Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Su Touko 27, 2012 1:58 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hymiökieli...
ViestiLähetetty: Ti Tammi 25, 2011 12:49 pm 
Poissa

Tuo kansainväliseltä kalskahtava maailmanlaajuisessa verkossa ja tekstiviesteissä käytetty tunteen ilmaisutapa ... hämmentää :roll: . Itse käytän hymiöitä vain satunnaisesti ja olen epävarma siitä, valitsenko hymiöistä osuvimman kuhunkin tilanteeseen. Seikkaillessani äsken toisella keskustelupalstalla heresin pohtaisemaan: miten tärkeää on valita juuri sopiva hymiö? Millaiseen kardinaalimunaukseen voi keskustelija ns. syyllistyä virheellisin hymiövalinnoin?
Pienoinen hymiösanakirja on tämänkin palstan viestinkirjoitusosion vieressä. Mutta merkit on englannistettu - ei suomennettu, ruotsinnettu, saamennettu tai venäjännetty... Itse olen jättänyt joskus jonkin raflaavannäköisen hymiön lisäämättä kyhäelm... viestiini, jotta en äityisi liian hurjaksi.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Hymiökieli...
ViestiLähetetty: Ti Tammi 25, 2011 1:32 pm 
Poissa

Oikean hymiön valinta on hyvin tärkeää. Niillä on sama vaikutus kuin kasvojen ilmeillä. Aluksi inhosin hymiöitä ja pidin niitä tarpeettomina teinijuttuina, mutta sittemmin on tullut käytettyä niitä paljonkin, koska ne ovat hyödyllisiä. Tällä palstalla on huono hymiövalikoima ja aina ei löydy sopivaa.

Demo:

Mieti nyt vähän! :evil:

Mieti nyt vähän! :x

Mieti nyt vähän! :twisted:

Mieti nyt vähän! :D

Mieti nyt vähän! :mrgreen:

Mieti nyt vähän! :|

Mieti nyt vähän! :lol:

Mieti nyt vähän! :cry:

Mieti nyt vähän! 8)

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Tammi 26, 2011 8:59 pm 
Paikalla

Piru Naiseksi kirjoitti:
Tuo kansainväliseltä kalskahtava maailmanlaajuisessa verkossa ja tekstiviesteissä käytetty tunteen ilmaisutapa ... hämmentää :roll: . Itse käytän hymiöitä vain satunnaisesti ja olen epävarma siitä, valitsenko hymiöistä osuvimman kuhunkin tilanteeseen. Seikkaillessani äsken toisella keskustelupalstalla heresin pohtaisemaan: miten tärkeää on valita juuri sopiva hymiö? Millaiseen kardinaalimunaukseen voi keskustelija ns. syyllistyä virheellisin hymiövalinnoin?
Pienoinen hymiösanakirja on tämänkin palstan viestinkirjoitusosion vieressä. Mutta merkit on englannistettu - ei suomennettu, ruotsinnettu, saamennettu tai venäjännetty... Itse olen jättänyt joskus jonkin raflaavannäköisen hymiön lisäämättä kyhäelm... viestiini, jotta en äityisi liian hurjaksi.

Mieti nyt vähän! :roll:

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 27, 2011 12:15 am 
Poissa

Voe yhe jos toise ja kaheksannekymmenenneseittemänne kerran, ei se noi mää (mee). Hymiöt on hirmu hyviä, käyttäjät o sit mitä lie.

:shock: :? :cry: :P :x :roll:

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 27, 2011 12:34 am 
Poissa

Hymiöt on todella käteviä kuvastamaan tunteita. ( )*( )

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 27, 2011 12:48 am 
Paikalla

@--->--->

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 27, 2011 1:03 am 
Poissa

Itse käytän melko paljon kuvia viesteissäni. Ne selventävät asiaa. Hymiöt ovat tietenkin ihan hauskoja, vaan liiallisuuksiin meno usein vie itse viestin sisällön hakoteille. Tämä foorumisofta tarjoaa kyllä paljon enemmän, kuin nyt on tarjolla. Ylläpidon valinta ovat nuo tavallisimmat, ja hyvä niin.

Laitetaan nyt sitten muutama. Kaikki kunnia taitaville animoitsijoille.
Kuva Kuva Kuva Kuva

Tämä ei ole oikeastaan hymiö, mutta hauska kuitenkin

Kuva

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 27, 2011 1:15 am 
Poissa

(.)(.) :) (|) :D \m/ :twisted:

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 27, 2011 9:50 am 
Poissa

JiiPeeKoo kirjoitti:
Itse käytän melko paljon kuvia viesteissäni. Ne selventävät asiaa. Hymiöt ovat tietenkin ihan hauskoja, vaan liiallisuuksiin meno usein vie itse viestin sisällön hakoteille. Tämä foorumisofta tarjoaa kyllä paljon enemmän, kuin nyt on tarjolla. Ylläpidon valinta ovat nuo tavallisimmat, ja hyvä niin.

Laitetaan nyt sitten muutama. Kaikki kunnia taitaville animoitsijoille.
Kuva Kuva Kuva Kuva

Tämä ei ole oikeastaan hymiö, mutta hauska kuitenkin

Kuva

Miksi tuo vaaleatakkinen pysähtyy saavuttaessaan tuon tangon? Se hihnahan liikkuu silti. :shock: :? :lol:

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 27, 2011 11:09 am 
Poissa

En osaa kuin yhden hymiön :(
Tai oikeastaan kaksi :)

Muita en käytä. En ole tottunut enkä sinut.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 27, 2011 11:12 am 
Poissa

Taivaantallaaja kirjoitti:
Miksi tuo vaaleatakkinen pysähtyy saavuttaessaan tuon tangon? Se hihnahan liikkuu silti. :shock: :? :lol:

Ajatteli huokaista, kun pääsi liukuportaille.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 27, 2011 12:08 pm 
Poissa

Taivaantallaaja kirjoitti:

Minusta se kompastuu ja ottaa kiinni tangosta.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 27, 2011 4:28 pm 
Poissa

Eräs taho, jonka pitäisi olla uskottava ufotutkimuksessa, käyttää tälläistä hymiöpalettia. Minun mielestä tuo päinvastoin vie sitä uskottavuutta. Siellä ylläpito on melko leikkisä.

Kuva
Kuva
Nuo liikkuvat hymiöt hidastavat tietokonetta ja koko sen järjestelmää. Ainakin puolet tuolla "uskottavalla" taholla on liikkuvia hymiöitä. Hyvä paletti tällä foorumilla on hymiöitten osalta.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 27, 2011 5:02 pm 
Poissa

Monet netinkäyttäjät vihaavat hymiöitä, mutta kyllä ne hillitysti käytettynä ajavat asiansa.
Harva on niin hyvä kirjoittaja, että pystyy esim. sarkasmin tuomaan esille pelkästään sanojen avulla. Ja jos henkilöä ei tunne, niin on hyvin vaikea monesti tietää, onko henkilö oikeasti tuota mieltä asiasta vai pitäisikö juttu ottaa sarkasmina.
Kun kirjoittajan naamaa ei näe, on väärinymmärryksen mahdollisuus suuri.

Sen takia nuo :wink: hymiöt ovat kivoja. Itselle hymiö sopivassa kohtaa ei ole sen kummempi juttu kuin huutomerkki tai kysymysmerkki.

Tietenkin jos joka lauseen perään lätkii 10 erilaista hymiötä niin ei siinä ole enää mitään tolkkua.

Ite olen koettanut hakea hyvää facepalm-hymiötä. Sille kun on usein tarvetta. Rolleyes ( :roll: ) on tietenkin käypä, mutta joskus on ihan pakko läimäistä otsaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 27, 2011 5:21 pm 
Poissa

Hymiöt alkoivat yksinkertaisista parin merkin yhdistelmistä kuten kaksoispiste plus sulkumerkki. Kun keltainen kuunaama valtasi kirjoitukset, ne muuttuivat lapsellisiksi ja ärsyttäviksi. Tiede-lehden keskustelupalsta ei niitä tarvitse.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]