Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Su Touko 27, 2012 9:16 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Oletko joutunut käyttämään unilääkkeitä, kokemuksia niistä.
ViestiLähetetty: To Tammi 12, 2012 12:39 am 
Poissa

Kesäaikana mulla ei ainakaan nukahtaminen onnistu sitten alkuunkaan. Näin työttömänä sillä niin väliä, nukkuu milloin nukkuu. Mutta jokusia vuosia sitten kun olin vielä (reissu)töissä ja oli pakko olla viiden aikaan aamulla jo tikkana menossa, tuli saatua lekurilta mirtatsapiiniresepti.

En tiedä, onko niissä kauheasti merkkien välisiä eroja, mulla oli kuitenkin se Ratiopharmin halvin. Kieltämättä toimi ihan mukavasti: pallero nassuun ja kaikkea väliltä 10-30 minuuttia (riippuen väsymyksen asteesta, 30 siis max) ja oltiinkin jo unten mailla. Aamulla oli vähän normaalia herätystä (siis ilman tuota pilleriä) tokkuraisempi olo, mutta karisi yhtä nopeaan kun normaalikin aamu"pöhnä".

Edittiä vielä: milligrammoja ei enää vuosien takaa tule mieleen.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Oletko joutunut käyttämään unilääkkeitä, kokemuksia niistä.
ViestiLähetetty: La Tammi 14, 2012 1:30 pm 
Poissa

Tulipa taas todistettua monta asiaa eilen illalla. Olin eilen tosi väsynyt koska koko viikko on oikeastaan mennyt lyhyehköillä yöunilla ja toissäyö eritoten. Naapurin bileiden vuoksi yöuni jäi viiteen tuntiin tavanomaisen 7 sijaan. Joka tapauksessa olin siis eilen aika väsynyt. Iltaa kohti piristyin. Otin klo 12 400 mg lamotrigiinia ja 100 mg ketiapiinia. Kahden tunnin päästä, siis klo 2, minua ei edelleenkään mainittavasti nukuttanut. Heitin sitten nukahtamislääkkeen naamaan. Melatoniinia en ottanut koska halusin lukea ja koettaa nukahtaa ilman niitä. Eipä näköjään onnistunut.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 14, 2012 1:41 pm 
Poissa

Vatkain kirjoitti:
Tulipa taas todistettua monta asiaa eilen illalla. Olin eilen tosi väsynyt koska koko viikko on oikeastaan mennyt lyhyehköillä yöunilla ja toissäyö eritoten. Naapurin bileiden vuoksi yöuni jäi viiteen tuntiin tavanomaisen 7 sijaan. Joka tapauksessa olin siis eilen aika väsynyt. Iltaa kohti piristyin. Otin klo 12 400 mg lamotrigiinia ja 100 mg ketiapiinia. Kahden tunnin päästä, siis klo 2, minua ei edelleenkään mainittavasti nukuttanut. Heitin sitten nukahtamislääkkeen naamaan. Melatoniinia en ottanut koska halusin lukea ja koettaa nukahtaa ilman niitä. Eipä näköjään onnistunut.

Tsemppiä vaan!

On nää uniasiat todella vaikeeta palauttaa kun ne unet hukkaa... :(

Mullakin oli Ketiapiini kokeilussa pienellä annoksella sen "antihistamiinisen" väsyttämisen takia mutta jotenkin ei "antihistamiinit"-vaikutukset mulle sovi...?!

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 14, 2012 4:32 pm 
Poissa

tootired kirjoitti:
On nää uniasiat todella vaikeeta palauttaa kun ne unet hukkaa... :(

Puhumattakaan siitä että jos niitä ei ole koskaan oppinutkaan... :roll:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 24, 2012 9:55 am 
Poissa

Saapahan viiden päivän valvomisen jälkeen "seuraa". Harmi vaan, et 78:lla ne vie jollain piikillä kaverit veke. :mrgreen:

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]