Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
tootired
|
Viestin otsikko: Re: Nytkö tuli noutaja? kipu vasemmassa kyljessä? Lähetetty: To Tammi 19, 2012 4:17 pm |
|
|
konemies kirjoitti: Sullon paksussa suolessa sellaisia taskuja. Niihin hertyy sitä itteään ja suoli ärtyilee vasemman kyljen kohdalta. Mulla sama juttu kolmisen vuotta sitten. Täydellinen suolen tyhjennys auttaa. Jos meet lekurille,net laittaa sunt peräsuolen tähystykseen. Joo mulle tehtiin ja "ei mitään" löydetty ja itsekin epäilen et se paksusuolen mutka on vaan niin jyrkkä et siinä puristuu tavarat esim. ilmakuplan avustuksella ja siten tietyssä asennossa painaa ja saa kivun tunteen?
_________________ Don't give up!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tietää
|
Viestin otsikko: Re: Nytkö tuli noutaja? kipu vasemmassa kyljessä? Lähetetty: To Tammi 19, 2012 4:39 pm |
|
|
|
Kipupaikan haarukointiin kipugeeli on avuksi siinä että onko kipu lähtöisin sisäelimista vai lihaksistosta tai nivelistä. Jos sillä lievittyy, on se pinta-osissa.
_________________ Älä koristele kuollutta kuusta.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
delta
|
Viestin otsikko: Re: Nytkö tuli noutaja? kipu vasemmassa kyljessä? Lähetetty: To Tammi 19, 2012 5:52 pm |
|
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 9:45 pm Viestit: 238 Paikkakunta: Perämeri
|
|
Minulla oli samantapaisia vaivoja n. 5 vuotta sitten. Tähystämällä tuli diagnoosiksi refluksi eli palleatyrä. Jotkut puhuvat myös pelkästään närästyksestä. Pääasiallinen syy: vatsalaukun ja ruokatorven välinen sulkijalihas on veltostunut ja päästää vatsahappoja syövyttämään ruokatorven alapäätä. Sitä kun ei ole ymmärretty haponkestävästä tehdä. Kipu tuntui joskus tosi tuimina pistoksina juuri alimman kylkiluun alla. Hoitona oli närästylääkkeet (Nexium tai Somac, ...) ja ruokailutottumusten muutos.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Bushmaster
|
Viestin otsikko: Re: Nytkö tuli noutaja? kipu vasemmassa kyljessä? Lähetetty: Pe Tammi 20, 2012 2:55 am |
|
Liittynyt: To Joulu 13, 2007 9:37 pm Viestit: 2783 Paikkakunta: Internets
|
Refluksitaudin eli närästyksen tyypilliset oireet eivät ole niinkään pistävä kipu, vaan jopa sydänkohtaukseen verrattava polte rintalastan takana. Joskus vuosia sitten syötyäni rasvaista sapuskaa ja happamia juomia, muistan kerran illalla ponkaisseeni jopa sängystä ylös kun en tiennyt että mikä helvetti se oli ja tuntui siltä että kohta räjähtää pumppu, mutta kyseessä olikin tyypillinen refluksikohtaus. Pistävä kipu vasemmalla vatsassa on minun tietojeni mukaan epätyypillinen oire refuksitaudissa, joskaan ei luonnollisestikaan mahdoton. Vasemman kylkikaaren alla oleva kipu voi johtua minun tapauksessani joko paksusuolesta tai sitten vatsalihasten krampista. Liika treenaus.. 
_________________ SCINET - SCIENTIA EST POTENTIA
Bushmaster kirjoitti: Minä olen aina oikeassa ja silloin kun olen väärässä se johtuu siitä että joku muu on antanut minulle väärää informaatiota.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tootired
|
Viestin otsikko: Re: Nytkö tuli noutaja? kipu vasemmassa kyljessä? Lähetetty: Pe Tammi 20, 2012 2:11 pm |
|
|
Bushmaster kirjoitti: Refluksitaudin eli närästyksen tyypilliset oireet eivät ole niinkään pistävä kipu, vaan jopa sydänkohtaukseen verrattava polte rintalastan takana. Joskus vuosia sitten syötyäni rasvaista sapuskaa ja happamia juomia, muistan kerran illalla ponkaisseeni jopa sängystä ylös kun en tiennyt että mikä helvetti se oli ja tuntui siltä että kohta räjähtää pumppu, mutta kyseessä olikin tyypillinen refluksikohtaus. Pistävä kipu vasemmalla vatsassa on minun tietojeni mukaan epätyypillinen oire refuksitaudissa, joskaan ei luonnollisestikaan mahdoton. Vasemman kylkikaaren alla oleva kipu voi johtua minun tapauksessani joko paksusuolesta tai sitten vatsalihasten krampista. Liika treenaus..  Samaa mieltä, nou hätä siis 
_________________ Don't give up!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
emp
|
Viestin otsikko: Re: Nytkö tuli noutaja? kipu vasemmassa kyljessä? Lähetetty: Pe Tammi 20, 2012 3:29 pm |
|
|
tietää kirjoitti: Kipupaikan haarukointiin kipugeeli on avuksi siinä että onko kipu lähtöisin sisäelimista vai lihaksistosta tai nivelistä. Jos sillä lievittyy, on se pinta-osissa. Paitsi, ettei niiden kipugeelien teho riitä edes tavanomaisen krampin tai revähtymän aiheuttaman kivun lievittämiseen. Joten ei siitä voi kovin ihmeellisiä päätellä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
konemies
|
Viestin otsikko: Re: Nytkö tuli noutaja? kipu vasemmassa kyljessä? Lähetetty: La Tammi 21, 2012 11:32 pm |
|
|
|
Kerro ny Bushmasters,jos olit lekurissa mikä vaivas. Jos ei muuta,säästyy multa lekurissa käynti.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Bushmaster
|
Viestin otsikko: Re: Nytkö tuli noutaja? kipu vasemmassa kyljessä? Lähetetty: Su Tammi 22, 2012 2:05 am |
|
Liittynyt: To Joulu 13, 2007 9:37 pm Viestit: 2783 Paikkakunta: Internets
|
|
Puoskarit eivät ole onnistuneet löytämään minusta tähän mennessä mitään vikaa. Tutkimusmenetelmiin kuuluivat mm. systemaattiset verikokeet, ultraääni sekä visuaalinen ja histologinen tutkimus.
_________________ SCINET - SCIENTIA EST POTENTIA
Bushmaster kirjoitti: Minä olen aina oikeassa ja silloin kun olen väärässä se johtuu siitä että joku muu on antanut minulle väärää informaatiota.
|
|
| Ylös |
|
 |