Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Pikku Gen
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Loka 06, 2006 10:23 am |
|
|
|
Puuttui vaihtoehto: Ei mitään levitettä, mutta juustoa notta paukkuu! Sattumanvaraisesti juustoa hiukan vähemmän ja sitten kevytmetwurstia tai paprikasoiroja tai suolakurkkua tai eilistä kylmää kanaa tai hunajasinappia ja juustoa tai... hemmetti, tuli nälkä. Menen syömään.
Uunituoreen sämpylän tms. leivän päällä saattaa joskus olla kipene voita, muuten en mitään tahmoja oikean leivän päällä käytä. Tuorejuustot keksillä on eri asia.
_________________ "Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Herrmann
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Loka 06, 2006 10:36 am |
|
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 11:11 pm Viestit: 240 Paikkakunta: Impivaara
|
MarsMan kirjoitti: BUSHMAN, long time no see kirjoitti: LEIVÄN päälle laitan kielen. Sitten nielaisen  ! Tämä menee nyt jo vitsailun puolelle mutta sallittakoon se tämän kerran Eli taidat olla sitä harvinaista rotua joka tunkee leivänkäntyn lisukkeineen alaleuan ja kielen väliin ja nielaisee
Mikäli jompi kumpi puoli leivästä määritellään sen yläpuoleksi jo ennen sen laittamista suuhun, voidaan se asetella siten, että itse leipä on kielen päällä, mutta vain leivän "yläpuoli" on kosketuksissa kielen kanssa, joten näin ollen kieli on leivän päällä.
Monissa leivissä yläpuoli on selkeästi havaittavissa ilman määrittelyä, kuten esimerkiksi Vaasan Ruispaloissa.
_________________ Hengittäminen. Se on minun työtäni.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Pikku Gen
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Loka 06, 2006 11:06 am |
|
|
Ja nyt Suuri Näkkärisota: Kumpi puoli näkkileipää on päälipuoli? 
_________________ "Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
aleksialeksi
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Loka 06, 2006 11:20 am |
|
|
Pikku Gen kirjoitti: Ja nyt Suuri Näkkärisota: Kumpi puoli näkkileipää on päälipuoli? 
Reikäpuoli tietenkin  Toiselta puolelta irtoaa yleensä voiveitseen jotain ylimääräistä.
_________________ iHerb - Luontaistuotteet mahottoman halvalla!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
skOh
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Loka 06, 2006 11:39 am |
|
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 6:18 am Viestit: 2354 Paikkakunta: Riksu
|
|
Juustoa notta paukkuu täälläkin. Tietty sämpylän kanssa juusto ei sovi lainkaan kuin ruisleivän kanssa. Sämpylään sopii paremmin kurkut ja paprikat summuut pensselit. Esipaistetut patongit menee mukavasti ihan Levillä. Vaasan ruispala ja sentin kerros Arlan edamia \o/
_________________ Bazinga. I don't care.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Anders
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Loka 06, 2006 1:20 pm |
|
|
|
Juustoa ja erilaisia leikkeitä (kalkkuna, kinkku, joskus meetvursti). Salaatit, tomaatit tms. syön erillään. Samoin oliiviöljyt tms. hörppään aika usein suoraan pullosta.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
MarsMan
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Loka 06, 2006 1:40 pm |
|
|
Herrmann kirjoitti: Mikäli jompi kumpi puoli leivästä määritellään sen yläpuoleksi jo ennen sen laittamista suuhun, voidaan se asetella siten, että itse leipä on kielen päällä, mutta vain leivän "yläpuoli" on kosketuksissa kielen kanssa, joten näin ollen kieli on leivän päällä. Aivan. Minä mieltäisin yläpuoleksi sen pinnan, jolle laitan juustot ja kinkut ym. lisukkeet. Voisi ollakin varsin villiä syödä se sitten "ylösalaisin" Herrmann kirjoitti: Monissa leivissä yläpuoli on selkeästi havaittavissa ilman määrittelyä, kuten esimerkiksi Vaasan Ruispaloissa.
Kuten myös näkkileivässä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
YsKös itse
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Loka 06, 2006 2:22 pm |
|
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 7:57 pm Viestit: 197 Paikkakunta: Suurtrollivaliokunta
|
MarsMan kirjoitti: Herrmann kirjoitti: Mikäli jompi kumpi puoli leivästä määritellään sen yläpuoleksi jo ennen sen laittamista suuhun, voidaan se asetella siten, että itse leipä on kielen päällä, mutta vain leivän "yläpuoli" on kosketuksissa kielen kanssa, joten näin ollen kieli on leivän päällä. Aivan. Minä mieltäisin yläpuoleksi sen pinnan, jolle laitan juustot ja kinkut ym. lisukkeet. Voisi ollakin varsin villiä syödä se sitten "ylösalaisin" Herrmann kirjoitti: Monissa leivissä yläpuoli on selkeästi havaittavissa ilman määrittelyä, kuten esimerkiksi Vaasan Ruispaloissa. Kuten myös näkkileivässä.
No nyt päästiin puhumaan asiaa. Tiedossa miesten ilta.
_________________ Myönnämme arvonimiä edullisesti
|
|
| Ylös |
|
 |
|
skOh
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Loka 06, 2006 2:24 pm |
|
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 6:18 am Viestit: 2354 Paikkakunta: Riksu
|
|
Ja se näkkärihän voidellaan sieltä kuoppaselta puolelta.
_________________ Bazinga. I don't care.
|
|
| Ylös |
|
 |