Rousseau kirjoitti:
Kissoissa trikiiniä? En ole kuullutkaan.
En minäkään kuin sen yhden kerran. Vieläkin harmittaa etten keksinyt kysyä tarkemmin.
Olin 8-vuotias kun jouduin sairaalaan kovien vatsakipujen vuoksi. Syy toisensa jälkeen suljettiin pois ja lopulta lääkäri epäili trikiiniä mahdolliseksi aiheuttajaksi perustuen kissan tekemiin raapimisjälkiin jotka mulla oli ranteessa. ( en edes kiusannut kissaa, eläinsuojelijoille tiedoksi. Mun katti vain oli rajuotteisempaa laatua leikkiessään ).
Voisiko syy sitten olla se että asuttiin omakotitalossa ja vintillä oli aika paljon hiiriä, ties vaikka olisi ollut rottiakin. Kissa sitten kulkenut niiden ulosteiden päällä tallaten ja jotain paskaa saanut käpäläänsä. kuulostaisi ihan mahdolliselta vaihtoehdolta.
Ei se trikiiniä kuitenkaan ollut ja kivut loppui jo parissa tunnissa. Aikaa tuosta on n. 30 vuotta ja muistan sen kivun vieläkin. Syy ei koskaan selvinnyt. Jälkeenpäin olen ajatellut että mahdollisesti kyseessä oli poikkeuksellisen voimakas vatsakramppi. Penskana ja teininä kärsin krampeista paljon ja nykyisinkin niitä tulee sillointällöin. Etenkin pitkien selkälihasten jumittuminen on "kivaa". Tuo vatsakipu ei kuitenkaan ole koskaan uusiutunut muutoin kuin vatsaflunssien yhteydessä ja silloinkin se on ollut hitosti lievempää.
Yritänpä kaivaa jostakin selville miten kissa ja trikiini liittyisi toisiinsa. Valaisen täällä jos jotain sattuu löytymään.