Phony kirjoitti:
Ceridal -lipogeeli on paras:
http://www.ceridal.fi/tuotteet/lipogeeli.htmlAinoa perusvoide, joka sopii atoopikolle. Ei nimittäin sisällä lainkaan vettä.
Olen atoopikko ja olen tästä voiteesta saanut allergisen reaktion. Terveyskeskuslääkäri väitti ettei kukaan voi olla sille voiteelle allerginen, mutta olen kuullut että kyseisessä tuotteessa on jonkin tietyn kasvin siitepölyä, joten kysyn vain että miksei muka voisi. Jokatapauksessa kokeilin tuotetta useamman kerran ja aina sain siitä niin pahan ärsytysreaktion että jouduin pesemään pois.
Apteekin voiteista parhaaksi olen itse havainnut sellaisen kuin
Bepanthol. Viilentää ja rauhoittaa ihoa kivasti. (Mutta törkeän kallis puteli.)
Toisaalta olen nyttemmin kuullut vihjeen että kutisijoiden kannattaisi pitää ihan mitä tahansa perusvoidettaan jääkaapissa, niin saavat aina tarvitessaan viilennyksen.
Ihon kutinassahan on pirullista se että joskus raapiminen tekee niin hemmetin gutaa että sitä on vaikea olla tekemättä, ja raapimisen jälkeen iho kuumottaa ja kutisee entistä pahemmin.
(Ihan oikeasti hoitava lääkevoide pahempaan kutinaan mistä itse sain apua on Bepanthen anti-exem creme. Olin turhaan turvautunut järjettömässä kutinassa hydrokortisoniin ja tavalliseen Bepantheniin saamatta mitään apua, mutta em. ilmeisesti aika uusi voide sitten auttoi lopulta.)