Teetkö työtä elääksesi vai elätkö työtä tehdäksesi? Visionääri 20XO-kilpailu koululaisille 7.10.2011–29.2.2012. Haasta itsesi ja osallistu! Tsekkaa video ja kilpailuohjeet.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
kirstiina1
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Syys 07, 2006 4:55 pm |
|
|
Googletapa kuule ihan itse se että mistä syntyy prolapsi, ja voisit samalla alan muutakin sanastoa ja selän ongelmia googlettaa, oppisit jotain uuttakin  mahdollisesti....
Minä tiedän mistä se syntyy...ja ihan googlettamalla löytyy 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
uralrane
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Syys 07, 2006 5:00 pm |
|
|
parantunut kirjoitti: Mä en tarttekaan kipulääkkeitä ja pystyn urheilemaan täysillä... Ja sillä ei ole mitään merkitystä, että joudut tuosta alituisesta niksuttelusta maksamaan? Kaikkia rahanmenoja ei yhtäkkiä lasketakaan? SI-riksraks rahat kuuluvat olla jokaisen budjetissa, ettei kaljarahat pääse loppumaan? parantunut kirjoitti: On siitä se hyöty, että lihakset pysyy rentoina ja kivut poissa. Mutta vaatii koko ajan uusintaa? Eikö se tule kalliiksi? parantunut kirjoitti: Mun mielestä tuo pitäis kuulua ihan perusterveydenhoidon piiriin... ja olla ainakin ilmaista! Jotta siitä sellaista tulisi, pitäisi sen olla yleisesti hyväksytty hoitomenetelmä. Sitähän ette ole halunneet. Ja tuskin yhteiskunnan varoista aletaan maksamaan ilman kuittia kouluttamattomalle.. hoitotyöstä. Saati kennelhoitajille.  parantunut kirjoitti: Mitä tarkoittaa suurempi manipulaatio? Eiköhän SI ole nikamia sieltä suuremmasta päästä, ellei suurin. parantunut kirjoitti: Kyllä pienellä manipulaatiolla voi saada suuria aikaan... Tosiaan! Yksi väärä liike ja potilas ei kävele enää koskaan!  parantunut kirjoitti: Mäkin oon nyt käyny pari kertaa vuodessa... Vähän kuullostaa muulta. Kalevalaista, karvahattusetää, kennelparantajaa..  Mitähän seuraavaksi? parantunut kirjoitti: Tottakai pitää harkita. Eikä kiertomanipulaatio tietenkään ole ainoa tekniikka. Mun niskaani tosin moni ammattilainen yritti niitä muita tekniikoita. Turhia olivat, ei apua. On se kumma mistä sä kaivat kaikki tumpelot esiin. Minusta tuntuu että olet jatkanut samalla linjalla, koska niin monia hoitajia tarvitset ettei ihmisten hoitajat enää riitä..  parantunut kirjoitti: Munkin tilanne vois olla ihan toinen, jos mun lantio ois korjattu jo lapsena. Ois varmasti nikamat ja nivelet nyt ehjemmät. No täytyy tyytyä siihen mitä saa vaikka parempaakin ois voinu saada, jos ois osattu ajoissa...
Ihan varmaan olisi.  Joka paikka jo lonksuis väljyyttään.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
parantunut
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Syys 08, 2006 9:09 am |
|
|
uralrane kirjoitti: parantunut kirjoitti: Mä en tarttekaan kipulääkkeitä ja pystyn urheilemaan täysillä... Ja sillä ei ole mitään merkitystä, että joudut tuosta alituisesta niksuttelusta maksamaan? Kaikkia rahanmenoja ei yhtäkkiä lasketakaan? SI-riksraks rahat kuuluvat olla jokaisen budjetissa, ettei kaljarahat pääse loppumaan? Vähemmän tuohon menee rahaa ku kipulääkkeisiin, joista ei ole edes mitään hyötyä... enemmän vaan haittaa. Enkä usko, että tuo Matts on kovin kaljamiehiä... voin olla tietty väärässäkin. uralrane kirjoitti: parantunut kirjoitti: On siitä se hyöty, että lihakset pysyy rentoina ja kivut poissa. Mutta vaatii koko ajan uusintaa? Eikö se tule kalliiksi? Ei kai. Mulla menee enemmän rahaa tennikseen ja golfiinkin. Ja hierontaankin... uralrane kirjoitti: parantunut kirjoitti: Mun mielestä tuo pitäis kuulua ihan perusterveydenhoidon piiriin... ja olla ainakin ilmaista! Jotta siitä sellaista tulisi, pitäisi sen olla yleisesti hyväksytty hoitomenetelmä. Sitähän ette ole halunneet. Sitähän nimenomaan olemme halunneet, ainakin minä! Ja onneksi nykyään jo moni lääkäri lähettää potilaita manuaalihoitoon... mutta aika harva kuitenkin. Monihan jopa kieltää kaikenlaisen manipulaation ihan turhaan. uralrane kirjoitti: parantunut kirjoitti: Mitä tarkoittaa suurempi manipulaatio? Eiköhän SI ole nikamia sieltä suuremmasta päästä, ellei suurin. Mutta siihen tarvittava voima on varsin vähäinen. Enemmän voimaa tarvitaan rintarangan lukkojen avaamiseen... uralrane kirjoitti: parantunut kirjoitti: Kyllä pienellä manipulaatiolla voi saada suuria aikaan... Tosiaan! Yksi väärä liike ja potilas ei kävele enää koskaan!  Tai kirurgin veitsen viilto, tai sen unohtaminen vatsaan... uralrane kirjoitti: parantunut kirjoitti: Mäkin oon nyt käyny pari kertaa vuodessa... Vähän kuullostaa muulta. Kalevalaista, karvahattusetää, kennelparantajaa..  Mitähän seuraavaksi? Osa oli jo viime vuonna, osa aiemmin.. uralrane kirjoitti: parantunut kirjoitti: Munkin tilanne vois olla ihan toinen, jos mun lantio ois korjattu jo lapsena. Ois varmasti nikamat ja nivelet nyt ehjemmät. No täytyy tyytyä siihen mitä saa vaikka parempaakin ois voinu saada, jos ois osattu ajoissa... Ihan varmaan olisi.  Joka paikka jo lonksuis väljyyttään.
Se on sun arvaus. Mutta mun arvaus on se, että jos ei mua ois nyt korjattu, niin oisin ehkä 10-20 vuoden kuluttua varsin prolapsoitunut...
|
|
| Ylös |
|
 |
|
uralrane
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Syys 08, 2006 10:48 am |
|
|
parantunut kirjoitti: Vähemmän tuohon menee rahaa ku kipulääkkeisiin, joista ei ole edes mitään hyötyä... enemmän vaan haittaa. Enkä usko, että tuo Matts on kovin kaljamiehiä... voin olla tietty väärässäkin. Vähän erikoinen matikkapää..  Kuusikymppiä kerta ja ravaat monella niksuttelijalla. Eiköhän kaikki tiedä kenen kaljoittelusta on kyse. parantunut kirjoitti: Ei kai. Mulla menee enemmän rahaa tennikseen ja golfiinkin. Ja hierontaankin... Sunhan ne on rahojas. Mutta aina valitat että olet lääkärille joutunut maksamaan.. En ole käynyt yhtään ihan turhaa lääkärikäyntiä. Jos sieltä on tullut matkaan edes lähete, on käynti minusta onnistunut. Kaikkien ei kuulukaan osata kaikkea. parantunut kirjoitti: Sitähän nimenomaan olemme halunneet, ainakin minä! Ja onneksi nykyään jo moni lääkäri lähettää potilaita manuaalihoitoon... mutta aika harva kuitenkin. Monihan jopa kieltää kaikenlaisen manipulaation ihan turhaan. Koeta nyt päättää!  parantunut kirjoitti: Koko ajan keräilen ihmisten kokemuksia monista eri parantajista. uralrane kirjoitti: Sekö on virallista näyttöä? parantunut kirjoitti: Ei ole. Ei sellaista ole tarkoituskaan tehdä, koska en sellaista edes voi tehdä. Jos sinä sitä et voi tehdä, olisi kai hyvä esittää asia sellaisessa valossa että sen tekisi joku sellainen joka siihen kykenee? parantunut kirjoitti: Mutta siihen tarvittava voima on varsin vähäinen. Enemmän voimaa tarvitaan rintarangan lukkojen avaamiseen... Totta. Ihmisen saa hajalle uskomattoman pienellä voimalla. Jotkut paikat ovat sangen vaarallisiakin. parantunut kirjoitti: Tai kirurgin veitsen viilto, tai sen unohtaminen vatsaan... Kirurgiaan turvaudutaan pääsääntöisesti vasta kun kaikki muut yleisesti hyväksytyt tiet ovat käyty läpi. Tilastollisesti saada veitsi unohtumaan selkärankaan on aika pieni, koska pääosa selkäleikkauksista tehdään tähytystysleikkauksena. Riski on pienempi kuin satuttaa itsensä lasinpalaan kansanparantajan odotushuoneessa.  parantunut kirjoitti: Osa oli jo viime vuonna, osa aiemmin.. parantunut kirjoitti: Soitin viime pe tuolle Raimo Kuroselle (kalevalaisen kansanparannuksen mestari ja kouluttaja) ja hänelle ei ollu vapaata aikaa tälle kuulle...  parantunut kirjoitti: Se on sun arvaus. Mutta mun arvaus on se, että jos ei mua ois nyt korjattu, niin oisin ehkä 10-20 vuoden kuluttua varsin prolapsoitunut...
Sitä ei tiedä käveletkö edes silloin. Eikös sulla jo ollut prolapsi?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
uralrane
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Syys 08, 2006 11:07 am |
|
|
parantunut kirjoitti: kirstiina1 kirjoitti: Etkö parantunut todellakaan halua uskoa selvää asiaa... Kyllä se niin on, että jos prolapsi painaa pidempään hermoa, niin hermo voi viottua jopa loppu iäkseen niin, että asennellaan näitä kipustimulaattoreita ym. ihon sisälle helpottamaan kipua... Onhan se mahdollista. Mutta mistä sen tietää painaako se prolapsi sitä hermoa vai onko syyllinen jokin muu? Monella on kivut jatkunu vaikka on useaan kertaan leikelty ja luudutettu... Ja mistä se prolapsi oikein syntyy? Sen sentään voi todentaa magneettikuvasta. Te ette ole vielä osanneet päättää, että voiko SI-riksraksia todentaa muualta kuin "parantajan" lompakosta..  Perjantaisin on varmaan Päijät-Hämeessä vinoutunut diagnoosipiikki..  Tottakai ne kivut voivat jatkua leikkauksesta tai luudutuksesta huolimatta. Jos hermovaurio on ehtinyt syntyä tai hermo on ehtinyt oppimaan kivun. parantunut kirjoitti: kirstiina1 kirjoitti: Näyttää kyllä välillä siltä että sinä uskot vain valitsemiasi sinulle sopivia potilaita, mutta me jotka olemme muutakin lukeneet ja tietomme on eri kuin sinun, sairautemme eri, niin meidän mielipiteillämme ei ole merkitystä...vaikka kuitenkin luulisi että kyllähän me olemme oman kroppamme asiantuntijoita, tiedämme itse ja tunnemme missä se kipu on... Toki on muitakin kivun aiheuttajia. Mutta selkäkivuista (ja monista muistakin) suurin syy on vino lantio.
Se on vain teidän mantranne. Koska sillä tuntuu olevan helppo tehdä rahaa käymättä kouluja.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
parantunut
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Syys 08, 2006 12:08 pm |
|
|
uralrane kirjoitti: parantunut kirjoitti: Vähemmän tuohon menee rahaa ku kipulääkkeisiin, joista ei ole edes mitään hyötyä... enemmän vaan haittaa. Enkä usko, että tuo Matts on kovin kaljamiehiä... voin olla tietty väärässäkin. Vähän erikoinen matikkapää..  Kuusikymppiä kerta ja ravaat monella niksuttelijalla. Eiköhän kaikki tiedä kenen kaljoittelusta on kyse. Ei kaikki ota kuuttakymppiä. Matts ei ottanu mitään, teki ilmaiseksi. Koirasta tosin maksettin viiskyt. Ja lääkärit ottaa tuplasti enemmän.. "Mutta hinta sitten on, osteopaatin tekemänä se on n. 40 e, lääkärin 110 e. "uralrane kirjoitti: parantunut kirjoitti: Sitähän nimenomaan olemme halunneet, ainakin minä! Ja onneksi nykyään jo moni lääkäri lähettää potilaita manuaalihoitoon... mutta aika harva kuitenkin. Monihan jopa kieltää kaikenlaisen manipulaation ihan turhaan. Koeta nyt päättää!  Koeta sinä ymmärtää... uralrane kirjoitti: parantunut kirjoitti: Koko ajan keräilen ihmisten kokemuksia monista eri parantajista. uralrane kirjoitti: Sekö on virallista näyttöä? parantunut kirjoitti: Ei ole. Ei sellaista ole tarkoituskaan tehdä, koska en sellaista edes voi tehdä. Jos sinä sitä et voi tehdä, olisi kai hyvä esittää asia sellaisessa valossa että sen tekisi joku sellainen joka siihen kykenee? Paatelma kuuluu tekevän... "Lisäksi perehdyimme siihen, miltä röntgen-kuvat näyttävät, jos ongelmana on suoliluun ja ristiluun välisen nivelen virheasento. Markku toi esille uusimpia tutkimustuloksia testien luotettavuudesta sekä hoitotuloksista. "uralrane kirjoitti: parantunut kirjoitti: Soitin viime pe tuolle Raimo Kuroselle (kalevalaisen kansanparannuksen mestari ja kouluttaja) ja hänelle ei ollu vapaata aikaa tälle kuulle...
Mulla oli muuta asiaa hänelle... Ei soittaminen ole samaa kuin käyminen.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
A. Ankka
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Syys 08, 2006 12:16 pm |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 11:16 am Viestit: 2060 Paikkakunta: Helsinki
|
|
Mikä parantuneella nyt on hätänä? Toisessa ketjussa hän räyhää rokotuksia vastaan ja täällä jatkuu sama narina milloin mistäkin.
Kantasi on tullut jo selväksi: et luota terveydenhuoltoon, lietsot hysteriaa, et ymmärrä hyöttyjen ja haittojen suhteita sekä promoat kouluttamatonta, vastuutonta ja rahanahnetta nikausttelijaa. Olisiko jotain uutta tarjota?
_________________ Jesus, save me from your followers.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
parantunut
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Syys 08, 2006 12:43 pm |
|
|
A. Ankka kirjoitti: Mikä parantuneella nyt on hätänä? Toisessa ketjussa hän räyhää rokotuksia vastaan ja täällä jatkuu sama narina milloin mistäkin. Et ole edes lukenut ketjua, jos noin kuvittelet... A. Ankka kirjoitti: Kantasi on tullut jo selväksi: et luota terveydenhuoltoon, lietsot hysteriaa, et ymmärrä hyöttyjen ja haittojen suhteita sekä promoat kouluttamatonta, vastuutonta ja rahanahnetta nikausttelijaa. Olisiko jotain uutta tarjota?
Varmasti löytyy... Miten ois toi potilasturvan parantaminen?
1.Saada potilaille puolueeton ja riippumaton valituslautakunta
2.Potilaista saa antaa lääkärinlausuntoja ainoastaan vakuutus-ja eläkeyhtiöistä riippumattomat ja puolueettomat, potilaan tutkineet lääkärit, joiden lausuntoja jokainen on velvollinen noudattamaan.
3.Saada terveydenhuolto oikeusturvakeskuksesta vakuutuslääkärit pois.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
uralrane
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Syys 08, 2006 3:38 pm |
|
|
parantunut kirjoitti: Ei kaikki ota kuuttakymppiä. Matts ei ottanu mitään, teki ilmaiseksi. Koirasta tosin maksettin viiskyt. Ja lääkärit ottaa tuplasti enemmän.. "Mutta hinta sitten on, osteopaatin tekemänä se on n. 40 e, lääkärin 110 e. " Idolisi kaiketi ottaa. Käyn tällä hetkellä koulutetulla hoitajalla omavastuu á 6 euroa/kerta. Kestää noin 45minuuttia/käynti. On saanut muutamassa kerrassa mobilisoitua minuakin niin, että suunnitellaan jo työhönpaluutakin. En voi valittaa. Osaajia on siis monella taholla. Toisen käyntikerran jälkeen ajattelin siinä ovella poistuessani että "tuo mies on nero". Mutta hän vain harjoittaa ammattiaan ja on hyvä siinä. Ei tarvitse nostaa messiaaksi jos osaa työnsä. parantunut kirjoitti: Paatelma kuuluu tekevän... "Lisäksi perehdyimme siihen, miltä röntgen-kuvat näyttävät, jos ongelmana on suoliluun ja ristiluun välisen nivelen virheasento. Markku toi esille uusimpia tutkimustuloksia testien luotettavuudesta sekä hoitotuloksista. " Sehän on hyvä juttu. Tämä asia vain ei taida laajentua yhden fysioterapeutin sanomana, pitäisi päästä isommille "hiekkalaatikoille". Joka edellyttäisi että sanomaa vietäisiin eteenpäin oikeassa valossa ja hengessä. Mutta minusta tuntuu ettette sitä haluakaan.  parantunut kirjoitti: Mulla oli muuta asiaa hänelle... Ei soittaminen ole samaa kuin käyminen.
Minäkin aina tapaan soitella hoitajalleni ihan vain muissa asioissa ja kyselen että "onks sulla vapaita aikoja". Ihan vain pitääkseni juttua yllä..  No haloo.. Kai tuon olisit voinut tunnustaa, mitäs möläytit.. Ravaat kennelhoitajillakin kun olet niksautuskoukussa. 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
parantunut
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Syys 08, 2006 3:50 pm |
|
|
uralrane kirjoitti: parantunut kirjoitti: Mulla oli muuta asiaa hänelle... Ei soittaminen ole samaa kuin käyminen. Minäkin aina tapaan soitella hoitajalleni ihan vain muissa asioissa ja kyselen että "onks sulla vapaita aikoja". Ihan vain pitääkseni juttua yllä..  No haloo.. Kai tuon olisit voinut tunnustaa, mitäs möläytit.. Ravaat kennelhoitajillakin kun olet niksautuskoukussa. 
Kuten sanoin, hän oli kalevalaisen kansanparannuksen koluttaja ja kurssi olisi kuukauden kuluttua... siksi soitin. Mainitsin mm., että meilläpäin kalevalaisille on kuukauden jonot. Hän sanoi tilanteen olevan sama hänellä itselläänkin... eli osaajia kaivataan lisää...
|
|
| Ylös |
|
 |
|
uralrane
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Syys 08, 2006 4:44 pm |
|
|
Miksi? Varauskirja oli täynnä myös koulutetulla kenen luona olen käynyt. Pitäisikö saada lisää heikommin koulutettuja, tai peräti kouluttamattomia?
Eikö olisi parempi jos saataisiin enemmän kunnolla koulutettuja? Itsekin tuolla huutelit potilasturvallisuuden perään. Vähän ristiriitaista kun huudat potilasturvallisuuden perään, mutta etsit muutaman tunnin kestävää koulutusta.
parantunut kirjoitti: .. eli osaajia kaivataan lisää...
|
|
| Ylös |
|
 |
|
parantunut
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ma Syys 11, 2006 10:57 am |
|
|
uralrane kirjoitti: Miksi? Varauskirja oli täynnä myös koulutetulla kenen luona olen käynyt. Pitäisikö saada lisää heikommin koulutettuja, tai peräti kouluttamattomia? Mielummin niitä osaavia... uralrane kirjoitti: Eikö olisi parempi jos saataisiin enemmän kunnolla koulutettuja? Kyllä! Tietenkin... uralrane kirjoitti: Itsekin tuolla huutelit potilasturvallisuuden perään. Vähän ristiriitaista kun huudat potilasturvallisuuden perään, mutta etsit muutaman tunnin kestävää koulutusta.
Onko vaihtoehtoja?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
uralrane
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ma Syys 11, 2006 12:27 pm |
|
|
parantunut kirjoitti: uralrane kirjoitti: Itsekin tuolla huutelit potilasturvallisuuden perään. Vähän ristiriitaista kun huudat potilasturvallisuuden perään, mutta etsit muutaman tunnin kestävää koulutusta. Onko vaihtoehtoja?
On. Asioita voi tehdä perusteellisesti ja oikein. Tai sitten mennä yli siitä missä aita on matalin. Kumman arvelet olevan potilasturvallisempaa?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
parantunut
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ma Syys 11, 2006 1:06 pm |
|
|
uralrane kirjoitti: parantunut kirjoitti: uralrane kirjoitti: Itsekin tuolla huutelit potilasturvallisuuden perään. Vähän ristiriitaista kun huudat potilasturvallisuuden perään, mutta etsit muutaman tunnin kestävää koulutusta. Onko vaihtoehtoja? On. Asioita voi tehdä perusteellisesti ja oikein. Tai sitten mennä yli siitä missä aita on matalin. Kumman arvelet olevan potilasturvallisempaa?
No mä tein oikein yli 10 vuotta saamatta apua... Yli 20 vuotta kärsin. Ja avun sain tavalla, jota en lääketieteen puolelta luultavasti olisi saanut. Tai sainhan mä osittain, mutta sitä ei silti juuri kukaan usko. Ehkä myös joltakin kirolta, napralta tai OMT:ltä olisin ehkä lopulta saman avun löytänyt... mutta en siis niiltä joiden luona mä kävin.
Enkö tehnyt oikein? Ja perusteellisesti? Hukkasin yli 10 vuotta elämästäni... Paljon turvallisemmaksi oon tuntenu itseni kansanparantajan pedillä kuin esim. hermoimpulssitesteissä, kun neuloja tökittiin syvälle lihakseen ja sitten viiltävää sähköä perään... Tuskanhiki tuli ja ihan turhaan taas kerran.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
uralrane
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ma Syys 11, 2006 3:24 pm |
|
|
parantunut kirjoitti: No mä tein oikein yli 10 vuotta saamatta apua... Yli 20 vuotta kärsin. Ja avun sain tavalla, jota en lääketieteen puolelta luultavasti olisi saanut. Tai sainhan mä osittain, mutta sitä ei silti juuri kukaan usko. Ehkä myös joltakin kirolta, napralta tai OMT:ltä olisin ehkä lopulta saman avun löytänyt... mutta en siis niiltä joiden luona mä kävin.
Enkö tehnyt oikein? Ja perusteellisesti? Hukkasin yli 10 vuotta elämästäni... Paljon turvallisemmaksi oon tuntenu itseni kansanparantajan pedillä kuin esim. hermoimpulssitesteissä, kun neuloja tökittiin syvälle lihakseen ja sitten viiltävää sähköä perään... Tuskanhiki tuli ja ihan turhaan taas kerran.
Eli olet taipaleesi aloittanut ollessasi tenava.. Haloo, tuntuu että vuosia tulee lisää koko ajan..  Ihan takuuvarmasti olisit saanut apua. Jos olisit ollut sairas ja hakenut sitä apua.
Mitä olet hukannut? Löysit "messiaasi", ja julistat sanomaa jota haluaisit muidenkin julistavan.  Ymmärrän jos teinitytöllä on etärakkaus johonkin kaukaiseen idoliin. Siinä nuori mieli harjoittelee rakastamista turvallisesti. Mutta että aikuinen työssäkäyvä ihminen. Astu ulos roolistasi ja tunnusta faktat edes itsellesi. Täälläkään foorumissa ei ole yhtäkään niin tonttua, että uskoisi roolisuoritukseesi. Jos aiot elämäsi täyttää teatterilla, suosittelen kouluttautumista alalle.
Ei ne hermoratatutkimukset mitään extremeä ole. Jokainen sen kestää, paljon pahempaakin kipua on olemassa. Jotkut vain haluavat naukua pienestäkin. Miten valittaisit jos idolisi rusauttaisi kerran niin ettet enää koskaan kävelisi? 
|
|
| Ylös |
|
 |