Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Su Touko 27, 2012 10:39 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Terveys voi myös mennä
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2010 11:54 am 
Poissa

jees kirjoitti:
Sattuman kaupalla luinkin juuri leukemioista ja samalla myeloomasta, mutten kyllä voi kertoa niistä mitään mitä et lääkäriltäsi ole kuullut, saati antaa mitään poliittisesti korrektia neuvoa sairauksiisi liittyviin vaivoihin. Kahvia sentään voit vatsan kestäessä vetäistä niin paljon kuin sielu sietää.

Sattumalta eräs asiantuntija suosittelee myeloomaan juuri samaa päivittäistä D-vitamiinilisää kuin 100 g nahkiaista sisältää:

Lainaa:
Dr. Badros's latest research (reported at the 11th International Myeloma Workshop in Kos, Greece, June, 2007) describes the first report of vitamin D deficiency and secondary hyperparathyroidism in multiple myeloma patients.

"This is practically important today as the use of bisphosphonates is limited to two years, due to side effects with prolonged use. We recommend that patients should have vitamin D levels checked and supplementation instituted to correct any deficiencies. We emphasize the need for higher daily supplementation of 1000 IU of vitamin D, rather than the standard recommendation for 400 IU daily dose. The study also addressed the role of bone turnover markers in patients receiving bisphosphonates and its implications for patients who developed osteonecrosis of the jaw," says Dr. Badros.
http://www.umgcc.org/hem_malig_program/mm_research.htm

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2010 11:41 pm 
Poissa

Aion huomenna hankkia toisen kerpun nahkiaisherkkua, ymmärtäen hyvin, että minun on syötävä muutakin ruokaa. Tänään söin silakkapihvejä, sienikeittoa ja ruisvispipuuroa. Tänään olen korvannut myös kahvin teellä. Se ei tietenkään tarkoita, että muutos olisi pysyvä. Aamukahvin otan varmaan kahvina ja sen kera minikorvapuustin ja pipareita.
Minua vaivaa edelleen nesteturvotus jaloissa ja sukuelimissä.
Huomisaamuna menen lääkärin vastaanotolle SKS:ään.
Vointini on ollut kohtuullisen hyvä. Olen jaksanut osallistua nettikirjoitteluun, lukemiseen, erilaisiin keskusteluihin ja puhelinkin on soinut.
Huomisiltana minulla on ohjelmassani iltameno. Sen tekniset järjestelyt ovat kunnossa; invataksi, auttaminen ovirapuissa, liikuttelu kokouspaikalla jne. Nyt on vain jaksamisestani kiinni kuinka kokous muuten osaltani sujuu. Heti torstaina klubilla on kuukausikokous ja olen ilmoittaunut myös sinne.
Tällä viikolla siis oikeasti mitataan fyysisten mahdollisuuksieni rajat.
Tuo sukuelinten turvotus saisi kyllä loppua. Se kiusaa minua todella paljon, eikä kiusaa yhtään vähennä se, että uriinia tipahtaa muutamia pisaroita alusvaatteille.
Olen tässä ketjussa luvannut raportoida verikokeiden tulokset ja huomiset lääkärinlausunnot.
Toivon teidän, jotka toimitte terveydenhuollon ammateissa saavan hyötyä (lisätiedon muodossa) sairaudesta, joka minulla on. Minähän annan tässä myös potilaan näkökulman ja tuntuman asioihin. Koetan suoriutua osuudestani niin hyvin kuin suinkin osaan.

Pentti Naumanen
http://kotisivu.dnainternet.net/penttina

Profiili  

ViestiLähetetty: To Syys 09, 2010 6:53 am 
Poissa

Eilen meni niin myöhään, etten ehtinyt saada tietojani kirjatuksi tänne. Tämäkin päivä pullistelee ohjelmaa, mutta yritän perjantaina saattaa lupaukseni ajan tasalle.

Pentti Naumanen
http://kotisivu.dnainternet.net/penttina

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]