Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Su Touko 27, 2012 2:18 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kaljuutta aiheuttava linkki
ViestiLähetetty: Ti Syys 20, 2011 11:08 am 
Poissa

Järkeilen asiaa sitten kun älyn lamppuni on kirkkaimmillaan. Tottakai se keskellä yötä oli himmeänä, mutta huonosti nukutun yön jälkeen se on nyt melkein sammuksissa. Ehkä joku hetki/päivä näen sellaisen valon että tämäkin tästä valkenee.

Siihen asti helpompien keissien parissa. :arrow:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Syys 20, 2011 11:28 am 
Poissa

Rousseau kirjoitti:
Yhden ainoan kysymyksen sai esittää, Ding Ding.

Niin, mutta sinä vaihdoit kysymystä.

Rousseau kirjoitti:
Jos olen sattunut osumaan demonin eteen, hän tietenkin valehtelee että se toinen sanoisi vartioivansa HELVETIN ovea. Jos olisin päätynyt enkelin eteen, hän puhuisi totta ja sanoisi että se toinen vartioi HELVETIN ovea.

Nuo ovat siis eri kysymyksiä. Vain ensimmäinen kysymys on se oikea, johon vastaus kummalta tahansa vartijalta riittää. Jälkimmäinen kysymys on virheellinen, eikä vastaus siihen kerro mitään.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Syys 20, 2011 11:34 am 
Poissa

Nyt muistan, luettuani tämän ja tämän viestin tuosta vanhemmasta ketjusta, mikä tuossa Mitä kaverisi vastaisi? -kysymyksessä mättää.

Siinä nimittäin oletetaan, että nuo vartijat tietävät, mitä ovea toinen vartioi sekä sen lisäksi tietävät myös sen, että toinen puhuu totta tai valehtelee. Tällaistahan ei edes tässä tehtävänannossa sanottu. Siinä sanottiin, että sinä tiedät, että toisen oven takana on taivas ja toisen takana on helvetti ja sinä tiedät, että toinen valehtelee ja toinen puhuu totta. Vartijoiden tiedoista ei tiedetä mitään. Tiedetään vain se, että molemmat tietävät kumpaa ovea itse vartioivat.

Tarkempia perusteluja noissa kahdessa linkittämässäni viestissä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Syys 20, 2011 11:43 am 
Poissa

Sophia kirjoitti:
Kiitos, hymy-lauri. Jotenkin arvelin ratkaisun liittyvän niihin hypotenuusan neliöihin sun muihin kosineihin. Mutta kun jo silloin sain geometriasta viitosen, en jatkanut sitä tietä pitemmälle.

Tyhmä matemaatikko laskee päänsä puhki, logiikkaa ja päättelyä osaava hoitaa homman kotiin. Einsteinkin vihasi matematiikkaa, silti hän antaa vieläkin mennen tullen kyytiä matemaatikoille. :mrgreen:

Bushmaster kirjoitti:
Minä olen aina oikeassa ja silloin kun olen väärässä se johtuu siitä että joku muu on antanut minulle väärää informaatiota.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]