, on varmasti hyötyä myös hyvästä ravitsemuksesta. Pointti oli siinä, että on olemmassa joukko ihmisiä, joille liikunnasta ei ole hyötyä. Monillehan liikunta tuottaa mielihyvää, mutta kaikki varmaan tunnemme myös ihmisiä, joita se ei miellytä lainkaan. Olisikin jännä selvittää, ovatko nämä samoja tyyppejä joiden genetiikka ei liikkumista tue.

Jos noin olisi, sohvaperunoiden syyllistäminen olisi yhtä vailla pohjaa kuin aikoinaan vasenkätisten pakottaminen oikeakätisiksi.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Helmi 07, 2010 2:07 pm 
Poissa

Olisi mukava nähdä tuo tutkimuksen abstrakti.

"Ähäkutti, geenit tuomitsivat minut istumaan paikalleni." Melkosta puppua. Mitä tapahtui peruskäsitteelle ihminen = 50 % perimää, 50 % ympäristöä?

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Helmi 07, 2010 4:48 pm 
Poissa

KidV kirjoitti:
Olisi mukava nähdä tuo tutkimuksen abstrakti.

"Ähäkutti, geenit tuomitsivat minut istumaan paikalleni." Melkosta puppua. Mitä tapahtui peruskäsitteelle ihminen = 50 % perimää, 50 % ympäristöä?

Etkö osaa PubMedia käyttää?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2013 ... dinalpos=1

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 271 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]