Tero Tekojärki kirjoitti:
iisakka kirjoitti:
En muista tarkkaan milloin itse aloin pitää Teroa Liittyneen uutena inkarnaationa, enkä taida tarkemmin ajatellen muutenkaan kertoa mitkä johtolangat siihen alkoivat viitata sen jälkeen kun aloin kiinnittää huomiota tyylien yhtäläisyyksiin. Oppii muuten liiankin taitavaksi monipersoonaksi jos aletaan seikkaperäisesti osoittamaan missä on vielä parantamisen varaa...
Olen jo valitettavasti liian taitava siinä. (mitähän lie hyötyä siitäkin)
Kappalejaot, lauserakenteet, rivitykset, persoonalliset sanat ja niiden järjestys,
painotukset ja monta muuta pikku seikkaa heittomerkeistä hymiöiden käyttöön.
Kaikkea ylläolevaa voi halutessaan tietoisesti kontrolloida pysyäkseen tunnistamattomana,
jos vain viitsii nähdä vaivan (motivaatio?)
No, ehkä neuvon sinua kuitenkin, en malta olla sitä tekemättä...
Niitä merkkejä on myös laajemmilla tasoilla kuin sanoissa ja lauserakenteissa. Koko viestin rakenne, tapa rakentaa se, tapa käyttää logiikkaa. Sitten yksittäisiä viestejä laajemmat, viestiketjutason jutut ja siitä ylöspäin. Siis tapa osallistua keskuteluihin ja ohjata niitä. Hyvinkin selviä merkkejä ovat ne, kun kirjoittaja paljastaa tietävänsä sellaisia palstan sisäpiiriasioita, joita hänen on epätodennäköistä tietää ellei ole hyvin tarkasti seurannut oman toisen minänsä tai jonkun muun pitkäaikaisen palstalaisen kirjoittelua jo pitempään.
Panosta siis jatkossa näihin!
Perkele kirjoitti:
..mitäpä jos Tero Tekojärkikään ei ole Liittynyt?
Tästähän minä muistutin jo keskustelun sivulla 2. Lopulliset varmat päätelmät siitä kuka on kuka kannattaa jättää tekemättä. Pitää tyytyä vain
todennäköisin syin olettamaan. Enempään ei ainakaan minulla ole näyttöä.
En kyllä sentään aktiivisesti harrasta tällaista salapoliisileikkiä, kiinnostus tai aika ei riitä... Mutta viestejä lukiessa näitä huomioita siitä kuka mahdollisesti on kuka ei voi olla ohimennen tekemättä.