Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Röyh!
|
Viestin otsikko: Re: Laitakaupungin ilotulitteet Lähetetty: Su Tammi 01, 2012 2:29 pm |
|
|
Laitakaupungilta maaseudulle: täällä ne vasta halpapommipaketit meneekin kaupaksi Lompakon paksuus on suoraan verrannollinen älykkyysosamäärään: aikuinen ukko juoksentelee jäisen muhkuraisella säkkipimeällä pellolla melkein naapurin tontilla kolmeen kertaan keskellä yötä ammuskelemassa kännissä halpamyymälän alepommeja. Seudulla ei ole edes katuvaloja. Muka lastensa iloksi. Vahinko ettei mukaan sattunut Lidlin uutuustuotteita.. Ääni ja äly eivät ole olleet synkassa tuossa touhussa koskaan. Ja tympeyttävä rutiini, vuodesta toiseen, tismalleen samalla kellonlyömällä, aina samat pikkukiinalaiset.
_________________ Haisen, siis olen olemassa?
Viimeksi muokannut Röyh! päivämäärä Su Tammi 01, 2012 3:51 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Mouho
|
Viestin otsikko: Re: Laitakaupungin ilotulitteet Lähetetty: Su Tammi 01, 2012 2:49 pm |
|
Liittynyt: Pe Huhti 29, 2011 8:20 pm Viestit: 1951 Paikkakunta: Olemassaolon keskipiste
|
Phony kirjoitti: JA Turkua ei olisi, ellei Raumlaise olis käyneet sitä sammuttamassa, vai mitäs laulussa lauletaankaan:
Brankkori Marss (Hj. Nortamo)
Nämäp poekki o vast, meit en lakk kehumast valuvaara meh huokkiast voita. Janon duska, ne vaa, ei niit sanoma saa, vaikk mek kyll stää ni ahkerast koita.
Mut se Nuurber ol miäs, ko se ilmoitta tiäs, ett Turun gaupung ol palamaisillas. Se oli kauhia baikk, vesikopp talok kaikk palo ryöhäsi juur parhamillas.
Em mef fundeerans stää, nämäp poja ja mnää hääräs juur, niingon doukk häärä kingus. Saatti Östmannild kaakk ja sitt pruutti yks taakk ja mentti appu, et harjakse vingus.
Ko mep pääsi sinns sitt, ni meh huomasi itt, ett Turun gaupung ol juur vanhas paekas. Se ol meill aika fomm, ja met teingin "grugom", ko meijä Rusko ol huilanns siäll aekas.
Nyt o lopp tämä veis, se ol surkki se reis, mes sai apskeedin goht, ko siäld tultti, yhreks pualtiimaks vaa, sill ett brankkoor ei saa mistän dämmössi näin velikultti. No kiitokset siitä! Vaikka itsellennehän palveluksen teitte, koska jollei Turkua olis, me kaikki turkulaiset asuisimme nykyään juurikin siellä Raumalla... Ei olis kyllä enää kellään kivaa.
_________________ *Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä. .....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.
Typeryyden edessä minäkin olen voimaton.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tiäremiäs
|
Viestin otsikko: Re: Laitakaupungin ilotulitteet Lähetetty: Su Tammi 01, 2012 3:39 pm |
|
|
|
Mulla oli 10 euron pata ja 30 euron pata. ne ammuin klo 18, jos näkyi yksi hyvä niin se olin minä.
_________________ http://twitter.com/aimo666
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Phony
|
Viestin otsikko: Re: Laitakaupungin ilotulitteet Lähetetty: Su Tammi 01, 2012 3:41 pm |
|
|
Mouho kirjoitti: Phony kirjoitti: JA Turkua ei olisi, ellei Raumlaise olis käyneet sitä sammuttamassa, vai mitäs laulussa lauletaankaan? No kiitokset siitä! Vaikka itsellennehän palveluksen teitte, koska jollei Turkua olis, me kaikki turkulaiset asuisimme nykyään juurikin siellä Raumalla... Ei olis kyllä enää kellään kivaa. Tätä mnää vähä pelkäsinki. Sivistyskieliäkään ei enää Turussa osata. Neljännessä säkeistössähän selkeästi sanotaan, että: Ko mep pääsi sinns sitt, ni meh huomasi itt, ett Turun gaupung ol juur vanhas paekas. Se ol meill aika fomm, ja met teingin "grugom", ko meijä Rusko ol huilanns siäll aekas.Eikä sekään pidä paikkaansa, että kaikki turkulaiset asuisisivat Raumalla tuossakaan tapauksessa. Ehkä älyperäisisin pari prosenttia olisisis ymmärtänyt pysähtyä tähän, loput olisisivat jatkaneet matkaa ainakin vielä 50 kilometriä pohjoiseen. Sekin on tarkemmin selitetty tuossa linkissä, jonka annoin. Enkä mnää sitäkä pali surisisis!
_________________ Don't mind your make-up, you'd better make your mind up. - Frank Zappa -
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Viestin otsikko: Re: Laitakaupungin ilotulitteet Lähetetty: Su Tammi 01, 2012 7:24 pm |
|
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 7:29 pm Viestit: 14895 Paikkakunta: Oulu
|
tiäremiäs kirjoitti: Mulla oli 10 euron pata ja 30 euron pata. ne ammuin klo 18, jos näkyi yksi hyvä niin se olin minä. En nähnyt. Vietin viime yön toisella pakkakunnalla parin syyn takia. Mutta joo ammuttiin mekin ystävien kesken joitain paukkuja. Vain yksi jäi jumiin ja antoi koristeellisuuttaan lumipenkassa silmiemme välittömässä läheisyydessä. Niin se vaan että laatukamaa oli meillä. Vähän kun oulujoen päälle meren rannassa pamauteltiin niin oli turvallista. Toimitin jätteet asianmukaiseen molok-astiaan kykyjeni mukaisesti ja hyväksytysti.
_________________ Minulla on kymmenen miehen voimat.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Paul M
|
Viestin otsikko: Re: Laitakaupungin ilotulitteet Lähetetty: Ti Tammi 03, 2012 12:27 pm |
|
|
CE-hyväksytty kirjoitti: tiäremiäs kirjoitti: Mulla oli 10 euron pata ja 30 euron pata. ne ammuin klo 18, jos näkyi yksi hyvä niin se olin minä. En nähnyt. Vietin viime yön toisella pakkakunnalla parin syyn takia. Mutta joo ammuttiin mekin ystävien kesken joitain paukkuja. Vain yksi jäi jumiin ja antoi koristeellisuuttaan lumipenkassa silmiemme välittömässä läheisyydessä. Niin se vaan että laatukamaa oli meillä. Vähän kun oulujoen päälle meren rannassa pamauteltiin niin oli turvallista. Toimitin jätteet asianmukaiseen molok-astiaan kykyjeni mukaisesti ja hyväksytysti. Haitko omat jätteet heikolta jäältä vai keräsitkö muitten jättämiä tilalle? Muitten jättämiä kyllä riittää nimittäin. Minä ainakin keräisin helpot ja muutaman ylimääräisenkin maailman pelastaakseni. Jos olisin moiseen paukutteluriehakkuuteen taipuvainen.
_________________ edit: käännetty ¿ oikein päin ------------------------------------- Hiilinieluexpertti
|
|
| Ylös |
|
 |