Teetkö työtä elääksesi vai elätkö työtä tehdäksesi? Visionääri 20XO-kilpailu koululaisille 7.10.2011–29.2.2012. Haasta itsesi ja osallistu! Tsekkaa video ja kilpailuohjeet.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Dredex
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Joulu 13, 2007 11:56 pm |
|
|
|
Mikä ihmeen psykoosi? Jos ihminen huutaa ja valittaa, todennäköisesti sille on hyvä syy. Esimerkiksi että on nälkä tai jotain. Tai että on yksinäistä. Mutta sitten lääkäri tulkitsee sen psykoosiksi ja määrää lääkkeitä...
Tietenkin jos lääkitys lopetetaan ykskaks nopeasti, niin on ongelmia, koska elimistö on riippuvainen lääkkeestä. Eli ei yhtäkkisiä lopetuksia. Mutta jos lopettaa lääkityksen, niin sitten pitää ratkaista myös ne varsinaiset syyt. Jos potilas oli rauhoitettu sen takia, että hän tunsi itsensä yksinäiseksi, tarvitsisi potilas jotain seuraa jostain. Esimerkiksi kerhotoimintaa tai jotain.
Ei ihme että on liikaa lääkkeitä käytössä, kun "masentuneet" ja stressaantuneetkin syövät masennuslääkkeitä. Jos elämä ei tunnu miltään, niin ei se lääkkeitä syömällä miksikään muutu. Korkeintaan ei harmita, että elämä on surkea. Parempi vaihtoehto on parantaa elämää kuin popsia masennuslääkkeitä.
Jokainen on oman onnensa seppä. Eli jos oma elämä ei ole kiva, niin ei auta muu kuin yrittää itse tehdä siitä parempi. Tietenkin jos saa jostain ystäviä, niin se auttaa. Mutta ystävistäkään ei kannata olla riippuvainen.
Jättikö poika-/tyttöystävä? No ei se elämä pillereitä popsimalla miksikään muutu. Korkeintaan joudut pillerikierteeseen.
_________________ Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Naltsukka
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Joulu 14, 2007 12:01 am |
|
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 1:38 am Viestit: 2206 Paikkakunta: Espoo
|
No, jos on liikaa ystävii, eikä enää kestä niitä ja niiden ongelmia? 
_________________ Rahalla ei voi ostaa onnea ..., mutta ei siitä haittaakaan ole!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Dredex
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Joulu 14, 2007 12:03 am |
|
|
Naltsukka kirjoitti: No, jos on liikaa ystävii, eikä enää kestä niitä ja niiden ongelmia? 
Ystävistä voi ottaa etäisyyttä. Esimerkiksi sanot, että haluat lukea kirjaa, että tänään ei sovi nähdä, mutta ehkä joku toinen päivä. Tai jotain..
_________________ Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Naltsukka
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Joulu 14, 2007 12:09 am |
|
|
Juu, ettei ihan tarvi psykoosia kehittää...! 
_________________ Rahalla ei voi ostaa onnea ..., mutta ei siitä haittaakaan ole!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Gilthanas
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Joulu 14, 2007 12:23 am |
|
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 4:21 pm Viestit: 422 Paikkakunta: Raiskauksen ja Hunajan Maa
|
omena kirjoitti: 50 millii levotzinia ja oltu päiviä tokkurassa ? ? ? todella omituista.. siis omasta vinkellistä katsottuna...
omat kokemukset ovat suuremmilla annoksilla levotzinia ja eipä tosiaankaan mitään ihmeellisiä kokemuksia.. (lääkärin määrämänä.. ei mitään päihde meininkejä)
Mainitsitkin nuo avainsanat "omasta vinkkelistä". Levarithan toimii eri ihmisillä hyvin eri tavalla, joillekkin niistä ei tosiaan tuu oikein mitään mutta suurin osa joiden oon kuullu levozinee syöneen sanoo että siinä on viimesenpäälle kamala lääke. Enhän mäkään päihde meiningillä, nukahtamiseen vaan. No, siihen toimi... 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Lazlo
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Joulu 14, 2007 12:56 am |
|
|
Dredex kirjoitti: Mikä ihmeen psykoosi? Jos ihminen huutaa ja valittaa, todennäköisesti sille on hyvä syy. Esimerkiksi että on nälkä tai jotain. Tai että on yksinäistä. Mutta sitten lääkäri tulkitsee sen psykoosiksi ja määrää lääkkeitä... PsykoosiLainaa: Jokainen on oman onnensa seppä. Eli jos oma elämä ei ole kiva, niin ei auta muu kuin yrittää itse tehdä siitä parempi. Tietenkin jos saa jostain ystäviä, niin se auttaa. Mutta ystävistäkään ei kannata olla riippuvainen.
Tätä on turha oikeasti masentuneelle kertoa.
Toki edelleen on totta se, että lääkkeitä määrätään, koska hoitoon ja kuntoutukseen ei pääse.
_________________ Raamattu antaa ohjeet kansanmurhaan:
Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin.
(4. Moos. 31:17-18.)
|
|
| Ylös |
|
 |
|
omena
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Joulu 14, 2007 1:31 am |
|
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2007 11:24 am Viestit: 4484 Paikkakunta: big-Hki
|
Gilthanas kirjoitti: Levarithan toimii eri ihmisillä hyvin eri tavalla, joillekkin niistä ei tosiaan tuu oikein mitään mutta suurin osa joiden oon kuullu levozinee syöneen sanoo että siinä on viimesenpäälle kamala lääke. tulee mieleen legenda että eräs auto merkki voi katketa keskeltä kahtia... "joo ei kannata ostaa.." kertoili monikin kaveri ilman sen kummosempia faktoja asiasta tai koulutusta/ kokemusta alasta... kovasti paljon moni tiesi... ja monella olikin tuttu jolta oli katkennut auto alta.. noh takas tähän lääke systeemiin.. missä tilanteessa nämä tuttusi on ottanut lääkettä.. onko lääkärillä ollut oikeat tiedot potilaasta ? onko mitään ainetta veressä joka voisi vaikuttaa levotzinin kanssa epätoivotulla tavalla ? onko yritetty päihtyä vaiko oikeaksi lääkkeeksi... ja onko kaikilla tutuilla resepti levotziniin ? itsehän käytit väärin lääkettä ja lääkäri olisikin voinut tietää ettei se sinulle sovi... Gilthanas kirjoitti: Enhän mäkään päihde meiningillä, nukahtamiseen vaan. No, siihen toimi... 
olisitko valvonut miellummin.. ?
ihmettelen tätä nykyistä lääkärien ja lääkkeiden
kammoa...
ihmiset juoksee lääkäriin valittaa ku ahdistaa
ja kun siihen saa pillerin niin sekin on huonosti...
jos lääkäri sanoo mee himaas nysvää siitä pelle
niin se vasta onkin huonosti..
MITÄ PITÄÄ LÄÄKÄRIN MÄÄRÄTÄ ETTÄ
IHMISET ON TYYTYVÄISIÄ ?
miellumin tapaan lastani... . . . sairaalassa suljetulla osastolla . . . kuin hautuumaalla. . .
vaihtoehdot...
ITSEMURHA vs LÄÄKEHOITO
ja täällä puhutaan "zombimaisesta"
ja veivät kyvyn..
on kuitenkin edes kyky olla jotain mieltä...
eikä ole uurnassa tai arkussa..
ps: älkää valehdelko lääkärillenne..
_________________ http://www.hemmopaskiainen.fi/paskistar ... njuttu.gif http://www.youtube.com/watch?v=_PbWsF-8aJU
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Naltsukka
|
Viestin otsikko: Lähetetty: La Joulu 15, 2007 7:55 am |
|
|
Lazlo kirjoitti: Dredex kirjoitti: Mikä ihmeen psykoosi? Jos ihminen huutaa ja valittaa, todennäköisesti sille on hyvä syy. Esimerkiksi että on nälkä tai jotain. Tai että on yksinäistä. Mutta sitten lääkäri tulkitsee sen psykoosiksi ja määrää lääkkeitä... PsykoosiLainaa: Jokainen on oman onnensa seppä. Eli jos oma elämä ei ole kiva, niin ei auta muu kuin yrittää itse tehdä siitä parempi. Tietenkin jos saa jostain ystäviä, niin se auttaa. Mutta ystävistäkään ei kannata olla riippuvainen.
Tätä on turha oikeasti masentuneelle kertoa. Toki edelleen on totta se, että lääkkeitä määrätään, koska hoitoon ja kuntoutukseen ei pääse.
Kun lapseni otettiin huostaan, niin minulle esitettiin monelta taholta lääkkeiden syöntiä. Toki niitä kokeilinkin, mutta koska olotilani paheni: psyykkisen pahanolon lisäksi tuli myös fyysisiä oireita, luovuin lääkkeistä. Eihän minun lääkkeiden syönti muuttanut lasteni huonovointisuutta sijoituksessa. Vaikka kuinka popsin pillereitä - Cipramil ja se joku rauhoitava lääke, jota myös narkkarit käyttävt, nimeä en muista - ei lapsilleni silti kenkiä ostettu.- Siihen ei lääkettä ollut apteekissa!.
Ja eikä velkani lyhentyneet lääkkeitten syönnillä. Pariin eri otteeseen kokeilin lääkkeitä, mutta jätin ne pois. Sanoin kaikille, että joskus tuo teidän lääkehysterianne ja tuputtaminen voi aiheuttaa sen, että todella syön lääkkeet ja sen jälkeen kenenkään ei tarvi sanoa mitään.
Mielialaan vaikuttavia tekijöitä ovat:
- menetykset, kuolemantapaukset, taloudellinen ahdinko, työttömyys, lasten huostaanotto, lapsen kuolema, muutto omasta kodista - lähinnä vanhukset - jne.
Ei noita asioita pillereillä paranneta! Toimenpiteet täytyy olla toiset.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Outo Tuntematon
|
Viestin otsikko: Lähetetty: La Joulu 15, 2007 8:09 am |
|
Liittynyt: Pe Huhti 06, 2007 2:18 pm Viestit: 231 Paikkakunta: Helsinki
|
Lazlo kirjoitti: Dredex kirjoitti: Jokainen on oman onnensa seppä. Eli jos oma elämä ei ole kiva, niin ei auta muu kuin yrittää itse tehdä siitä parempi. Tietenkin jos saa jostain ystäviä, niin se auttaa. Mutta ystävistäkään ei kannata olla riippuvainen. Tätä on turha oikeasti masentuneelle kertoa. Lainaa: Jokainen on oman onnensa seppä. Eli jos oma elämä ei ole kiva, niin ei auta muu kuin yrittää itse tehdä siitä parempi. Tietenkin jos saa jostain ystäviä, niin se auttaa. Mutta ystävistäkään ei kannata olla riippuvainen. Tätä on turha oikeasti alkoholistille kertoa. Lainaa: Jokainen on oman onnensa seppä. Eli jos oma elämä ei ole kiva, niin ei auta muu kuin yrittää itse tehdä siitä parempi. Tätä on turha oikeasti uskovaiselle kertoa. Lainaa: Jokainen on oman onnensa seppä. Eli jos oma elämä ei ole kiva, niin ei auta muu kuin yrittää itse tehdä siitä parempi. Tätä on turha oikeasti psykologeille kertoa. Lainaa: Jokainen on oman onnensa seppä. Eli jos oma elämä ei ole kiva, niin ei auta muu kuin yrittää itse tehdä siitä parempi. Tätä on turha oikeasti poliitikoille kertoa. Lainaa: Jokainen on oman onnensa seppä. Eli jos oma elämä ei ole kiva, niin ei auta muu kuin yrittää itse tehdä siitä parempi. Tätä on turha oikeasti kepulaiselle kertoa. Lainaa: Jokainen on oman onnensa seppä. Eli jos oma elämä ei ole kiva, niin ei auta muu kuin yrittää itse tehdä siitä parempi. Tätä on turha oikeasti ateistille kertoa. Lainaa: Jokainen on oman onnensa seppä. Eli jos oma elämä ei ole kiva, niin ei auta muu kuin yrittää itse tehdä siitä parempi. Tätä on turha oikeasti kommunistille kertoa. Lainaa: Jokainen on oman onnensa seppä. Eli jos oma elämä ei ole kiva, niin ei auta muu kuin yrittää itse tehdä siitä parempi. Tätä on turha oikeasti muslimille kertoa. Lainaa: Jokainen on oman onnensa seppä. Eli jos oma elämä ei ole kiva, niin ei auta muu kuin yrittää itse tehdä siitä parempi. Tätä on turha oikeasti rikkaalle kertoa. Lainaa: Jokainen on oman onnensa seppä. Eli jos oma elämä ei ole kiva, niin ei auta muu kuin yrittää itse tehdä siitä parempi.
Miksi siis masentuneita pitäisi jotenkin erityisesti ymmärtää, koska masennus on seuraus vääristä ystävistä, asenteista, ajatuksista,...
Toisaalta täällä uskotaan lujasti aiheuttamattomaan aina vain silloin, kun uskotaan lääketehtaiden pomoja, joten ei muuta kuin pieniä sinisiä pilereitä vaan....
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Naltsukka
|
Viestin otsikko: Lähetetty: La Joulu 15, 2007 9:20 am |
|
|
Outo Tuntematon kirjoitti: Toisaalta täällä uskotaan lujasti aiheuttamattomaan aina vain silloin, kun uskotaan lääketehtaiden pomoja, joten ei muuta kuin pieniä sinisiä pilereitä vaan....
Lainaanpa tuolta toisaalta: Lainaa: Tulipa mieleen, etten kylläkään aikoinaan ymmärtänyt, että olen hullujen kanssa tekemisissä. Kun vielä opiskelin Työväen Akatemiassa vuonna 1997, kaiken sen kiusaamisen, mitä koin siellä, keskellä, sanoin tai kirjoitin opettajalleni, että tietääkö hän mikä on terveen ja hullun ero. Terve tietää olevansa hullu! Kyllä opettaja oli punainen. No lapsenihan lähtivät, ja niinpä keskustellessani erään sosiaalityöntekijän kanssa, sanoin hänelle saman. Hänkin helahti aivan punaiseksi!
No täytyy nyt jälkikäteen myöntää, että tietenkin on hullua, jos ei nuoleskele ja nöyristele "parempiensa" edessä. Mutta eihän sitä arvaa, että se kaikki kostetaan vielä koko suvulle. Lainaa: Niinpä niin. En osannut aavistaa opiskellessani Työväen Akatemiassa, että olen rosvojen ja murhaajien kanssa tekemisissä. En taipunut heidän tahtonsa alle ja manipuloinninsa alle ja siitä saimme maksaa minä ja lapseni.
Viime talvena tiesin tempputyöläisenä firmassa, jossa olin. Tiesin ja näin mitä ihmisiä he ovat, mutta ajattelin pääseväni sitä kautta työelämään. Vaikka omistaja oli kuinka läheinen ystävä maamme poliittiseneliitin kanssa hän oli oiva esimerkki siitä, että "sika pysyy sikana vaikka kermassa sen uittaisi".
Arjen nuorallatanssia Suomessa
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Naltsukka
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Su Joulu 16, 2007 12:16 am |
|
|
Naltsukka kirjoitti: Vaikka kuinka popsin pillereitä - Cipramil ja se joku rauhoitava lääke, jota myös narkkarit käyttävt, nimeä en muista - ei lapsilleni silti kenkiä ostettu.- Siihen ei lääkettä ollut apteekissa!.
Se oli Diapam se rauhoittava lääke!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
ke 14.11
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Su Joulu 16, 2007 12:35 am |
|
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 2:19 am Viestit: 38 Paikkakunta: Helsinki
|
|
Moi !
Kyllä asia on niin etten tosiaan ole vastaamatta asiaan. Toipumassa hermoja raastavasta kokemuksesta....Siis oikeesti, mua kiusattiin ja kaikkia muita noin vuoden! Nyt otan iisisti...Ja pomolle pitkät paskat!
Miia
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Naltsukka
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Su Joulu 16, 2007 10:31 am |
|
|
Taitaa olla aika yleistä ja hyväksyttävää tuo työpaikkakiusaaminen!
Tuolla on muitakin kertomuksia työpaikkakiusaamisesta ja alipalkkauksesta:
Alipalkkausta
|
|
| Ylös |
|
 |
|
grasshopper
|
Viestin otsikko: Suurannos neuroleptit... Lähetetty: Su Joulu 16, 2007 3:29 pm |
|
Liittynyt: To Loka 25, 2007 5:15 pm Viestit: 244 Paikkakunta: Susiraja
|
|
Nykyään annetaan joka "vaivaan" lääkkeitä. Edes lääkärit eivät tunnu tietävän mitä lääkkeet, varsinkin suurannosneuroleptit saavat aikaan.
Psykoosiin laitoshoidossa/valvonnassa annettavana lyhytaikaisena kuurina niistä on oikeasti apua, mutta kyseinen kemiallinen pakkopaita on helppoutensa takia usein kaikkein helpoin keino psykiatrian säästöjen toteuttamisessa, asiat nykyään näkyy olevan tapana jättää käsittelemättä.
90-luvun alussa alettiin tutkimaan Suomessa USA:n rahoituksella serotoniinin yhteyttä mielialan vaihteluihin ja väkivaltaan, ym. Ensin tutkimusta tehtiin Lapinlahden sairaalassa ja siitä syntyikin sitten myös masennuslääkkeenä käytetty, todella kallis rohto.
Ei ihme kyllä tajuta että serotoniini on vain yksi monista välittäjäaineista. Tai jos tajutaan, niin iso raha muokkaa kummasti mielipiteitä...
Ennen käytettiin myös muita keinoja kuin lääkkeet, mutta säästöjen nimissä käytäntö on yleisesti lääkitä potilas/hoidettava hiljaiseksi, tasapäistää kaikki tuntemukset pois haaskaamasta hoitohenkilökunnan aikaa.
Jos joillekkin lääkityksestä on apua, ei se päde kaikkiin. Uudet neuroleptit ovat yhtä vaarallisia kuin vanhatkin, ja pahoja tutkimattomia sivu- ja jälkioireita vähätellään ja jätetään huomioimatta. Ne eivät sovi laitoksissa olevien päivärytmin muokkaamiseen eettisesti ollenkaan, mutta kun niitä vain on niin helppo käyttää. Ei edes ajatella kuinka kalliiksi tulee sitten kun kaikki räjähtää käsiin, ihmetellään Jokelan kaltaisia tapahtumia, eikä hyväksytä tehokulutusyhteiskunnan muotista vähänkään poikkeavaa ajatusmaailmaa...
|
|
| Ylös |
|
 |
|
väläys
|
Viestin otsikko: Lähetetty: La Tammi 05, 2008 4:15 am |
|
|
|