Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Su Touko 27, 2012 2:31 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 113 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 02, 2006 1:21 am 
Poissa

teijoster kirjoitti:
Multinickeily osoittaa että kaikki eivät uskalla seisoa sanojensa takana tai sitten tykkäävät hämmentää. Minkätakia. Tämähän on vain keskustelufoorumi jolla voi pysyä tuntemattomana yhdelläkin nimimerkillä. Vai oisko niin että hankittu maine pakottaa vaihtamaan nimerkkiä. Mutta kun uusikin nimimerkki käyttäytyy samoin, ei sekään voi olla vastaus.

Se on epäreilua heilua täällä monilla nikeillä. Aikansa kun täällä on, niin havaitsee muutaman heistä. Se on aika huvittavaa että luulevat että muut ei huomaa, mutta aina he jossakin vaiheessa sanovat jotain joka paljastaa heidät.

Mutta olen päättänyt että minä paskat välitän moninikeistä. Leikkiköön, jos kerran eivät uskalla kirjoittaa yhdellä nikillä. Niin kirjoitelkon sitten monilla.

Tuo Pokemon, se näyttelee. Hän jos joku ei ole oma itsensä täällä. Ajatelkaa jos Liittynyt nyt huvikseen leikkii aivan toista mitä ennen? Yhtä nasevaa sieltä tulee. Tai voi olla vaikka pa SAMAEL :D :D mistäs sitä tietää.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 02, 2006 1:43 am 
Poissa

Minusta on ihan hyvä esiintyä yhdellä, ainoalla, oikealla nickillä. Ja kun saavuttaa tietyn statuksen niin viestit toivottavasti noteerataan eivätkä ainakaan jätä ketään kylmäksi. Kun on eri mieltä valtavirran kanssa joissakin asioissa. Statuksesta osoittaa mm. menestys äänestyksissä. Minut mm. noteerattiin heinäkuun ärsyttävin keskustelija- äänestyksessä.
Voisiko esim Ayla ja Samael käydä äänestämässä minua niin maine vain kasvaa?
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... highlight=

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 02, 2006 11:17 am 
Poissa

Tero Tekojärki kirjoitti:
iisakka kirjoitti:
En muista tarkkaan milloin itse aloin pitää Teroa Liittyneen uutena inkarnaationa, enkä taida tarkemmin ajatellen muutenkaan kertoa mitkä johtolangat siihen alkoivat viitata sen jälkeen kun aloin kiinnittää huomiota tyylien yhtäläisyyksiin. Oppii muuten liiankin taitavaksi monipersoonaksi jos aletaan seikkaperäisesti osoittamaan missä on vielä parantamisen varaa...

Olen jo valitettavasti liian taitava siinä. (mitähän lie hyötyä siitäkin)

Kappalejaot, lauserakenteet, rivitykset, persoonalliset sanat ja niiden järjestys,
painotukset ja monta muuta pikku seikkaa heittomerkeistä hymiöiden käyttöön.

Kaikkea ylläolevaa voi halutessaan tietoisesti kontrolloida pysyäkseen tunnistamattomana,
jos vain viitsii nähdä vaivan (motivaatio?)

No, ehkä neuvon sinua kuitenkin, en malta olla sitä tekemättä...

Niitä merkkejä on myös laajemmilla tasoilla kuin sanoissa ja lauserakenteissa. Koko viestin rakenne, tapa rakentaa se, tapa käyttää logiikkaa. Sitten yksittäisiä viestejä laajemmat, viestiketjutason jutut ja siitä ylöspäin. Siis tapa osallistua keskuteluihin ja ohjata niitä. Hyvinkin selviä merkkejä ovat ne, kun kirjoittaja paljastaa tietävänsä sellaisia palstan sisäpiiriasioita, joita hänen on epätodennäköistä tietää ellei ole hyvin tarkasti seurannut oman toisen minänsä tai jonkun muun pitkäaikaisen palstalaisen kirjoittelua jo pitempään.

Panosta siis jatkossa näihin! :wink:

Perkele kirjoitti:
..mitäpä jos Tero Tekojärkikään ei ole Liittynyt?

Tästähän minä muistutin jo keskustelun sivulla 2. Lopulliset varmat päätelmät siitä kuka on kuka kannattaa jättää tekemättä. Pitää tyytyä vain todennäköisin syin olettamaan. Enempään ei ainakaan minulla ole näyttöä.

En kyllä sentään aktiivisesti harrasta tällaista salapoliisileikkiä, kiinnostus tai aika ei riitä... Mutta viestejä lukiessa näitä huomioita siitä kuka mahdollisesti on kuka ei voi olla ohimennen tekemättä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 02, 2006 3:20 pm 
Poissa

En malta olla kääntämättä veitseäni Andürin haavassa.

Komeita puheita pidetään säestämällä kaiken sanotun olevan "täyttä faktaa"
muttakun lähdeviitteitä kysellään vähän niinkuin perustelujensa tueksi,
tuleekin musta kuvaruutu ilman lopputekstejä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 02, 2006 3:54 pm 
Poissa

Varsinkin äänestyksissä moninikkeily on yleistä. Asian, kuin asian saa näyttämään hienolta perustamalla parikymmentä luukkupostia ja nikkiä. Se ei ole kuitenkaan demokratiaa, vaan "vaalivilppiä".

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 02, 2006 4:48 pm 
Poissa

Leuka kirjoitti:
Varsinkin äänestyksissä moninikkeily on yleistä. Asian, kuin asian saa näyttämään hienolta perustamalla parikymmentä luukkupostia ja nikkiä. Se ei ole kuitenkaan demokratiaa, vaan "vaalivilppiä".

Siis ottaako joku tosissaan nuo palsta äänestykset?
Multinikkeilijäthän sen määrää, mitä mieltä kansa on

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 02, 2006 6:26 pm 
Poissa

iisakka kirjoitti:
Perkele kirjoitti:
..mitäpä jos Tero Tekojärkikään ei ole Liittynyt?

Tästähän minä muistutin jo keskustelun sivulla 2. Lopulliset varmat päätelmät siitä kuka on kuka kannattaa jättää tekemättä. Pitää tyytyä vain todennäköisin syin olettamaan. Enempään ei ainakaan minulla ole näyttöä.

Jep, mutta todistaminen, että aikaisemmin kirjoitti väittämällään nimimerkillä,
onnistuu lyömällä kyseinen tunnus tiskiin salasanoineen kaikkien rääpittäväksi.

..mutta tokkopa Tekojärki sitä kuitenkaan enää tekisikään,
kun nimimerkki Liittynyt on muodostunut jo käsitteeksi.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 03, 2006 3:58 pm 
Poissa

Tässä vaiheessa pyytäisin Pokemonia lopettamaan
tuon jatkuvan itsensä nolaamisen ympäri foorumia, ilman mitään
myötähäpeän tunnetta aiheuttavaa loppukevennystä.

Muutu mieheksi kertaheitolla ja näytä, että pystyt siihen.

Kiitos.

Ystäväsi Lasse Liittynyt

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 113 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]